Popsi,
mäkin kannustan sua selaaman Pakkista ja etsimään tietoa ja kyselemään tarpeen vaatiessa.
Itse oon saanut tosi hyvin tulosta Pakkisten porukoiden neuvoista. Järkevää sapuskointia ja tiukkaa salitreeniä. :)
Aloittelijalla tulosta tulee vieläpä aika helposti (ilman että kasvaa heti kaapiksi), kun tekee asiat järkevästi.

Kysytääs uudestaan :)

Itse tekisin jalat kahden ylakropa teenin valissa. Saa paremmin lepoa. Ja vaihtaisin: rinta,selka- jalat -kadet,olkapaat -lepo
Mutta mahdoton vastata tarkasti, koska et ole listannut liikkeita. Esim, jos selkapaivana mave ( takareidet ottaa osumaa), niin voi jalkatreenissa painottaa enemman etureisia esim etukyykky. Vaikuttaa myos, etta mita haluat priorioida, jos edes halaut. Yleensa hyva pitaa lepopaiva ennen "suurinta treenia"

Itse tekisin jalat kahden ylakropa teenin valissa. Saa paremmin lepoa. Ja vaihtaisin: rinta,selka- jalat -kadet,olkapaat -lepo
Mutta mahdoton vastata tarkasti, koska et ole listannut liikkeita. Esim, jos selkapaivana mave ( takareidet ottaa osumaa), niin voi jalkatreenissa painottaa enemman etureisia esim etukyykky. Vaikuttaa myos, etta mita haluat priorioida, jos edes halaut. Yleensa hyva pitaa lepopaiva ennen "suurinta treenia"

3on1off -tyyliin teen, joten tuota epäsuoraa rasitusta koitan minimoida. Täten tuo sun mainitsema rinta,selkä- jalat -kädet,olkapäät -lepo voi olla liian raskas, kun tuota epäsuoraa rasitusta tulis paljon.

Mavea tai suorin jaloin mavea en tee ollenkaan, joten selkä- ja jalkatreeni peräkkäin ei ainakaan sen takia ole ongelma. Ja mietin itsekin juuri tuota jalkatreenin laittamista kahden yläkroppatreenin väliin, mutta toisaalta se on kyllä heittämällä se raskain treeni, jonka jälkeen lepopäivä tuntuu helvetin hyvältä.

Elikkä siis puntaroin lähinnä seuraavien asioiden kanssa: ujutanko jalkatreenin tuohon vetävien ja työntävien väliin (ja "uhraan näin ollen lepopäivän vetävien päätteeksi) vai teenkö kaksi yläkroppatreeniä peräkkäin (jolloin jalkatreenin jälkeen olisi lepopäivä, mutta toisaalta yläkroppa voi välillä olla vähän uupunut tuon ensimmäisen yläkroppatreenin jälkeen).

Jos täällä joku tekee 3on1off, niin voisi vaikka oman systeeminsä kertoa :)

Olisikohan siis järkevämpää noudattaa sitä ensimmäistä ruokavaliota missä on 1600kcal? Pitäisin siitä muutenkin enemmän kun on enemmän hiilihydraatteja, ja tuntuu että jaksaminen on ihan eriluokkaa kun saa syödä hiilareita. Mutta paino kun putoaa niin kivan nopeasti kun jättää hiilarit pois.. Ilman diettiä syön kuitenkin aika paljon hiilareita niin varmaan olisi järkevää kyllä yrittää pitää ne mukana myös dietin aikana ettei ne kilot tulisi tuplana takaisin...
Tuleeko sitten vajetta tarpeeksi laihdutukseen jos syön sen 1600kcal kun peruskulutukseni on kuitenkin niin vähän?
Miltä liikunta muuten kuullostaa? Vinkkejä tähän järkyttävään omenavartaloon otetaan vastaan :( vihaan tätä muotoa,kuinka tästä pääsee!!!
Pitäisikö harrastaa enemmän aerobista liikuntaa vai kuntosalia? Pelottaa että jos lihakset tämän ihra kerroksen alla kasvavat niin näytän entistä paksummalta pötkylältä vain.. (hitto kun kehtaisi julkaista kuvan oikeasti tästä jalkojen ja yläkropan epäsymmetrisyydestä). Kannattaako siis keskittyä treenaamaan pääosin jalkoja? Voinko ikinä päästä timmiin ja hoikkaan kuntoon :( haluan siis olla laiha, lihaserottuvuudella ei ole niin merkitystä muuta kun että olisi sen verran kiinteä ettei maha pursua housuista ja selkämakkaroista...
olen oikeasti epätoivoinen.. nyt vinkkejä miten saan nopean alkusysäyksen tähän että tuloksia näkyisi nopeasti että motivaatio pysyisi.... :(

Olen samaa mieltä edellisten sulle vastannaiden kanssa.

Sulle voisi ehkä sopia toi Starting Streght -ohjelma jolle on oma ketju tällä foorumilla. Toinen vaihtoehto vois olla Arnoldin G6, mutta se on yläkroppapainotteisempi. Muitakin vastaavia ohjelmia löytyy.
Joka tapauksessa kannattaa keskittyä punttitreeniin ja tehdä aerobista enempi kevyenä harjoitteluna välipäivinä. Älä unohda myöskään venyttelyä ja kehonhuoltoa.

Sun todellinen energiantarve päivän aktiivisuus ja treenit mukaanlukien on todennäköisesti reilun parin tonnin luokkaa. Yli 500 kcal vajeisiin ei pitäisi ikinä mennä ellei ole aivan pakko tai todella merkittävää ylipainoa, koska silloin just (vähätkin) lihakset lähtee.

Mä todellakin uskoisin, että pääsisit parhaiten haluamaasi esteettiseen tulokseen sillä, että sekä kasvattaisit lihasta että saisit läskiä pois. Kuten sanottua, nollasta aloittaessa tämä yleensä onnistuu samaan aikaan, jos syöty ruokamäärä on abouttiarallaa kulutuksen verran, sitten myöhemmin voi alkaa halutessaan syklitellä dieettejä ja massakausia. Tärkeintä on treenata kovaa.

Et todellakaan kovin helposti saa niin paljoa lihasta, että näyttäisit paksummalta. Todennäköisemmin saat massaa juuri sinne tikkujalkoihin ja keskikropasta sitä taas vähenee. Jaloissa on kuitenkin isoja lihaksia, jotka vaatii paljon ruokaa kasvaakseen (edes vähän). Jos haluut vertailukohdan, niin esim. mun rasva% on 26 ja painoindeksi samaa luokkaa kuin sulla, ja mulla ei ole näkyviä lihaksia ellen oikein tarkoituksella pullistele ja poseeraa. :D

Eli: syö ja treenaa kunnolla niin hyvä tulee.

Yritin lueskella tuota starting streght ohjelmaa ja olen varmaan vaan tyhmä mutta en ymmärrä nyt että miten niitä painoja lisätään? Aloituspainot ja kuinka lisätään ja ääh en muutenkaan ymmärtänyt mitään :D eli siis kannattaako mun treenata isoilla painoilla lyhyitä toistoja vai pienillä painoilla paljon toistoja(niinkuin tuossa pt:n laatimassa ohjelmassa oikeastaan on)? Onko nui ohjelmat muutenkin ihan tuhoon tuomittuja? Apua kun tunnen itseni niin tyhmäksi :( :D Ja tuo ruokapuoli huolestuttaa kun eikö se ole kuitenkin pääosassa painonpudotuksessa mutta sitten sitä pitäisi myös saada tarpeeksi että koivet kasvaa.. en haluaisi rehkiä turhaan salilla jos tuloksia ei sitten tulekkaan kun teenkin kaikki päin puuta... joko treenin tai syömiset

tietämätön

Itteä vaivaa pari kysymysta oon treenannu thai boxingia noin vuoden ja salilla käyny siinä ohella aina välissä. Ajattelin ruveta urakalla käymähän nii miltä kuulostaas jos ti ja to thai reenit ja muuten 4 jakoinen salitreeni ma,ke,pe,su. Ei tuntuus kauheen fiksulle pitää yhtä lepo päivää viikos? Itte en osaa sanoa mikä olis hyvä ratkaasu? Ja ikää sen melkein 19 painoa 85 ja pituus 178cm

Huomannut tälläisen vähintäänkin jännän jutun. Jos syön mutantin testoboosteria, nännipiha pienenee aika lailla. Parin päivän päästä kun ei vedä enää niin taas suht koht normaali. Mistähän tuo johtuu/ jollain muulla käynyt näin? :D

popsi, tarkoitatko painojen lisäystä yksittäisen treenin vai koko ohjelman tasolla?

Näin tuolla sanotaan:
Progressio ohjelmassa toteutetaan siten, että treenaaminen aloitetaan aluksi niin keveillä painoilla, että niillä pystyy tekemään eri liikkeet varmasti puhtaasti. Joka ikinen kerta salilla käydessä kaikkiin liikkeisiin kuitenkin lisätään hyvin vähän painoa - esimerkiksi kyykyssä kun treenikertoja on kolme viikossa, voi rautaa lisätä vaikka 2,5 kiloa joka kerta.
Eli idea on lisätä joka kerta työsarjoihin painoja niin kauan kuin pystyy, sitten kun ei enää pysty niin painoa otetaan vähän pois ja sama uudestaan.

Jos taas tarkoitit kysyä kuinka lisätä painoja yhden treenin sisällä, niin pointti on että ennen työsarjoja tehdään lämmittelysarjat eli muutama sarja kevyemmillä painoilla. Itse teen usein yksinkertaisesti niin, että jos on tarkoitus tehdä työsarjoina 5 toiston sarjoja, aloitan lämmittelyn 5 toistoa tyhjällä tangolla, 5 toistoa jotku pikkulätkät tangon päihin, 5 toistoa taas isommalla painolla jne. kunnes seuraava "pykälä" on työsarjojen paino. Tässä on erilaisia tyylejä, mutta idea on tehdä ensin muutama sarja kevyemmillä painoilla ja painoa vähitellen lisäten, ja vasta sen jälkeen työsarjat oikeilla painoilla.
Jos sun käyttämä paino työsarjoissa on tyhjä tanko tai tanko + 5kg (mikä on alottelijalle ihan mahdollista), tee lämmittelysarjat vaikka jumppakepillä.

en haluaisi rehkiä turhaan salilla jos tuloksia ei sitten tulekkaan kun teenkin kaikki päin puuta... joko treenin tai syömiset
Siks sun pitää syödä paljon ja kunnolla. Sun ongelma ei ole ainakaan numeroitten perusteella paino sinänsä, vaan kehonkoostumus. Silloin laihis ei kauheesti auta, vaan lisäksi tarvitaan lihasta.

(Ps. Sitten vielä disclaimerina että neuvon lähinnä omaan kokemukseen ja netistä lukemiini juttuihin perustuen, kaikenlaiset kokeilut yms. omalla vastuulla.)

- - - Updated - - -

Itteä vaivaa pari kysymysta oon treenannu thai boxingia noin vuoden ja salilla käyny siinä ohella aina välissä. Ajattelin ruveta urakalla käymähän nii miltä kuulostaas jos ti ja to thai reenit ja muuten 4 jakoinen salitreeni ma,ke,pe,su. Ei tuntuus kauheen fiksulle pitää yhtä lepo päivää viikos? Itte en osaa sanoa mikä olis hyvä ratkaasu? Ja ikää sen melkein 19 painoa 85 ja pituus 178cm

Pitääkö olla just 4-jakonen? Miten ois kolme punttia viikossa? :)

Kysymys kuuluu mitä haet salitreenillä eli onko se lajia tukevaa vai jotain muuta ?

Syömiset stressaa että osaanko syödä oikein. Eli mitä ja kuinka paljon. Hiilarit on mulla heikkous ja voisin varmaan elää pelkällä leivällä ja pastalla.. Pystyn kyllä pitämään huolen että saan ainakin tarpeeksi kaloreita mutta se mistä ne kalorit tulee onkin ihan erijuttu. jos mä saisin päättää kaikki toi 1600kcal olis varmaan pelkkää leipää :D kuinka paljon hiilareita voin syödä ihan hyvällä omalla tunnolla? niitä kun oon alkanu tän laihdutus hössötyksen myötä pitämään niin vihollisina..

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
popsi, Kunnolla tarkoittaa nyt tässä yhteydessä about kulutuksen verran, 2g/kg proteiinia (sulle n. 125g), 1g/kg rasvaa (reilu 60g) ja loppu energia hiilareista.

popsi
Mari91 kirjoittama kaava toimii useimmilla. Eli sen energian otat hiilareista mikä jää proteinin ja rasvan jälkeen jäljelle.

Tuo thai boxing on nyt vain sellaanen harrastus missä kuntoa ja tekniikkaa haen, ei siis mitään lajia tukevaa. Salilla haen voimaa ja lihaksia enemmän näkyville

Tuo thai boxing on nyt vain sellaanen harrastus missä kuntoa ja tekniikkaa haen, ei siis mitään lajia tukevaa. Salilla haen voimaa ja lihaksia enemmän näkyville

Itse olin 17 kun treenasin pari kertaa viikkoon thai boxingia ja punttia 5-6 kertaa viikossa josta seurasi mitä ilmeisimmin ylikunto kun olin vaikka kuinka ja pitkään kipeänä, vammatkaan ei tahtoneet parantua ja loppujen lopuksi kaikki urheilu loppui kuin seinään.
Suosittelen siis malttia ja pitämään kohtuuden etenkin sen puntin kanssa.

Pieniä neuvoja vailla!

Dieetti aloitettu 10 viikkoa sitten. Lähtömitat 179 cm/ 96kg. Tällä hetkellä paino 89kg. 3v saleilua takana ja kropaltani olen fat build. Keskivartalossani on hieman ylimääräistä rasvaa joka olisi kiva saada pois.

Reenaan 4 jakoisella ma, ti to ja pe. Lenkkeilen 3-5km lenkkejä ma ke ja lauantaina (mahdollisesti sunnuntaina) eli 3-4 kertaa viikossa aerobista liikuntaa. Yhteensä reenejä viikossa 7.

Ruokavalioni olen karsinut mahdollisimman proteiinipitoiseksi. Kaloreita normipäivinä n. 2200-2500 kcal ja proteiinin määrä tuosta on noin 160-180g/ päivä, loput hiilihydraattia. Olen karsinut leivät ja tällä hetkellä ainoa rasvan saantini on lounaasta ja päivällisestä mm. lihan mukana tulleesta rasvasta.

Viimeiset 2 viikkoa paino on pysytellyt samana ja tarkoitus olisi dieetata 80-85kg asti. Pidän kerran viikossa viikonloppuna cheatti päivän eli tulee mässäiltyä 3500-4000 kcal verran. Lisäksi olen huomannut, että lenkkien jälkeen kropassa ei enää tunnu ns. "rasvan poltto" vaan olo on vain sellainen, että tuntee jotain tehneensä.

Pitäisikö minun pitää viikon mittainen tankkausjakso ja nostaa kalorit sinne 3000 kcal/päivä ja jättää aerobinen, jonka jälkeen aloittaisin taas uuden samantyylisen syklin dieetin kanssa? Entäpä rasvan saanti yleisesti ottaen?

Pieniä neuvoja vailla!

Ruokavalioni olen karsinut mahdollisimman proteiinipitoiseksi. Kaloreita normipäivinä n. 2200-2500 kcal ja proteiinin määrä tuosta on noin 160-180g/ päivä, loput hiilihydraattia. Olen karsinut leivät ja tällä hetkellä ainoa rasvan saantini on lounaasta ja päivällisestä mm. lihan mukana tulleesta rasvasta.

Viimeiset 2 viikkoa paino on pysytellyt samana ja tarkoitus olisi dieetata 80-85kg asti. Pidän kerran viikossa viikonloppuna cheatti päivän eli tulee mässäiltyä 3500-4000 kcal verran. Lisäksi olen huomannut, että lenkkien jälkeen kropassa ei enää tunnu ns. "rasvan poltto" vaan olo on vain sellainen, että tuntee jotain tehneensä.

Pitäisikö minun pitää viikon mittainen tankkausjakso ja nostaa kalorit sinne 3000 kcal/päivä ja jättää aerobinen, jonka jälkeen aloittaisin taas uuden samantyylisen syklin dieetin kanssa? Entäpä rasvan saanti yleisesti ottaen?

Ongelmat boldattu.
1. Enemman (hyvia) rasvoja! Rasvan palalaminen vaatii rasvaa. About 1g/painokilo.
2. EI sita cheatti paivaa tarttee noin useasti pitaa. Jos viikolla meet 400kcal miinuksella, ja sitten sheattipaivana plus 1600, niin se on =400 kaloria per viikkoa. = ei mitaan.
3. Lisaa yksi lepopaiva viikkoon ja unohda cheattipaiva.
(4. Lasket kalorit vaarin)

Kultaisesta kuusikosta 3 jakoiseen

Eli oon nyt kultaista kuusikkoa tehnyt 2 kuukautta (kyykky 40kg, ylätalja 45kg hauiskääntö 15,5 kg pystypunnerrus 15kg) kannattaako vaihtaa jo 3 jakoiseen? Kuulemma 1 jakoisella ei voi saada näkyviä tuloksia?

Eli oon nyt kultaista kuusikkoa tehnyt 2 kuukautta (kyykky 40kg, ylätalja 45kg hauiskääntö 15,5 kg pystypunnerrus 15kg) kannattaako vaihtaa jo 3 jakoiseen? Kuulemma 1 jakoisella ei voi saada näkyviä tuloksia?

onko kehitystä tapahtunut 2kk aikana? jos on niin onko se pysähtynyt? pistä aloitus painot myös niin nähdään se kehitys ja mites elopaino,onko noussut? (1 jakoisella ei voi saada näkyviä tuloksia?) <--höpöhöpö paskapuhetta.

kyykyn alotin 10kg, ylätalja 30kg hauiskääntö 7,5kg penkki 7,5kg ja nyt penkki 20kg+tanko

- - - Updated - - -

ja luin myös että voimaa on aika vähän niin kannattaisi ennemmin tehä starting strenght?

kyykyn alotin 10kg, ylätalja 30kg hauiskääntö 7,5kg penkki 7,5kg ja nyt penkki 20kg+tanko

ja luin myös että voimaa on aika vähän niin kannattaisi ennemmin tehä starting strenght?

Kaiken näköistä sinäkin luet... :D Tee ihan huoletta kultasta kuusikkoa vaan vielä. Yksjakoisella voi saada vaikka kuinka hyviä tuloksia. Kultaisella kuusikolla kasvaa lihakset ja lihasten kasvaessa voimatkin kasvavat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom