toi näyttää joltain olkapäiden lämmittelyliikkeeltä oikeeta treeniä varten. Itse tykkään vaan pyöritellä käsiä ja säästää aikaa

Mut saavuttaako siinä pidemmän päälle muka ''toimivan'' fysiikan, jos treeni perustuu tollaseen nivelten kustannuksella repimiseen? ''Crossfitin alkuperäinen kehittäjä, entinen voimistelija[3] Greg Glassman on todennut, että harjoitusohjelman päämääränä on luoda urheilijan perikuva, joka on ”samanveroisesti voimistelija, painonnostaja ja pikajuoksija”. Milläs urheilet ku snapcity kutsuu ja nivelet sanoo ittensä irti :D? HAHA. Itseasias tos videollahan tais kanssa katketa joku jänne habasta naiselta tai jtn mavettaessa iha kieroon?

No mutta sitä kuitenkin treenataan fiksusti. Kisasuoritukset ovat asia erikseen. Kuten nyt tietysti on nähty, eivät kaikki treenaa fiksusti siltikään, mutta kyllä sitä on ihan kaikissa lajeissa. Crossfit on vaan saanut sellaisen maineen, että siellä treenataan paskoilla tekniikoilla typeriä liikkeitä, ja niitä videoita sitten pyöriikin netissä vaikka kuinka. Monet saavat sitten kuvansa lajista niiden huonojen videoiden perusteella, ja kierre on syntynyt.

Kippileuoista on ymmärrettävä, että ne ovat aivan eri asia kuin tavalliset leuanvedot, eikä niillä ole tarkoituskaan olla yhtään mitään yhteistä. Vähän sama kuin sanois, että juoksussa pitäis joka askeleella pysähtyä koko jalkaterä maassa, koska normaalisti juostessa akillesjänteen joustosta saa apua; miksei tee vaan syvää kyykkyä siistillä tekniikalla – ei semmosella juoksemisella mitään voimaa tuu. Tai että tempauksessa ei sais ei sais vetää niin nopeasti tankoa ylös, vaan liike tulisi tehdä koko ajan lihaksella.

Onko tapahtunut kiristymistä ja tapahtuuko sitä edelleen? Jos paino ei kasva eikä rasvaprosentti tipu niin ei siinä hirveästi silloin kehitystä myöskään tapahdu. Millainen ruokavalio sulla on?

Ihan alkuun lähtisin siitä, että otat kunnon ohjelman käyttöön ja mietit sen progression. Muistiinpanovehkeet mukaan ja painoja ja sarjoja ylös. Nostat niitä sarjapainoja ja keskityt pääliikkeissä 8-12 toiston sarjoihin. Eikä niitä liikkeitä noin montaa tarvitse, tuollahan saat itsesi vain tukkoon jos monta kertaa viikossa hinkkaat kymmenestä eri kulmasta parisataa toistoa. Kyllä niillä koneillakin saa kasvua aikaan, mutta joku järki siinä tekemisessä pitää olla.

Tapahtuuko kiristymistä? Mitä tarkoitat? Paino oli aloittaessa noin 60kg ja tähän päivään noin 67kg,rasvaprosenttia en ole mittaillut mutta veikkaisin sen olevan suht alhaisella tasolla koska pystyn hahmottamaan lähes jokaisen lihasryhmän omasta kehostani, tosin vatsan alueelta en niin selvästi, ruokavalio on ollut lähestulkoon sellainen että syön pahimpaan nälkään mitä sattuu ja muuten syön kohtuullisen monipuolisesti mutta en tarkkaile arvoja (kcal, hiilari, proteiini, rasva, suola) ollenkaan koska se on turhan päiväistä.

En halua noudattaa dieettiä kasvattaakseni lihasta koska olen jo sen itsekin todennut että se on mahdollista ilmankin, joten jatkan omanlaista "dieettiä", sarjat ja toistot joita teen tuntuu aika kohtuullisilta omasta mielestä ja teen kyllä 8-12 toistojakin joka kerta isommilla painoilla ja sitten dropsettiä pienemmillä painoilla sen 20+ kertaa. Yleensä olen tukossa settien jälkeen kovasta pumpista mutta pienen hengähdyksen jälkeen olen aina jaksanut aloittaa revanssi setin.

Haen lähinnä vain hyviä treeni vinkkejä millä saan rinnan ympärystä hieman suuremmaksi enkä tarvitse siihen mitään ravitsemus vinkkejä.

Tapahtuuko kiristymistä? Mitä tarkoitat? Paino oli aloittaessa noin 60kg ja tähän päivään noin 67kg,rasvaprosenttia en ole mittaillut mutta veikkaisin sen olevan suht alhaisella tasolla koska pystyn hahmottamaan lähes jokaisen lihasryhmän omasta kehostani, tosin vatsan alueelta en niin selvästi, ruokavalio on ollut lähestulkoon sellainen että syön pahimpaan nälkään mitä sattuu ja muuten syön kohtuullisen monipuolisesti mutta en tarkkaile arvoja (kcal, hiilari, proteiini, rasva, suola) ollenkaan koska se on turhan päiväistä.

En halua noudattaa dieettiä kasvattaakseni lihasta koska olen jo sen itsekin todennut että se on mahdollista ilmankin, joten jatkan omanlaista "dieettiä"...

Et selvästikään tiiä mitään treenaamisesta tai lihaksen kasvattamisesta ni miten voit sanoo ettet tarvi mitää ravitsemusvinkkejä? Jos "hahmotat jokaisen lihasryhmän helposti paitsi vatsat" ni oot luultavasti sekä kynäniska ja sen näkönen että pulla maistuu. Jos haluut rinnanympärystä suuremmaks ni painota punnerrusliikkeitä rintatreenissä ja selkätreenissä edestä ja alhaalta vetoja.

Luulen kuitenkin että oon peruuttamas perse edellä puuta ja suosittelen et luet tämän osion tärkeäksi merkittyjen threadien alotuspostaukset läpi.

Okei, mut mitä fyysisiä ominaisuuksia kippi leuat sun mielestä sit kehittää? Siis ihan mielenkiinnosta kysyn, en vittuile. Koska ite enää mitään loogista selitystä niiden käytölle. Eri asia esim. joku muscle up missä nimenomaan ideana hyödyntää momenttia ja kropan heilautusta, jotta päästään tangon päälle tai muut vastaavat telinevoimistelu jutut.

Osittain se vaatii taitoa ja opettaa selkärangan liikuttamista kokonaisuutena (yleensähän lähes aina selkä pyritään pitämään täysin paikallaan suorana), mut muuten tollaseen treeniin yhdistettynä varmaan hengästyminen ja kestävyyden kehittäminen on se juttu.

En viitsi edes kommentoida tuohon mitään, Tarkoitus ei ollut suututtaa. :)

jos kysyt että miten rinta kasvaa niin niin sulle tullaan keromaan ravitsemuksesta, levosta ja oikein treenaamisesta... ei siihen ole olemassa liikettä millä tulee tuloksia jos ravitsemus ja muu keho treenataan päin persusta. suosittelen myös perehtymään edes perusteisiin näissä asioissa jos minkäänlaisia tuloksia haluat pitkällä aikavälillä

Mua edelleen hämmentää tää crossfitin maine huonojen tekniikkojen lajina. Joo tottakai kisoissa otetaan kaikki keinot käyttöön mitä ei oo säännöissä erikseen kielletty, mutta suurin osa harrastajista tekee sitä huvin/kuntoilun vuoksi eikä välttämättä edes ikinä kisaa. Jos taas verrataan ohjattu crossfit / muut jumpat / yksinään kuntosalilla käyminen, niin mun havaintojen mukaan ensin mainitussa näkee vähiten tekniikkavirheitä ja niihin vähiinkin puututaan.
Meillä ainakin cf-treeneissä valmentaja kiertää koko ajan vahtimassa että kaiki tekee liikkeet oikein ja korjaamassa tekniikoita. Sen sijaan jossain tyyliin bodypumpissa ohjaaja vaan huitoo menemään salin edessä ja jumppaajat tekee perässä minkä pystyy, usein vajailla liikeradoilla jne. Salilla taas näkee millon minkäkin laisia säveltäjiä, joiden tekeminen vaihtelee hyödyttömän ja vaarallisen välillä. Paitsi tietysti ne 80-90% jotka tekevät kahta viimeksi mainittua fiksusti ja ne 10% jotka eivät välitä valmentajan ohjeista.

Laita ny ihmeessä jatkokyssärii, vaikka saatankin purra. Pointti on vaan se, että bodaamisessa on muitakin tärkeitä osa-alueita kuin penkkipunnerrus. Tuossa aiemmassa postissa annoinkin jo jotain vinkkiä, mutta kannattaa kokeilla erilaisii treenityylei, ja ettii itekin tietoo treenaamisesta. Ravitsemuksesta sen verran kuitenki et vaikka sillä kotiruoalla ja maitolitralla voi saada kehitystä, jopa hyvää sellaista, asiat voi tehdä myös paremmin ja saada parempaa kehitystä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Kaloreihin liittyvä asia on mietityttänyt tässä hetken aikaa jo. Elikkäs minulla on jotenkin vaikeaa sijoittaa päivän kalorit tasaisesti päivän ajalle. Yleensä tuppaa oleen vajaa puolet päivän kaloreista syötynä iltaan mennessä ja vasta illan aikana tulee mätettyä ruokaa naamaan sen verran että kaloritarpeet täyttyy ja menee muutaman sadan plussan puolelle. Onko siis kuinka paljon haittaa syödä yli puolet päivän kalori tarpeista illalla n. 4 tunnin aikana? Jotenkin ei vain ehdi/ ei vain tule jostain syystä syötyä päivän mittaan niin paljoo

Kaloreihin liittyvä asia on mietityttänyt tässä hetken aikaa jo. Elikkäs minulla on jotenkin vaikeaa sijoittaa päivän kalorit tasaisesti päivän ajalle. Yleensä tuppaa oleen vajaa puolet päivän kaloreista syötynä iltaan mennessä ja vasta illan aikana tulee mätettyä ruokaa naamaan sen verran että kaloritarpeet täyttyy ja menee muutaman sadan plussan puolelle. Onko siis kuinka paljon haittaa syödä yli puolet päivän kalori tarpeista illalla n. 4 tunnin aikana? Jotenkin ei vain ehdi/ ei vain tule jostain syystä syötyä päivän mittaan niin paljoo

Mä tein tota samaa joskus, mutta totesin että iltapäivällä/ alkuillasta treeneissä jaksaminen on vähän heikkoa jos ei ole kunnolla syönyt koko päivänä. Siksi oon ite jakanut safkaa vähän tasasemmin. Jos kuitenkaan nälkä tai väsymys ei vaivaa (eikä maha suutu niin suuresta ruokamäärästä kerralla), niin muuten ihan makuasia.

Salilla käynnin aloittaminen

Hei.

Aloittelen tässä nyt kuntosalilla käymistä. Aiempaa kokemusta on muutaman vuoden takaa hyvin vähän, lähinnä ilman mitään sen kummempaa ohjelmaa tein erinäisiä liikkeitä vaan peruskuntoa kasvatellen. Nyt haluaisin aloittaa lihaksiston vahvistamisen ja ehkä saamaan vähän miehekkäämpää olemusta sitä kautta. Suomeksi siis näkyvämpiä lihaksia ja voimaa.

Ikää 26v, pituus 179 ja painoa 72-74 kg. Peruskunto on hyvä ja kotona olen muutaman kuukauden kuntoillut säännöllisesti, mutta uskoisin parhaat tulokset saamaan kuntosalilla. Kotoa löytyy leuanvetotanko, käsipainoja, jumppapalloa ja kahvakuulaa joilla tulee erilaisia liikkeitä tehtyä.

Ongelmani on ettei aikaa ole salilla käymiseen kuin 1-2 kertaa viikossa. Eli olisiko paras keskittyä johonkin yksinkertaiseen kokonaisvaltaiseen ohjelmaan ainakin aluksi? Olen pienen pojan yksinhuoltajaisä ja käyn töissä niin aika ei yksinkertaisesti riitä salille. Siksi kotona olenkin lähinnä kuntoillut. Avioeron kokeneena tämä on myös hyvä apu stressin ja vitutuksen purkuun ja oikeastaan sen vuoksi kuntoilun aloitinkin jälleen. :)

Lueskelin noita ketjuja aloittelijoille, sain ihan hyviä vinkkejä treeneihin ja varmaan noista lähden jotain kokeilemaan ja soveltamaan itselleni. Mutta miten, kannattaako minun yhdistää edelleen kotitreeniä noihin kuntosalikäynteihin vai siirränkö kaiken treenin salille? Esimerkiksi leuanvetoa tykkään kotosalla tehdä ja siihenkin haluaisin jonkinlaisen ohjelman kehitellä, jos joskus saisin tuon 20 leukaa vedettyä. Nyt mennee joku 6 maksimissaan. Jumppapallolla saa myös kivoja rauhallisia liikkeitä tehtyä vaikkapa telkkaria katsellessa pojan kanssa.

Pelkkä saliohjelma vaiko koti+saliohjelma? Kumpi järkevämpi. Mitä nyt suunnittelin tosiaan kuukaudeksi eteenpäin kalenteriani niin vähintään kerran viikossa pääsisin salille, joinakin viikkoina kaksi kertaa. Sen useammin ei ole mahdollisuuksia ainakaan vielä.

Kaikki vinkit otetaan vastaan, kiitoksia.

Tee se 1-2 kertaa viikossa salilla jollain yksijakoisella (esim. SS tai G6) ja lisäksi pari kertaa viikkoon koko kropan treeni kotona.

2 kertaa viikossa tahtoo kyllä olla auttamattoman vähän.. Ehdottaisin, että käy salilla minkä voit (keskittyen isoihin pääliikkeisiin yms., jota ei voi kotona tehdä: mave, penkki, yms), ja kotitreeniä sitten niin usein kun voi - monipuolisuudesta on etua, ja nappulan kanssa et pystyne pitkään säännöllisyyteen tuon salin kanssa mennä - niiden kanssa tulee aina jotain ylläripylläreitä ja jää treenit helposti katkolle.

Kotiin esim. kahvakuulat ja joku voimisteluohjelma, niin edistystä kyllä tapahtuu. Joku kiva välitavoite auttaa; esim. tuo 20 leuan haaste.

Lapsiparkkia ei tältä paikkakunnalta löydy, pieni paikkakunta ja taitaa vain yksi sali olla täällä muutenkin. mielelläni kävisin sen 3 kertaa ainakin viikossa salilla vaan minulla on huhtikuussakin vain 3 vapaata päivää lapsestani, joten ei siinä hirveästi ehdi. :) Mutta kaksi kertaa onnistuu ihan hyvin kun noita kalentereita tiivistin. Salille pääsee kuitenkin vaikka viideltä aamullakin, joten jos vain ennen töitä ehtii niin siinä olisi hyvä sauma. Pitää työvuoroja ruveta toivomaan ajatuksella niin eiköhän tähän hyvä tahti saada.

On varmaan hyvä idea vaikka pistää johonkin paperille ylös ohjelmaa ja aloituspainoja ja siten suunnitella? Kevyellä on kai hyvä aloitella että tullee liikkeet tutuksi ja sitten pikkuhiljaa lisätä panoksia. 20 leukaa on hyvä välitavoite. Kotona voin aika huoletta treenailla vaikka poikakin on, tykkää katsella ja matkia liikkeitä. Nytkin aika satunnaisella tyylillä oon kotona treenannut, joten pitää joku ohjelma siihen myös kehittää ja suunnitella viikkotasolla aina niin eiköhän se tästä.

Lepopäivät

Elikkäs treenaan tällä hetkellä 3-jakoisella ohjelmalla (ma:rinta,olkapäät,ojentajat,epäkkäät, ke:jalat pe:selkä, hauikset,forkut) eli pitääkö olla noin montaa lepopäivää viikossa? voinko tehdä tätä ohjelmaa vaikka 5 kertaa viikossa? kertokaa joku :3 koska meinaan että jaloille tulee esim viikon tauko, mikä ei olisi niin tehokasta?

Kyllä voi. Ei se tarkoita sitä että jos treenaan 3-jakoisella niin treenaan 3*viikossa. Itse treenaan 3-jakoisella 2treeniä 1lepo 2treeniä 1lepo jnejne eli en elä viikottaisen rytmin mukaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom