Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko vatsalihakset ("sixpäkki") oikeasti yksi iso lihas, vai voiko muka treenata erikseen ylä- tai alavatsoja? Tiiäätte mitä tarkoitan. :D
"vatsat" on kokonaisuus. Erilaisilla liikkeillä eriosat tekevät eritavalla töitä. Mutta koko paketti osallistuu aina.
Huomentapäivää! Ravintoasioissa tarviaisin jelppiä. Olen 19v poika, pituus noin 170cm ja paino jotain 64kg.
Tarkoitus olisi alkaa käydä salilla 3-4kertaa viikossa ja pyöräillä työmatkat 20km neljä kertaa viikossa.
Elikkäs onkohan ravintopuolella korjattavaa vai onko kunnossa kulutukseen ja pr/hh/r saantiin nähden, jos tavallinen päivänruokailu on jotakuinkin tälläinen.
Klo.9: puuroa ja ruisleipä+juustoa ja maitolasi
Klo.11.30: purkki maitorahkaa ja ananasta/banaania
Klo.13: salille ja sen jälkeen palkkarit
Klo.17: jauhelihaa/kanaa ja riisiä/pastaa
Klo.21: purkki raejuustoa ja purkki tonnikalaa tai kananmunaa +rypsäriä
Tarkoituksena olisi saada lisää massaa mutt maltillisesti, joten kuulostaisiko tuollainen syöminen miltään siihen tarkoitukseen? Itse olen niin avuton matikassa että en osaa laskea paljonko tarvitsisin energiaa tai sitä että paljonko noista saisi energiaa :/ Kiitoksia jos joku viitsii auttaa tässä!
Onko vatsalihakset ("sixpäkki") oikeasti yksi iso lihas, vai voiko muka treenata erikseen ylä- tai alavatsoja? Tiiäätte mitä tarkoitan. :D
"vatsat" on kokonaisuus. Erilaisilla liikkeillä eriosat tekevät eritavalla töitä. Mutta koko paketti osallistuu aina.
Mistäs sais vähän tietoo tosta metabolisesta harjoittelusta? Esim tyyli millä utti tekee kun on dietillä? Kiinnostais tommonen harjoitus reenin loppuun.
Treenivariaatioita, jos mietit, niin Hulkin ja Markku Tikan blogeista sekä WLOGeista löytyy. Mutta itse ideahan tuli tuossa Jukan ja Utin videossa eli kiertoharjottelulla syke kattoon. Liikkeissä kannattanee huomioida se oma treenijako, ettei treenit kauheesti kärsisi noista.
Pitäisi kuulemma parantaa pohjelihasten kimmoisuutta, ehdotuksia ?!
Pärjää pitkälle, mutta jos voi hifistellä heti alussa ja hakea hyvien treenien sijaan parhaita, miksi ei tekisi niin? En nää mitään syytä miten täällä parhaiden (apu)liikkeiden etsiminen olisi mitenkään treenistä pois.
Oisko mitään vinkkejä miten selkälihaksia sais aktivoitua paremmin? Minun on todella vaikeeta saada tuntumaa selkään. Olen koittanut treenailla tosi pienillä painoilla, hitaasti ja lihakseen keskittyen ja sopivilla painoilla ja sit liian isoilla romuilla (aattelin että niin pakottaisin selän toimimaan kun muuten meinaa kädet dominoida). Mutta vaikeeta tuntuu olevan, hermo menee jo :D ylätaljassa saan sillä kolmio (?) kahvalla jotain tuntumaa, mutta esim leveällä tehdessä haba räjähtää, mutta selkä vaan hengaa tyytyväisenä. T kulmasoutu toimii myös semihyvin.
Toinen kysymys vipareista sivulle. Minulla epäkkäät ottaa niissä osumaa, eli teen jotain selkeesti väärin. Oon katellu videoita oikeesta suoritustekniikasta ja koittanu korjailla asentoani. Mutta voisko joku sanoo mikä on todennäköisin asento/tekniikkavirhe, jos tosiaan viparit ottaa epäkkäisiin? Olkapäissä tuntuu kyllä myös joo, mutta haluisin eliminoida epäkkäät pois.. (naisena en oikeen sikaniskaa haluis kasvatella :D)
Selkäliikkeisiin kannattaa katsoa vinkit penkkipunnerrus-kanavalta youtubesta. Siellä Tomi Takamaa antaa vinkkejä, toinen hyvä on supermassan kanava ja Ari Uusitalon vinkit. Joka tapauksessa sun täytyy tulla niissä painoissa vastaan ja keskittyä siihen, että selkä tekee työn. Itse vinkkinä heittäisin, että olkapäät taakse, rinta eteen, etkä purista sitä tankoa yhtään.
Vipareista löytyy vinkkiä myös tuosta supermassan videosta. Siihenkin toki sama eli ryhti kuntoon: olkapäät taakse, rinta eteen ja keskityt nostamaan kyynerpäitä ylöspäin. Rauhallinen liike, niin ei ota juurikaan epäkkäisiin. Toki sanon myös sen, että ei sulle ihan kovin helposti kauheeta niskaa ilmesty, jos vipareista tulee sitä rasitusta.
Summa summarum. Keskity tekemään rauhassa lihaksella se liike. Ei ole mikään ihme, ettei tunnu, jos pelkästään keskityt nyt vaikka saamaan ne käsipainot vaakatasoon tai ylätaljan rintaan.