Moro! Hei pikainen kysymys kun niin tampio olen etten itse tiedä tätä: Treenaan 3-jakoisella ohjelmalla, yläkropan vetävät / työntävät / jalat ja mietin tässä, että miten päin teen kyykyt ja jalkaprässin jalkapäivänä, kumpi ensin? onko väliä? vai teenkö vain toisen? Ja sitten pääkysymys: milloin teen maven? Selkäpäivänä vai jalka? Tykkään erityisesti suorinjaloinmavesta, joten haluaisin sen tehdä myös jalkapäivänä.
Miltä tämä kuulostaisi:
Jalkapäivänä ensin jalkaprässi, sitten kyykyt (lähinnä koska kramppaa niin helposti takareidet/pakarat) ja perään SJMV ja selkäpäivänä (ei tietenkään peräkkäisenä päivänä) sitten mave?
Kiitos etukäteen!

Moro! Hei pikainen kysymys kun niin tampio olen etten itse tiedä tätä: Treenaan 3-jakoisella ohjelmalla, yläkropan vetävät / työntävät / jalat ja mietin tässä, että miten päin teen kyykyt ja jalkaprässin jalkapäivänä, kumpi ensin? onko väliä? vai teenkö vain toisen? Ja sitten pääkysymys: milloin teen maven? Selkäpäivänä vai jalka? Tykkään erityisesti suorinjaloinmavesta, joten haluaisin sen tehdä myös jalkapäivänä.
Miltä tämä kuulostaisi:
Jalkapäivänä ensin jalkaprässi, sitten kyykyt (lähinnä koska kramppaa niin helposti takareidet/pakarat) ja perään SJMV ja selkäpäivänä (ei tietenkään peräkkäisenä päivänä) sitten mave?
Kiitos etukäteen!
Yleensä kyykky tehdään ennen prässiä. Kyykky on yleisvaltaisempi ja suurempi liike. Makuaisioita, voit tehdä myös toisinpäin. Kyykkyä en jättäisi pois.

Maven tekisin selkäpäivänä koska jalkapäivänä on jo kyykky/prässi.
SJMV voit kyllä tehdä milloin haluat. Mainio takareisi/pakaraliike oikein tehtynä. Itse tekisin maven jälkeen.

Yleensä kyykky tehdään ennen prässiä. Kyykky on yleisvaltaisempi ja suurempi liike. Makuaisioita, voit tehdä myös toisinpäin. Kyykkyä en jättäisi pois.

Maven tekisin selkäpäivänä koska jalkapäivänä on jo kyykky/prässi.
SJMV voit kyllä tehdä milloin haluat. Mainio takareisi/pakaraliike oikein tehtynä. Itse tekisin maven jälkeen.
Mahtavaa! Kiitos paljon!

Treeni 1:

Kyykky 5x
Penkki 2x6
Leuat 3x
Pohkeet

Treeni 2:

Maastaveto 5x
Pystypunnerrus 3x6
Kulmasoutu TK 2x
Vatsat

Treeni 3:

Kyykky 5x
Penkki 2x6
Leuat 3x
Pohkeet

Mitä mieltä tälläisestä treeniohjelmasta? Kolme kertaa viikkoon toteutettuna, ei peräkkäisinä päivinä.

Mitä tämmöiselle jäykkäpaskalle ehdottaisitte, olen ihan totaalisinta totaalisin aloittelija, en tiedä saleilusta oikeastaan mitään. Oon pari viikkoa yrittänyt käydä säännöllisesti salilla, on kuntosaliohjelma ainoastaan laitteilla, ja yksi kaveri kerran tokaisi että näyttää tuskaselta toi vatsalihastreeni vatsalihaslaitteella kun ei selkä jousta ja on niin tönkkö, eikä osannut auttaa minua. Niin pitäisikö minun jotenkin alkaa panostaa selän venyttelyyn, tai jumppapallolla treenaamaan? Toinen mietityttämisen aihe on se että haluaisin alkaa vapailla painoilla treenailemaan mutta ei ole hajuakaan miten. Onko paras tapa selvittää oikeat liikkeet kanssatreenaajalta vai pystyykö harjoittelemaan liikkeitä kotona? ja kyykky ei meinaa luonnistua edes ilman mitään :D Olen neuvoton.

Kysymys! Olen kuullut useammankin liikunta-alan ammattilaisen väittävän, että "tavalliset" etunojapunnerrukset leveällä otteella tuhoaa pidemmän päälle olkapäät koska olkapää ei ole stabiilissa asennossa. Ainoa oikea tapa tehdä punnerruksia olisi kuulemma kädet olkapäitä inasen leveämmällä ja kyynärpäät takaviistoon. Onko tässä väittämässä mitään perää?
Tämä siis olisi se paha punnerrus:
Push-up-Routine-For-Beginners-Wide-Grip-Push-Up.jpg

Ja tämä olisi oikeanlainen:
chaturanga-e1338738887915.jpg

Mitä tämmöiselle jäykkäpaskalle ehdottaisitte, olen ihan totaalisinta totaalisin aloittelija, en tiedä saleilusta oikeastaan mitään. Oon pari viikkoa yrittänyt käydä säännöllisesti salilla, on kuntosaliohjelma ainoastaan laitteilla, ja yksi kaveri kerran tokaisi että näyttää tuskaselta toi vatsalihastreeni vatsalihaslaitteella kun ei selkä jousta ja on niin tönkkö, eikä osannut auttaa minua. Niin pitäisikö minun jotenkin alkaa panostaa selän venyttelyyn, tai jumppapallolla treenaamaan? Toinen mietityttämisen aihe on se että haluaisin alkaa vapailla painoilla treenailemaan mutta ei ole hajuakaan miten. Onko paras tapa selvittää oikeat liikkeet kanssatreenaajalta vai pystyykö harjoittelemaan liikkeitä kotona? ja kyykky ei meinaa luonnistua edes ilman mitään :D Olen neuvoton.
Mene joogaan.

Tässä hyvä yleispätevä ohjevideo.

Kysymys! Olen kuullut useammankin liikunta-alan ammattilaisen väittävän, että "tavalliset" etunojapunnerrukset leveällä otteella tuhoaa pidemmän päälle olkapäät koska olkapää ei ole stabiilissa asennossa. Ainoa oikea tapa tehdä punnerruksia olisi kuulemma kädet olkapäitä inasen leveämmällä ja kyynärpäät takaviistoon. Onko tässä väittämässä mitään perää?
Kai siinä jotain perää on. Mieti miten penkkipunnerrusta suositellaan tehtävän. Ihan samalla tavalla kuin sua on ohjeistettu etunojapunnerrusten kanssa. Ei ne kädet kyllä kyljissä kiinni kuulu olla kuten tuossa esimerkkikuvassa, mutta hieman takaviistoon. Jos lasket penkissä tangon rintalihasten alaosaan, niin siinä on olkavarsi aika lähelle oikean suuntainen. Jos taas lasket kaulalle niin sulla on kyynärpäät aivan auki ja olkapäät ottaa tosiaan osumaa.

Onko hermoston kannalta pienempi paha ottaa failure niin, ettei lähde väkisin yrittämään saada rautaa ylös kuin käyttämällä kaiken voiman toistoon, joka jää lopulta kesken. Tarkoitan siis toiston lopettamista välittömästi failuren iskiessä. Treenailen nyt 2-jakoisella yläkroppa/alakroppa jaolla ja toisinaan tulee failureita lähinnä jossain käsipainoilla tehtävässä vinopenkissä. Pyrkimyksenä on kasvattaa lihasmassan lisäksi voimatasoja eikä noi failuret käsittääkseni palvele sitä tavoitetta kovinkaan hyvin.

Viimeksi muokattu:
Olen nyt 2kk treenannut 3krt viikossa. Mulla on aina mennyt vähän ohi se, että miksi jotku ihmiset treenaa vain pari lihasryhmää kerralla. Itsellä menee yleensä n. 2.5 - 3 tuntia salilla, koska treenaan aina koko kropan. Kysymys kuuluu: Mitä hyötä ootte huomannut tuosta treenien jaottelusta? Joku kokeneempi voi sitten myös sanoa onko tuo minun 3krt viikossa ja koko kropan treenaaminen kuinka tehokasta (itse olen huomannut ainakin tosi nopeaa tulosta). Vai kannattaisko munkin nostaa vaikka salipäivät 4krt viikossa ja bodata eri lihasryhmät eri päivinä. Moni ihminen on tullut sanomaan mulle, että tuo mun 3 tunnin treeni on "liian pitkä" treeni. Tahdon vielä painottaa, että kun treenaan. Mä myös treenaan. En istuskele vaan, se 2.5 - 3 tuntia on aika intensiivistä treeniä. Tuntuu vain siltä, että kun menee treenaamaan vain paria lihasryhmää, niin lisäaineet menee jotenkin hukkaan, koska puhtia olis treenata kovemminkin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pidempi treeni --> enemmän kortisolia --> suurempi katabolia. 10 vuoden päästä huomaat että oot vaan luullu treenaavasi kovaa tuon 3 tuntia. Kun oikeasti treeni tehdään tarpeeksi kovaa niin varmasti 1-1,5 h riittää enemmän kuin tarpeeksi. Olet selkeästi aloittelija, joten aloita myös pakkotoisto urasi aloittelijoiden osiolta. Jos olet trolli niin ryömi takaisin koloosi.

Olen nyt 2kk treenannut 3krt viikossa. Mulla on aina mennyt vähän ohi se, että miksi jotku ihmiset treenaa vain pari lihasryhmää kerralla. Itsellä menee yleensä n. 2.5 - 3 tuntia salilla, koska treenaan aina koko kropan. Kysymys kuuluu: Mitä hyötä ootte huomannut tuosta treenien jaottelusta? Joku kokeneempi voi sitten myös sanoa onko tuo minun 3krt viikossa ja koko kropan treenaaminen kuinka tehokasta (itse olen huomannut ainakin tosi nopeaa tulosta). Vai kannattaisko munkin nostaa vaikka salipäivät 4krt viikossa ja bodata eri lihasryhmät eri päivinä. Moni ihminen on tullut sanomaan mulle, että tuo mun 3 tunnin treeni on "liian pitkä" treeni. Tahdon vielä painottaa, että kun treenaan. Mä myös treenaan. En istuskele vaan, se 2.5 - 3 tuntia on aika intensiivistä treeniä. Tuntuu vain siltä, että kun menee treenaamaan vain paria lihasryhmää, niin lisäaineet menee jotenkin hukkaan, koska puhtia olis treenata kovemminkin.

Karsi liikkeitä pois ohjelmasta. Rakenna treeniohjelma muutaman perusliikkeen varaan ja tarpeen tullen ota treenin loppuun hieman pienempiä liikkeitä. 2,5-3h treenit ovat aivan liian pitkiä, ja on vaikea uskoa että treenaat oikeasti kovaa koko aikaa.

2,5-3h / kolme kertaa viikko saliharjoittelua ei kyllä omaan korvaan kuulosta mitenkään ylikovalle.

Ja koko kropan treenit todellakin toimii. Jos tulosta tulee, älä kuuntele muiden höpötyksiä.

Karsi liikkeitä pois ohjelmasta. Rakenna treeniohjelma muutaman perusliikkeen varaan ja tarpeen tullen ota treenin loppuun hieman pienempiä liikkeitä. 2,5-3h treenit ovat aivan liian pitkiä, ja on vaikea uskoa että treenaat oikeasti kovaa koko aikaa.

Kyllä siinä 2.5 - 3 tunnin aikana jaksaa ihan samalla tavalla kun treenin alussa, ellei jopa paremmin kun rupeaa testo ja adrealiin virtaamaan. Käytän kuitenkin lisäravinteita aika paljon.

Ennen treeniä: 3g kreatiinia (mutantin creakongia), 4g octanea (sisältää BCAA, L-glutamiinia, sitrullinea ja B6) ja tietysti n. 1tunti ennen treeniä tulee syötyä hitaita hiilareita aterian muodossa.
Treenin aikana: 2-3g kreatiinia, 10g octanea, yks 50ml mitalline maltoa ja tähän tulen lisäämään vielä beta-alaniinin ja l-arginiinin, kun rahatilanne sallii.

Aamuisin tulee otettua tribulus terrestris ultra strong nappi ja illalla treenin jälkeen 2kpl ZMA nappeja.

2,5-3h / kolme kertaa viikko saliharjoittelua ei kyllä omaan korvaan kuulosta mitenkään ylikovalle.

Ja koko kropan treenit todellakin toimii. Jos tulosta tulee, älä kuuntele muiden höpötyksiä.

Tulosta näkyy kyllä ja tuntuu että joka kuukausi tulokset kasvaa räjähdysmäisesti.
------------

Mitä tulee taas tuohon hessumuksen kommenttiin. Katabolia on varmasti suurempi, mutta eikö siksi juuri vedetä se palautusjuoma naamaan heti treenin jälkeen? Jotta se katabolinen tila saataisiin ehkäistyä tai ainakin nnäin olen ymmärtänyt. Oikaiskaa jos olen väärässä.

Viimeksi muokattu:
Tulosta näkyy kyllä ja tuntuu että joka kuukausi tulokset kasvaa räjähdysmäisesti.

Tulosta tulee koska newbie gainssit ja se tulee tuosta jäätävästä lisäravinnehifistelystä, sekä treenikestoltaan kuntopiirin puolelle menevistä treeneistä huolimatta. Ja kun kerroit treenaavasi kovaa, niin mihin/kehen verrattuna?

Kyllähän tuo 2,5-3 tuntia kuulostaa helvetin pitkältä treeniltä, jos siis on aloittelevasta salikävijästä kyse, eikä kokeneesta voimanostoukkelista. Mitä tuollaiseen maratontreeniin sisältyy Osmou?

Mitä tuollaiseen maratontreeniin sisältyy Osmou?

Kuten sanoin koko kroppa. Joka lihasryhmässä (erityisesti selässä) aloitan pienillä painoilla ja haen sen tuntuman lihaksiin. Sitten nostan painoa, niin että painot on sopivat ja teen pari sarjaa useammalla toistolla n. 8-15 (fiiliksen mukaan mennään). Tämän jälkeen yleensä teen 3 sarjaa, 6-8 toistoa mahdollisimman raskailla painoilla. Sitten asiasta toiseen ->

Tänään tuli star nutritionin 4kg hera proteiini säkki (http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/whey-80). Mulla on tuosta aikasemmasta 4kg malto säkistä tuommonen 50ml mitta (puoli desiä) ja tuossa hera säkissä ei tullut mittaa ollenkaan. Osaako joku sanoa kuinka monta tuommosta 50ml mitallista mun pitää tuota jauhetta ottaa päivässä, että saan n 150g proteiinia kroppaan päivittäin (Painan noin 75kg, eli 2g proteiinia per painokilo)

Viimeksi muokattu:
Tulosta tulee koska newbie gainssit ja se tulee tuosta jäätävästä lisäravinnehifistelystä, sekä treenikestoltaan kuntopiirin puolelle menevistä treeneistä huolimatta. Ja kun kerroit treenaavasi kovaa, niin mihin/kehen verrattuna?

Tämäkin varmasti totta. Mitä taas tulee treenien kovuuteen, en hirveästi tykkää vertailla itseäni muihin. Se mikä tuntuu omalle kropalle kovalta, on mulle kova treeni ja semmonen treeni missä ei pidetä yli 2 minuutin juomataukoja. Eli pidän huolen siitä, että tauot pysyy maks 2 min pituisina vessa/juomapullontäyttö taukoina. Yleensä pidän yhden tämmösen tauon ja sitten tietysti 10-30sec tauko toistojen välissä. Joskus saattaa tulla semmonen adrealiini/testo ryöppy, että lähtee toinen sarja putkeen :)

Suositut

Back
Ylös Bottom