Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Semmosta tässä mietiskelin et kuinka paljon hyötyä on elopainosta treenaamisessa? Tietenkin jalathan on tottunut suurempaan taakkaan kun kantaa kokoajan enempi painoa. Mutta sitten mietin muita osa alueita. Kun ittelä heiluu elopaino 130-140 kg välilläja enemmän on romua tangossa kuin kaverillani joka on normi painoinen. Yhtä kauan kummatkin treenanneet saman aikaa..Eli kysymys lyhyesti oli se että onko suuremmasta elopainosta hyötyä voimailussa?
Semmosta tässä mietiskelin et kuinka paljon hyötyä on elopainosta treenaamisessa? Tietenkin jalathan on tottunut suurempaan taakkaan kun kantaa kokoajan enempi painoa. Mutta sitten mietin muita osa alueita. Kun ittelä heiluu elopaino 130-140 kg välilläja enemmän on romua tangossa kuin kaverillani joka on normi painoinen. Yhtä kauan kummatkin treenanneet saman aikaa..Eli kysymys lyhyesti oli se että onko suuremmasta elopainosta hyötyä voimailussa?
Mistäköhän voisi johtua että kaikki muut sarjapainot nousee parin viikon välein, mutta penkin sarjapainot ja toistomäärät ei ole lähtenyt nousuun samalla tavoin? Viimeiset 6 viikkoa on jauhettu samalla painolla penkissä. Teen penkkiä jalat penkillä ja yritän tehdä suoritukset kontrolloidusti. Ohjelmana kaksijakoinen joka jaettu ylä/alakroppaan ja alkuviikosta lyhyitä sarjoja ja loppuviikosta pitkiä sarjoja.
Lue tue mun aikaisempi viestiEi vaan, ei se pelkästään tuosta massanlisäyksestä ole kiinni. Ilmeisesti kyse ei ole kohdallasi siitä perinteisestäkin että penkki olisi hilattu puoli huomaamattomasti edelle muita liikkeitä (esim. alun epätasapainoisella ohjelmalla jne.) jos sanot ettei penkki ole lähtenyt nousuun samalla tavalla. Yleensä siinä käy nurinkurisesti niin että kun tulokset nousee niin ne sitten nousee ja toistepäin, eli kehitys johtaa automaattisesti progressioon treenissä joka kehitää edelleen. Toisin sanoen arvatenkin teet jota kuinkin samanlaisia sarjoja treenistä toiseen (sarjat*toistot*painot), vaikka toisessa lyhyitä ja toisessa pitkiä olisikin? Ei viitsi jäädä edellisen treenin sarjoista mutta ei pysty samalla painolla tekemään enempääkään?
Ts. vaihtelu on lääke. Jos tyyli on ollut paljon sarjoja vakiopainolla, niin sitten sarja määrät alas ja kovempaa, kuitenkin painoa eri treeneissä vaihdellen, ja jos päinvastoin niin toteutus myös päinvastoin.
VIP-jäsenille on VIP-forum osiolla ihan oma päiväkirja osionsa mihin voit luoda omasi. Ei ole pahan hintanen toi VIP 6e/6kk, joten ei todellakaan suuri uhraus, suosittelen.Moro! Ei ny varnisaisesti oo kysymys salillekäymiseen liittyen, mutta onko täällä jotain aluetta mihen voi kirjotella omaa salilokia/päiväkirjaa.
*Edit: juu kaipa sitä vois ihan avata ton wordpadin tuosta.
Kuulostaa kyllä ihan järkevältä, pitääpä varmaan kokeilla ensin miten palautuu ja tehdä sen mukaan, kiitos vastauksesta!Jos palaudut 3x kyykystä ja penkkaamisesta viikossa niin mikäs siinä, anna mennä vain.
Muuten ehkä jättäsin tokasta päivästä kyykyn pois ja siinä päivänä Mave pääliikkeenä ja enempi sarjoja, 5x4-6 on hyvä setti. Tee sitten 3.päivänä etukyyykky takakyykyn sijaan.
Penkkiäkään ei välttämättä kannata tehdä siis ihan joka päivä niin ehdit palautua.
3. päivänä penkki kapealla otteella ja dipit tulisi sitten tehdä niin että painotat enemmän rintaa kuin ojentajia liikkeessä.
Vuorottele treenejä viikottain niin että toisella viikolla teet sitten kaksi noita Mave päiviä ja 1 kyykkypäivä ja 3 viikolla kierto lähtee taas alusta, eli 2 kyykky- ja 1 Mave päivä viikkoon jne.jne.
Kyllä se penkki- ja leuanvetotulos nousee ilman jokapäiväistä hinkkaamista.
Lue kaikki aloittelijoiden osion stickyt, sen jälkeen luet kaikki hulkin artikkelit täältä: http://www.fast.fi/category/uutiset/artikkelisarja-2/ ja jos jää kysymyksiä niin kysyt ne alottelijoiden osion threadissä "Aloittelijoiden peruskysymykset tänne" tai käytät pakkotoiston search toimintoa / googletat. Voit kuvitella kuinka monta ihmistä tekee samanlaisen threadin kun sinä mentaliteetilla "antakaa mulle vastaukset en jaksa itse jaksa ottaa selvää". Hyvä kuitenkin että reenaus kiinnostaa ja tsemiä siihen sekä tuleviin lukuhetkiin ;)Okei eli tavoitteena ois saada ihan vitusti massaa ja voimaa ja siksi kysynkin mitkä ovat parhaat liikkeet jos haluaa saavuttaa em. ja miten ne pitäisi jakaa jos pystyn käymään salilla max 4 kertaa viikossa, 1,5h per treenikerta?
Olen käynyt salilla nyt 3kk, pituutta 191cm ja painoa 90kg. Olen tehnyt vain seuraavia liikkeitä: kyykky, mave, penkki, pystypunnerrus, rinnalleveto ja leuat lisäpainoilla. Minulla ei kuitenkaan ole mitään hajua miten jakaa nuo liikkeet 4 treenikertaan vaan olen tehnyt lähinnä fiiliksen mukaan eri liikkeitä. Miten jakaisitte kyseiset liikkeet ja lisäisittekö vielä jotain tuohon? Tavoitteena siis pelkästään massa ja voima, esteettisyys ei kiinnosta paskan vertaa. Haluan olla helvetin iso hahmo joka puskee jokaisen ihmisen läpi helposti.
Ruokailusta myös sen verran, että kannattaako ennen salia tankata hiilareita? Olen harrastanut painia (painivalkku neuvoikin noi liikkeet) ja aina ennen treenejä tankkasin niin paljon hiilareita kuin vain maha pystyi. Onko se haitallinen salitreenissä jos täydellä vatsalla treenaa ja haittaako se esim. max lifteissä?
Mainittakoon myös, että tällä hetkellä teen siis 2x5 sarjoja + 1x3 niin helvetin raskaasti, että melkein snäppään selän joka liikkeessä (huomasin, että tämä on helpoin tapa nostaa enemmän rautaa ja saada massaa?).
Jos tämä viesti vaikuttaa provolta niin johtuu ehkä siitä, että olen helvetin tuohtunut olemaan pieni siima. Tavoitteena saada 3 vuodessa 20kg massaa ja pysyä suht atleettisissa rasvoissa!
Kiitos kaikille teille jotka jaksoitte tämän lukea ja autatte!