niin ja sitä vielä että olen aloittelija, kuukauden käynyt salilla. Ei pitäisi vaikuttaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muutama vuosi saliharrastusta takana ilman erityisiä bulkki-/dieettikausia. Proteiini on ainut, johon olen kiinnittänyt huomiota. Nyt kesää myöden olen ajatellut hieman dieetata, jotta saisin rasvoja pois. Samalla tietysti käyden salilla ja ruokapuoli puhtaaksi. Pari kuukautta takana, mutta vielä ajattelin kuukauden mennä miinuksilla. Ainut, mikä laittaa vastaan on elopainoni. Tällä hetkellä vaaka näyttää 60kg ja jotenkin tuntuu irvokkaalta dieetata alle tuon. Olenko todella niin pieni. Täällä pakkiksella monet tuntuu painavan yli 80kg, joten olisi kiva saada hieman vertailupohjaa pienimmistä painoluokista.
Pituutta mieheksi toki vähän, 171cm. Talvella kävin kehonkoostumusmittauksessa. Paino tuolloin 66kg, rasvat 15,5%.. luusto-lihas% 43. Nyt olen saanut rasvaa kyllä tippumaan ja sixpäkki alkaa näkyä. Etenkin vessan loisteputkia vasten katsoen olen erittäin tyytyväinen, mutta silti veikkaisin, että rasvat on kyllä reippaasti 10% yläpuolella. Ihmetyttää vain, että mikä kehoni koostumus oikein on.. ennen kaikkea, miten voi painaa näin vähän, kun kuitenkin pari vuotta käynyt salilla ja mielestäni aivan kelpo lihakset olen onnistunut saamaan. Aina tulee saunailloissa kyselyä treenistä yms. Olenko "pieniluinen" vai onko tuo vain lihaksettomien tekosyypuheita? Syksyllä kunnon bulkkia kehiin, jotta saisi massaa :D.
Mä suosittelen ainakin ihan suosiolla vaan kasvattamaan sitä lihasta. Jos läskin kerääminen pelottaa niin maltillisilla plussilla. Nostat painoa siihen ensi kevääseen asti ja katsot sitten sitä painon tiputtamista jos on tarpeellista. Mä oon itte sua pari senttiä lyhyempi ja ensimmäisellä pitkällä dieetillä kun tiputin painoa suoraan alas niin, ettei ollut käytännössä yhtään lihasta kehitettynä niin eihän siitä jäänyt mitään jäljelle. Paino kävi siis sillon alimmillaan 58 kilossa eikä se oo todellakaan kauhean komea näky :D Saati sitten, et siinä olis yhtää lihaksista huomannu, että kävis salilla. Ja itte oon aika pieniluinen kans, mutta vaikka on näin lyhyt niin jos painoa on 60 kiloa niin sitä lihasta ei oo kyl juuri nimeksikään.
Hei!
Olisikohan tähän vielä muita mielipiteitä? Minulla on samantyylinen dilemma timo85:n kanssa; gymillä on käyty kohta 2 vuotta (3x vko), ja maltillisella plussa-dieetillä on kerrytetty n. 15kg painoa. Painan nyt 66kg ja pituus on 170cm.
Kysymys siis se, että onko mitään järkeä dieettailla kiloja pois kesää varten (esim. 5kg, ehkä jopa 10kg), kun on tällainen todella hoikka tapaus, vaikka peilin mukaan lihaksia löytyisikin. Vai kannattaako mieluummin bulkkailla esim. 70-75kg mittoihin, jonka jälkeen sitten aloittaa tämä dieetti. 70kg oli alkuperäinen tavoitteeni, mutta vatsan seudulle muotoutuva rasva-appelsiini-iho sai pohtimaan dieetin aikaistamista, edes kokeilumielessä.
Ainoa asia mikä tässä nyt mietityttää on juurikin tuo, että dieettaus nykyisen painon alapuolelle vaikuttaa paperilla pahalta, mutta saattaisikin olla peilin mukaan toinen..?
Elikkäs treenaan tällä hetkellä 3-jakoisella ohjelmalla (ma:rinta,olkapäät,ojentajat,epäkkäät, ke:jalat pe:selkä, hauikset,forkut) eli pitääkö olla noin montaa lepopäivää viikossa? voinko tehdä tätä ohjelmaa vaikka 5 kertaa viikossa? kertokaa joku :3 koska meinaan että jaloille tulee esim viikon tauko, mikä ei olisi niin tehokasta?
niin ja sitä vielä että olen aloittelija, kuukauden käynyt salilla. Ei pitäisi vaikuttaa?
Olen 172cm/54kg nuori nainen. Treenaan 3-jakoisella (rinta/olkapäät/ojentaja, selkä/hauis, jalat/vatsat).
Tavoitteena siis painon lisääminen lihasmassalla. Palkkarin juon aina treenin jälkeen. Kaloreita tulee päivässä n. 2100 kcal.
Treeniviikkoni:
Maanantai
- aamulla 45min reipas kävelylenkki
- sali (+juoksumatolla 15-20min)
Tiistai
- aamulla 45 min reipas kävelylenkki
- töiden jälkeen illalla 1h kävelylenkki
Keskiviikko
- 1h reipas kävelylenkki
- sali (+juoksumatto 15-20min)
Torstai
- 1h reipas kävelylenkki
- sali (+ juoksumatto 15-20min)
Perjantai
- aamulla 45 min reipas kävelylenkki
- sali (+juoksumatto 15-20min)
Lauantai
- 1h kävelylenkki
Sunnuntai
- sali (+15-20min juoksumatto)
Liikunko liikaa vai sopivasti? Ja syönkö tarpeeksi???
Salin jälkeiset juoksumattosessiot ja päivittäiset kävelylenkit eivät sinänsä hyödytä lihaskasvua, mutta jos tykkäät tehdä niitä ja syöt sen verran enemmän, ei niistä ole haittaakaan.
Kyllä tuossa minusta on jo aika paljon liikaa juoksua/kävelyä jos kerta lihasta meinataan kasvattaa. Jättäisin ainakin nuo juoksumattoilut salilla kokonaan pois. Keskitytään siellä siihen lihaksenkasvatukseen ja sitten käy vaikka erikseen ulkoilmassa juoksentelemassa jos välttämättä haluaa.
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä, osa n: Haittaakohan työmatka tms. pyöräily jalkojen palautumista? Mä oon yleensä kroonisesti myöhässä joka paikasta, joten tulee poljettua omalla mittapuulla aika lujaa. :D Vai meneekö tää silti enemmän palauttavan liikunnan puolelle? Matkat ei oo pitkiä (max 5km/suunta).
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä, osa n: Haittaakohan työmatka tms. pyöräily jalkojen palautumista? Mä oon yleensä kroonisesti myöhässä joka paikasta, joten tulee poljettua omalla mittapuulla aika lujaa. :D Vai meneekö tää silti enemmän palauttavan liikunnan puolelle? Matkat ei oo pitkiä (max 5km/suunta).
Olen aloittelija ja treenaan starting strenghtillä 3 kertaa viikkoon ja kerran keskivartaloa, vaikuttaako mitenkään lihasmassan kasvuun jos rupean tekemään kerran viikkoon aerobista eli 30min-1h juoksua ja venyttelyt päälle ?
Olen aloittelija ja treenaan starting strenghtillä 3 kertaa viikkoon ja kerran keskivartaloa, vaikuttaako mitenkään lihasmassan kasvuun jos rupean tekemään kerran viikkoon aerobista eli 30min-1h juoksua ja venyttelyt päälle ?