Helppiä plösölle?

Hei, alotin juuri pitkästä aikaa punttailun.
Pituutta löytyy n. 100kg ja pituutta jokusen 176cm (BMI perseestä, siksi treeni)

Eli sanotaan näin että päivän ruokana on kyseinen:

Aamulla: Jugurttia ihan maun mukaan sekä kahvia

Päivällä: Kouluruoka, lihaa, hiilareita sekä rehuja

Illemmalla: 200g jauhelihaa ja n. 3-4 kananmunaa

Illalla: Mahdollisesti jugurttia jos maistuu

Treenailu tulee olemaan karkeasti (tulen muokkaamaan rytmin mukaan). Sen vertan taustaa että aikoinaan kun en ollut läski, nouse penkistä vielä se 100kg, eli käytännössä pieni haju on mitä teen, viikonpäivä treenit todella hakusessa vielä.

Ma: esim Ojentajat ja rinta

Ke: Hauis ja selkä

Pe: penkki ja olkapäät

Eli toistojen välissä tulee vedettyä aina minuutista kolmeen juoksumattoa/soutua tai crosstraineria.

Neuvoja aloittelijalle? Tarkoituksena olisi siis poistaa joutavaa rasvaa, samalla kasvattaen lihaksia

Hei, alotin juuri pitkästä aikaa punttailun.
Pituutta löytyy n. 100kg ja pituutta jokusen 176cm (BMI perseestä, siksi treeni)

Eli sanotaan näin että päivän ruokana on kyseinen:

Aamulla: Jugurttia ihan maun mukaan sekä kahvia

Päivällä: Kouluruoka, lihaa, hiilareita sekä rehuja

Illemmalla: 200g jauhelihaa ja n. 3-4 kananmunaa

Illalla: Mahdollisesti jugurttia jos maistuu

Treenailu tulee olemaan karkeasti (tulen muokkaamaan rytmin mukaan). Sen vertan taustaa että aikoinaan kun en ollut läski, nouse penkistä vielä se 100kg, eli käytännössä pieni haju on mitä teen, viikonpäivä treenit todella hakusessa vielä.

Ma: esim Ojentajat ja rinta

Ke: Hauis ja selkä

Pe: penkki ja olkapäät

Eli toistojen välissä tulee vedettyä aina minuutista kolmeen juoksumattoa/soutua tai crosstraineria.

Neuvoja aloittelijalle? Tarkoituksena olisi siis poistaa joutavaa rasvaa, samalla kasvattaen lihaksia
Missä jalat? Ja vatsat?

Missä jalat? Ja vatsat?

Vatsoja tulee tehtyä, unohtui tosta sunnuntai, jolloin kevyempää eli viikon nostoja pienimmillä painoilla/ja tai sarjoilla sekä vatsoja.

Jaloista en tiedä oikein, aivan järkyttävän kokoiset, ja viime kokeilussa meni 250kg 10 kertaa jalkaprässistä. Varmaan tuo kevyt cardio (juoksumatto ja soutu sarjojen välissä) toimisi?

Jalkoja ei muutenkaan kyseisellä salilla voi treenata, sillä opiskelija-asuntolan sali, ei sisällä edes jalkaprässiä. Kyykky varmaan voisi toimia pitemmillä sarjoilla?

Minkä takia nää ramppaat crossarilla sarjojen välissä? :) Punttitreenin voi tehdä lyhyillä palautuksilla tai ihan kuntopiirinä, jos haluaa pitää esim. sykkeen korkeammalla, mutta ei siinä ole minusta hirveästi mieltä, että kesken sarjojen rampataan hinkkaamassa crossaria tai vastaavia. Crossaria tai kuntopyörää voi tehdä lämmöiksi ja treenin päälle vaikka vähän pidemmät setit, jos haluaa yhdistää aerobista punttitreeniin. Tai sitten ottaa aerobiset ihan omana treeninään.

Vatsoja tulee tehtyä, unohtui tosta sunnuntai, jolloin kevyempää eli viikon nostoja pienimmillä painoilla/ja tai sarjoilla sekä vatsoja.

Jaloista en tiedä oikein, aivan järkyttävän kokoiset, ja viime kokeilussa meni 250kg 10 kertaa jalkaprässistä. Varmaan tuo kevyt cardio (juoksumatto ja soutu sarjojen välissä) toimisi?

Jalkoja ei muutenkaan kyseisellä salilla voi treenata, sillä opiskelija-asuntolan sali, ei sisällä edes jalkaprässiä. Kyykky varmaan voisi toimia pitemmillä sarjoilla?

Jalkojen treenaamisessa on se pointti että vaikka "et tarvitse" omasta mielestä niihin voimaa, niiden treenaaminen isoina lihaksina kuluttaa paljon kaloreita joita pyrit polttamaan.

Hinta/laatu-suhteeltaan paras olisi tehdä järkevä punttitreeni tavotteenmukaisilla palautuksilla ja sen jälkeen joku intervalli vaikka soutamalla tai juoksumatolla. Kunnon juoksua & kevyttä hölkkää-intervallia rytmityksellä 30s/30s, noin niinkuin esimerkiksi. Varmasti sydän hakkaa speed metallin hengessä ja kalorit palaa paremmin kun vastaavan ajan aerobisella lönköttelyllä.

No kysäsen täällä ku en löytäny parempaakaa paikkaa :D
Elikkäs. Oon seurannu Nyyssiksen blogii semi säännöllisesti ja kiinnostais myös muunlaisten reenajien (classic bodybuilding esim) blogit. Voisko joku linkkailla tai kertoo mistä näitä vois löytyä. :D

No, seuraavalla salikerralla sitten kyykkäämään.. :)

Hyvä hyvä. :D Mä sanoisin kanssa ihan omasta kokemuksesta, että jos kyykky tuntuu alkuun hirmu hankalalta, ota jalkojen/lonkkien venyttely"kuuri", jotta saat liikkuvuuden sellaiseksi, että kyykkyasentoon on helppo päästä. Esim googlaamalla "hip openers" pitäis löytyä hyviä liikkeitä, mutta myös koululiikasta tuttu perusvenyttely auttaa.

Elikkäs. Oon seurannu Nyyssiksen blogii semi säännöllisesti ja kiinnostais myös muunlaisten reenajien (classic bodybuilding esim) blogit. Voisko joku linkkailla tai kertoo mistä näitä vois löytyä. :D

Aika vaivattomasti löytyy kun vain kirjoitat haluamasi bodarin nimen googleen.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Maanantaina kun tein tasapenkkiä käsipainoilla aloin korjaamaan asentoa kun käsipainot olivat ylhäällä ja yhtäkkiä oikea puoli lähti kaatumaan eteenpäin, no pikkusen nipisti olkapäästä mutta sarjat tein loppuun. Nyt kun esim. koitan kiertäjiä lämmitellä niin olkapäässä tuntuu kipua "ylös nosto" vaiheessa. Kuinka helposti nuo kiertäjät menevät paskaksi, että eikai tässä tapauksessa ole juuri siitä kyse. Paraneeko tämä vaan ettei noita nyt rasita yhtään?

Pistin nyt tähän triidiin kysymyksen kun en muuallekkaan keksinyt laittaa ja en uutta triidiä ala tekemään. Sori, voi olla vähän sekavaa tekstiä kun en tiedä miten tämän selittäisin.

Kyllä varmaa, jos tietäis ketä hakee :|

Kirjoitin googleen "Classic bodybuilders blog" ja ensimmäinen tulos oli: Tältä sivulta löydät bodybuilding -aiheisia blogeja. Ja Suomalaisia. Eli googlettaa vaikka erinäisiä avainsanoja yhdessä, niin kyllä aika helpolla löytää.

kysyttävää

Moikka! olen aina kiinnostunut salilla treenaamisesta mutta minulla on kauhea kynnys ollut lähteä sinne *koska kaikki tuijottaa enkä osaa tehdä mitään* nyt kuitenkin olen alkanut satunnaisesti käydä pyöräilemässä ym salilla ja huomasin ettei kukaan tuijottanukkaan ja ajattelin siirtyä treenaamaan. kaipaisin siis neuvoa treenaamiseen mitä kannattaa tehdä tai siis millanen sali ohjelma? tarkoituksena on kiinteyttää/lisätä lihasmassaa vähän, ajattelin jaksottaa salin 3/vko ma ke ja pe. Olen 180cm pitkä ja painan 63. ongelmakohtani ovat jalat ja keskivartalo (löysää) olisin kovn kiitollinen jos joku viitsisi opasaa tai ohjata jonnekkin mistä pääsee lukemaan ruokavaliosta lisäksi, syön suht terveellisesti, allergiat estävät aika paljon syömistä mutta käyn ravintoterapeutilla vielä tämän kuun puolella keskustelemassa lisää ruokavaliosta salilla käymisessä.

Moikka! olen aina kiinnostunut salilla treenaamisesta mutta minulla on kauhea kynnys ollut lähteä sinne *koska kaikki tuijottaa enkä osaa tehdä mitään* nyt kuitenkin olen alkanut satunnaisesti käydä pyöräilemässä ym salilla ja huomasin ettei kukaan tuijottanukkaan ja ajattelin siirtyä treenaamaan. kaipaisin siis neuvoa treenaamiseen mitä kannattaa tehdä tai siis millanen sali ohjelma? tarkoituksena on kiinteyttää/lisätä lihasmassaa vähän, ajattelin jaksottaa salin 3/vko ma ke ja pe. Olen 180cm pitkä ja painan 63. ongelmakohtani ovat jalat ja keskivartalo (löysää) olisin kovn kiitollinen jos joku viitsisi opasaa tai ohjata jonnekkin mistä pääsee lukemaan ruokavaliosta lisäksi, syön suht terveellisesti, allergiat estävät aika paljon syömistä mutta käyn ravintoterapeutilla vielä tämän kuun puolella keskustelemassa lisää ruokavaliosta salilla käymisessä.

Aika pitkälle alkuun pääsee, kun lukee täältä aloittelijoiden osiosta stikit.

Tuulka Heikkisellä on ainakin blogi, sen lisäksi muutamalla mens physique -skabaajalla myös

Hyvä hyvä. :D Mä sanoisin kanssa ihan omasta kokemuksesta, että jos kyykky tuntuu alkuun hirmu hankalalta, ota jalkojen/lonkkien venyttely"kuuri", jotta saat liikkuvuuden sellaiseksi, että kyykkyasentoon on helppo päästä. Esim googlaamalla "hip openers" pitäis löytyä hyviä liikkeitä, mutta myös koululiikasta tuttu perusvenyttely auttaa.

Mulla onneksi tuo liikkuvuus ei ole ongelma. =)
Tänään kyykkäsin pelkällä tangolla ja otin videonkin. Ihan hyvältä tekniikka näytti, joten ensikerralla sitten lisää painoa. :)

Mulla onneksi tuo liikkuvuus ei ole ongelma. =)
Tänään kyykkäsin pelkällä tangolla ja otin videonkin. Ihan hyvältä tekniikka näytti, joten ensikerralla sitten lisää painoa. :)
Vilauta meilekkin.. Siis sitä videota, että nähdään hyvää tekniikkaa. [emoji6]

Jos treenaa voimatyyppisesti eli pitkät palautukset niin hyötyykö treenin aikaisesta hiilarista mitään ja kannattaako ottaa vaikka joku 20g vitargoo?

Jos treenaa voimatyyppisesti eli pitkät palautukset niin hyötyykö treenin aikaisesta hiilarista mitään ja kannattaako ottaa vaikka joku 20g vitargoo?

Jos teet jotain 2,5h sheikoilua niin kyllähän reenin aikana tankkailu auttaa jaksamaan, ainakin henkisesti. Eri asia tarviiko sen sitten olla vitargoa. Enemmän vaikutusta varmasti sillä että hiilareita on vedetty tarpeeksi hyvissä ajoin ennen treeniä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom