Ajattelin tilata vähän palautusjuomaa. Tukulla on tarjouksessa recovery pro 4 kg säkki. Onko tämä mistään kotoisin hinta-/laatusuhteeltaan?? Kaupan päälle saa vielä jonkun bonustuotteen

Sitten vielä sellainen kysymys, että miten saisi prässissä rasituksen nimenomaan etureisille? Mulla on ongelmana että pakarat ja takareidet ottaa enemmän osumaa kuin etureiskat.

Ajattelin tilata vähän palautusjuomaa. Tukulla on tarjouksessa recovery pro 4 kg säkki. Onko tämä mistään kotoisin hinta-/laatusuhteeltaan?? Kaupan päälle saa vielä jonkun bonustuotteen

Sitten vielä sellainen kysymys, että miten saisi prässissä rasituksen nimenomaan etureisille? Mulla on ongelmana että pakarat ja takareidet ottaa enemmän osumaa kuin etureiskat.

On hyvä palautusjuoma. Tee prässiä kapealla nii pitäisi ottaa enemmän etureisiin.

Onko tässä mitään järkeä?

Kertokaa, viisaammat, onko tässä touhussa mitään järkeä lihaskasvun kannalta?

Kaksi kertaa viikossa kuntonyrkkeilytreenit, välipäivinä ei voi kuvitellakkaan menevänsä salille treenaamaan, joten saliohjelma siis 2-jakoinen ja suorituspäivät lauantai ja sunnuntai. Maanantaina taas nyrkkeily, ti lepo, ke nyrkkeily ja to ja pe lepo.

Kertokaa, viisaammat, onko tässä touhussa mitään järkeä lihaskasvun kannalta?

Kaksi kertaa viikossa kuntonyrkkeilytreenit, välipäivinä ei voi kuvitellakkaan menevänsä salille treenaamaan, joten saliohjelma siis 2-jakoinen ja suorituspäivät lauantai ja sunnuntai. Maanantaina taas nyrkkeily, ti lepo, ke nyrkkeily ja to ja pe lepo.
No eipä oikeastaan.Kunto kylläkin kasvaa.

No sitä mä vähän pelkäsinkin. Perskeles. Eli pitäskö sit joko vähentää nyrkkeily yhteen kertaan viikossa ja lisätä punttia vai juntata itsensä sinne salille myös tiistaina ja tehdä 3-jakoinen ohjelma? Hyvä olis kuitenkin lihasmassaakin saada kun sitä tarviaa lyönneissä.

Jalat suht kapealla ja niin, että polvet menevät mahdollisimman paljon eteenpäin. Käytännössä siis jalat melko alas siinä levyllä. Levyn kulmaa voi joutua muuttamaan, jotta kantapäät saa kuitenkin pysymään tukevasti siinä. Mitä pienempi polvikulma (=polvet enemmän koukussa) sitä enemmän etureidet työskentelevät. Esiväsytyksellä saa painotettua helposti jotain tiettyä aluetta. Tee ennen prässiä jalan ojennusta jonkun verran niin, että etureidet ovat jo valmiiksi väsyneet.

Penkkiä tehnyt nyt kolme kertaa jo putkee 3x4x80kg eikä tahdo tulla toistoja lisää ei sit millää? Mitä tehtävissä et saisin toistoja tohon lisää? Vaihtaa liikkeiden järjestystä, älytön bulkki (viimesin vaihtoehto), alaspäin sarjapainoissa ja pitemmät toistot?

Penkkiä tehnyt nyt kolme kertaa jo putkee 3x4x80kg eikä tahdo tulla toistoja lisää ei sit millää? Mitä tehtävissä et saisin toistoja tohon lisää? Vaihtaa liikkeiden järjestystä, älytön bulkki (viimesin vaihtoehto), alaspäin sarjapainoissa ja pitemmät toistot?

Vaihtelua treeniin. Välillä pienempää painoa, sarjojen määrän ja toistojen vaihtelua jne. Netistä kyllä löytyy valmiita pohjia, joita voi hyödyntää.

Kun prässissä etureisiä treenataan tee suosiolla "vajaata" liikerataa älä edes yritä koko matkalla kun monella tuppaa väkisin apuja tulemaan sieltä persetakareisi osastolta. Ne jalat voi olla yllättävän ylhäälläkin kun ei tee pohjiin niin se silti menee etureisille melko messevästi.

Apinaote kaikissa selän vetoliikkeissä, auttaa huomattavasti. eli kädet ovat pelkät "koukut". Muista keskittyä vetämään kyynerpäitä ja olkapäitä. Ja viparit saat vielä paremmin sivuolkapäille, kun aloitat liikkee niin että painot roikkuvat reisien edessä ja ote on kuin roikottaisit tankoa myötäottellaa. Siitä sitten sivuilla ja yrität pitää käsien asennon samana kokoaika. Kroppa pienessä etukenossa kokoaika. Ottaa myös kiertäjäkalvosimiin, mutta pitäisi olla mahdollista tehdä jos kiertäjien liikkuvuus on hyvä.

Reisien edestä tehtävä on hyvä jossei mitään vikaa ole. Toinen vaihtoehto ne tekee reisien sivulta hieman alle vaakatason, eikä tuo ihan alas vaan alhaalta rohkeesti jätetään vähän vajaaksi liike ja takasin ylös. :)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
^supraspinatus tekee eniten työtä olkavarren abduktion ensimmäisellä 15 asteen matkalla. Mieluummiin siis lähtee vipareihin aina suoraan kropan sivuilta, ja silloinkin jättää alhaalta hieman vajaaksi toistot.
Eli niinkuin jälempänä totesit.

Vaihtelua treeniin. Välillä pienempää painoa, sarjojen määrän ja toistojen vaihtelua jne. Netistä kyllä löytyy valmiita pohjia, joita voi hyödyntää.

Onkohan mulla rintatreenissä liikaa sarjoja? 5 jakoisella siis menen 5on2off. Esimerkki tän päivän rintatreenistä.

Penkki tangolla 3x
Vinopenkki tangolla 3x
Penkki kp 3x
Flyes taljassa 3x
Loppuun voimapyörää pari sarjaa

^supraspinatus tekee eniten työtä olkavarren abduktion ensimmäisellä 15 asteen matkalla. Mieluummiin siis lähtee vipareihin aina suoraan kropan sivuilta, ja silloinkin jättää alhaalta hieman vajaaksi toistot.
Eli niinkuin jälempänä totesit.
Äärimmäisen kiva variaatio on myös mennä kyljellee vinopenkkii ja tehdä siis niinkuin 45 asteen kulmassa viparit. Saa mukavan tasaisen vastuksen koko liikeradalle verrattuna seisten tehtyihin sivuvipareihin.

Itellä penkki ottaa lähinnä olkapäihin, luulen, koska penkki jummaa 77kg:ssa, ja pystyp. käsipainoilla 27kg:ssa. Mitä kannattais muuttaa asennossa, että ottais enemmän rinnalle penkki?

Itellä penkki ottaa lähinnä olkapäihin, luulen, koska penkki jummaa 77kg:ssa, ja pystyp. käsipainoilla 27kg:ssa. Mitä kannattais muuttaa asennossa, että ottais enemmän rinnalle penkki?

Youtubeen ja Supermassan kanavalta etsit videon jossa Ari Uusitalo neuvoo penkkaamaan. Jos olisin alkanyt tähän selittämään kuinks niin olisi vaatinut sellasia koodinpurkajia että oksat pois! :)

Supermassa & Ari Uusitalo Vlog # 24, perusteet oikeaoppiseen treenaamiseen, osa 1 - YouTube

Kas noin siitä eikun katselemaan!

Millä sais olkapäistä korjattua mahdolliset lihas epätasapainot/heikkoudet, kun ainoa suoranainen olkapääliike mitä teen on pystypunnerrus?
Viparit & pystysoutu on aivan vitunmoista tuskaa, ja olen ne alunperinkin jättänyt ohjelmasta pois kun ei vaan luonnistu. Huomaa penkissäkin nämä heikkoudet, kun painopiste siirtyy olkapäille edes hetkellisesti.
Vipareissa toinen olkapää mennyt aikojen alusta johki ihme lukkoon, joka tekee niiden tekemisestä helvetinmoista rimpuilua. Tietty punnerrusliikkeissä tulee mulle aika reilusti epäsuoraa rasitusta, mutta silti
No niksejä on netti varmaan pullollaan, mutta olkapään ulko ja sisäkierto liikkeitä vois tehdä, vaikka vastuskumilla. Sitten takaolkapäille vipareita tai takaolkapääsoutuja. Facepull on erittäin kiva myös salilla, ottaa niin takalohkon lisäksi keskilohkoonkin ja tulee samalla ulkokiertoa. Koita tehdä sivuviparit todella rauhallisesti pienillä painoilla, jos vaan suinkin pystyt niitä yhtään tekemään edes vajaalla liikeradalla.
Tossa on vähän lukemista, yleisiä puutteita ja millä niitä voi korjata, siis liittyen olkapäihinkin http://exrx.net/Kinesiology/Weaknesses.html http://exrx.net/Kinesiology/Inflexibilities.html http://exrx.net/Kinesiology/Posture.html

Millä sais olkapäistä korjattua mahdolliset lihas epätasapainot/heikkoudet, kun ainoa suoranainen olkapääliike mitä teen on pystypunnerrus?

Tekemällä jotain muuta. Epätasapainot ei oikeen lähde sillä millä ne on tullutkin. Ootko kokeillu vipareita istualteen tai yks käsi kerrallaan, kenties taljassa? Entäpä facepullit, takaviparit ja takaolkasoudut?

Viparit & pystysoutu on aivan vitunmoista tuskaa, ja olen ne alunperinkin jättänyt ohjelmasta pois kun ei vaan luonnistu. Huomaa penkissäkin nämä heikkoudet, kun painopiste siirtyy olkapäille edes hetkellisesti.
Vipareissa toinen olkapää mennyt aikojen alusta johki ihme lukkoon, joka tekee niiden tekemisestä helvetinmoista rimpuilua. Tietty punnerrusliikkeissä tulee mulle aika reilusti epäsuoraa rasitusta, mutta silti

Onko olkapäälle diagnosoitu jokin ? Käy taitavalla hierojalla/fyssarilla ellet jo ole käynyt.

No eipä oikeestaan. Toi fyssäri/hieroja käynyt mielessä, jos heillä olis jtn sanottavaa. Ja sit kun ei mitenkään muissa liikkeissä erityisen selkeästi näy tämä vaiva, niin pistää mietityttään. Sen muistan, että ongelma ollut ekasta sali päivästä lähtien, eli en sitä ainakaan oo paskonut mitenkään. Oon pohtinut, että Onko mahollista että ois ihan geneettinen vika?

- - - Updated - - -

Mutta mitä muuta? takaolkapää soutua oon vetäny välillä ihan kulmasoutu tyyliin käsipainolla. Se ei tunnu pahalta, mutta sivuolkapäitä ja kiertoliikkeitä itse näkisin, että olisi kannattavaa tehdä tämän korjaamiseksi.
Jtn kiertäjiä oon kans tehnyt ja koen niistä saaneeni hieman apua.

Nyt vaan kiertäjiä jumppaat ahkerasti ja venyttelet rintaa, olkapäitä, ojentajia, hauiksia ja latseja unohtamatta itse kiertäjien venyttelyä!

Kaipa se täytyy vaan koittaa edetä todella hitaasti ja vetää just jollain max 6kg kässäreillä. Kiertäjiä pidän osa syyllisinä tähän ongelmaan. Mutta kuten jo sanoin, niin hämärää on se, että ongelma oli jo ennen salilla käyntiäkin. Huomasin sen vasta vipareita tehdessä tosin. Eikä kyseinen vaiva edes rajoita mitenkään arkeani, ja treenissäkin suht minimaalisesti. Pointti on se, että mieluummin otan asiasta nyt selvää, kuin kadun myöhemmin.

- - - Updated - - -

Sellanen vielä, että koska olen uuno enkä tiedä mistä etsiä, niin olisiko suositella kellään jtn pätevää fysioterapeuttia/urheiluhierojaa. Meil olis varmasti parikin sanaa vaihdettavana ;D.
Jääny vaan sellanen turhautuneisuuden tunne, vuosien varrella näihin ''kyllä se siitä'' lääkäreihin sun muihin.

Riippuu täysin missä asut. Ite kävin urheiluhierojaks monta vuotta sitten ja joensuussa kävin lisäopissa niin siellä oli montakin pätevää, mutta kyllä melkeinpä joka paikkakunnalla joku hyvä tekijä on!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom