Niin, mutta takareidet selän kanssa on jokseenkin epätasaisen kova treeni verrattuna noihin käsipäiviin.. Ja parilla hv-koukistuksella ei paljoa hypertrofiaa aiheuteta.
Ennemmin joku takareidet/pohkeet, etureidet/vatsat, Selkä-ojentaja, Rinta-Hauis, Olkapäät. jos siis vielä haluaa epäsuoraa rasitusta tasaisesti kaikkialle.

Toi näyttäisi kyllä iha hyvältä mutta selkä ojentajien kanssa vähän outo? Ja missä järjestyksessä noi kannattas tehdä jos haluaa viikon kierron?

Varmaan joku etureidet/vatsat, rinta/hauis, takareidet/pohkeet, olkapää-ojentaja, selkä. Kierto nyt vaikka 3on1off2on1off tai 2on1off tai 2on1off3on1off tai ihan palautumista seuraten. Selkä- ja etureisipäivän välissä ois imo hyvä olla ainakin yks kunnon lepo.

Selkä/ojentajassa ei ole mitään kummaa, lähinnä tuossa saadaan aika hyvin ojentajille rasitusta, kun oman päivän lisäksi ne saa hittiä ainakin rinta- ja olkapäivinä. Itse kuitenkin antaisin selälle ennemmin oman päivänsä kuin olkapäille, mutta tämäkin on niin tapauskohtaista ja makuasioita.

Kysyn nyt tässäkin kun on ss-ketjua aktiivisempi osio :D

Mitä mieltä olette, sopisiko Starting Strength minulle?

Salitaustaa takana yhteensä noin vuoden verran, taukoja ollut välissä. Kyykkyä ja maastavetoa en ole tehnyt huonon salin vuoksi, mutta tähän tulisi nyt viimein muutos. Tavoitteena on pudottaa painoa noin 10kg ja treenillä sekä ruokavaliolla pitää nykyisistä vähistä lihoista kiinni, eli miinuskaloreilla mennään. Otanko Starting Strengthin vai jonkun muun? Lähinnä tässä mietityttää ehtiikö palautumaan, saako lihakset treenattua tasapuoleisesti ja sopiiko dieetille :)

Salitaustaa takana yhteensä noin vuoden verran, taukoja ollut välissä. Kyykkyä ja maastavetoa en ole tehnyt huonon salin vuoksi, mutta tähän tulisi nyt viimein muutos. Tavoitteena on pudottaa painoa noin 10kg ja treenillä sekä ruokavaliolla pitää nykyisistä vähistä lihoista kiinni, eli miinuskaloreilla mennään. Otanko Starting Strengthin vai jonkun muun? Lähinnä tässä mietityttää ehtiikö palautumaan, saako lihakset treenattua tasapuoleisesti ja sopiiko dieetille :)

Hyvin saat sillä treenattua vaikka miinuskaloreilla menisitkin. Ja kokeilemallahan se selviää, että sopiiko.

Apua ravinto- ja treeniohjelmaan

Kokoan itselleni tällä hetkellä treeni- ja ravintosuunitelmaa ensi vuodeksi ja tarvitsisin hieman apua.
Sen verran tasoja, että MAVE kissanselkä nostolla 195kg:rock:, kyykky syvältä 145kg ja penkki n.+100kg.
Armeija on käytynä, jossa innostuin bodailusta enemmänkin.
Salilla voi käydä niin paljon kuin kehtaa vainkin käydä, koska voin käydä helposti ennen töitä ja töiden jälkeenkin, vaikkakin 3-vuorotyö.
Strategiset mitat 88kg ja 183cm, rasvaprosentti n.13

Nyt tarvisin apuja teiltä hyvät ihmiset, että mitä muutaisitte ohjelmasta, koska tavoite surullisen kuuluisa saada tuloksia nousemaan (saada lihaa) ja ehkä rasvaaki vähäse pois??
Koska tällä hetkellä treenailut tuolla alla olevalla jaolla, ilman sen suuremmista tuloksista haaveilematta.

Treeni
1.Rinta+Selkä
2.Jalat+Vatsat (kova lisäpainoilla)
3.Kädet +Vatsat (pumppiin)

Treenin kesto yleensä semmosen 1h 30min sis. alkulämpän ja loppujäähdyttelyt.
2on1off systeemillä siten, että vähintään kerran viikkoon kova ja toinen pumppailua.
1x viikkoon aeroobbinen ( 1h ) juoksua, hiihtoa jne.+huoltoliikkeitä

venyttely päivittäin väh.20 min + väh 1kt/vko pilatesputki treenailua

Onko tossa treenimäärässä mitään järkeä? Pitäskö vähentää tai jopa lisätä? Millä tehoilla treenailla, koska asenne on aina itsellä ollut salilla se, että täysillä vedetään loppuun saakka
supereita ja pudotussarjoja käyttäen?

Ravinto
Hera kerran päivään + omega 3 + monivitamiini
Normiruokaa lautasmallin mukaan (vaimon tekemänä).

Pitäskö lisätä jotain lisäravinteita, riittääkö normi ruoka...??

Tuli paljon tekstiä, mutta jos löytyy hyviä vinkkejä kehitykseen tai muuten vaan, niin otetaan vastaan.
P.S Tiedän, että löytyy paljon hyviä vinkkejä pakkikseltakin, mutta sitä tiedon määrää on vaikea kuvailla , enkä ole ehkä löytänyt niitä oikeita linkkejä, mistä löytäisin vastauksia?

wiltska, äkkiseltään ihan fiksulta perusrungolta kuulostaa. Mitäs nuo sun treenit tarkkaan ottaen sisältää? Pidätkö kevyitä viikkoja tms. jaksottelua treenissä? Oletko laskenut kaloreita yms. ravintoarvoja ts. syötkö varmasti tarpeeksi?

Selkä+Rinta päivä koostuu rungoltaan
kulmasoutu,mave, leuat/ylätalja+penkki, vinopenkki ja jokin tissipumppailuliike

Jalat. Siten että rakentuu etu- tai takakyykystä vuoroviikoittain (usein max 2), jonka jälkeen riippuen onko etureisi vai takareisi painotteinen treeni SJMV tai etureisille smith laitteessa kyykkyjä. Lisäksi etureisi ja takareisi laitteessa lähes loppuun saakka. Unohtamatta pohkeita.

Kädet aina hapotukseen saakka, mutta varsinaista pumppia en ole saanut vain väsytettyä lihaksia äärimmäisyyksiin. (olen koittanut lähes kaikkea mahdollista, mutta olen hyväksynyt, että käsiin ns.pumppi tunnetta en tule saamaan.)

Reeniasrjat perustuu siten, että ensimmäinen lämmittelysarja, missä tavoitteena hyvällä tekniikalla tehndä 10-12, minkä jälkeen 3x8 tai 3x6 työsarja.
Lukuunottamatta jalkoja, missä progressiivisesti ylöspäin painoja ja tuntemuksien mukaan.

Ruokintaa en hirveenä ole seuraillut, muuta kuin että napa on täynnä ruokailujen jälkeen ja heraa muistaa ottaa iltaisin. Lautasmallin mukkaan kuitenkin.

Lähinnä kuitenkin tuo ruoka mietityttää, että pitäskö lisäravinteita lisätä tjms.?

Olipas huonosti selitetty...

Onko treenijaon muuttaminen välttämätöntä jotta kehitys säilyisi nousujohteisena? Salitaustaa löytyy ~1v10kk. Ensimmäisen 1,5v hieroin pelkästään 1-jakoisia hyvin tuloksin. Sen jälkeen siirryin Elaston 2-jakoiseen ohjelmaan (jota on tullut siis tehtyä vajaa puolisen vuotta). Sinä aikana kun oon tätä 2-jakoista tehnyt, oon vaihdellut toistomääriä ja kierrättänyt eristäviä liikkeitä (esim. hauis kp->hauis taljassa jne.) ja välillä tehnyt suuremmissakin liikkeissä muutoksia (kyykyn tilalla etukyykky, maven tilalla sjmv, tankopenkin tilalla penkki kässäreillä) ja hyvin tuntuu toimivan. 2-jakoinen tuntuu itelle mielekkäimmältä ja pidän tästä nimenomaisesta 2-jakoisesta erittäin paljon, mutta olisko hyödyllistä välillä tehdä jotain ihan muuta (harvempijakoinen ohjelma esim.?) vai jatkaa tällä nykyisellä niin kauan kun toimii?

Onko treenijaon muuttaminen välttämätöntä jotta kehitys säilyisi nousujohteisena? Salitaustaa löytyy ~1v10kk. Ensimmäisen 1,5v hieroin pelkästään 1-jakoisia hyvin tuloksin. Sen jälkeen siirryin Elaston 2-jakoiseen ohjelmaan (jota on tullut siis tehtyä vajaa puolisen vuotta). Sinä aikana kun oon tätä 2-jakoista tehnyt, oon vaihdellut toistomääriä ja kierrättänyt eristäviä liikkeitä (esim. hauis kp->hauis taljassa jne.) ja välillä tehnyt suuremmissakin liikkeissä muutoksia (kyykyn tilalla etukyykky, maven tilalla sjmv, tankopenkin tilalla penkki kässäreillä) ja hyvin tuntuu toimivan. 2-jakoinen tuntuu itelle mielekkäimmältä ja pidän tästä nimenomaisesta 2-jakoisesta erittäin paljon, mutta olisko hyödyllistä välillä tehdä jotain ihan muuta (harvempijakoinen ohjelma esim.?) vai jatkaa tällä nykyisellä niin kauan kun toimii?

Jos tuloksia tulee ja mielenkiinto säilyy niin miksi vaihtamaan. Ei se lihas mitenkään opi tietämään että nyt kaveri tekee 2-jakoista ohjelmaa, että enpäs enää kehitykkään. Eli mikä tahansa jako voi tuottaa tuloksia, tai olla tuottamatta. Kaksijakoisellakin kykenee treenaamaan vielä viikossa kohtuullisen kovaa kahdesti, sitten kun kehitys alkaa olemaan hitaamman puoleista ja on pakko alkaa tykittä vielä kovempaa on ehkä aika siirtyä useampi jakoiseen ohjelmaan, jotta lihakset ehtii palautua rääkistä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%

Hyvin saat sillä treenattua vaikka miinuskaloreilla menisitkin. Ja kokeilemallahan se selviää, että sopiiko.

Tämä on nyt ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mistä sen sitten kokeilemalla tietää että sopiiko?

Mulla olis kaksi hölmöä kysymystä:

- Ajattelin ostaa treenihanskat, jotta prinsessakämmenet säilyisivät ja näiden kaveriksi remmit, ettei tanko lipsuisi. En nopeasti muista että olisin nähnyt ihmisten käyttävän hanskoja ja remmejä samaan aikaan. Onko siinä joku ongelma? Joutuisinko vaihtamaan hanskat remmeihin ja toisin päin treenin aikana? Silloinhan ihoon voisi tulla kovettuma. :o

- Joskus kyykkyjen jälkeen lonkan kohalla tuntuu kovasti painetta. Ihan kuin jokin lihas olisi juuri kramppaamassa, muttei kuitenkaan. Paine tuntuu molemmissa sivuissa vyötärollä, ei edessä eikä alaselässä. Mitä tämä saattaisi olla? Onko se suht. normaalia/pitäiskö tehdä asialle jotain? Painotan vielä, että paine tuntuu aina toistojen jälkeen, ei koskaan kyykyn aikana.

Kiitoksia paljon!

Tämä on nyt ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mistä sen sitten kokeilemalla tietää että sopiiko?

1-2kk kokeilun aikana täyttyy seuraavat kohdat:

1. Raudat/toistot kasvaa
2. Kehonpaino kasvaa/laskee tavotetta kohti
3. Ei kolota vääristä paikoista

Mulla olis kaksi hölmöä kysymystä:

- Ajattelin ostaa treenihanskat, jotta prinsessakämmenet säilyisivät ja näiden kaveriksi remmit, ettei tanko lipsuisi. En nopeasti muista että olisin nähnyt ihmisten käyttävän hanskoja ja remmejä samaan aikaan. Onko siinä joku ongelma? Joutuisinko vaihtamaan hanskat remmeihin ja toisin päin treenin aikana? Silloinhan ihoon voisi tulla kovettuma. :o

Olen minä tuommosta nähnyt. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, lähinnä remmien kiristäminen voi olla työläämpää jos kirraavat kiinni kinttaaseen.

- Joskus kyykkyjen jälkeen lonkan kohalla tuntuu kovasti painetta. Ihan kuin jokin lihas olisi juuri kramppaamassa, muttei kuitenkaan. Paine tuntuu molemmissa sivuissa vyötärollä, ei edessä eikä alaselässä. Mitä tämä saattaisi olla? Onko se suht. normaalia/pitäiskö tehdä asialle jotain? Painotan vielä, että paine tuntuu aina toistojen jälkeen, ei koskaan kyykyn aikana.

Kiitoksia paljon!

Pakarahan se siinä sivulla on. On siellä muutakin ja todennäköisesti jokin pienemmistä reiden loitontajista/kiertäjistä on selvästi heikompi, jolloin se joutuu ponnistelemaan aivan liikaa suhteessa muuhun kohdealueeseen. Hierojalla kannattaa käydä ihan ensimmäiseksi, koska tuommoinen heikompi juoste jossain kohtaa voi olla aivan saatanallisessa juntturassa jatkuvan ylikuormituksen myötä.

Tuolta opiskelemaan:
Gluteus Minimus
Gluteus Medius
Hip External Rotators

Iso mutta pieni :D

Heipsan! Nyt auttakaa miestä mäessä.. oon 197cm ja 91kg pikku jätti :D pitäs saada hiukka vinkkiä että mitä hittoa teen , pitäs saada massaa ja lihasta, onko järkee alottaa bulkilla ja jos nii ni ohjeita bulkkiin ja reeniin samalla ja jonku tyyppistä treeniohjelmaa? Aikaa on reenata ku en oo kun viikonloppu töissä portsarina nii viikot on ihan tyhjiä.

Kyllä tolla pituuspaino suhteella bulkki vois kuulostaa aika kovalta. Bulkilla max 500kcal yli kulutuksen, käytä aluksi jonkin energiankulutus laskurin antamaa tulosta avuksi tai jos tiedät jo itse kulutuksesi suurinpirtein niin lisää siihen se 300-500kcal ja katso mitä tapahtuu.
Treenissä perusliikkeitä painottaen ja niissä sarjapainoja/volyymiä (sarjat*toistot*kilot) kasvattaen saat hyvän pohjan. Kannattaa myöd kertoa lähtötasosi, koska sillä on merkitystä oletko ensikertaa salilla vai vuosia käynyt. Alottelijalle ei ole niin tarkkaa millaista ohjelmaa tekee vaan kunhan tekee kunnolla jotain. Eli ei mitään taljavimputuksia pääliikkeiksi vaan kyykky/mave/penkki/leuanveto yms raskaat liikkeet. Ohjelmaksi kannattaa ainakin ensikertalaisen ottaa yksijakoinen, jossa kroppa käydään läpi kolme kertaa viikossa. Tätä kannattaa tehdä ainakin muutama kuukausi, jotta opit perusliikkeiden tekniikat ja sen jälkeen voit jatkaa kuinka haluat.

Ruokavalioon vielä, ei kannata liikaa hifistellä makroilla ja mikroilla vaan tähtää mielummin kalorimäärän täyttymiseen aluksi, jos nyt ensikertaa alat ruokailuja seuraamaan. Voit myöhmmin alkaa laskemaan makroja mikäli innostusta löytyy. Tärkeimpiä siis riittävät kcalorit ja proteiinin määrä noin 2g/painokilo (180-220g sulle).

jep

Aikoinaa oon käyny salilla n.4-5kertaa viikossa salilla puolenvuoden ajan mutta sit se loppu, eli siitäkään ei enää oo hyötyä ja kun siitäkin on kolmisen vuotta joten ihan yhtä tyhjän kanssa enkä ole sen jälkee harrastanu oikeestaa mitää paitsi satunnaisesti :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom