Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kärsin kondromalasiasta ja mietin, että mitä polviystävällisiä jalkaliikkeitä olisi olemassa? Ne mitä itse olen kokenut pystyväni tekemään ovat olleet lähinnä SJMV, reiden koukistus, reiden loitontajat sekä reiden sisentäjät. Tietenkin pohkeet pystyy reenaamaan, mutta onko jollain muulla sama vaiva? Kyykky ei todellakaan onnistu, reiden ojennus on täyttä kipua. Luuletteko, että pelkästään noilla liikkeillä voisi jo saada riittävän jalkareenin aikaan lihaskasvun kannalta?
Tämä ei ole vitsi: Onko kukaan IKINÄ kokeillut tanko penkissä vetoremmejä ;D?
Mulla on aina ollut isot pohkeet. Monet haluaa salilla treenata pohkeitaan isommiksi, mutta itse haluan trimmata niitä solakoimmiksi. Olen juossut 3 vuotta ja se on ehkä vähän tehnyt noille hyvää, mutta auttaa se pidemmän päälle? Nyt olen alkanut kyykkäämään, mutta ei se varmaan pohkeita ainakaan pienemmiksi saa? Kai mun tunnin / 12km lenkit tekee pohkeita enemmän solakoiksi kuin kyykyt?
Mulla on aina ollut isot pohkeet. Monet haluaa salilla treenata pohkeitaan isommiksi, mutta itse haluan trimmata niitä solakoimmiksi. Olen juossut 3 vuotta ja se on ehkä vähän tehnyt noille hyvää, mutta auttaa se pidemmän päälle? Nyt olen alkanut kyykkäämään, mutta ei se varmaan pohkeita ainakaan pienemmiksi saa? Kai mun tunnin / 12km lenkit tekee pohkeita enemmän solakoiksi kuin kyykyt?
Parhaitenhan ne pienentyy sillä, ettei niitä käytä. Ihan niinku mikä tahansa lihas. Pohkeiden kohdalla käyttämättömyys on tietysti mahdotonta ja oma kehonpainokin vaikuttaa. Tuskin ne siitä siis on mihinkään häviämässä, jos syöt sen verran, että ne ei pääse kutistumaan.
Ei ne ole kasvaneet tai kutistuneet missään vaiheessa elämää. Läskeimmilläni painoin 93kg ja keveimmilläni 72,5kg. Samanlaiset läskit pohkeet aina kuitenkin.
Onko jotain haittaa, jos 1-jakoista tekee treeniuran alussa 6kk putkee? Siis käytännössä samaa ohjelmaa, mutta vaihtelee toistomääriä esimerkiksi niin, että aluksi 3x8-10, sitten 3x6 ja lopuksi vaikka vielä 3x4-5? Tulokset siis ovat olleet nousussa koko ajan ja ovat edelleen. Kesäkuussa tulee siis täyteen 6kk ja sitten voisin vaihtaa suurempaan jakoon. Liikkeitä olen vaihdellut hieman aina välillä. Esimerkiksi kyykkyä ja prässiä, penkkiä ja käsipainopenkkiä, leuanvetoa ja ylätaljaa jne. Treeneja on siis 2 erilaista, joita teen vuoron perään.
Kiitos pikaisesta vastauksesta. Tulokset nousee kyllä vielä, joskin hitaampaa kuin aluksi, mutta se nyt on selvä se. Kivasti sai painoa lisätä kun tajusi hieman lyhentää toistomääriä. Voisin vielä pari viikkoa mennä vähän lyhyemmillä toistoilla esim. juuri tuolla 3x4-5 jos vaikka saisi vielä loppuun vähän uutta ärsykettä. Kesällä aion vaihtaa ihan sen takia, että voisin dieetata vähäsen, jolloin ehkä joku muu ohjelma palvelisi sitä paremmin. Lähinnä mietin, että onko siitä hermostolle jotain haittaa jos aina tekee melkein samalla tavalla pitkän aikaa?
Vinkkejä siis kaipaan!
Olen tehnyt nyt nelijakoisella ohjelmalla treeniä puolisen vuotta, kuukauden välein vaihtanut ohjelman. Sarjat 3x8-12. Treenikertoja viikossa 5-6. 6-7 liikettä per kerta.
Saliharrastusta takana reilu 10 vuotta, tosin taukoja on ollut välillä. Aiemmin olen käyttänyt 1 tai 2 jakoista ohjelmaa. Viimeiset puoli vuotta kehitys on ollut nousujohteista, joten ihan päin prinkkalaa ei varmaan ole mennyt. Nyt tuntuu että alkaa junnaamaan paikallaan, ja toisaala kaipaan jo vähän jotain uuttakin.
Lähinnä ehkä noihin sarjojen pituuksiin. Lyhennänkö vai ehkä pidennän(!) ?Ja miten? Kaikkiin liikkeisiin, vai tiettyihin?
Kaikki vinkit otan ilolla vastaan![]()