Olen vaihtamassa SS:stä 3-jakoiseen (jalat, rinta ja selkä, olkapäät ja kädet) Onkohan 30 tai jopa hieman yli 30 työsarjaa per. Treeni liikaa? Siis jos laskee vielä lämppärit ja "sisäänajosarjat" (tekee yhden sarjan ennen liikkeen työsarjoja liikeradan hakemiseksi) mukaan niin lähempänä 40 sarjaa/treeni ollaan... Omaan korvaan tuo kuulostaa aika paljolta. Mitäs sanotte? Olen aika aloittelija vielä. En ole treenannut kauaa.

Millaista lihasryhmä jakoa ?

Esim:

1.treeni
Etureidet ja Selkä

2.treeni
Takareidet ja Rinta JNE....

Millaista suosittelette nuorelle ja aloittelijalle ?

Olen vaihtamassa SS:stä 3-jakoiseen (jalat, rinta ja selkä, olkapäät ja kädet) Onkohan 30 tai jopa hieman yli 30 työsarjaa per. Treeni liikaa? Siis jos laskee vielä lämppärit ja "sisäänajosarjat" (tekee yhden sarjan ennen liikkeen työsarjoja liikeradan hakemiseksi) mukaan niin lähempänä 40 sarjaa/treeni ollaan... Omaan korvaan tuo kuulostaa aika paljolta. Mitäs sanotte? Olen aika aloittelija vielä. En ole treenannut kauaa.
Tulkitsenko siis oikein, että olet vetänyt SS:aa jotain neljä/viisi kuukautta, etkä enää kehity eteenpäin ja haluat nyt vaihtaa tyystin voiman hankinnasta lihasten kasvatukseen?
Jos näin, niin voimatasoissasikin olisi vielä nostamista vähän rauhallisemmalla ohjelmalla, kuten esim Madcow's 5x5, minkä pitäisi toimia hyvin myös bodauksessa. Myös Arnoldin G6 voisi toimia jos haluat noista perusliikkeistä eroon.

Täällä pakkiksella porukka neuvoo aloittelijoita aloittamaan SS:llä G6:lla tai muuten 1-2 jakoisella.. Mikan sohva sarjan jaksossa, jossa Supermassa oli vieraana, niin kehottivat kumpainenkin aloittelijoitakin puskemaan vain samantien 4-5 jakoista ja vieläpä jopa käyttämään erikoistekniikoita.. Kenen(köhän) suosituksia tässä nyt pitäisi kuunnella? ;) :hyvä:

Täällä pakkiksella porukka neuvoo aloittelijoita aloittamaan SS:llä G6:lla tai muuten 1-2 jakoisella.. Mikan sohva sarjan jaksossa, jossa Supermassa oli vieraana, niin kehottivat kumpainenkin aloittelijoitakin puskemaan vain samantien 4-5 jakoista ja vieläpä jopa käyttämään erikoistekniikoita.. Kenen(köhän) suosituksia tässä nyt pitäisi kuunnella? ;) :hyvä:
Itsekkin aloitin 3 jakoisella millä tuli ihan hyvin tuloksia aloittelijalle, mutta pakkiksella neuvottiin siirtymään perus 1-jakoiseen joten otin SS käyttööni. 10 viikkoa vedin sitten sitä, kunnes meni hermot ja etsin uuden 3-jakoisen täältä foorumilta käyttöön ja tuntuu taas heti paremmalta sekä kehityskin on selkeästi mulle parempi näin, vaikka aloittelija olenkin. Joten mitä yritän sanoa on se, että kokeile vaikka molempia ja se mikä tuntuu sulle hyvältä ja mistä saat mielestäsi parhaiten kehitystä niin ota se. Mutta älä rupea väsäämään omia random-ohjelmia niinkuin minä vaan eti täältä joku hyväksi todettu oli sitten 1-jakoinen tai 5-jakoinen :D tämä siis vain mun mielipide.

proteiinisynteesi kestää harjoituksen jälkeen 24-72h ilman douppia täten optimaalinen tapa on treenata lihasryhmä 2-3 kertaa viikkoon. Toki harvemmalla frekvensilläkin kehittyy mutta tieteen mukaan treenaus ei ole silloin optimaalista. Mutta loppujen lopuksi salilla kehittyy parhaiten jos siellä on hauskaa ja motivaatio on kunnossa, oli harjoitusohjelmana mikä tahansa.

16-vuotias kaipaa treenineuvoja!

Moikka! Oon tässä just 16 täyttävä tyttö ja oon treenannut aktiivisesti noin 3-4kk, siinä ajassa oon ehtinyt kokeilemaan vähän kaikenlaista treenaamista ja viimisenä oon tehnyt 2kk mittaisen bikini body-haasteen. Muuten oon aina urheillut aktiivisesti ja päälajeina on ollut ringette ja ratsastus. Tuo tekemäni haaste oli enimmäkseen plyo-treeniä, jossa käytettiin liikkeissä vain hieman painoja ja suurinosa tehtiin ihan oman kehon painolla. Nyt kaipailisinkin vähän inspiraatiota ja treeni-vinkkejä jatkoon. Mittoja mulla on 164/54 ja haen vähän lisää voimaa kehoon ja hyvää yleiskuntoa, eikä näkyvistä vatsalihaksistakaan haittaa olis :D
Nyt sitten vaan ideoita ja neuvoja satelemaan! :)

proteiinisynteesi kestää harjoituksen jälkeen 24-72h ilman douppia täten optimaalinen tapa on treenata lihasryhmä 2-3 kertaa viikkoon. Toki harvemmalla frekvensilläkin kehittyy mutta tieteen mukaan treenaus ei ole silloin optimaalista. Mutta loppujen lopuksi salilla kehittyy parhaiten jos siellä on hauskaa ja motivaatio on kunnossa, oli harjoitusohjelmana mikä tahansa.

Juu eikä se 4-5 -jakoinenkaan välttämättä tarkoita, että vaan kerran viikkoon tulee lihas treenattua. Kun sen rakentaa järkevästi, niin epäsuoran rasituksen kanssa tulee tiheemmin. Itsekin sitä mieltä, että sellanen jako kannattaa ottaa, jolla tykkää treenata, ja tosiaan rakentaa vaan sen sitten järkevästi.

Juu eikä se 4-5 -jakoinenkaan välttämättä tarkoita, että vaan kerran viikkoon tulee lihas treenattua. Kun sen rakentaa järkevästi, niin epäsuoran rasituksen kanssa tulee tiheemmin.

Juuri näin. Täällä pakkiksella on valmiinakin jo 4-jakoinen, jossa tulee epäsuoraa rasitusta lihakselle, niin olikohan nyt kaksi päivää jälkeen, kun on tullut suoraa rasitusta samalle lihakselle.

Löytyy "fiksu 4-jakoinen".

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tuossa ajan kanssa painoa on tippunut jotain 25kg. läskistä laihaläskiksi muutos siis tuli. Mutta pakkislaiset, mitä teen jatkoksi? Alanko tekemään rauhalista clean bulkkia vai pysynkö +-0 kaloreilla jonkin aikaa vai vieläkö tiputtelen painoa?

statseina 196cm/91-92kg

mikä on rasva%? :D

bustaajajat bustatkoon. :D
brogress - Album on Imgur

g6:sella reenailen. :)
tuossa läskimmässä kuvassa olin 105kg.

Kokeneemmat huomio! Miten muokkaisitte nykyistä treeniohjelmaa, tavoitteenani olisi siis kasvattaa lihasta. Tällä ohjelmalla olen aloitellut, mutta voisi alkaa vilaamaan paremmaksi, siksipä kyselenkin neuvoja. Nyt olen kolmisen kuukautta tehnyt seuraavalla kaksijakoisella ohjelmalla:

Penkkipunnerrus 3x10
Pystypunnerrus 3x10
ojentaja taljassa 2x10
ylätalja 4x10
alatalja 4x10
hauikset 3x10

su
jalkaprässi 4x10
reiden koukistus ja -ojennus 3x10
selänojennus 3xmax
vatsa 3xmax
kylkitaivutus 2x15
loitontajat 3x10
lähentäjät 3x10

Tarkoituksenani olisi jatkaa kaksijakoisella, vai oletteko ehdottomasti sitä mieltä, että kaksi salikäyntiä viikossa ei riitä? Kesäaikana saattaisi olla enemmänkin aikaa, joten ehdotuksia kehiin, kiitos!

Moikka! Oon tässä just 16 täyttävä tyttö ja oon treenannut aktiivisesti noin 3-4kk, siinä ajassa oon ehtinyt kokeilemaan vähän kaikenlaista treenaamista ja viimisenä oon tehnyt 2kk mittaisen bikini body-haasteen. Muuten oon aina urheillut aktiivisesti ja päälajeina on ollut ringette ja ratsastus. Tuo tekemäni haaste oli enimmäkseen plyo-treeniä, jossa käytettiin liikkeissä vain hieman painoja ja suurinosa tehtiin ihan oman kehon painolla. Nyt kaipailisinkin vähän inspiraatiota ja treeni-vinkkejä jatkoon. Mittoja mulla on 164/54 ja haen vähän lisää voimaa kehoon ja hyvää yleiskuntoa, eikä näkyvistä vatsalihaksistakaan haittaa olis :D
Nyt sitten vaan ideoita ja neuvoja satelemaan! :)

Punttisalilleko meinasit? Vai kotitreeniä mieluummin? Salille jos meet, aloita "isojen perusliikkeiden" opettelusta (imo ainakin kyykky, mave, leuat tarvittaessa kevennettynä, penkki- ja pystypunnerrus) esimerkiksi G6- tai Starting Strength -ohjelmalla. Ensin tekniikat kuntoon ja sitten vasta lisää painoja niin hyvä tulee. :)

Kokeneemmat huomio! Miten muokkaisitte nykyistä treeniohjelmaa, tavoitteenani olisi siis kasvattaa lihasta. Tällä ohjelmalla olen aloitellut, mutta voisi alkaa vilaamaan paremmaksi, siksipä kyselenkin neuvoja. Nyt olen kolmisen kuukautta tehnyt seuraavalla kaksijakoisella ohjelmalla:

Penkkipunnerrus 3x10
Pystypunnerrus 3x10
ojentaja taljassa 2x10
ylätalja 4x10
alatalja 4x10
hauikset 3x10

su
jalkaprässi 4x10
reiden koukistus ja -ojennus 3x10
selänojennus 3xmax
vatsa 3xmax
kylkitaivutus 2x15
loitontajat 3x10
lähentäjät 3x10

Tarkoituksenani olisi jatkaa kaksijakoisella, vai oletteko ehdottomasti sitä mieltä, että kaksi salikäyntiä viikossa ei riitä? Kesäaikana saattaisi olla enemmänkin aikaa, joten ehdotuksia kehiin, kiitos!

Lyhenna kiertoa vaan jos on aikaa kayda enemman. Ei viikon kierto ole mikaan valttamattomyys. Kokeile vaikka 2on2off tyylia eli 2pv salilla putkeen ja 2 lepo paivaa ja sitten alusta.

En tiiä kuuluko tää kysymys tänne mut kuitenki, eli nyrkkeilyyn liittyen minkä pitunen hyppynaru 186 cm pitkälle kaverille?

läskistä laihaläskiksi muutos siis tuli. Mutta pakkislaiset, mitä teen jatkoksi? Alanko tekemään rauhalista clean bulkkia vai pysynkö +-0 kaloreilla jonkin aikaa vai vieläkö tiputtelen painoa?
Jos ja kun oot suht aloittelija kuitenkin salitouhuissa, niin minä söisin plusmiinus nolla ja treenaisin kunnolla. Sillä saisit jo hyvää muutosta koostumukseen. Nyt rasvat on siellä jossain 20 huudeilla varmaankin (katso tämä kuva) johtuen just siitä, ettei lihasmassaa hirveästi ole. Hyvältä näyttää ja sulla on mainiot lähtökohdat rakennella kehoa :thumbs:

Jos ja kun oot suht aloittelija kuitenkin salitouhuissa, niin minä söisin plusmiinus nolla ja treenaisin kunnolla. Sillä saisit jo hyvää muutosta koostumukseen. Nyt rasvat on siellä jossain 20 huudeilla varmaankin (katso tämä kuva) johtuen just siitä, ettei lihasmassaa hirveästi ole. Hyvältä näyttää ja sulla on mainiot lähtökohdat rakennella kehoa :thumbs:

Kiitoksia. :) Tällä mennään nyt jonkin aikaa sitten. :) Tosiaan kehoa on hieman tarkoitus rakennella, hartialeveyttä on tarkoitus saada lisää ja muutenkin saada vielä enemmän paikkoja kiinteytettyä, ja tietysti ei se extra lihakaan haittaa tee. :) Tällä hetkellä teen yhen 5-10km lenkin viikkoon + vielä joka arkipäivä 6km kouluun pyöräily. Riittääkö tuo aerobiseksi, vai tarvitaanko lisää sitä? :D Varovaisesti tätä liikuntaa oon alkanut tekemään, koska en halua kuuluisaa ylikuntoa.

Tällä hetkellä teen yhen 5-10km lenkin viikkoon + vielä joka arkipäivä 6km kouluun pyöräily. Riittääkö tuo aerobiseksi, vai tarvitaanko lisää sitä? :D Varovaisesti tätä liikuntaa oon alkanut tekemään, koska en halua kuuluisaa ylikuntoa.
Mitäs sää siellä salilla teet ja kuinka usein? Salitreeni kuntoon niin riittää varmasti tuo aerobinen ihan hyvin peruskunnon ylläpitoon ja hieman ekstrakuluttamiseen. Ruokavalio ja salitreeni on tärkeimmät jutut jotta ne hartiat alkaa leventymään ja kehonkoostumus muuttua.

Mitäs sää siellä salilla teet ja kuinka usein? Salitreeni kuntoon niin riittää varmasti tuo aerobinen ihan hyvin peruskunnon ylläpitoon ja hieman ekstrakuluttamiseen. Ruokavalio ja salitreeni on tärkeimmät jutut jotta ne hartiat alkaa leventymään ja kehonkoostumus muuttua.

Kolmisen kertaa viikkoon arnoldin g6, eli:

Kyykky (taka ja etukyykkyä teen, vaihtelen silloin tällöin)
pystypunnerrus käsipainoilla
penkki
ylätalja (ei ole paikkaa vielä leuanvedolle)
hauiskääntö tangolla yleensä
lisäksi olen lisännyt tuohon dipit/kapea penkin ja maven, tuo silloin tällöin korvaa kyykyn. Tuo siis 3x/vko

Yritän 3x viikkoon tehdä tuota, mutta yleensä kiireiden takia vain 2x/viikko tulee tehtyä. Tuon lisäksi teen kehonpainotreeniä korvaamaan salia jos ei ehdi. (max 1krt vko)

Syön noin 2600-2800cal päivässä. Mun tdee/päivän kulutus on noin 2800cal.

Kuulostaako tuo hyvältä? :D

Kuulostaako tuo hyvältä? :D

Kannattaa tehä vähän strukturoidummin noi treenit. Ei silleen, että välillä etukyykkyä ja välillä mavea ja välillä kyykkyä, vaan vaikkapa niin, että viikon ekassa treenissä takakyykkyä, tokassa vetoa ja kolmannessa etukyykkyä. Paljon helpompi kehittyä ja seurata kehitystä, jos liikkeitä tekee säännöllisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom