Uutena täällä, salilla en niin uutena, mutta kuitenkin kohtuu tietämättömänä kysyisin, että voiko täällä kysellä järkevää lihasmassaa kehittävää ja kroppaa "tiukentavaa" treeniohjelmaa? Eli ei suurta lihasmassaa hakusessa. Tai onko suositella jonkinlaista esim 2 tai 3 jakoista ohjelmaa jalkapalloa 6kertas viikossa pelaavalle? Eli aerobinen puoli on tuollainen, että minkälaista treenin pitäisi olla että tuo ei liikaa siihen haittaisi? Ps. Jalat hoituvat pääsääntöisesti jalkapallon puolella eli niiden treenaaminen ei ole prioriteettina.
:D

Jos käyt salilla 3 kertaa tai vähemmän viikossa, niin en lähtisi sulle suosittelemaan muuta kuin 1-jakoista. Arnoldin kultainen kuusikko on sulle jees.

Miksi kaikki luulee, että jalkapallo/sähly/lenkkeily käy jalkatreenistä? Eikö sua kiinnosta olla kentällä vahvempi ja nopeampi? Perusvoimaa puntilla jalkoihin ja sieltä se voima jalostetaan lajiharjoittelulla oikeaan muotoon.

Syön tuon verran, 20v 175/90

Raaka tuomio:

Noin pienillä kaloreilla jaksat kaksi, korkeintaan kolme viikkoa, jonka jälkeen Vietnamin vankileiri ja bambukidutus tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin dieettaaminen ja treenaaminen.

Tuossa ajassa sinulta lähtee elopainoa noin 10kg, josta vähintään 4kg on nestettä. Lihasta tuskin olet saanut nimeksikkään. Puntarin mukaan homma toimisi, mutta toisin käy.

Viimeistään neljännen viikon alussa kuusikot vaihtuvat takaisin kokikseen, tai mitä lie tykkäätkin syödä.

Kolmen kuukauden päästä painat yli 100kg.

----

Eli, 2000-2100kcal per päivä, josta ~180g proteiinista. Arskan G6 kolme-neljä kertaa viikkoon. Lenkit päälle pari kertaa viikkoon vaikka HIIT:nä, jos jaksaa.

Kolmen kuukauden päästä tule takaisin Pakkikselle päivittämään paino ja tilanne.

Raaka tuomio:

Noin pienillä kaloreilla jaksat kaksi, korkeintaan kolme viikkoa, jonka jälkeen Vietnamin vankileiri ja bambukidutus tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin dieettaaminen ja treenaaminen.

Tuossa ajassa sinulta lähtee elopainoa noin 10kg, josta vähintään 4kg on nestettä. Lihasta tuskin olet saanut nimeksikkään. Puntarin mukaan homma toimisi, mutta toisin käy.

Viimeistään neljännen viikon alussa kuusikot vaihtuvat takaisin kokikseen, tai mitä lie tykkäätkin syödä.

Kolmen kuukauden päästä painat yli 100kg.

----

Eli, 2000-2100kcal per päivä, josta ~180g proteiinista. Arskan G6 kolme-neljä kertaa viikkoon. Lenkit päälle pari kertaa viikkoon vaikka HIIT:nä, jos jaksaa.

Kolmen kuukauden päästä tule takaisin Pakkikselle päivittämään paino ja tilanne.

sitähän mä olen yrittänyt kysyä että onnistuisko lihasten kasvattaminen kyseisillä kaloreilla.. mut kai ne pitää sit nostaa siihen pariitonnii.. mitäs muuten jos saa leuanvetoja 1 max niin pitääkö sit toi liike tuossa ohjelmassa korvata ylätaljalla vai?

mitäs muuten jos saa leuanvetoja 1 max niin pitääkö sit toi liike tuossa ohjelmassa korvata ylätaljalla vai?

Mielestäni voi korvata ylätaljassa tehtävällä "leuanvedolla" aluksi.

Leuanvedosta on pari omaa threadia, joten selaa niitä jos haluat tarkempia vinkkejä leuanvedon parantamiseen, esimerkiksi negatiivistista toistoista sun muista.

Esim. Aluksi leukoja 1-2 sarjaa niin paljon ku tulee, sen jälkee 1-2 sarjaa negatiivisia (kiipeet ylös roikkumaan ja rauhallinen lasku alas). Vikana voit tehä pari kymppiä ylätaljalla, että saat enemmän töitä selälle. Siinä vaiheessa, kun leukoja alkaa menemään 5+, niin ylätalja pois ja pelkkiä leukoja.

Itse tein näin silloin kun tämän ohjelman aloitin, enkä saanut leukoja kuin yhen hikisesti.

sitähän mä olen yrittänyt kysyä että onnistuisko lihasten kasvattaminen kyseisillä kaloreilla..

Tähän taas vastaus on ei.

Minun näkökulmasta sinulla on kaksi tietä valittavana:
1. Läskistä eroon ensin, sitten lihasta kroppaan
2. Lihasta kroppaan ensin, sitten läskistä eroon

Minä valitsisin Tie #1:sen.

Toisin sanottuna, keveillä miinuskaloreilla opettele tekniikat kuntoon ensin. Läski palaa, ja nollatasossa porukalle tuntuu sitä lihasta tarttuvan jonkun verran miinuskaloreillakin. Mitään päätä räjäyttävää kasvua on tosin turha odottaa.

Tähän taas vastaus on ei.

Minun näkökulmasta sinulla on kaksi tietä valittavana:
1. Läskistä eroon ensin, sitten lihasta kroppaan
2. Lihasta kroppaan ensin, sitten läskistä eroon

Minä valitsisin Tie #1:sen.

Toisin sanottuna, keveillä miinuskaloreilla opettele tekniikat kuntoon ensin. Läski palaa, ja nollatasossa porukalle tuntuu sitä lihasta tarttuvan jonkun verran miinuskaloreillakin. Mitään päätä räjäyttävää kasvua on tosin turha odottaa.

Ok.. mut jos lenkkeilen noin 4x viikossa reipasta kävelyä ja otan lisäksi 3x treenit päälle ja pistän kalorit 2000, niin eikö silloin pitäisi lähteä läskiä + saada jonkin verran lihasta? ainakin jonkun kalorikulutus laskurin mukaan mun mitoilla ois kulutus 2566 millä ei pitäisi lihoa eikä laihtua eli siinähän tulis se -500 vaje? tiedä sitten.. :S

Kun saat enemmän kuin kulutat => paino nousee.
Kun saat vähemmän kuin kulutat => paino laskee.

Näinollen on mahollista tavoitteellisesti joko poltella rasvaa tai kerätä lihasta. Yleensä rasvojen kadotessa tulee illuusio siitä että lihasta on tullut lisää, kun lihaserottuvuus paranee. Tokihan aiemmin treenaamattomalla lihakset pullistuu alkuun miinuskaloreillakin jonkun verran, kun niihin pakkaa nestettä lihastyöskentelyn valmiuden parantamiseksi.

Ok.. mut jos lenkkeilen noin 4x viikossa reipasta kävelyä ja otan lisäksi 3x treenit päälle ja pistän kalorit 2000, niin eikö silloin pitäisi lähteä läskiä + saada jonkin verran lihasta? ainakin jonkun kalorikulutus laskurin mukaan mun mitoilla ois kulutus 2566 millä ei pitäisi lihoa eikä laihtua eli siinähän tulis se -500 vaje? tiedä sitten.. :S

Sinulla tuntuu nyt olevan se harhakäsitys, että lenkkeily on laihduttamiseen ja painojen kolistelu lihasten kasvattamiseen, ja nämä kaksi toimisivat omina mekanismeinaan huolimatta kalorimäärästä tai siitä toisesta liikuntamuodosta.

Ei näin.

Kun saat enemmän kuin kulutat => paino nousee.
Kun saat vähemmän kuin kulutat => paino laskee.

Vaan näin.

Yhdistä lihaskuntoharjoittelu ensimmäiseen, eli enemmän kaloreita kuin kulutat, niin osa siitä painosta on sitten puhdasta lihasta, ja osa ihraa.

Ja sama toisinpäin.

Moi!

Dieetti alkaa olla takana. Aloituspaino oli 93kg ja lopputulos 73kg. Nyt paino on jo hyvän aikaa pysynyt 76kg:ssä. Pituutta löytyy 176cm.

Olen suunnitellut salilla käymisen aloittamista, mutta en tiedä pitäisikö minun bulkata vai dietata? Pelkona on, että dietin jälkeen näyttäisin ''riutuneelta'', kuten kävi painaessani 73kg. Olenkin suunnitellut, että aloittaisin bulkin, jonka aikana hankkisin jonkin verran lihasta. Bulkin jälkeen dieetinkin lopputulos näyttäisi oletettavasti paremmalta, kun alla olisi hiukan lihasta. Olen kuitenkin miettinyt, että onko tässä ollenkaan järkeä, koska bulkin aikana paino saattaisi jopa nousta yli 80kg:n.

Olisin todella kiitollinen jos joku voisi auttaa asiassa. Kiitos ja hyvää loppukesää! Pakkotoisto on hieno foorumi.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Ei sun tarvi bulkata kuin syöttöporsas. Nosta painoa vaikka kilo kuussa ja reenaa kovaa salilla niin ei lähde läskit käsistä.

Ota Gringo97 hyvin maltillinen plussa ja sekin pikkuhiljaa kaloreita nostaen. Eli toteuta ns. reverese diet. Toinen vaihtoehto on ottaa syklittely käyttöön eli esim. 4-6 vkoa plussailla ja 2-3 vkoa miinuksilla. Sun paino ja pituus kuulostaa siltä, ettei lihasta vielä hirveitä määriä ole joten itse toteuttaisin vaan järkevästi tuon ensimmäisen vaihtoehdon. Kohti metabolisen kapasiteetin kasvatusta ja lihasmassan rakentamista. Et taida turhia dieettejä tarvita enää.

Tervehdys.

Nyt olisi suuri hämmästyksen aihe mihin kaipailisin ajatuksia ja mahdollisia vastauksiakin.
Salilla käyty vapailla painoilla heilumassa kohta pari kuukautta puoliaktiivisesti, pyrkinyt siis n. 3 kertaa viikkoon ja päätynyt usein töiden takia vain kahteen. Penkistä on löytynyt tämän hetkiseksi maksimiksi 75kg ja mavesta 85kg ennen kuin rusahti muissa menoissa.
Kuitenkin kyykky, mokoma, on jäsähtänyt selittämättömästi 50kg tietämiin ja ei vaan pyri ylös. Hyvät lämmöt alle tangosta lähtien ja perään työsarjat 3x5, mutta kehitystä vaan ei tapahdu. Jotainhan tässä on meikäläisen pakko tehdä väärin kun ei millään muutu lukemat.
Tosiaan, kertaalleen olen kelannu painot takasin 35kg ja siitä joka kerta 2,5kg nostoilla takasin 50kg, yhä ilman muutosta. Osaisikohan joku heittää ajatusta mikä ihme tässä oikein mättää?

Tervehdys.

Nyt olisi suuri hämmästyksen aihe mihin kaipailisin ajatuksia ja mahdollisia vastauksiakin.
Salilla käyty vapailla painoilla heilumassa kohta pari kuukautta puoliaktiivisesti, pyrkinyt siis n. 3 kertaa viikkoon ja päätynyt usein töiden takia vain kahteen. Penkistä on löytynyt tämän hetkiseksi maksimiksi 75kg ja mavesta 85kg ennen kuin rusahti muissa menoissa.
Kuitenkin kyykky, mokoma, on jäsähtänyt selittämättömästi 50kg tietämiin ja ei vaan pyri ylös. Hyvät lämmöt alle tangosta lähtien ja perään työsarjat 3x5, mutta kehitystä vaan ei tapahdu. Jotainhan tässä on meikäläisen pakko tehdä väärin kun ei millään muutu lukemat.
Tosiaan, kertaalleen olen kelannu painot takasin 35kg ja siitä joka kerta 2,5kg nostoilla takasin 50kg, yhä ilman muutosta. Osaisikohan joku heittää ajatusta mikä ihme tässä oikein mättää?

Syö enemmän ja pyydä jotakuta kattomaan tekniikka kuntoon.. eipä siinä muuta

Jos penkissä menee heittämällä enemmän romua kuin kyykyssä niin tekniikassa on varmasti korjattavaa ja paljon. Josset saa ketään neuvomaan niin ota videolle ja pistä tänne näytille.

Tai et uskalla laittaa lisää painoa tankoon. Älä pelkää sitä rautaa. Sä et alle sadan kilon painoilla kuole vaikka jäisit pohjaan. Varmistusraudat tai varmistaja taakse.

Ota Gringo97 hyvin maltillinen plussa ja sekin pikkuhiljaa kaloreita nostaen. Eli toteuta ns. reverese diet. Toinen vaihtoehto on ottaa syklittely käyttöön eli esim. 4-6 vkoa plussailla ja 2-3 vkoa miinuksilla. Sun paino ja pituus kuulostaa siltä, ettei lihasta vielä hirveitä määriä ole joten itse toteuttaisin vaan järkevästi tuon ensimmäisen vaihtoehdon. Kohti metabolisen kapasiteetin kasvatusta ja lihasmassan rakentamista. Et taida turhia dieettejä tarvita enää.
Kiitos kaikille vastauksista! Paljonko olisi sopiva määrä plus-kaloreita (karkeasti arvioituna) tapauksessani? Kalorilaskuri otettu tänään käyttöön...

Ehkä tyhmä kysymys mutta: Miksi tosi monet tekee vatsalihasliikkeitä, muttei selkää tai varsinkaan kylkiä (siis tyyliin selkäpenkkiä tai sivutaivutuksia, ainakaan niin paljoa)? Onko tälläisessä priorisoinnissa mitään järkeä? Jos haluu mahdollisimman "vakaan" coren, eikö näin maalaisjärjellä ajatellen pitäisi tehdä liikkeitä joka suuntaan?

Gringo97: Sehän se on, kun ei sitä voi tietää oikein muutakuin kokeilemalla tai arvaamalla. Peruskulutuksen päälle kannattaa laittaa vain n. 300 kcal plussia jos haluaa maltilla vetää eli välttää liian rasvan kertymisen. Tuolla on hyvä ohjeistus testata se oma kulutus: https://pakkotoisto.com/threads/paljonko-pitäisi-syödä-mikä-on-mun-peruskulutus.121583/

Oleellista on myös tietää se, että millä kaloreilla olet pudottanut tuon kilomääräsi? Eli nosto kannattaa tehdä pikkuhiljaa. Mutta tärkeintä on nyt marssia sinne salille ja alkaa bodata :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom