Lämmittelen. Eilenkin tuli tehtyä 45min lämmittelyjä ennen ensimmäistä työsarjaa kyykyssä. Lämmittely toki perustuu lähinnä reiden ojennuksista, koukistuksista, kehonpainokyykyistä ja lyhyistä venyttelyistä. Jalat tulee tehtyä kahdesti 8 päivään ja venyteltyä joka jalkatreenin jälkeen (n. 4h treenistä) huolella läpi. Tämän lisäksi putkirullausta joka lepopäivä.

Kyykyssä vittumaista on se, että kapeammalla jalkojen asennolla sattuu polviin, leveällä sitten toiseen lonkankoukistajaan/nivuseen. Smithissä tehtynä tuo tuntuu jostakin syystä paremmalta, mutta vapaalla tangolla kyykystä pidän siltikin enemmän. Hackin vaihtoa prässiin kapealla asennolla olen miettinyt, mutta prässissä ennen on juurikin nuo lonkat kipuilleet. Joten en oikein tiedä, onko sekään hyvä idea pitkällä tähtäimellä. Jalkoja tykkään treenata erityisen kovaa, joten jokin ratkaisu pitäis löytää :D

Tein eilen pakon sanelemana hackin siten, että kun huomasin ensimmäisen työsarjan jälkeen polvien kipuilevan jo liikaa, niin tein joka sarjan siten, että pienensi painoja reilusti. Sama kipu polvissa, mutta painojen ollessa pienemmät uskalsi kuitenkin jotenkuten tehdä.

Jalkapallotaustaa on monta vuotta, joten sieltä ainakin nuo lonkat vissiin ovat menneet huonoon kuntoon. Polvistakin toisessa oli sivuristisiteessä repeemiä, mutta tuo kohta polvesta ei tunnu kipeältä. Ja enempi se on tuo "terve" polvi joka kipuilee.

kiinnitäksä hyvin huomioo jalkojen asentoon liikkeissä? ettei polvet käänny huomaamatta sisälle tai ylitä varvaslinjaa? onksulla jalois asentovirheitä? jos on vaikka esim jalan kaari laskeutunu ni se vaikuttaa huomaamatta jalan asentoihin ja jalka ja nivelet rasittuu jo kävellessä :)

kiinnitäksä hyvin huomioo jalkojen asentoon liikkeissä? ettei polvet käänny huomaamatta sisälle tai ylitä varvaslinjaa? onksulla jalois asentovirheitä? jos on vaikka esim jalan kaari laskeutunu ni se vaikuttaa huomaamatta jalan asentoihin ja jalka ja nivelet rasittuu jo kävellessä :)

Nykyään kiinnitän paljonkin. Ei ainakaan omasta mielestäni siinä ole ongelmaa. Hackissa tosin olen sellaisen huomannut, että aloitusasennossa jalat on ihan oikeassa asennossa ja symmetrisesti vierekkäin, mutta sarjan loputtua vasen jalka on asteen ylempänä. Ja tämä ihan lämmittelysarjoista lähtien. Lisäksi yhden salikaverin muija sanoi, että mulla nousee vain vasen kantapää hitusen tuossa hackissa. Joskus aikoja sitten ala-asteella terkkari puhui, että toinen jalka jonkun verran pidempi kuin toinen, joka voi johtaa selkävaivoihin myöhemmin. Johtuisikohan siis siitä?

Nykyään kiinnitän paljonkin. Ei ainakaan omasta mielestäni siinä ole ongelmaa. Hackissa tosin olen sellaisen huomannut, että aloitusasennossa jalat on ihan oikeassa asennossa ja symmetrisesti vierekkäin, mutta sarjan loputtua vasen jalka on asteen ylempänä. Ja tämä ihan lämmittelysarjoista lähtien. Lisäksi yhden salikaverin muija sanoi, että mulla nousee vain vasen kantapää hitusen tuossa hackissa. Joskus aikoja sitten ala-asteella terkkari puhui, että toinen jalka jonkun verran pidempi kuin toinen, joka voi johtaa selkävaivoihin myöhemmin. Johtuisikohan siis siitä?

toki jalkojen pituuserot vaikuttaa tommosiin :) sinuna ehkä kävisin fyssarilla, häneltä saattais saada hyvin ohjeita ja vinkkejä. ennenkuin jalat kipeytyy niin että loppuu niiden treenaus kokonaan!

toki jalkojen pituuserot vaikuttaa tommosiin :) sinuna ehkä kävisin fyssarilla, häneltä saattais saada hyvin ohjeita ja vinkkejä. ennenkuin jalat kipeytyy niin että loppuu niiden treenaus kokonaan!

Täytyis varmaan käydä. Sanotaan nyt vielä sen verran, että jos kylmiltään koitan mennä kyykkyyn, niin en pääse. Joka jalkatreenin rutiinilämmittelyihin on kuulunut jo pidemmän ajan superina ojennus ja koukistus, jonka jälkeen 10 kehonpainokyykkyä. 4-5 rundia näitä ja joka rundilla pääsen asteen alemmas kyykkyyn. En tiedä, kuinka normaalia tuo on, kun ikääkin vasta 21v. Kai kyykkyyn pitäisi päästä kylmiltään ilman suurempia ongelmia?

Täytyis varmaan käydä. Sanotaan nyt vielä sen verran, että jos kylmiltään koitan mennä kyykkyyn, niin en pääse. Joka jalkatreenin rutiinilämmittelyihin on kuulunut jo pidemmän ajan superina ojennus ja koukistus, jonka jälkeen 10 kehonpainokyykkyä. 4-5 rundia näitä ja joka rundilla pääsen asteen alemmas kyykkyyn. En tiedä, kuinka normaalia tuo on, kun ikääkin vasta 21v. Kai kyykkyyn pitäisi päästä kylmiltään ilman suurempia ongelmia?

itse ainakin pääsen kylmiltään,eikä tunnu missään. saako sun jalat tarpeeksi lepoa?

Omasta mielestäni kyllä, mutta paha sanoa. Tuo ongelma on kyllä muistaakseni ollut jo sillonkin, kun jalkoja en ihan näin kovaa treenannut.

hmm.. mä kyl kääntyisin fyssarin puoleen :) kuulostaa sen verta ikävältä vaivalta ja huono kipu ei oo kyl missään tapauksessa hyvää treenin aikana tai sen jälkeen.

Kannattaa tosiaan fyssarilla käydä näyttämässä. Tuli itse käytyä kiropraktikolla olkapäävaivojen takia ja samalla se löysi että minullakin oli toinen jalka hieman pidempi ku toinen mikä helpotti alaselän/lonkan käsittelyllä. Eihän sekään autuaaksi tietenkään tee ennen kuin saa selvitettyä mikä sen lonkan vetää virheasentoon mutta väliaikaisesti auttoi kivasti kun oli ollu kaikenlaista alaselkäkipua juostessa. :)

Kannattaa tosiaan fyssarilla käydä näyttämässä. Tuli itse käytyä kiropraktikolla olkapäävaivojen takia ja samalla se löysi että minullakin oli toinen jalka hieman pidempi ku toinen mikä helpotti alaselän/lonkan käsittelyllä. Eihän sekään autuaaksi tietenkään tee ennen kuin saa selvitettyä mikä sen lonkan vetää virheasentoon mutta väliaikaisesti auttoi kivasti kun oli ollu kaikenlaista alaselkäkipua juostessa. :)

Onhan mulla myös vasemmassa takaolkapäässäkin häikkää, joten kyllä tuo tulisi todellakin tarpeeseen :D Olen vaan niin huono käymään ylipäätänsä missään tuollaisessa. Täytyy kyllä ottaa itseä niskasta kiinni ja nyt ihan oikeasti hoitaa homma, ettei myöhemmin tarvii katua.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itsekin tuli mietittyä hirveen kauan tuota kiropraktikkoa. Yks päivä vaan varasin ajan ja tuli käytyä se 3 kertaa yhteensä kun oli kaikenmaailman rutinoita ylärinnassa sekä olkapäässä. Kiropraktikko löys noihin avut ja aloin sen jälkeen huoltamaan enemmän olkapäitä ja nyt on saanut jo 6kk treenata ilman minkäänlaisia rutinoita ja pauketta ja mikä mukavinta niin ilman kipua. Tekisi mieli varata pelkästään uusi aika ja mennä paikanpäälle kiittämään kun oli aikamoista säätämistä ton olan kanssa sen 2 vuotta. Samalla löytyi tosiaan alaselästä/lonkasta jumeja + niskasta mitkä oli aiheuttanut 3x viikkoon aivan jäätäviä migreenin tyyppisiä kohtauksia että meinas oksennus tulla päänsäryn ja huimauksen takia. No eipä ole pitkään aikaan noita ollut joten täytyy kyllä sanoa että minun kohdallani on ainakin auttanut tuo kiropraktiikka. Mutta täytyy muistaa että ei se kiropraktikkokaan ihmeitä saa aikaseks ellet sä itse korjaa niitä oireiden aiheuttajia omalla toiminnalla sitten kotona. :)

Arvostelkaa kokeneemmat , onko tälläinen syöminen ja liikkuminen hyvä laihduttamiseen ja massan kasvattamiseen(pienissä määrin) tässä siis tämän päivän syömiset, nämä ei tule missään tietyssä järjestyksessä: Paketillinen pinaattiohukaisia. 1.5 ruisleipää joiden päällä silliä. pakettilinen marinoituja broilerinsuikaleita. 2 perunaa ja jauhelihakastiketta. 2 litraa vichyvettä ja 1 litra vettä. ja olen viimeisen kolmen päivän aikana tehnyt n. 30 km pyörälenkkejä, ja pyrin tekemään 50 punnerrusta joka toinen päivä.

Arvostelkaa kokeneemmat , onko tälläinen syöminen ja liikkuminen hyvä laihduttamiseen ja massan kasvattamiseen(pienissä määrin) tässä siis tämän päivän syömiset, nämä ei tule missään tietyssä järjestyksessä: Paketillinen pinaattiohukaisia. 1.5 ruisleipää joiden päällä silliä. pakettilinen marinoituja broilerinsuikaleita. 2 perunaa ja jauhelihakastiketta. 2 litraa vichyvettä ja 1 litra vettä. ja olen viimeisen kolmen päivän aikana tehnyt n. 30 km pyörälenkkejä, ja pyrin tekemään 50 punnerrusta joka toinen päivä.

Pinaattiohukaiset taitaa olla einestä jossa on eniten vehnäjauhoja ja toiseksi eniten mitälie rasvoja, pinaattia vähän, proteiinia ei juuri lainkaan, ainakaan hyvälaatuista..
Parempi pinaattiruokaresepti: Maustamatonta kanasuikaletta 400g, 400g purkki tomattimurskaa, ainakin puoli pussia kotimaista pakastepinaattia tai vaikka kokonaan, ja suolat, lihaliemet, mausteet oman maun mukaan, valkosipuli on hyvää. Tulee hyvä kastike ja on aika superfoodia. Kakan väristä tulee kun sekoittaa punaista ja vihreää, mutta hyvälle maistuu.
Tosta puolet vaikkapa riisin kera + jauheliha/peruna ateria + ruisleipävälipala sillillä ja sitten esim. lohisalaatti vielä niin vois olla jo aika hyvä yhden päivän systeemi ja jos nälättää niin vaikka voileipää 5%rasva juustolla ja hyvällä kinkulla.. Kalorit ja määrät sitten oman kulutuksen mukaan ja katso että tulee se 1.5x grammona per painokilo protskua ja noilla aterioilla kyllä varmaankin tulisi vaikkei ihan tarkkaan laskisi...
Työntävien punnerruksien lisäksi vetäviä liikkeitä, eli leuanvetotanko vois olla hyvä jos kotona puuhailet. Käsipainot joilla vipunostoja sivulle ja pystypunnerruksia, nämä hartioita varten. Sitten alkais näyttää tasapainoisemmalta. Uhraa sille yläkroppahommalle vaikka 45min, tee esim. 4 sarjaa punnerruksia, 4 sarjaa leukoja, 4 sarjaa hartialiikkeitä. Älä jämähdä tekemään samaa, van yritä aina välillä nostaa määrää tai muuttaa tyyliä haastavammaksi (esim. punnerruksissa nostaa jalkoja ylemmäs) tai nostaa painoja Ja jaloillekin voi toki muutakin tehdä kuin pyöräilyä, vaikkapa askelkyykkyjä.

Kannattaa tosiaan käydä näyttämässä noita jalkoja, niikun täällä muutkin ovat sanoneet. Kiropraktikot osaavat hyvin hoitaa kuvailemiasi oireita, mutta kannattaa tehdä vaikka Googlella vähän taustatutkimusta, ketä alueesi muut ihmiset suosittelevat, koska ammattilaistenkin taso vaihtelee välillä aika paljon.
Todella harvoin ihmisellä on oikeasti eri mittaiset jalat. Useimmiten se johtuu yksinkertaisesti siitä, että lantio on vinossa, jolloin jalat ovat vain näennäisesti eri pituiset. Tämä saadaan siis korjattua, kun lantiosi asetetaan paikoilleen, eli rohkeasti vaan varailemaan aikaa vastaanotolle. Tosin jos sulla on lapsesta asti jalat olleet eriparia, voi parantumisessakin mennä oma aikansa, koska kehosi lihakset ja hermosto ovat mukautuneet väärään asentoosi. Älä siis tee liikkeitä, joissa polveesi tai muualle kroppaan tulee kipua, ettei paikat mene vain pahemmin paskaksi. Unilateraalisista liikkeistä voi olla apua, koska teet vain toinen puoli kerrallaan, etkä suorita liikkeitä vahvemman puolen ehdoilla.

Alotin vasta salillakäynnin pitkästä aikaa ja massaa pitäs saada kerättyä ruoka puoli on kunnossa mutta mitenkäs ite treenit sitten lepo on tärkeää mutta ei malttais salilta poissa olla

Maanantai , rinta , ojentaja vatsat

Tiistai, selkä olkapää hauis

keskiviikko jalat, vatsat

Torstai aloittas uudelleen ?

mitä tuo lepo varsinaisesti tarkottaa jos ruuat kunnossa ja paikat kestää tehä, parin päivän lepohan tuossa tulee kummiskin isojen lihasten osalla... vai tarkoittaako se sitten että salille ei mennä ollenkaan päivän paussi aina ?

Olen nyt käynyt salilla 2.6kk ja syönyt runsaasti. Hieman läskiä on alkanut näkymään. Minulla on semmoinen käsitys että pitäisi syödä tosi paljon jos haluaa massaa ja niin olen myös tehnytkin. Jos alan lenkkeilemään laihduttaakseni tippuuko salituloksen koska kuluttaisin silloin sen mitä lihaksiin kuuluisi mennä massan kasvua varten?

Olen nyt käynyt salilla 2.6kk ja syönyt runsaasti. Hieman läskiä on alkanut näkymään. Minulla on semmoinen käsitys että pitäisi syödä tosi paljon jos haluaa massaa ja niin olen myös tehnytkin. Jos alan lenkkeilemään laihduttaakseni tippuuko salituloksen koska kuluttaisin silloin sen mitä lihaksiin kuuluisi mennä massan kasvua varten?

Jos läskiä alkaa tulemaan liian nopeesti, tiputa hieman päivittäisiä kaloreita kumminkin niin että pysyt plussalla. Turha sitä läskiä on kerätä kroppaan. Toki massakaudella sitä rasvaa jonkun verran kroppaan tulee.

Jos läskiä alkaa tulemaan liian nopeesti, tiputa hieman päivittäisiä kaloreita kumminkin niin että pysyt plussalla. Turha sitä läskiä on kerätä kroppaan. Toki massakaudella sitä rasvaa jonkun verran kroppaan tulee.
Selvä. Vaikuttaako lenkkeily negatiivisesti salituloksiin, jos pidän huoli että syön yli kulutuksen ?

Selvä. Vaikuttaako lenkkeily negatiivisesti salituloksiin, jos pidän huoli että syön yli kulutuksen ?

Ei oikeestaan. Jos et lenkkeile joka päivä jtn 20km juoksulenkkejä. Hyvät kävelylenkit muutaman kerran viikkon voivat jopa olla vain hyväksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom