Treeni- ja ruokaohjelma epäsäännöllisen rytmin omaavalle ylipainoiselle?
Morjes.
Nyt on aika ottaa itseä niskasta kiinni ja suorittaa elämänmuutos.
Olen 30-v mies, 183cm / 135kg. Kunto on heikohko, urheilu on jäänyt pois elämästä 15 vuotta sitten kun lopetin jääkiekon pelaamisen.
2006 vuonna paino oli 90kg, nyt tosiaan 135kg. Ensimmäisen vuoden aikana paino nousi 30kg, ihan siitä syystä että iltakaljat alkoivat maistua hyvälle, 2-3 tölkkiä illassa sai kivasti turpoamaan.
Olen yrittäjä jolla on sekalainen elämänrytmi. Toimin pääasiassa kuljetusalalla rekkakuskina. Työt ovat välillä fyysisiäkin, esim. viljan lapioiminen ym, välillä taas kevyempää, eli lähes pelkkää ajamista vain.
Työrytmi on tällä hetkellä sellainen että olen 3-4 päivää viikosta reissussa. Joka päivä on vapaa-aikaa n.12h. Nyt olen päättänyt että työt eivät saa olla enää tekosyy sille, etten pystyisi kuntoilemaan. Täytyy vaan mennä nukkumaan aiemmin ja herätä ennemmin... :D Reissussa ollessani pystyisin käyttämään paikallista kuntosalia ja vapaapäivinä omalla kotipaikkakunnalla olevaa.
Lähinnä kiinnostaisi haihduttaa tuo roikkuva maha tuosta vyötäröltä, sekä tuollainen koko kropan lihasten kasvattaminen kiinnostaa. Ei nyt ihan kehonrakennustasolle, mutta kuitenkin isommat lihakset haluaisin.
Suurimmat kysymykset tulee siinä, että millainen ruokavalion pitäisi olla? Ja se että miten sen toteuttaa? Työreissulla ollessani asustelen asuntovaunussa jossa on mikro ja jääkaappi ja tietysti kotona pystyn jossain määrin tekemään ruokaa mukaan.
Myös treeniohjelmien suhteen tarvin apua. Toki ympärilläkin on kavereita jotka harrastelevat, mutta samassa lähtökohdassa olevia en tunne.
Kiitos etukäteen jos haluaa auttaa ja neuvoa!