Malttia nyt vaan. Suosittelisin nyt sinulle että syöt kunnolla. Siis oikeesti kunnolla! Keskityt ensin voimatasojen nostoon kunnes ne ovat jotakuinkin näin Kyykky 2xbw Penkki 1,3x bw Mave 2-2,5xbw Pystäri omalla painolla . Leukojen 10+ sen jälkeen voit alkaa hifistelemään monijakoisemmilla ohjelmilla ja dieteillä.
On tärkeää muistaa että lihas kasvaa levossa. Eat, train, sleep repeat!
Starting strength alkuun ja siitä sitten esim 5/3/1 alkuperäisessä muodossaan tai joku sen modaus. Vähän aikaa sitten wendler julkaisi aika hyvän templaten junnuille. 2 päivää punttia ja 3 päivä Kelkan työntöä yms.
Vaikka tavoitteet olisikin bodailu puolella tulet varmasti saamaan hyötyä junnu vuosien aikana kerryttämistä voimavaroista.

Komppaan edellistä. Oman kokemuksen mukaan voimaharjottelullakin saa kyllä lihasta (milläs muullakaan ne painot nostetaan?), ja aloittelija kehittyy paremmin 1- kuin monijakoisella. :)

Säästäis kyllä paljon rahaa jos ei tarvitsis palkkaria ostella, olen siis aloittelija ja en käytä muita lisäravinteita kuin palkkaria. Eli voiko tällanen tosi laiha aloittelija kehittyä ilman palkkaria, jos syö vaikka pari leipää ja muutaman lasin maitoa viimeistään 20min treenin jälkeen? Vai onko mun pakko ostaa tuota protskujauhetta ja jos ei ole niin mitä sitten syön ja juon treenin jälkeen?

Säästäis kyllä paljon rahaa jos ei tarvitsis palkkaria ostella, olen siis aloittelija ja en käytä muita lisäravinteita kuin palkkaria. Eli voiko tällanen tosi laiha aloittelija kehittyä ilman palkkaria, jos syö vaikka pari leipää ja muutaman lasin maitoa viimeistään 20min treenin jälkeen? Vai onko mun pakko ostaa tuota protskujauhetta ja jos ei ole niin mitä sitten syön ja juon treenin jälkeen?
Ei pakko,mutta helppoa ja edullista imo. Mutta jos et välttämättä halua ni en nyt leipää ensimmäisenä söis reenin jälkeen. Syö vaikka banaani ja siihen se maito kylkeen.

Joo ei noi prosentit ihan painavan ihmisen puolella ole. On 100kg painoinen kaveri, joka kyykkää 200kg kovempi kuin 50kg painoinen, joka kyykkää 100kg.

Luonnollisesti nuo X*bw pitäs suhteuttaa painon, pituuden ja kondiksen mukaan. 100kg/185cm äijä 40% rasvoissa (kuten minä) ei nosta pystärissä omaa painoa ikinä. 100kg/170cm jamppa 8% rasvoilla varmasti sen saa jos systemaattisesti pystäriä reenaa.

No tottakai on, mut kyl näil munki mitoil(170/68) omanpainon pystypunnertaminen edes yhen kerran tuottaa ongelmia. Oon tosin heikko luonnostaan(harkitsee vakavasti lajin vaihtoa telinevoimisteluun XD.) ;D, mut enpä oo kyllä kenenkään tänkään painosen nähny omalla painolla punnertelevan pystäriä. 90-100 kilosten sen sijaan oon nähny pariin otteeseen, mut on neki todella harvassa. Kylhä tollasee 100kg/185cm runkoon mahtuu kuitenki niin vitusti enemmän lihaaki.

eikös lyhyen ja kevyen pitäs nimenomaan hyötyä tästä..?

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Selaappas vaikka ravintopuolelta. Miljoona aihetta palkkarista. Esim. ketju "parhaimman makuinen proteiinijauhe" tjsp.

Keveys ei kyllä auta missään paitsi kehonpainolla tehtävissä. Muuten kyl toki.

Nyt ei ollutkaan kyse absoluuttisista painoista vaan painojen suhteesta kehonpainoon. Kenenkään suorituksia väheksymättä, 2 x bw mavessa on jonkin verran helpompi 70- kuin 100-kiloisena. Ja melko usein keveyden mukana tulee vähemmän pituutta, mikä helpottaa monissa liikkeissä.

Eli käytännössä puolustelen omia paskoja tuloksiani :D

Olisiko suositella G6 jälkeen aloitettavaa ohjelmaa? Mulla todettiin useampi välilevyn pullistuma, jotka tosin ei hirveästi (välillä särkee) vaivaa. Mennään kuitenkin tämä vuosi loppuun selän ehdoilla ja katsotaan tilannetta sitten. Liikkeet pitäis siis olla selkäystävällisiä, eli maven saa ainakin toistaiseksi unohtaa, vaikka sen kovasti haluisin aloittaa. Kyykännyt olen, en ole mennyt niin kehityksen mukaan, vaan kun tiedän, että nostan oikein, eikä selkä notku tms. niin olen nostanut painoja hieman. Askelkyykky voisi olla toimiva selän kannalta? Pakaraankin sais tulla vähän lihasta lisää, jotta tukee sitten selkää. Esteettisyydellähän ei mitään tekemistä ole asian kanssa. :rolleyes:

Ajattelin arskan ohjelmalla mennä ensi kuun loppuun tai puoleen väliin - aloitin sen kesäkuussa, mutta tuli heinäkuulta elokuulle n. 1.5kk tauko saliremontin ja ihan oman hyvinvoinnin takia.

Ajatuksena siis ennenkaikkea keskikropan vahvistus selän vuoksi, lisäksi tavoitteena olisi saada olkapäihin ja lapojen väliin sitä lihasta! Onko ihan tyhmät haaveet?

Lisätään vielä tuohon G6:seen liittyvä, että kiitos Arska etureisistä. Aerobista kun tulee harrastettua reilusti, niin on muuten tullut ihan uutta piirtoa jo nyt noihin.

Ensi viikolla aloitan kuntonyrkkeilyn, mutta haluaisin käydä kuitenkin kolmesti salilla viikossa.Kuntonyrkkeliyä on ti ja la. Ajattelin salille mennä ke, pe ja su. Tuleeko tässä jo liikaa hittiä lihaksille? Golden six on ohjelmana ja tuon saisi kolmesti siis viikkoon.

Moro!

Olen 15-vuotias poika ja nyt olisi n. 1 vuoden tauon jälkeen tarkoitus ruveta aloittelemaan kuntosalilla käyntiä uudelleen. Ajattelin treenata 2-jakoisella treeniohjelmalla. Maanantai, tiistai, torstai ja perjantai olisivat treenipäiviä. Lenkillä kävisin keskiviikkona ja lauantaina, sunnuntaina lepopäivä.

Treeniohjelma:

MAANANTAI, TORSTAI
Rinnat, etureidet, ojentajat, olkapäät

Penkkipunnerrus leveällä otteella 4x6
Ristikkäistalja 3x10
Takakyykky 4x8
Etureisiojennus 3x15
Viputoistot sivuille 3x15
Pystypunnerrus käsipainoilla 3x10
Ranskalainen punnerrus 3x15
Pushdown 3-4x10-15

TIISTAI, PERJANTAI
Takareidet, selkä, hauikset, pohkeet
Suorin jaloin maastaveto 4x8
Takareisikoukistus 3x15
Kulmasoutu 4x8
Ylätalja 3x10
Scott-kääntö penkissä 3x10
Pohkeet seisten 4x15

Mielellään haluaisin treenin saada suoritettua 1 - 1½h. Onko tässä treeniohjelmassa sopivasti vai liikaa liikkeitä ja sarjossa? Kannattaisiko tällaisella ohjelmalla ylipäätänsä treenata?

Oman salin smithissä tanko plus mekanismi taitaa painaa 25 kiloa, eikä siinä mikään liikettä kevennä. Voi kai noita olla kevyemmällä tangolla ja mekanismilla, en tiedä sen paremmin. Smithissä jää joka tapauksessa pois se tukilihasten tasapainottava työ, jota vapailla painoilla joutuu tekemään, että kyllä nostaminen tuota kautta joka tapauksessa vähän erilaiselta tuntuu.

Mielellään haluaisin treenin saada suoritettua 1 - 1½h. Onko tässä treeniohjelmassa sopivasti vai liikaa liikkeitä ja sarjossa? Kannattaisiko tällaisella ohjelmalla ylipäätänsä treenata?

Ei tuolla ainakaan hirveästi metsään mennä. Ihan hyviä perusliikkeitä ja suurinpiirtein kaikki oleelliset lihasryhmät katettuna. Kokeile vetää tuo treeni läpi ja kellota paljonko aikaa menee. Ekalla päivällä penkki ja kyykky voivat imaista yllättävän hyvin aikaa jos ne tekee itselle raskailla romuilla ja palauttelee huolella välissä. Jos aikaa menee liikaa niin karsi vaikka toisesta olkapää- ja/tai ojentajaliikkeestä kun ovat pienempiä lihasryhmiä ja penkistä tulee vähän epäsuoraa rasitusta kuitenkin sinne osastolle.

Takakyykky nyt on aika kokonaisvaltainen jos nimenomaan etureisiä haluaa ekana päivänä treenata, mutta kyllä itsekin olen sitä etureisipäivänä tehnyt ihan sen takia kun yleensä tuo taka-akseli on jäljessä niin haittaa vaikka osuisi myös sinne.

Riippuu laitteesta. Mun entisellä salilla smithissä oli just joku vastapaino tms. jolloin tanko ei painanut "mitään" ts. oli erittäin kevyt liikutella tyhjiltään. Eli painoa tuli periaatteessa vaan lisättyjen kiekkojen verran. Toisissa taas tanko painaa sen minkä yleensäkin, liikerata vaan on kontrolloitu kiskolla.

Tämä ei ole peruskysymys, mutta en muutakaan paikkaa keksinyt, joten kysyn täällä. Onko järkevää tapaa reenata (=kasvattaa _mitenkään_ massaa), jos tekee samoilla painoilla pari kuukautta reeniä. Ei ole rahaa maksullisiin saleihin ja lähimmälle ilmaiselle salille on matkaa niin paljon, että ei riitä vuorokaudessa tunteja sinne ja takaisin tulemiseen. Mutta tuossa kilometrin päässä olisi lenkkeilymaastojen ohessa sellainen "pihasali". Sieltä löytyy leuanvetotankoa, vatsalihaspenkkiä, 30-, 60- ja 75-kilon levytangot ja kolme eripainoista tukkia, joilla onnistuu kaikki pystypunnerrusliikeet. Dipit onnistuu myös, jos hiukan soveltaa. Vai olisiko vaan järkevintä mennä tuonne Street Workout-topiciin ja katsoa, mitä siellä puuhataan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom