Kotona treenaaminen varusteina käsipainot ja leuanvetotanko?

Ajattelin ruveta taas useamman kuukauden jälkeen treenaamaan kotona ja olen mahdollisesti tilaamassa Wrangelta säädettävät käsipainot joihin saa ladottua semmoiset 40 kg per hantteli. Leuanvetotanko ja tasapenkkikin löytyy omasta takaa joten vielä tarvittaisiin jonkinlainen tarkoituksenmukainen treeniohjelma jonka noilla välineillä voisi toteuttaa. Kiitos jo etukäteen mahdollisista hyvistä neuvoista :)

Heipsan! Nyt auttakaa miestä mäessä.. oon 197cm ja 91kg pikku jätti :D pitäs saada hiukka vinkkiä että mitä hittoa teen , pitäs saada massaa ja lihasta, onko järkee alottaa bulkilla ja jos nii ni ohjeita bulkkiin ja reeniin samalla ja jonku tyyppistä treeniohjelmaa? Aikaa on reenata ku en oo kun viikonloppu töissä portsarina nii viikot on ihan tyhjiä.

Tuohon ruhoon mahtuu saatanansti lihaa, syöt vaan kaiken mitä näät ja juotsen viis litraa täysmaitoo päälle

Olettaen että treenaat kovaa niin pitäis toimia aikalailla 6/5

en vastaa rasvakertymästä jonka tämä tapa tulee tuottamaan

Ajattelin ruveta taas useamman kuukauden jälkeen treenaamaan kotona ja olen mahdollisesti tilaamassa Wrangelta säädettävät käsipainot joihin saa ladottua semmoiset 40 kg per hantteli. Leuanvetotanko ja tasapenkkikin löytyy omasta takaa joten vielä tarvittaisiin jonkinlainen tarkoituksenmukainen treeniohjelma jonka noilla välineillä voisi toteuttaa. Kiitos jo etukäteen mahdollisista hyvistä neuvoista :)

Miten ois muunnelma G6:sta? Penkki, pystärit ja hauiskäännöt onnistuu ainakin helposti käsipainoilla, takakyykylle vaan pitää keksiä joku korvaava liike.

Riippuu varmaan paljon lähtötasosta. Mäkin kokeilisin just maljakyykkyä ja askelkyykyn eri variaatioita (esim. takajalka penkillä on aika jees) joihin kuitenkin saat yhteensä 80kg painoa, ja jos nää on liian lällyjä opettelisin pistoolikyykyn.

Voiko käydä salilla yks jakosta ohjelmaa käyttäen 1 on 1 off tyylillä ns ikuisesti vai tarviiko jotain lisälepoo muutaku joka toinen päivä? Teen yleensä 3x8:aa

Voiko käydä salilla yks jakosta ohjelmaa käyttäen 1 on 1 off tyylillä ns ikuisesti vai tarviiko jotain lisälepoo muutaku joka toinen päivä? Teen yleensä 3x8:aa

Voit käydä ikuisesti jos haluat, mutta mikään ohjelma ei toimi ikuisesti ":D" Jatka nykyisellä ohjelmalla niin kauan kuin kehitystä tulee, sitten eri ohjelma kehiin. 1-jakoisessa frekvenssi on kova joten se suositus on tehdä kroppa 3x viikossa läpi. Sarja- ja toistomääriäkin kannattaa välillä vaihdella eikä viikosta toiseen sitä 3x8:saa jankata. Progressioon tietenkin myös kannattaa pyrkiä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Bodypump ja salitreeni

Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja treenaan 1-jakoisella. Käyn myös kerran viikossa Bodypump-ryhmäliikunnassa. Jos käyn salilla 3 kertaa viikossa niin yksi treenikerta jää aina edelliselle päivälle bodypumpista. Olen miettinyt, että haittaako se ja vaikuttaako kehitykseen? Jos bodypump on vaikka maanantaisin, niin voinko käydä sunnuntaina treenaamassa normaalisti vai joudunko jättää se salitreeni kokonaan sunnuntaisin pois ja treenata vain 2 kertaa viikossa? Kiitos jos joku osaa valaista!

Nyt potku takamukseen että pääsee alulle.

Moro! Olen aloittanut salilla käynnin reilu 2v sitten ja saavutin viime kesän jälkeen sen pisteen ettei enää ole halua palata salille tai tehdä oikeastaan mitään järkevää.
Olen 17 vuotias painan 77kg ja ylimääräistä on kertynyt. Olen n.176 pitkä, ja ajattelin että kun armeija on parin vuoden päästä itsellä edessä että nyt olisi aika aloittaa taas kuntoharjoittelu, salilla käynti ja varmaan myös jonkinlainen aerobinen liikunta.
Kysymys on se että jos aion jaksaa sitten intissä kaikkea mitä siellä tullaan koettelemaan kuntoa niin minkälaista treenausta minun kannattaisi ruveta taas harjoittamaan.
Treenaamisen into lopahti varmaan siihen että oli niitä kavereita ja tuttuja jotka kasvoivat nopeammin ja olivat vahvempia ja itse ei pysynyt mukana painoissa vaikka kuinka koitti joka kerta antamaan parhaansa.
Mutta nyt olisi taas uutta intoa tahtoa tehdä parhaansa ja näyttää! Eli kertokaa tietävät mitä kannattaa tähän tilanteeseen tehdä!?!:rock:

Tuota armeijaa ei sen enempää tarvi stressata, siellä pärjää kyllä sellasetkin pullerot jos psyyke on vaan kohillaan. Lähinnä kun sinne pääsee niin saat lähes 90% hiilareita sisältävää ruokaa ja siihen ketsuppia, jos nyt siis vedät itsesi kauheeseen tikkiin niin tuhlaat itseesi ylimääräistä aikaa ja rahaa koska siellä intissä ne tulokset laskee, josset käytännössä elä omilla ruuilla mikä voi olla hankalaa sillä 35euroa viikko palkalla, jos et asu vielä porukoilla. Mutta jos jonku peruskunnon haluat niin lenkkarit jalkaan ja menoksi, pihalla voi olla kyllä liukasta joten kannattanee aluksi vetää vaikka vähän pitempiä kävelyitä..

Minä harkitsisin kahta koko kehon treeniä viikkoon + BP. Kaikki on kiinni kuitenkin omasta palautumisesta ja treenin kovuudesta. Yleensä suositellaan että koko kehon treenin jälkeen olisi yksi lepopäivä vähintään. Mikään ei estä kokeilemasta, jos tuntuu hyvältä, niin anna mennä vain.

Vaihtoehtona tietenkin voisi olla 3 jakoinen puntti ohjelma + BP. Tai enempi Hiit tyyppien treeni + lihashuoltoa sunnuntaina.

Ite en usko että on mitään ongelmaa, toi voi jopa käydä ns. palauttavasta liikunnasta ja edesauttaa palautumista. Vaikeaa sanoa kyllä varmaksi, kun ei ole mitään hajua mitä siellä bodypumpissa tehdään. Mutta joka tapauksessa, jos bodypumpin jälkeen pidät vielä lepopäivän, niin toi on ihan fine.

Tärkeintä tosiaan saada unirytmiä kuntoon, kun herätys on aikainen. 1997, kun olin Vekaralla, herätys vaihtui kassusta riippuen. Alokkaana oli pioneeri-AUKin puolella ja herätys oli mukavasti 6.45 ja aamupala 7.30. Myöhemmin siirryin sitten EK-komppaniaan, jossa herätys 5.30 ja aamiainen 5.45, jolloin yöunet lyhyemmät ja aamurytmi nopeampi. Nukkumaanmenoaika kaikissa oli tuolloin 22.00. Lomat kun pyörii nykyään joka viikonloppu, niin kyllä äkkiä saa rytmin sekaisin, jos vetelee soppaa viikonloppuisin ja valvoo yöt. Vaikka normaalisti nuorena pärjäsi sekalaisella rytmillä, niin kyllä intin energiaa vievä toiminta on toista arkiseen aherrukseen.

Nykyään intti tietysti lyhyempi ja kevyempi, jolloin kokonaisuutena se ei vaadi niin paljon fyysisesti ja henkisesti. Tärkeämpää on hyvä peruskunto kestävyyden kannalta. Voima on jopa haitaksi, kun ylimääräiset lihakset ja massa kuluttaa energiaa enemmän ja se sitten käytännössä otetaan lihaksista. Eli hyvän aerobisen kunnon omaavan kunto melko todennäköisesti laskee (hiihtäjät, juoksijat), kuten myös kovien punttaajien tulokset. Paino myös putoaa alussa, mutta tulee myös loppuajassa osa takaisin rasvana. Ruoka on tosiaan melko hiilarivoittoista, joten lihakset hupenee, jos niitä on reilusti.

Omalla kohdalla lähtö oli 136 kg eli reilusti ylipainoa ja lihasvoima keskitasoa (penkki 90 kg). Lihaskuntotestit ok tasolla, mutta Cooper heikko, joten aina kentällä häntäpäässä ja sitten kannettavaksi eniten roinaa (telamiinoja). Mehut vietiin päivittäin aika totaalisesti ja paino putosikin reippaasti. Alimmillaan paino puolessa välissä 109 kg, mutta sitten sotkun munkit ja kevyempi palvelus toi painoa tkaisin jolloin kotiutuessa 118 kg. Nykyäänhän raakattaisiin jo kutsunnoissa ylipainoisena pois.

176 pituus ja 77 kg ei ole välttämättä liikaa, jos kerran on lihasta saatu salilla. Enemmän harjoittelisin aerobisvoittoista uintia ja lenkkeilyä, ja salilla enemmän toistoja kuin maksimivoimaa ja lihasnäyttävyyttä.

Mitä tuohon kaverien parempiin tuloksiin tuijottamiseen tulee, niin siitä käytännössä on vain haittaa. Eli väkisin yritetään tulosta ja keskitytään vain tiettyihin suoritteisiin ja lihasryhmiin ja kokonaisuus jää heikoksi. Tuolloin 90-luvulla penkki ja hauis olivat ne tärkeimmät ja jalat, sekä selkä jäivät käytännössä treenaamatta. Paljon sitten olikin näitä välilevyn pullistaneita, kun oli olevinaan voimaa yläkropassa, muttta selkä ei kestänyt. Työelämässä on myös tullut vastaan paljon näitä appelsiinikainaloita ja kovaa penkkaavia, joilla selkä on paskana. Edelleenkin tuntuu omassa ikäluokassa (40 v) olevan aina tuo penkkitulos se tärkein ja mave + kyykky eivät merkkaa mitään. Kropan lihastasapainohan ei ole kunnossa, jos penkkitulos on suurin noista kolmesta.

Mitä sanoisitte hyväksi kuntosalin ja aerobisen suhteeksi?
Jos treenaa viikossa 4-5 kertaa (vai täytyisikö treenata useammin?), kuinka paljon kumpaakin?
Tavoitteena on hyvä kunto monella saralla (voima, kestävyys, nopeus, liikkuvuus). Liikkuvuus hoituu venyttelyllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom