Elämäni ensimmäiset protskut on nyt tilattu ja päädyin tilaamaan Mass Whey 4kg paketin. Ohjeissahan sanotaan että tulisi nauttia 1-3 annosta päivässä. Onko järkeä esimerkiksi ottaa aamulla 1 annos, päivällä toinen reenin jälkeen ja illalla kolmas? Onko tuossa mitään järkeä? Vai onko järkevintä ottaa vain 1 annos reenin jälkeen? Ja mihis maitoon tuo jauhe on järkevintä sekoittaa, rasvaton vai kevyt?

Elämäni ensimmäiset protskut on nyt tilattu ja päädyin tilaamaan Mass Whey 4kg paketin. Ohjeissahan sanotaan että tulisi nauttia 1-3 annosta päivässä. Onko järkeä esimerkiksi ottaa aamulla 1 annos, päivällä toinen reenin jälkeen ja illalla kolmas? Onko tuossa mitään järkeä? Vai onko järkevintä ottaa vain 1 annos reenin jälkeen? Ja mihis maitoon tuo jauhe on järkevintä sekoittaa, rasvaton vai kevyt?

Treenin jälkeen hiilaria joukkoon ehdottomasti esim malto yms. Jos proteiinia et saa tarpeeksi normaalista ruoasta niin sitten lätkit sitä jauhoa naamariin. Se mihin sekotat riippuu onko kalorit rajotettu.

Oon tehny n.8kk elaston 2-jakoista ja oma paino on tyssännyt 83kiloon, eikä ne painot tangossakaan ole noussut viimiseen pariin kuukauteen. Uskon että johtuu syömisestä, syön liian vähän. Paljoa emempää en voi syödä koska työttömänä rahat todella tiukilla. Työttömänä saan kyllä tarpeeksi lepoa että siitä ei ole kiinni.
Joskus henkilöstövuokrausfirmasta soitetaan tekemään raskaita hommia ja sillon en jaksa salia vaikka rahaa olisi.

Eli jos ei kertakaikkiaan saa syötyä yli kulutuksen, nii kannattaako toi 2-jakonene vaihtaa johki muuhun ja voisko siitä olla apua tähän painojen nostoon?

Oon tehny n.8kk elaston 2-jakoista ja oma paino on tyssännyt 83kiloon, eikä ne painot tangossakaan ole noussut viimiseen pariin kuukauteen. Uskon että johtuu syömisestä, syön liian vähän. Paljoa emempää en voi syödä koska työttömänä rahat todella tiukilla. Työttömänä saan kyllä tarpeeksi lepoa että siitä ei ole kiinni.

Joskus henkilöstövuokrausfirmasta soitetaan tekemään raskaita hommia ja sillon en jaksa salia vaikka rahaa olisi.

Eli jos ei kertakaikkiaan saa syötyä yli kulutuksen, nii kannattaako toi 2-jakonene vaihtaa johki muuhun ja voisko siitä olla apua tähän painojen nostoon?

Tätä en ihan purematta niele. Jokaisella tulee ihan varmasti kaupasta mukana jotain sellaista, mikä olisi varaa jättää pois tai korvata halvemmalla. Esim. iso säkki puurohiutaleita, niin ei jää annokselle monta senttiä hintaa. Sekaan vielä rypsiöljyä, niin jes! Samoin on mahdollista ostaa jauhoja ja leipoa itse esim. leipää. Lähes ilmaisia kaloreita.

Opiskeluaikoina lihoin 20 kg about 12 euron viikkobudjetilla, joten kylla kaupasta ruokaa saa halvalla, jos vain vahan kattelee mita ostaa. Teet vaikka jonkun saakelin ison lajan lasagnea kerralla niin siita syo parhaimmillaan 3 paivaa. Eihan se kaikki laadukasta ruokaa valttamatta ole, mutta kylla sen pitaisi tiukalla budjetilla onnistua.

Ja jos haluaa viela halvemmalla selvita niin opettelet tosiaan leipomaan itse ja teet esim. pastan itse taysjyvajauhoista jne. Aikaahan sulla on, kuten sanoit :)

On ne tiukilla jos viskelee miten sattuu. Kyllä mulla ainakin rahat riitti hyvin kun vuosi pari takaperin olin työttömänä. Itellä oli kuitenkin aminohapot ym hilipimpelit ja normi ruoat päälle. Kattelee kaupassa mitä ostaa eikä viskele summan mutikassa.

