Sori pitkä viesti.
Olen totaalialoittelija salilla, eka kertaa vasta aikuisena miehenä aloittanut.
Nyt 2 kk takana sellaista peruskuntoa kasvattavaa, pohjustavaa laitetreeniä. Pienen pientä kehitystä ollut joillain alueilla.
Ongelma on heikot kädet ja ylävartalo, olleet aina. Leuanvedoilla ja punnerruksilla mitattuna tasoa heikko tai ei tulosta ollenkaan. Oikeastaan nolostuttavan huonot.
Juoksua, lenkkeilyä ja kävelyä olen harrastanut koko aikuisiän. Juoksu yleensä korkealla sykkeellä n. 30 min kerrallaan. Reipasta kävelyä joka päivä väh. tunti. Pari kuukautta salitreenin ohella olen tehnyt juoksumattua "iltapäivälenkkeinä" n. 150-160 sykkeellä. Syketaso muutenkin korkea, en ole koskaan saanut aikaiseksi ns. "kevyttä hölkkää" vaan pienikin hölkkä on aina tehojuoksua.
Jalat ja selkä ovat ok kunnossa, johtuen varmaan juuri siitä, että jaloilla on tullut tehtyä kaikenlaista. Jalkaprässissä jaksan tehdä 12 puhdasta toistoa @ 200kg.
Eka treeniohjelmaksi heittivät Nautilusta. Kaikki lihasryhmät isoista pieniin yhdellä treenikerralla, failureen asti (että rauta ei enää nouse), kaikki laitteilla, yksi sarja per liike. Edellinen liike toimii lämmittelynä seuraavalle. Toimii hyvin, on pirun raskasta, mutta motivaatio on korkea.
Miten saada kädet kunnolla kehittymään? Haluaisin päästä edes ns. treenaamattomalle normaalitasolle samalle tasolle kuin perusjamppa. Vasta sen jälkeen uskallan miettiä, aloitanko kunnon kuntosaliharrastuksen, vai jääkö tämä epäonnistuneeksi kokeiluksi.
Meinaan nimittäin heittää pyyhkeen kehään. Ehkä kuntosali ei oo mun juttu. Nyt pitäisi saada "tuloksia tai uloksia".
Lopuksi:
Ikä 30
Mitat 183cm 105kg (reilusti ylipainoa keskivartalossa)