Sykkeen nousu helposti ei vielä kerro huonosta kunnosta (jopa päinvastoin!), mutta jos syke laskee hitaasti rasituksen jälkeen, on se luultavasti huonon kunnon merkki. Maksisykkeesi lienee yli 200, joten 185 syke ei nyt aivan älytön ole, mutta eipä tällaisia sykkeita kannattaisi alkulämmöissä tehdä, varsinkaan jos tuntuu ettei jaksa varsinaista treeniä tehdä.

Vaikuttaa siltä, ettei peruskuntosi ole aivan kohdallaan. Tee vaikka treenin lopuksi 20-30 min tasavauhtista rauhallista jumppailua vaikka kuntopyörällä tms. Tai sitten erikseen vähän pidempääkin peruskuntotreeniä kävely/hölkkä tms.

Tuo on kyllä aika jännä koska silloin kun vedin sykkeen tuonne 185 alkulämmössä niin jaksoi kuitenkin hyvin jatkaa polkemista.. mulla ei myöskään nouse hiki ollenkaan treenatessa paitsi silloin kun vedin sykkeen sinne 185... teen silloin tällöin (1xvko) n 5.5km juoksulenkkejä suunnileen puoleen tuntiin..

Tuo on kyllä aika jännä koska silloin kun vedin sykkeen tuonne 185 alkulämmössä niin jaksoi kuitenkin hyvin jatkaa polkemista.. mulla ei myöskään nouse hiki ollenkaan treenatessa paitsi silloin kun vedin sykkeen sinne 185... teen silloin tällöin (1xvko) n 5.5km juoksulenkkejä suunnileen puoleen tuntiin..
Ei kuntosi nyt mikään huono ole, jos kerran puolikin tuntia jaksat juosta kohtuu vauhdikkaasti, mutta peruskestävyyttä nostetaan matalalla sykkeellä. Sinun ikäiselläsi syke voisi olla luokkaa 120-140 ja kesto 0,5-2h. Peruskestävyysharjoittelu lisää sydämen "iskutilavuutta" ja laskee siten sykelukemia. Netistä löytyy paljon tietoa peruskestävyydestä, jos kiinnostaa tarkemmin aiheesen tutustua. Monet (itseni mukaan lukien) tekevät sen virheen, että ajattelevat kunnon nousevan parhaiten, kun painetaan täysillä niin kauan kun jaksaa.

Jos väsyt salitreenissä, vaikkei sinulla tule edes hiki, suosittelen kyllä edelleenkin peruskestävyyden lisäämistä.

Ei kuntosi nyt mikään huono ole, jos kerran puolikin tuntia jaksat juosta kohtuu vauhdikkaasti, mutta peruskestävyyttä nostetaan matalalla sykkeellä. Sinun ikäiselläsi syke voisi olla luokkaa 120-140 ja kesto 0,5-2h. Peruskestävyysharjoittelu lisää sydämen "iskutilavuutta" ja laskee siten sykelukemia. Netistä löytyy paljon tietoa peruskestävyydestä, jos kiinnostaa tarkemmin aiheesen tutustua. Monet (itseni mukaan lukien) tekevät sen virheen, että ajattelevat kunnon nousevan parhaiten, kun painetaan täysillä niin kauan kun jaksaa.

Jos väsyt salitreenissä, vaikkei sinulla tule edes hiki, suosittelen kyllä edelleenkin peruskestävyyden lisäämistä.

Jooo pitääkin ruveta tekemään vähän rauhallisempia lenkkejä matalemmalla sykkeellä.

Onko realistista tai edes fiksua yrittää saada painoa n.2-5kg heinäkuuhun mennessä (niin että rasvaprosentti ei suuremmin nouse)?

Olen 25v, nainen, salitaustaa muutama vuosi, 164/50, alhainen rasvaprosentti.

Kestävyys erinomainen; aerobista usein, salitreeniä 3-5krt/vk. Lähinnä ruokamääriä ajattelin nostaa.

Miettinyt tässä tulevaa vuotta ja tavoitteita, viime vuosi meni voimaan liittyvillä tavoitteilla ja nyt olisi ajatuksissa keskittyä dietin jälkeen piffin kasvatukseen, minkälaiset tavoitteet tällä puolella voisi asettaa että ne on tavoitettavissa ja todettavissa? +1,5kg puolessa vuodessa? sentti käsivarteen ja pohkeisiin? 5v katkonaista treeniä takana joista suurinosa on mennyt dietillä tai kuntoutuessa eli kummoisia tuloksia ei vielä oo tehty. 7kk voimapainoitteista takana jolla tuloksia ja rasvaa tuli kiitettävästi.

Kuukauden tauko kreatiinin käytöstä takana ja kysyisinkin että otanko jauhetta nyt 5-10g päivässä vai pidänkö taas tuon latausjakson eli 20grammaa päivässä viikon ajan? Ja sen jälkeen sit 5-10g päivässä.

Onko realistista tai edes fiksua yrittää saada painoa n.2-5kg heinäkuuhun mennessä (niin että rasvaprosentti ei suuremmin nouse)?

Olen 25v, nainen, salitaustaa muutama vuosi, 164/50, alhainen rasvaprosentti.

Kestävyys erinomainen; aerobista usein, salitreeniä 3-5krt/vk. Lähinnä ruokamääriä ajattelin nostaa.

Pelkkää lihasta puolessa vuodessa kahdesta viiteen kiloa? Ei. Koska rasvaa tulee plussakaloreilla lähes väistämättä. Ja lihaksen kasvatus on hiiiiiidasta hommaa.

Mutta myös lihas kasvaa plussakaloreilla. Eli aerobinen pienemmälle, paljon ruokaa ja pumppailemaan.

Morjesta.

Poliisikouluun haku tulossa, ja siihen jonkun verran juoksennellut nyt ja käyny gymillä.

Minkälainen ohjelma ois hyvä, periaatteessa juoksua + leuat ja sotilaspenkki ois ne kehitettävät.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Moi

Olis nyt noin. 12 vkoa aikaa vähän saada kroppaa parempaan kuosiin lomaa varten. Oon 152/55 nainen, laiha läski. Saako noin lyhyessä ajassa muutosta aikaan 1 jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa ja pitäiskö ottaa vaikka kerran viikkoon juoksulenkki mukaan? Toisekseen en laske tarkkaan kaloreita, mutta noudatan PT:n mulle neuvomaa ruokaohjelmaa parin vuoden takaa, jossa kai rasvaksi lasketaan 3 kananmunaa ja 3 kalaöyljykapselia päivässä. Minusta vaikuttaa aika vähältä, pitäiskö lisätä rasvaa esim. rypsiöljyä lusikallinen päivässä tms?

Moi

Olis nyt noin. 12 vkoa aikaa vähän saada kroppaa parempaan kuosiin lomaa varten. Oon 152/55 nainen, laiha läski. Saako noin lyhyessä ajassa muutosta aikaan 1 jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa ja pitäiskö ottaa vaikka kerran viikkoon juoksulenkki mukaan? Toisekseen en laske tarkkaan kaloreita, mutta noudatan PT:n mulle neuvomaa ruokaohjelmaa parin vuoden takaa, jossa kai rasvaksi lasketaan 3 kananmunaa ja 3 kalaöyljykapselia päivässä. Minusta vaikuttaa aika vähältä, pitäiskö lisätä rasvaa esim. rypsiöljyä lusikallinen päivässä tms?

kyllähän tuo rasvan määrä kuulostaa vähäiseltä. itse en kyl kaikkia rasvoja ottais munista, vaan just öljyistä, kalasta, pähkinöistä tms. ja tietty vaihdellen lähteitä. ei toi kolme kertaa viikossa salilla ainakaan huonoa tee, ehdottomasti kannattaa kokeilla mitä kroppa sanoo ja varmasti jotain tuloksia saat aikaseks!

Osaatteko kertoa että mikähän on kun rinta ei pysy muitten lihasten tahdissa enää. Eli kaikkialla muualla näkyy tulokset mutta ei rinnassa. Treenaan 4 jakoisella ja teen rinnan 2 krt vk (ma pe) . Rinta ohjelmaani kuuluu
Penkki 3x6
Vinopena 3x8
Ja sit semmonen rintalihas laite (Mikähän lie sen nimikin on) 3x8
Varmaan aika vaikea näin alkaa kertomaan mahdollisia syitä mutta mutta...
Pitäskö tota ohjelmaa jotenkin muuttaa

Lämmittelysarjat ennen varsinaisia työsarjoja. Tässä esimerkki tämän päivän vedon kulusta:

15xtanko
10xtanko
8x40
6x50
5x60
5x70
4x80
3x90
2x95

Työsarjat:

3x105
3x105
3x105

Toinen vetotreeni takana päin. Onko tuossa liikaa sarjoja ennen varsinaisia työsarjoja?

Penkissä vastaavasti näin:

20xtanko
15xtanko
10x30
8x40
6x50
4x55
2x60

Työsarjat:

6x62,5
6x62,5

Osaatteko kertoa että mikähän on kun rinta ei pysy muitten lihasten tahdissa enää. Eli kaikkialla muualla näkyy tulokset mutta ei rinnassa. Treenaan 4 jakoisella ja teen rinnan 2 krt vk (ma pe) . Rinta ohjelmaani kuuluu
Penkki 3x6
Vinopena 3x8
Ja sit semmonen rintalihas laite (Mikähän lie sen nimikin on) 3x8
Varmaan aika vaikea näin alkaa kertomaan mahdollisia syitä mutta mutta...
Pitäskö tota ohjelmaa jotenkin muuttaa

Kaapelivehkeillä(ristikkäistalja) on kiva puristella rintalihaksia, voi vaikka kokeilla vähän erilaisia suuntia ja kulmia, siinä pystyy jonkun verran tunnustelemaan minnepäin lihasta liike menee. Vois vaikka kokeilla esilämmitellä rintaa niillä ennen penoja. Jos penasarjat meinaa kärsiä, niin tee sitten vaikka vielä ylimääräinen työsarja, niin ettei toistoista jää paitsi. Tietty voi vääntää samaa vielä treenin lopuksikin. Jos ei oo kaapeleita, niin tee sillä rintalihaslaitteella alkuun (mikäli se on peckdeck mikä ei mee ojentajille). En oo asiantuntija, mutta tommosta helppoa modausta treeniin nyt kuitenkin juolahti mieleen. :-) Niin ja penkissä lasku rauhallisesti ja hallitusti, ylös räväkämmin.

Hellurei! Nyt on taas salikärpänen puraissut pitkän tauon jälkeen, mutta siellä salilla en enään tiedäkkään mitä kannattaisi tehä. Tilanne on se että ennen olen käynyt ahkerammin salilla ja ollut ihan ok kunnossa ikäisekseni. Treenasin pääosin nelijakoisella ohjelmalla 4-5krt/vko. Tästä siis aikaa about vuosi kun olen oikeasti säännöllisesti treenannut. Nyt olen ollut armeijassa reilut puoli vuotta ja viikonloppuvapailla on vedetty ainoastaan runsaalla kädellä kaljaa eikä treenaaminen ole kiinnostanut. Tällä hetkellä mahdollisuus käydä salilla n. Joka toinen päivä (esim ma,ke,pe). Olisiko joku yksijaikoinen ohjelma käyvä tilaanteeseni? Olen esimerkiksi tehnyt seuraavia liikkeitä viime treeneissäni.

Mave
Kyykky
Penkki
Dippi
Pystypunnerrus
Hauiskääntö

Tavoitteena olisi saada säälittäviä voimatasoja ylöspäin sekä tietysti rakentaa lihasmassaa. Ajattelin että joku palautusjuoma/gaineri voisi sopia intin ruokien lisäksi, onko starnutritionin gainer pro mistään kotoisin?

Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä! :)

Tällä hetkellä mahdollisuus käydä salilla n. Joka toinen päivä (esim ma,ke,pe). Olisiko joku yksijaikoinen ohjelma käyvä tilaanteeseni? Olen esimerkiksi tehnyt seuraavia liikkeitä viime treeneissäni.

Tavoitteena olisi saada säälittäviä voimatasoja ylöspäin sekä tietysti rakentaa lihasmassaa. Ajattelin että joku palautusjuoma/gaineri voisi sopia intin ruokien lisäksi, onko starnutritionin gainer pro mistään kotoisin?

Liikevalikoima, jota olet tehnyt treeneissä, on mielestänäi ollut oikein hyvä, eli pääasiassa raskaita perusliikkeitä.
Yksijakoinen ohjelma on varmasti toimiva, tai sitten esimerkiksi Starting Strength -ohjelma (thread: Starting Strength - 1-jakoinen perusohjelma aloittelijalle).

Tuossa ohjelmassa vuorottelee kaksi erilaista treenipäivää:
A. Kyykky 3x5, Penkki 3x5, Maastaveto 1x5
B. Kyykky 3x5, Pystypunnerrus 3x5, Kulmasoutu tangolla 3x5

Treenit esim. kolme kertaa viikkoon, MA: A, KE: B, PE: A ... MA: B, KE: A, jne.

A päivän loppuun voi mainiosti lisätä käsille esim. ranskalainen tangolla 2x10 ja hauiskääntö tangolla 2x10 ja B päivän loppuun hyvin esim. takaolkapäitä 2-3x10 ja vatsoja 2-3x10.

Tuolla ohjelmalla pääsisi varmasti hyvin alkuun ja sekä voimatasot, että lihasmassa kehittyy hyvin perusliikkeillä.
Tuosta voi myöhemmin siirtyä erilaiseen jakoon/toistoalueisiin tarvittaessa.

Valitettavasti en juuri tuosta gainerista osaa sanoa tarkemmin, mutta tarvittaessa melkeinpä perus heraproteiini voisi olla ihan hyvä lisä. Lisäksi riittävästi intin ruokailuilla ruokaa.

@Pune Paljonlaiselta tuo vedon alle näyttää, mutta ei siihen mitään oikeaoppista määrää ole. Jos tuntuu että vasta toinen tai kolmas työsarja on hyvä, niin sitten lämppäreitä on liian vähän. Henkilökohtasia mieltymyksiä siis. Itsellä ei alle 50% maksimista kannata hirveästi sarjoja ottaa, ne on semmoista satujumppaa jotka ei valmista yhtään mihinkään. Esim. tuommosen 3x3x105 alle tekisin itse vain 2*8*60, 2*4*80, 1*100.

Suositut

Back
Ylös Bottom