En nyt löytänyt mitään järkevää topiccia tälle kysymykselle niin tämä lienee sopivin.
Eli kysymys koskee epäkkäitä. Oma treeni on koostunut lähes aina perusliikkeiden, kuten penkin, maven, kyykyn ja leuanvedon ympärille ja muita liikkeitä, kun tulee tehtyä on pystypunnerrus, alatalja, vinopenkki, dippi ja jotain vatsarimpuiluja.
Varsinainen kysymys on, että mitä mieltä te professionaalit olette, että kuuluuko epäkkäät siihen lihasryhmään (vähän kuin pohkeet), että ne joko on tai ei ole? Tietenkin kaikki lihakset pitäisi olla mahdollista saada kasvamaan, mutta mainitsemallani treeniohjelmalla on kaikki muut lihakset kasvaneet hyvin ja sopusuhtaisesti, mutta epäkkäät tuntuvat jäämään hieman jälkeen.

Tuleeko noissa mun liikkeissä sitten liian vähän rasitusta epäkkäille verrattuna muihin lihaksiin ja olisko jollain jotain hyvää lisäliikettä mun treeniohjelmaan? Vai todetaanko tyytyväisenä, että huonot geenit, annetaan olla :)

En nyt löytänyt mitään järkevää topiccia tälle kysymykselle niin tämä lienee sopivin.
Eli kysymys koskee epäkkäitä. Oma treeni on koostunut lähes aina perusliikkeiden, kuten penkin, maven, kyykyn ja leuanvedon ympärille ja muita liikkeitä, kun tulee tehtyä on pystypunnerrus, alatalja, vinopenkki, dippi ja jotain vatsarimpuiluja.
Varsinainen kysymys on, että mitä mieltä te professionaalit olette, että kuuluuko epäkkäät siihen lihasryhmään (vähän kuin pohkeet), että ne joko on tai ei ole? Tietenkin kaikki lihakset pitäisi olla mahdollista saada kasvamaan, mutta mainitsemallani treeniohjelmalla on kaikki muut lihakset kasvaneet hyvin ja sopusuhtaisesti, mutta epäkkäät tuntuvat jäämään hieman jälkeen.

Tuleeko noissa mun liikkeissä sitten liian vähän rasitusta epäkkäille verrattuna muihin lihaksiin ja olisko jollain jotain hyvää lisäliikettä mun treeniohjelmaan? Vai todetaanko tyytyväisenä, että huonot geenit, annetaan olla :)

Epäkkäästä kannattaa nyt kuitenkin muistaa ettei se ole mikään pieni lihas, vaan aika iso ja kannattaa treenata epäkkään kaikkia "osia". Maastavedossa saa hemmetin hyvin epäkkään alalohkoon tuntuman kun lapoja puristaa voimakkaasti yhteen ja alas, tuo ei sitten tarkoita että siinä mavessa pitäisi tehdä mitään yliojennuksia! Haluatko liikkeitä epäkkään yläosan vai alaosan treenaamiseen ?

No yläosa on se mikä siinä pistää silmään, kun peilistä katsoo, että siitä olis varmaan hyvä lähteä. Tuntuu vaan vähän kyseenalaselta ottaa sitten jotain olan kohautuksia tollaseen suht simppeliin saliohjelmaan...

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%

Suunnittele kaikki etukäteen. Säästä duuneista rahat ja mieti mihin ne käytät ja mitä et todellakaan tarvitse. Tee kaupoissa hintavertailuita ja kattele mainoksista tarjouksia. 83 kilosena ei ihan jäätävästi tarvi energiaa jos tunnin päivässä on salilla ja vaikka toisen tunnin kävelis kaduilla. Sä onnistut perustelee itelles mikset pysty tekemään sitä tai tätä kun kaikki on siitä vaan kii keksitkö keinot toteuttaa nuo kaikki asiat. Työttömän budjetilla se on silti mahdollista. Jopa sossun asiakkaanakin. Ne korvaukset on suurin piirtein samaa luokkaa, jos ei liiton rahoja nostele. Ruuan laadusta joutuu tinkimään, mutta energiaa on silti mahdollista saada vähilläkin rahoilla. Sitä on aikaa kuitenkin suunnitella.

No yläosa on se mikä siinä pistää silmään, kun peilistä katsoo, että siitä olis varmaan hyvä lähteä. Tuntuu vaan vähän kyseenalaselta ottaa sitten jotain olan kohautuksia tollaseen suht simppeliin saliohjelmaan...

Maven loppuun lypsät niitä epäkkäitä tai teet erikseen kohautuksia. Niitä tietysti kannattaa varoen lähtee tekemään ja venytellä niskaa ihan kunnolla kun muuten tuppaa helposti heijastelemaan pääkipuna.

En saa MITÄÄN korvausta sillä opintoviikkoja on niin vähä että en saa opintotukea ja mitään muuta tukia ei ole herunut.. en tiedä miksi, mut näin mulle o kerrottu. Isälle teen keikkahommia, mutta se firma on "siirtymävaiheessa" rahoittajalta toiselle joten en ole palkkaa saanut 6kuukauteen. Toki menin säästöstäni minaamaan perheenjäsenelleni vajaa 2k€ ja loput säästöt alkaa olee finaalissa. Onneksi kuitenki asun kotona vasten tahtoani juuri rahaongelmien takia.

Joten pliis uskokaa että rahaa ei ole kuin protskuun ja öljyyn!

Jätät ne proteiinijauheet ostamatta ja kai siellä kotona nyt joku kuitenkin ruokaa tekee vai syövätkö vanhemmat vain kahdestaan ja sulle ei anneta mitään?

Onko ehdotuksia miten päivät jakaisi jos kävisi 5 päivänä viikossa salilla, ja kahtena niistä aamulla ja illalla? Tiistai ja torstai olisi 2 kerran päiviä..

Hei!
Olen tälläinen 180/62 ja tarkoitus olisi kerätä vähän lihasta ja nostaa kunta, kun armeijaan ollaan astumassa tammikuussa 2015. Minkälaisia neuvoja olisi? Että onko se vaan bulkkki ja G6..? Vähän vain mietiyttää kun herännyt asiaan näin myöhään ja intissä tuskin kovin usein salille pääsee...

- - - Updated - - -

ja onko lenkki/sali suhde millainen hyvä?

Onko ehdotuksia miten päivät jakaisi jos kävisi 5 päivänä viikossa salilla, ja kahtena niistä aamulla ja illalla? Tiistai ja torstai olisi 2 kerran päiviä..
Miksi haluisit tehdä 7 punttitreeniä viikossa? :wtf: Varmaan joku h**vetin monijakonen, mutta mä kyllä vaihtaisin osan noista esim. lenkkeilyyn, liikkuvuusharjotteluun yms. Mitkä sun tavotteet on?

öööööööh.... :confused:

5-jakoisella joskus treenannu 5on2off.. tai sitten jakaa tuon jaon esim. 9päivän kierrolle tms. Jolloin jää vähän varaa kuunnella kroppaakin..

Järkevä treenijako aloittelijalle!

Oon käynyt salilla kohta vuoden, eli olen aika aloittelija vielä. Oon käyttänyt melkein koko ajan 4-jakoista ohjelmaa, eli etureidet+perse, haius+rinta, takareidet+selkä+pohje ja olkapää+ojentaja. Nyt oon kuitenkin lukenut monesta paikasta että 2jakonen ohjelma ois aika ihanteellinen jos haluaa nopeaa kehitystä. Eli oisko mun järkevää ottaa käyttöön 2jakonen ohjelma ja tehdä se kaks kertaa viikossa?

Haluun nyt keskittyä enemmän jalkoihin ja perseeseen kun ne on yläkroppaan verraten vähän kehityksestä jäljessä niin millasta treeniohjelmaa/jakoa suosittelisitte mulle? Kaikki vinkit otetaan vastaan, oon aika tietämätön vielä näissä treenijako-asioissa. :D

Mikä voi olla vikana.. Tänään salilla rauta tuntu erityisen painavalta ja esim. penkissä oli sillä lailla että tuntui alussa että täähän nousee hyvin, mutta yhtäkkiä ei noussutkaan enää, meni vain muutama toisto, kun yleensä lähelle 10 toistoa.. Ei kyllä kohenna motivaatiota tällänen ..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom