Mitä kannattaa syödä ennen treeniä? En käytä muita lisäravinteita kuin palkkaria eli en käytä mitää latureita. Yleensä n. Puol tuntii ennen reeniä syön jonku ruisleivän ja päällä on juustoa ja kinkku sekä palanpainikkeeksi kupponen kaffia. Eli onko toi nyt hyvä setti n. Puol tuntii ennen reeniä vai mitä kannattaisi syödä?

Mitä kannattaa syödä ennen treeniä? En käytä muita lisäravinteita kuin palkkaria eli en käytä mitää latureita. Yleensä n. Puol tuntii ennen reeniä syön jonku ruisleivän ja päällä on juustoa ja kinkku sekä palanpainikkeeksi kupponen kaffia. Eli onko toi nyt hyvä setti n. Puol tuntii ennen reeniä vai mitä kannattaisi syödä?

Tuo on ihan hyvä. Tärkeämpää on kuitenkin se, että koko päivän aikana tulee riittävästi energiaa ja ravintoaineita oikeat määrät.

Elikkä oon nyt kuukauden tehnyt Arnoldin G6 ja ihmetyttää että onko normaalia että leuat ei kehity? Vieläkin samat sarjat kun aloittaessa (4-4-5). Syönyt olen hyvin ja levännyt, muut liikkeet kehittynyt hyvin. Kyykky 50->65, penkki 40>50 jne.
Vaikuttaako tuo penkki niin paljon sitten leuanvetoon? Onko järkeä jos tekee leuat ennen penkkiä vai teenkö vaan penkin jälkeen leuat ja toivon joskus tuloksen nousevan?

Mun analyysi: A) Oot liittynyt 2011 pakkikselle, muttet vissiin siitä lähtien oo kuitenkaan ainakaan tuloksien perusteella treenannut(ainakaa tavoteellisesti) tai olet naaraspuolinen treenari(ei vittuilua missään nimessä)? B)Kuukaus on aika lyhyt aika, ja riippuen siitä kauan oot puntilla käynyt, onko toi ihmeellistä vai ei. Onks noi leuat kuinka puhtaasti vedettyjä kunnon liikeradalla, vai hirveetä rimpuilua? Yks laihaläskin(n.175cm/80kg) puoleinen kaveri teki leukoja 2-3 kuukautta, eikä kehittynyt suuntaan eikä toiseen. Alotustaso hänellä oli 1-4 leukaa päivästä riippuen, tekniikka oli kamalaa rimpuilua ja jaloilla avittammalla leuka nipin napin tangon tasalle.
Tapoja on monia, mut itellä penkin jälkee ei leuat enää nouse kauheen tarmokkaasti, kun taas toisinpäin toimii ehkä hieman paremmin. Kandee kokeilla, eikä odottaa jtn absoluuttista totuutta täältä.

Jees, joskus 2011 aloitin salin ja sitä jatkui noin 2kk ja siihen jäi. Nyt taas aloitin uudestaan. Tosiaan nyt oon 184/75 ja leuat menee niin että pidän alhaalla noin sekunnin tauon ja pyrin tekemän hitaan negatiivisen osuuden

Mitäs mieltä täällä ollaan toisen varsinkin aloittelijan neuvomisesta salilla? Tuossa salilla missä käyn niin säännöissä lukee " Älä neuvo muita" ei nyt välttämättä noin sanantarkasti kun en ihan tarkkaan muista sanalleen. Mutta kuitenkin niin ettei ketään pitäisi mennä neuvomaan. Enkä ole koskaan ketään mennytkään neuvomaan sinä aikana kun 14 vuotta suunnilleen olen aktiivisesti salilla käynyt. Katoin vaan tänään kun nuori kaveri teki maastavetoa. Selkä täysin kissanselällä ja oli aika pahannäköistä kun pitkä selkä vielä. Pienillä 60kg painoilla veti sarjaa eli vielä olisi sikäli hyvä aika käydä ystävällisesti neuvomassa ja opastamassa ennen kuin rautamäärä kasvaa isommaksi. Tuli vaan ensimmäistä kertaa sellainen fiilis, että hyvä olisi käydä opastamassa vaikka säännöissä lukee että älä mene neuvomaan. Mutta kävi jotenkin tunnon päälle jos nuori kaveri hajottaa selkänsä kun painot tuosta varmasti ajan myötä nousee ja jos täydellisellä kissanselällä vetää niin voi tulla ikävää jälkeä. Käyttekö itse kovin herkästi neuvomassa vastaavassa tilanteessa?

Kyllä mä ajattelin, että seuraavalla kerralla käyn ystävällisesti opastamassa. Kysyn ensin, että voinkos näyttää miten kannattaa maastavetoa tehdä. Kun tuo sulle varmasti parempia tuloksia jatkossa. On erinomainen liike, mutta sun selkä on niin pahasti kissanselällä, että menee vielä rikki. Ja jos tulee sanomista niin vaihdan sitten salia jos se siitä kiinni on. Aikoinaan kun aloitin siinä 17 nostamaan ja revin itse silloin samalla tekniikalla niin kokeneemmat nostajat tuli neuvomaan ja kyllä mä siitä ainakin kiitollinen olin eikä silloin kunnan salilla ollut tuollaisia sääntöjä seinällä mitä tässä yksityisessä salissa missä käyn. Ymmärrän kyllä sikäli tuon säännön, että rasittavaahan se on jos joku herra.neuvoja ravaa jatkuvasti opastamassa muita nostajia ja varsinkin silloin kun toiset osaa nostella ihan ilman neuvojakin. Mutta sellaiseen toimintaan ei ikinä ole tarkoitus ryhtyäkään.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
@Ironmauke: On se minun mielestä ihan normaalin ihmisen merkki jos haluaa auttaa. Jos aloittaa asiansa kysymällä jotain tyyliin "ootko pitkään reenannu, tarvitko neuvoja" niin eiköhän siinä päästä yhteisymmärrykseen. Suurin osa aloittelijoista toivoo sisimmässään että joku katsoisi uusien liikkeiden tekniikkaa ja opastaisi, mutta eivät kehtaa kysyä tuntemattomilta. Kokeneemmat ei aina tykkää hyvää jos joku lesser human being tulee viisastelemaan. Etenkin jos palaute tulee tyyliin "paskot sun selän tekemällä noin"...

Hei! Haluisin tehda HIIT-tyylista/kuntopiiria, siis intervallityyppista harjoittelua kuntosalin ja lajiharjoittelun lisaksi (latkan tyylinen rasitus, 1-2min intervalleja) ja tarkoitus alentaa rasvaprossaa eika hukata lihaksia. Kysymys kuuluu siis, etta kuinka pitka intervalliharjoitus saisi olla maksimissaan etta pysyy lihasten kasvun kannalta paremmalla puolella? Kumpi olisi parempi lihasten sailymisen kannalta, makijuoksu/spurtit vai kuntopiirityyppinen (punnerruksia, loikkia, juoksua, vatsoja yms sekalaista). Haluaisin myos hapenottokyvyn parantuvan lajiani varten.

Miksi ei olisi?

Siinä uutisen alla oli joku linkannu kaverin speksit. Oli alle 170cm pituutta, eli aikamoinen kääpiö. Painoa oli joku pari kiloa päälle 70. Tuokin tuo jo sitä illuusiota, että on massiivinen kaveri. Varmasti mahdollista, uskon että monella pakkislaisellakin on enempi lihaa kuin tuolla, mutta mittasuhteet ei välttämättä ole ihan samat, niin ei näytä niin isolta kuin oikeasti on.

Eiks tossa on aika paljon taottu lihasmassaa (jotta voidaan olla noin massiivisen näköinen noin matalilla rasvoilla) kuitenkin suhteellisen lyhyessä ajassa? Vai onko 5 vuotta jo pitkä aika?

Toi uutisen eka kuva on niin käsitelty että saa näyttämään paljon massiivisellalta. Noi myöhemmät kuvat antaa paremmin osviittaa, ja 5 vuodessa fiksulla tekemisellä täysin mahdollinen saavutus.

Itse en jaksa uskoa näiden muodonmuutoksien puhtauteen. Netti on nykyään pullollaan feikkinatuja ja usko niihin on täysin kadonnut. Entinen sanonta "natu ennen kuin kärähtää" on mun silmissä kääntynyt muotoon "roinari ennen kuin toisin todetaan." Jos joku kisaa luotettavassa liitossa classicin puolella, niin olen valmis uskomaan, ettei ainakaan sillä hetkellä ole anabolisia/testoa kierrossa.

Tämä on vaan mun mielipide, älkää tästä peppuanne kipeyttäkö. :)

Back
Ylös Bottom