Ohjelmaan neuvoja kaipailen. 2 jakoinen ohjelma (1. vetävät lihakset ja 2. työntävät), ma-ke-pe salipäivät. Miten olis järkevää nämä jakaa noihin kolmeen päivään, ettei kuitenkaan tulis liian pitkiä huileja?

Itse lähtisin ehkä 3 jakoisella touttamaan tuota tilannetta, Jalat, vetävät ja työntävät. Helppoa ja toimivaa. Toki jos 2 jakoisen haluaisi tuoho nii olisko eka päivänä esim voimapainotteinen koko kropan treeni ja ke-pe enemmän bodailu tyylinen treeni.

Mistähän kannattaisi lähteä tilaamaan jotain IPF-hyväksyttyä vyötä nostohommiin? Näyttää olevan suomen nettikaupoissa melko hintavia. Myös vyötä saa suositella!

Kysymys! Jos on rokotuksen jäljiltä käsi kipeä, muttei mitään yleisoireita, saako mennä salille? Jos vaikka tekisi pelkän jalkatreenin??

Moi vaan! Mitä hyviä vaihtoehtoja on penkkipunnerukseen tangolla? Käyn pienellä salilla jossa penkki on lähestulkoon aina varattu ja omassa 2-jakoisessa se nyt on joka toinen kerta ekana liikkeenä ja sen jälkeen vedän vinopenkin kässäreillä. Olen tehnyt kässäreillä tasapenkkiä vaihtoehtoisesti, mutta ei ota yhtä kovin hittiä, koska painot on oltava kevyemmät. Smith-laitettakin oon koittanut, mutta tuntuu luonnottomalta. Kiitos vastauksista.

Kysymys! Jos on rokotuksen jäljiltä käsi kipeä, muttei mitään yleisoireita, saako mennä salille? Jos vaikka tekisi pelkän jalkatreenin??
Vastaan itse itselleni siltä varalta että jotakuta muutakin kiinnostaa: kävin tekee kyykkymavetreenin ja en kuollut.

Moi vaan! Mitä hyviä vaihtoehtoja on penkkipunnerukseen tangolla? Käyn pienellä salilla jossa penkki on lähestulkoon aina varattu ja omassa 2-jakoisessa se nyt on joka toinen kerta ekana liikkeenä ja sen jälkeen vedän vinopenkin kässäreillä. Olen tehnyt kässäreillä tasapenkkiä vaihtoehtoisesti, mutta ei ota yhtä kovin hittiä, koska painot on oltava kevyemmät. Smith-laitettakin oon koittanut, mutta tuntuu luonnottomalta. Kiitos vastauksista.
Mites ihan etunojapunnerrusten eri variaatioit? Esim. tästä videosta löytyy varmaan omaan tasoon sopivia vaihtoehtoja (esim. 8, 9 20, 21...):

Moikka, kysymys kun tässä olisi tavoitteena pudottaa painoa. Kannattaako salitreeniä jatkaa samalla mallilla, kuin tässä n. 2kk, 3 jakoisella, 1-3min palautukset, vai pitäisikö palautukset lyhentää 30s-1min luokkaan, jotta sykkeet pysyisi korkealla? Jos tekisin lyhyemmällä palautuksella,toki painot olisi pienemmät ja toistot kenties kasvaisivat, kuntopiirityyppiseksi. Vai tulisiko täysin unohtaa rasvanpoltto salilla ja keskittyä aerobiseen erikseen. Mielipiteitä?
Saliohjelma tällähetkellä:
Ma:pPenkki 3x8, Vinopenkki 3x8, Pystypunnerrus KP 3x12, Vipunostot eteen 3x12 Vipunostos sivulle 3x8 Dippipunnerrus 3xmax Ojentajapunnerrus taljassa 3x12
Ke Mave 3x8, Leuat 3xmax, Kulmasoutu 3x8, Hauis KP 3x8 Hammerkääntö 3x8, vatsatx3
Pe Takakyykky 3x8, Jalkojen ojennus 3x12, Koukistus 3x12, Pohkeet 3x15 vatsat x3

Aikaa olisi käydä enemmänkin, kuin 3 kertaa viikossa salilla, tai sitten kokonaisvaltainen, esim G6 voisi olla hyvä, kun aika raskaita perusliikkeitä?

Kiitos jos joku viitsii vastata.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
meniksä? mä oon menny kyl rokotteen jälkeen eikä oo tullu oireita :)
oho en huomannu et olitki vastannu jo,sekoilen.
Käsi vähän juili kyykyssä tankoa pidellessä, mutta ei haitannut yleistä suorituskykyä. Nyt parin päivän jälkeen kestää jo taas tehdä mitä vaan.

Sellasta pitäs kysyä että kuinkas teillä kipeytyy noi pohkeet ja miten usein pystytte treenaamaan niitä. Itsellä nykyään menee pohkeet niin kipeäksi että ei yksinkertaisesti pysty koskemaan niihin ollenkaan ja portaissa kävely tai samantapainen askellus on täytttä tuskaa, ja pohkeet voivat olla kipeät jopa 5-7 päivää ennenkuin alkavat palautua. Ja tällä hetkellä treeninä ihan perus 3-4 X 12-20 settiä, joten ei tule edes mitään tappo treenejä tehtyä niille. Ja venyttelen pohkeet hyvin ennen ja jälkeen treenin mutta ei vaikutusta. Olen myös pyrkinyt vkl kun tulee tehtyä koko kropan venyttelevä/palauttava kuntosalikäynti tehtyä jossa yritän putkirullaulla pohkeita mutta ei yksinkertaisti pysty kun ovat niin kipeät. Ja esim tällä hetkellä tuntuu toi vasen pohje olevan täysin jumissa. Oikeassa tuntuu pientä gainssin makua mutta siihen voi koskea ja sitä voi hieroa auki. Jokunen vuosi takaperin pystyin tekemään pohkeille huomattavasti isompia treenejä ja eivät menneent näin kipeäksi. Tuleeko siihen pohkeeseen mikä menee tosi kipeäksi niin joku lihas tulehdus, kun ei se ihan normaalilta tunnu. Sit jos pari viikkoa pitää taukoa ettei treenaa pohkeita niin voi olla että ei mene näin kipeäksi mut sit taas ku haluis päästä treenaa niitä kunnolla ni näin käy. Treenit menevät hyvin perille ja lihastuntuma on pohkeilla tosi hyvä. Kylmägeelejä/kuumageelejä, mobilattia on kokeiltu ja ei tunnu auttavan.

Mitäs vinkkejä teillä olisi tähän millä tästä pääsisi eroon ja voisi taas treenata pohkeita samaan tapaan kuin joskus muutama vuosi sitten.

Moikka, kysymys kun tässä olisi tavoitteena pudottaa painoa. Kannattaako salitreeniä jatkaa samalla mallilla, kuin tässä n. 2kk, 3 jakoisella, 1-3min palautukset, vai pitäisikö palautukset lyhentää 30s-1min luokkaan, jotta sykkeet pysyisi korkealla? Jos tekisin lyhyemmällä palautuksella,toki painot olisi pienemmät ja toistot kenties kasvaisivat, kuntopiirityyppiseksi. Vai tulisiko täysin unohtaa rasvanpoltto salilla ja keskittyä aerobiseen erikseen. Mielipiteitä?
Saliohjelma tällähetkellä:
Ma:pPenkki 3x8, Vinopenkki 3x8, Pystypunnerrus KP 3x12, Vipunostot eteen 3x12 Vipunostos sivulle 3x8 Dippipunnerrus 3xmax Ojentajapunnerrus taljassa 3x12
Ke Mave 3x8, Leuat 3xmax, Kulmasoutu 3x8, Hauis KP 3x8 Hammerkääntö 3x8, vatsatx3
Pe Takakyykky 3x8, Jalkojen ojennus 3x12, Koukistus 3x12, Pohkeet 3x15 vatsat x3

Aikaa olisi käydä enemmänkin, kuin 3 kertaa viikossa salilla, tai sitten kokonaisvaltainen, esim G6 voisi olla hyvä, kun aika raskaita perusliikkeitä?

Kiitos jos joku viitsii vastata.

Tehokkain tapa polttaa rasvaa on kuntopiirimäinen punttitreeni, eli liikekomboja käyttöön ja sarjatauot lyhyiksi.

Esim tällä rungolla
Päivä 1: rinta ja selkä
Päivä 2: jalat
Päivä 3: lepo
Päivä 4: olkapäät ja kädet
Päivä 5: lepo
Ja kierto alusta

Esim ykköstreenissä:
1A. Penkki
1B. Leuat
90sek taukoa ja uudestaan

2A. Pystypunnerrus
2B. Kulmasoutu

3A. Rintaviparit kulmassa
3B. Facepull
60sek taukoa ja uudestaan

Sarjoja 3 per liike alussa, lisää sitten kun tuntuu siltä.

Käsi/olka treenissä sitten triplakomboja.

Tehokkain tapa polttaa rasvaa on kuntopiirimäinen punttitreeni, eli liikekomboja käyttöön ja sarjatauot lyhyiksi.

Esim tällä rungolla
Päivä 1: rinta ja selkä
Päivä 2: jalat
Päivä 3: lepo
Päivä 4: olkapäät ja kädet
Päivä 5: lepo
Ja kierto alusta

Esim ykköstreenissä:
1A. Penkki
1B. Leuat

2A. Pystypunnerrus
2B. Kulmasoutu

3A. Rintaviparit kulmassa
3B. Facepull
60sek taukoa ja uudestaan

Sarjoja 3 per liike alussa, lisää sitten kun tuntuu siltä.

Käsi/olka treenissä sitten triplakomboja.

Tää on hyvä vaihtoehto, suosittelen.

Yks vaihtoehto on, jos vuorosarjat on liian raskaita, tehdä loppu treenissä jotain finishereitä niillä lihaksilla millä ei ole ollut treeniä kyseisen treenin aikana.

^^
Tohon esimerkkiin tuli näköjään pikku aivopieru, kun siellä on pystypunnerrus rintatreenissä. Vinopenkki kässäreillä vois vaikka olla lähempänä.

Mut kaipa tosta homman idean tajuaa kumminkin.

Onko normaalia että kyykätessä tuntuu, että taju lähtee? ( tai pyörryttää nyt ainakin) Toki monessa liikkeessä, kun oikein laittaa ittensä lujille, alkaa heikottamaan, mutta kyykätessä ylivoimaisesti pahiten. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia ja oletteko oikeasti pyörtyneet joskus tangon alle? Teen 5x5 ja sarjapainot alle satasen, eli suunnistajatyttöjen painot, mutta mulle kovia sarjoja.

Onko normaalia että kyykätessä tuntuu, että taju lähtee? ( tai pyörryttää nyt ainakin) Toki monessa liikkeessä, kun oikein laittaa ittensä lujille, alkaa heikottamaan, mutta kyykätessä ylivoimaisesti pahiten. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia ja oletteko oikeasti pyörtyneet joskus tangon alle? Teen 5x5 ja sarjapainot alle satasen, eli suunnistajatyttöjen painot, mutta mulle kovia sarjoja.

En tiedä onko normaalia, mutta minulle käy samoin. Mave ja kyykky/prässi on pahimmat, ja ainoat mitkä aiheuttaa tunteen että nyt lähtee taju. Itse yksinkertaisesti jouduin keventämään painoja enkä enään välitä tehdä maastavetoa lainkaan, mikä oli minulle pahin "kohtauksen" aiheuttaja. Painot oli mullakin aika kevyet, eli kyykyssä 80-100 ja mavessa 100-120, sarjat 6-8. On kyllä vitun ärsyttävää!

^ Joo, paha sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. Jos me ollaan vaan niin neitejä :p Pelottaa vaan, että loukkaa itteensä pahemmin, jos taju sattuu oikeasti lähtemään.

Onko sulla hartiat/niska jumissa? Muistatko hengittää sarjan aikana (siis toistojen välissä)? Mä mutulla veikkaisin näitä ekana mahdollisiksi syyllisiksi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom