Hei,
En ole aloittelija enään, mutta ei taida olla muuta tälläistä kysymys ketjua, enkä löytänyt kunnollista vastausta googlettamalla, enkä pakkiksen hakua käyttämällä. Tai sitten luovutin liian helpolla etsimisen.. mutta mielestäni kolusin kaikki, enimmäkseen englanniksi olevat sivut läpi..
Joten ajattelinpa tähän laittaa kysymykseni.
Elikkäs. Reenaan voimapainoitteisesti jako (8 pvä kiertona) näin --> Alakroppa(kova), vapaa, yläkroppa(kova), vapaa, alakroppa(tekniikka/paussi), vapaa, yläkroppa(tekniikka/paussi).
Haluaisin lisätä tähän oman kehonpainon reeniä.."calesthenics" ?
Olen nyt tällä hetkellä lepopäivinä tehny aamulla tai illalla omankehonpainon reeniä. Tyyliin leuanvetoa(pull up), tauko, leanvetoa(chin up), tauko, punnerruksia, tauko, kyykkyä, tauko, hyppynarulla 45 sek. tauko...1-2 kiertoa. Tämmän tyylisesti.
Oisko kellään jonkinmoista ideaa kuinka jakaisi reenit. Sali reenissä on jo sisällytetty leuanvedot lisäpainojen kanssa ja alku lämmittelyissä esim. ennen kyykkyä, on hyppykyykkyä jne.. mutta haluaisin kotonaki reenata omalla painolla vain.
Kannattaa tehä "aamuaeroobisena" vaiko lepopäivinä? Vaikuttaakohan pahasti palautumiseen.. enimmäkseen mietityttää, tuohon yläkropan palautumiseen.. jalat mielestäni palautuu hyvin kylläkin, muttakun on leuanvetoa ja punnerruksia, dippiä? Niin jänskättää aina tuona "kovana yläkroppa päivänä"... ja olen pyrkiny pitämään sitten aina sen edeltävän päivän täysin leebeniä.. Vaan tehnyt sit jalka päivänä aamulla tän reenin..
Käsittääkseni
@jto on omankehonpainon mestari, mitä olen Herran tekstejä lukenut. Olisiko teillä antaa vinkkejä?