Nyt kahtonut jollakin ladattavalla sovelluksella miten tulee syötyä. Tämän päivän aikana tullu syötyä 3550kcal, rasvaa 92g, hiilihydraatteja 441g ja proteinia 220g. Miltä nuo kuulostaa. Proteinia tullu ainakin hirveesti. Oma paino 70kg. Tänään oli salipäivä jos yhtään siihen vaikuttaa

Nyt kahtonut jollakin ladattavalla sovelluksella miten tulee syötyä. Tämän päivän aikana tullu syötyä 3550kcal, rasvaa 92g, hiilihydraatteja 441g ja proteinia 220g. Miltä nuo kuulostaa. Proteinia tullu ainakin hirveesti. Oma paino 70kg. Tänään oli salipäivä jos yhtään siihen vaikuttaa

Kyllä tuolla ainakin 70kilosen kaverin paino nousee. Mutta mikäli et halua lihasten lisäksi kovin paljoa läskiä niin ehkä vähempikin riittäisi. Proteiinia 2g/painokilo, rasvaa 1g/painokilo ja loput kalorit hiilareista. Kalorit noin 300-500kcal yli kulutuksen.

Kyllä tuolla ainakin 70kilosen kaverin paino nousee. Mutta mikäli et halua lihasten lisäksi kovin paljoa läskiä niin ehkä vähempikin riittäisi. Proteiinia 2g/painokilo, rasvaa 1g/painokilo ja loput kalorit hiilareista. Kalorit noin 300-500kcal yli kulutuksen.

Mistä tiedät, kuinka paljon kyseisen henkilön paino nousee noilla makroilla? Se nyt on yksilöllistä kuitenkin.

Miltäs kuulostaisi perinteinen 3-jakoinen ohjelma 2 kertaa viikkoon tehtynä? Itse olen tehnyt 1. Rinta, olka, ojentaja 2. Jalat ja vatsat 3. Selkä ja hauis ja on toiminut hyvin :)

Ei oikeen noi 3-jakoiset ole napannut. Itse oon miettinyt 4-jakoisella (+ekstra päivä jotain?) treenaamista, mutten saa muodostettua siitä järkevää ohjelmaa jonka voisi soveltaa viikkoon. :confused:

Ei oikeen noi 3-jakoiset ole napannut. Itse oon miettinyt 4-jakoisella (+ekstra päivä jotain?) treenaamista, mutten saa muodostettua siitä järkevää ohjelmaa jonka voisi soveltaa viikkoon. :confused:

Eihän sen 4-jakoisen kierron tarvi olla tasan viikon mittainen.Jos on viisi treenipäivää viikossa, niin jatkat loppuviikosta sillä ohjelman ekalla päivällä (rinta+hauis tai mikä nyt onkaan).

Onko tuo laskettu varmasti ihan oikein?
Hiilihydraatti ei ole sama kuin keitetty makaroni ja esim. riisissa on jotain 80%? hiilaria (en jaksa ihan tarkkaa tarkistaa) ja se on kuivapainosta.
Päivän aikana jos otat esim. riisistä 441g hiilaria on se karkeasti kypsää riisiä 1.2kg

Mistä tiedät, kuinka paljon kyseisen henkilön paino nousee noilla makroilla? Se nyt on yksilöllistä kuitenkin.

Totta, mutta jos kaverilla ei ole juuri lainkaan treenitaustaa ja painaa 70-kiloa niin 3500kcal kuulostaa omaan korvaan aika runsailta pluskaloreilta. Riippuen toki päivän aktiivisuudesta ja treenien kovuudesta. Mutta toki aina parempi olla vaikka reippaasti varman päälle plussalla kuin kaloriakiaan miinuksella jos lihasta haluaa. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Totta, mutta jos kaverilla ei ole juuri lainkaan treenitaustaa ja painaa 70-kiloa niin 3500kcal kuulostaa omaan korvaan aika runsailta pluskaloreilta. Riippuen toki päivän aktiivisuudesta ja treenien kovuudesta. Mutta toki aina parempi olla vaikka reippaasti varman päälle plussalla kuin kaloriakiaan miinuksella jos lihasta haluaa. :)

Tiedän pari heppua ketä oikeesti pystyy vetämään aivan järjettömiä määriä sapuskaa alas lihoamatta. Painaa alle 60kg eikä käy edes salilla :D

Onhan näitä aineenvaihdunnallisia ihmeitä toki olemassa! :D

Itsellä taas se ongelma että ruokahalua piisaa vaikka kuinka paljon mutta sit pitää jättää ittensä hieman nälkäseks ja syödä 4 tunnin välein jos meinaa pitää painonnousun suurinpiirtein kurissa. Vähänki jos syö vatsan täyteen niin nousee viikkotasolla jo aivan liikaa :D Sekös jos joku niin vituttaa :D

Itsellä taas se ongelma että ruokahalua piisaa vaikka kuinka paljon mutta sit pitää jättää ittensä hieman nälkäseks ja syödä 4 tunnin välein jos meinaa pitää painonnousun suurinpiirtein kurissa. Vähänki jos syö vatsan täyteen niin nousee viikkotasolla jo aivan liikaa :D Sekös jos joku niin vituttaa :D
Itse kuulun kans tähän samaan kastiin,että ruokahalua piisaa huomattavasti enemmän kun tarvetta syödä ilman,että fläsää kertyy,mutta kokoajan koitetaan kalorinsieto kapasiteettiä kehittää.Katsotaan josko lähivuosina olis ylläpitökalorit ajettu niin korkealle,että valitan siitä kun pitää syödä :D

Itse kuulun kans tähän samaan kastiin,että ruokahalua piisaa huomattavasti enemmän kun tarvetta syödä ilman,että fläsää kertyy,mutta kokoajan koitetaan kalorinsieto kapasiteettiä kehittää.Katsotaan josko lähivuosina olis ylläpitökalorit ajettu niin korkealle,että valitan siitä kun pitää syödä :D

Vuos sit kun dieetin lopetin niin aloin syömään reilulla kädellä normaalia kana/riisi ja makaroni/jauheliha settejä. Omasta mielestä määrät ei ollut mitään hurjia sinäänsä mutta koko aika oli nälkä mutta paino nousi 500g-1kg viikkotasolla :D No siinä kävikin sitten niin hassusti että rasvat nous 10kk 15% -> 24.4% ja nyt ollaan dieetillä uudestaan :D Varmaan totuttanut itsensä niin suuriin ruokamääriin että ei tule kylläiseksi kuin aivan järjettömistä määristä. Nyt kun saa dieetin purkkiin niin pitää koittaa hillitä itseään että pitää sen painon mielummin niin että ei pääse nousemaan 5kg enempää vuoden sisään.. Pystyypähän olemaan dieettaamatta pidemmän aikaan ja jos sitä lihastakin saisi sinä aikana vähän enemmän suhteessa rasvaan :)

Kuuntelisin mielelläni toistenkin kokemuksia siitä miten miehet on otettu vastaan salilla jos käyttää trikoo-housuja?
mulla ei ole mitään muuta vaikeutta ollut kuin oman ajatuksen saaminen oikeaksi

A) Vatsalihakset löytyy jääkaapista eli ruokavalio kohdalleen.
B) Riippuu tilanteesta ja punnerruksista. Voit tehdä esim. pystareita silloin kun teet olkapäät. Etunojapunnerrukset on hyvä liike rintapäivään, mutta voit kyllä tehdä niitä muulloinkin koska eivät niin raskaita kuin esim. penkki.

Silloin ei kannata tehdä samoille lihasryhmille liikkeitä, jos ei ole palautunut edellisestäkään tai jos tekeminen haittaa seuraavaa treeniä.

Todella kova pettymys tänä aamuna kun nousin vaa'alle. 2.5kk sitten paino oli 72kg (olen 191cm pitkä ja 16-vuotta, eli hoikka). Nyt 2.5kk reenaamisen jälkeen kävin vaa'alla taas pitkästä aikaa ja näytti 72.2kg eli painoni ei ole noussut ei yhtään. Odotin jotain 75-77kg painoa, koska olen edistynyt salilla painot on noussut ja lihakset kasvanut mutta silti paino junnaa paikoillaan. Käyn 3-5krt viikossa ja olen käynyt nyt 6kk salilla. Nyt vain jatkamaan reeniä ja syömään enemmän kuin ennen (pahinta tässä on se, että luulin aikuisten oikeasti että syön tarpeeksi.) En syö/juo mitään proteiinilisiä. Pitäisi varmaan? Mielestäni saan kyllä tarpeeksi proteiinia, koska syön paljon raejuustoa, jogurtteja, maitoa, lihaa, pastaa yms. yms.

Todella kova pettymys tänä aamuna kun nousin vaa'alle. 2.5kk sitten paino oli 72kg (olen 191cm pitkä ja 16-vuotta, eli hoikka). Nyt 2.5kk reenaamisen jälkeen kävin vaa'alla taas pitkästä aikaa ja näytti 72.2kg eli painoni ei ole noussut ei yhtään. Odotin jotain 75-77kg painoa, koska olen edistynyt salilla painot on noussut ja lihakset kasvanut mutta silti paino junnaa paikoillaan. Käyn 3-5krt viikossa ja olen käynyt nyt 6kk salilla. Nyt vain jatkamaan reeniä ja syömään enemmän kuin ennen (pahinta tässä on se, että luulin aikuisten oikeasti että syön tarpeeksi.) En syö/juo mitään proteiinilisiä. Pitäisi varmaan? Mielestäni saan kyllä tarpeeksi proteiinia, koska syön paljon raejuustoa, jogurtteja, maitoa, lihaa, pastaa yms. yms.
Tuo "mielestäni" lause paljastaa aika paljon, kokeilemaan oikeasti laskea se syöty määrä esim. Viikon ajan niin näet todellisuuden, myös viikoittainen punnitseminen vaikkapa joka la aamu antaa hyvän mittarin edistymiselle eikä tällaisia 2,5kk hurja pääse tulemaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom