OIJJOI!
Täällä olis nyt yksi urvelo vailla jonkinlaista opastusta.
Rapakunto on varmaan aika lähellä sopiva sana valinta minun kohdallani. Vuodessa on tiputettu "pussidieetillä" painoa 25kg.
Nyt tullut muutama kilo takaisin.
Salilla ramppaaminen tuli nyt kuvioihin ja viime viikolla sain jonkinlaisen saliohjelman.
Nyt kiinnostaa vaan erinäiset rasvanpolttajat yms.... Mitä tuotteita voisin ottaa käyttöön "edistämään" tuloksia..
Olen tosi ummikko tässä asiassa mutta kun niin pirusti alkanut kiinnostaa :(
Toivon että täällä olis ystävällistä ja saman henkistä sakkia et sais vähän jeesiä..
Kaniinal 25v

ostin heraa ja pakkauksessa lukee, että suositeltu annos 30g/päivä ja suositeltua annosta ei saa ylittää. miksi?

No vissiin 30g on yleensä suurin järkevä kerta-annos (väittävät että siitä suurempi määtä roteiinia ei enää imeydy yhdellä aterialla). Muuten ruokaahan se on siinä missä vaikka pihvikin

kaniinal, opettele syömään oikeaa terveellistä ruokaa, niin eiköhän se siitä lähde sujumaan.

OIJJOI!
Täällä olis nyt yksi urvelo vailla jonkinlaista opastusta.
Rapakunto on varmaan aika lähellä sopiva sana valinta minun kohdallani. Vuodessa on tiputettu "pussidieetillä" painoa 25kg.
Nyt tullut muutama kilo takaisin.
Salilla ramppaaminen tuli nyt kuvioihin ja viime viikolla sain jonkinlaisen saliohjelman.
Nyt kiinnostaa vaan erinäiset rasvanpolttajat yms.... Mitä tuotteita voisin ottaa käyttöön "edistämään" tuloksia..
Olen tosi ummikko tässä asiassa mutta kun niin pirusti alkanut kiinnostaa :(
Toivon että täällä olis ystävällistä ja saman henkistä sakkia et sais vähän jeesiä..
Kaniinal 25v
Ensimmäisenä panosta ruokavalioon, saliin ja lepoon. Kaikki muu on täydennystä sen jälkeen, kun nuo asiat hoidat jo niin hyvin, että paremmin ei voisi.

Se mistä kannattaa lähteä liikkeelle on palautusjuoma. Eli ostat joko kaupasta tai tilaat huomattavasti halvemmalla heraproteiinia netistä. Makuja löytyy monia ja niistä valitset oman. Oma lemppari on usein suklaa tai jokin yhdistelmä siitä, esim minttusuklaa tai banaanisuklaa.

Älä tuhlaa rahojasi rasvanpolttajiin. Niiden hyöty on niin marginaalinen jos lainkaan, että ÄLÄ OSTA.

Eli, ensimmäisenä panosta:

-reeniin
-ruokavalioon
-lepoon

Kun nuo kunnossa, salin jälkeen heti pukkarissa palautusjuoma kurkusta alas. Salilla riittää juomana vesi.

Muutama kysymys (taas) :)

Kuuluuko lantionnosto työntäviin (vai vetäviin) treeneihin?
Kumpaa maastavetoa suositaan enemmän -suorinjaloin vai ''normaalia'' (vai sumoa). Jos täytyisi valita vain yksi, niin mikä?

Kumpaa maastavetoa suositaan enemmän -suorinjaloin vai ''normaalia'' (vai sumoa). Jos täytyisi valita vain yksi, niin mikä?

Eka: ei oikein kumpaankaan, mutta vetäviin se paremmin menee jos on ihan pakko jompi kumpi olla. Minusta toi alakropan jakaminen työntävät/vetävät tyyliin on vähän hölmöä, yläkropalle toimii hyvin mutta kintuille ei sitten niinkään. Jos tässä on pointtina joku 2-jakoisen ohjelman rakentaminen, niin suosittelisin menemään ennemmin ylä/alakroppa jaolla.

Toka: riippuu ihan täysin mitä haetaan. Mutta onneks ei ole pakko valita vain yhtä :)

Multa ääni työntäville-vetäville (edelliseen kommenttiin viitaten...) ;) Ja vetäviin menis, munkin mielestä.
Tee sitä kumpi on helpompi. Tuskin jäät mistään kovin olennaisesta paisti, jollet aio kisailla jossain aiheeseen liittyvässä lajissa.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Siinä työntävät-vetävät jaossa nyt vaan tulee se ongelma että kyykkyä ja mavea tulee peräkkäisinä päivinä ja molemmat ottaa etu- ja takareisiin, pakaroihin ja alaselkään. Tuon mielettömyyden takia aikoinaan lopetin työntävät-vetävät 2-jakoisen. Pitkään tein muilla jaoilla, mutta nyt yläkroppa-alakroppa 2-jakoinen, mikä on moninkertaisesti fiksumman tuntuinen kuin tuo työntävät-vetävät.

Mä taas tykkään työntävistä-vetävistä just siks ettei tuu kyykkyä ja mavea samalle päivälle. Mutta tottakai toi riippuu myös treenitiheydestä, itse kun viimeksi tein kaksjakosella tein yleensä about 1on 1off.

Jos ei osaa tai ei halua eristää etu-/takareisiä, työntävät/vetävät-jako on jaloille hankala. Ylä/alakroppa omalla kohdalla selkeämpi ja mielekkäämpi, joskin siinä selkälihat ottaa osumaa usein.

Molemmat toimii ihan hyvin. Ihan täydellisesti tietenkään etu- ja takareisiä ei fiksulla treenillä saa eristettyä, mut todennäkösesti ei oo mikään ongelma tehä (etu-) kyykkyä työntävien päivänä ja (suorin jaloin) mavea vetopäivänä. Joo kyllä, vaikka ne tekis peräkkäisinä päivinäkin. Yläkroppa–alakroppa-jaolla ei oo mitään pakkoa tehä kyykkyä ja vetoa sellaisenaan samana päivänä. Joka toisessa alakropan treenissä tekee ekana liikkeenä kyykyn ja toisena vaikka jullen ja joka toisessa alakropan treenissä ensin vedon ja sitten vaikka etukyykyn.

Mä olen tykännyt työntävät-vetävät 2-jakoisesta juurikin sen takia että kyykkyä ja mavea ei tarttee tehdä samaan treeniin. (Ja mun mielestä on tylsää tehdä vain joko yläkroppaa tai alakroppaa per treeni).
Hyvin on vielä pelittänyt suunnilleen 1 on 1 off systeemillä. :)

Päätinpä nyt lopulta rekisteröityä, onhan foorumia tullu silloin tällöin luettua.

Noniin, eli lyhyesti: Tavoitteena olisi saada koko kroppaan voimaa, etenkin tuntuu, että yläkropasta uupuisi jerkkua, kun taas jalat ovat juoksun ja pyöräilyn yhteydessä kerenneet jo edelle :). Painoa on pudoteltu nyt hiljalleen parin vuoden aikana n. 35kg juoksemalla ja pyöräilemällä, jotka haluaisin osana säilyttääkin tässä kuntosaliharrastuksen ohessa. Tästä sitten itse ongelmaan: miten yhdistää tehokas kuntosaliharjoittelu juoksun, futiksen ja pyöräilyn kaveriksi? Mietin tuota G6 -ohjelmaa, mutta ei liene paras mahdollinen noiden lajien yhteyteen? Jos saisi noita lieviä selkävaivoja myös vähennettyä tuolla yläkropan vahvistamisella. Kuntopiiriä olen tehnyt, mutta leukoja ei vaan mene vieläkään ainuttakaan kokonaan! Punnerruksia toki vaivatta puhtaasti se 25 putkeen, mutta ei vaan tuo leuanveto. Sen treenaaminen onkin jäänyt vähemmälle, kun ei kotona paikkaa ole. Haluis joskus saada sen yhden :dance:

Ehdotuksia otetaan vastaan, toivottavasti oikeaan ketjuun postasin. :pano:

Ikää 26 ja painoa nyt 82kg ja pituutta 186.

Eli siis pari kysymystä treeniin ja ruokavalioon liittyen.

Aloitin siis salilla käynnin tuossa pari päivää sitten ja tarkoituksena olisi saada lihasmassaa.
Speksit tällä hetkellä on 180cm ja 65kg mies eli suht kukkakeppi kyseessä. Treeniohjelmaksi otin käyttöön arskan golden sixin ja ruokavalion sain nettiä selailemalla.

Ateria 1
Kaurahiutaleet 80g
Maitorahka 250g
kananmuna 2kpl

Ateria 2
Jauhelihaa 200g
pasta 70g
Rypsiöljy 10g

Ateria 3
Maitorahka 250g
Jogurtti 200g
(tähän jotain lisää. Pähkinöitä tms.)

Ateria 4
Maitorahka 250g
Jogurtti 200g
Ruisleipä kokonainen
Juusto
Kinkkuleike

Ateria 5
Jauheliha 200g
Pasta 70g
Rypsiöljy 10g

Ateria 6
Kananmuna 4kpl
Ruisleipä Kokonainen
Kinkkuleike
Juusto

Eli siis miltä toi treeniohjelma + ruokavalio näyttää? Proteiinia tulee kyllä reilusti enemmän kuin tarvis, mutta mitä te siis muuttaisitte?

Päätinpä nyt lopulta rekisteröityä, onhan foorumia tullu silloin tällöin luettua.

Noniin, eli lyhyesti: Tavoitteena olisi saada koko kroppaan voimaa, etenkin tuntuu, että yläkropasta uupuisi jerkkua, kun taas jalat ovat juoksun ja pyöräilyn yhteydessä kerenneet jo edelle :). Painoa on pudoteltu nyt hiljalleen parin vuoden aikana n. 35kg juoksemalla ja pyöräilemällä, jotka haluaisin osana säilyttääkin tässä kuntosaliharrastuksen ohessa. Tästä sitten itse ongelmaan: miten yhdistää tehokas kuntosaliharjoittelu juoksun, futiksen ja pyöräilyn kaveriksi? Mietin tuota G6 -ohjelmaa, mutta ei liene paras mahdollinen noiden lajien yhteyteen? Jos saisi noita lieviä selkävaivoja myös vähennettyä tuolla yläkropan vahvistamisella. Kuntopiiriä olen tehnyt, mutta leukoja ei vaan mene vieläkään ainuttakaan kokonaan! Punnerruksia toki vaivatta puhtaasti se 25 putkeen, mutta ei vaan tuo leuanveto. Sen treenaaminen onkin jäänyt vähemmälle, kun ei kotona paikkaa ole.

Ehdotuksia otetaan vastaan, toivottavasti oikeaan ketjuun postasin. :pano:

Ikää 26 ja painoa nyt 82kg ja pituutta 186.

Jokin yksijakoinen ohjelma (vaikka kahdella erilaisella treenillä) 2–3 kertaa viikossa lienee paras. G6 ja SS ovat molemmat ihan hyviä. Leukoja saa menemään ihan niitä harjoittelemalla vaan. Esimerkiks kevennetyt leuat kuminauhalla ja negatiiviset toistot (hyppää ylös ja laskeudu hitaasti alas) ovat hyviä. Ihan koko kroppaa kannattaa treenata, vaikka yläkroppa tuntuiskin olevan se, joka vaatii enemmän kehitystä. Nousujohteisuus kaikissa liikkeissä kannattaa pitää aina ykkösprioriteettina.

Eli siis miltä toi treeniohjelma + ruokavalio näyttää? Proteiinia tulee kyllä reilusti enemmän kuin tarvis, mutta mitä te siis muuttaisitte?
Joo proteiinia on silmämääräsesti arvioiden ihan liikaa sun kokoselle. Vähennä sitä ja lisää hiilaria ja hyviä rasvoja tilalle, eli esim. pääruuilla vähemmän jauhelihaa ja enemmän makaroonia. Kasviksia/hedelmiä/marjoja kantsii myös syödä ja muutenkin vaihdella välillä ruoka-aineita ettet kyllästy.

Molemmat toimii ihan hyvin. Ihan täydellisesti tietenkään etu- ja takareisiä ei fiksulla treenillä saa eristettyä, mut todennäkösesti ei oo mikään ongelma tehä (etu-) kyykkyä työntävien päivänä ja (suorin jaloin) mavea vetopäivänä. Joo kyllä, vaikka ne tekis peräkkäisinä päivinäkin. Yläkroppa–alakroppa-jaolla ei oo mitään pakkoa tehä kyykkyä ja vetoa sellaisenaan samana päivänä. Joka toisessa alakropan treenissä tekee ekana liikkeenä kyykyn ja toisena vaikka jullen ja joka toisessa alakropan treenissä ensin vedon ja sitten vaikka etukyykyn.

No joo, jos tekee vaan etukyykkyä ja suorin jaloin mavea, niin ei kai siinä sitten..

Mun ylä-alakroppa jaossa on ollu ekassa jalkatreenissä takakyykky ja suorin jaloin mave, toisessa sumomave ja etukyykky. Noin perusrunkona. Se ei ainakaan tuota "mitään" ongelmia, viitaten tuohon "kyykky ja mave samana päivänä" -ongelmaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom