3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
personal trainerista kyselisin onko jyväskylässä paljon hyviä personal trainereita kehonrakennukseen ? asuuko jyväskylässä ketään ns vanhaa kehonrakentajaa joka valmentaisi nykyään ?

"Rankaisija"-Hinkkanen ainakin aktiivikisailuja lopetellessa taisi mainita suunnitelmista valmennuspuolen suhteen. Tuomaritehtävissä tainnut pyöriä myös nyt.

Muistelen kuulleeni jostain valmennettavistakin aiemmin..? Varmaan kisaajia valmentelee jos jotain (mutu). Vai onko sitten täysin tuomaritehtävissä nykyisin..

Uinti + sali, liian rankkaa?

Kyselisin että miten olisi järkevintä ja kannattavinta toteuttaa uiminen ja sali samaan aikaan.
Käytössä saliohjelma Elaston 2-jakoinen 4 kertaa viikossa (ma,ti ja to,pe) ja sielä välissä juoksua tullut tehtyä. Tarkoituksena nyt vaihtaa juoksu uimiseen jotta tulee sitäkin tehtyä ennen intin testejä ja tarkoituksena myös hieman fläsää pois, sali pysyy neljästi viikossa mukana ohjelmassa. Mitkä päivät olisivat optimaaliset uinnille ja kuinka rankkaa (itsellä mielessä ainakin tunti uintia per kerta) ja miten palautusjuoman, heran ja kreatiinin käyttö?

En tiedä minne tää kuuluis, mutta aloittelija kun olen niin: mistä johtuu lihasten tärinä treenatessa? Erityisesti yläkroppaa treenatessa tärisee, jalat ei oikeastaan ollenkaan... Reilun kuukauden olen nyt käynyt salilla 4xvko. Ruokavalio kunnossa. Lueskelin että vois johtua myös magnesiumin puutteesta joten sitä aloin napsimaan alku viikosta joka päivä, hieman ehkä hellittänyt mutta ei kokonaan.. hyvin kuitenkin edistyn, painoja saa lisäillä jne. Eipä se nyt paljoa haittaa, tulipahan mietiskeltyä kun ei kovin monella vissiin tuollaista ole.

En tiedä minne tää kuuluis, mutta aloittelija kun olen niin: mistä johtuu lihasten tärinä treenatessa?
Mun kokemuksen mukaan ihan vaan lihasten väsymisestä, erityisesti staattisissa pidoissa ja pitkissä sarjoissa. Sen hienosyisemmin en osaa eritellä, mutta tuskin tuosta tarvitsee välittää.

Okei. Tuntuu että "kylmillä" lihaksilla tekee tuota aluksi, sitten kun saa lämpenemään niin häviää pikkuhiljaa.. Mutta joo, tuskimpa tarvitsee välittää.

Olen huomannut, että joillakin kuntosaleilla tarjotaan henkilökohtaista kuntosaliohjelmaa, joka on kuntosaliohjaajan laatima (ei siis PT:n). Mitä mieltä olette näistä kuntosaliohjelmista? Ovat varmaan ihan järkeenkäypiä tällaiselle aloittelevalle peruskuntoilijalle, joka ei vielä treeniohjelmaa itselleen halua/osaa laatia.

En nyt ihan aloittelija enää ole, mutta.. Millä ohjelmalla lähtisin työstämään, kun tavoite olisi pelastusopisto? Kokeilin huvikseni yhtä lihaskuntotestin liikettä, kyykkyä, testissä täytyy saada 45kg x 48 toistoa minuutissa niin saa täydet, tein 50kg x 50 ja aikaa meni 2 minuuttia, eli pitäisikö painottaa enemmän kestävyyteen. Tällä hetkellä teen tälläistä treeniä: 1. Kyykky 3x5, penkki 3x5, lisäpaino leuat 3x5 2. Mave 3x5, kulmasoutu 3x5, lisäpaino dippi 3x5

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Olen huomannut, että joillakin kuntosaleilla tarjotaan henkilökohtaista kuntosaliohjelmaa, joka on kuntosaliohjaajan laatima (ei siis PT:n). Mitä mieltä olette näistä kuntosaliohjelmista? Ovat varmaan ihan järkeenkäypiä tällaiselle aloittelevalle peruskuntoilijalle, joka ei vielä treeniohjelmaa itselleen halua/osaa laatia.

yleensä ne tarjoaa jotain paskaa laitevitkuttelua, aloita tekemään SS itse tein sitä 3kk alottelijana ja sain sellasta kehitystä mitä en pitänyt edes mahdolliseksi

Käsipaino penkki ojentajille? Otin tämän ohjelmaan, heti penkkipunnerruksen jälkeen... Niin kannattaako tässä liikkeessä pitää käsipainot hammeri asennossa? Niin saa kyynärpäät ainakin hyvin kylkiin kiinni... Vaiko käsipainot ihan normi punnerrus asennossa, vai onko tällä mitään väliä? Ranskalaista punnerrusta aikani tein, mutta nyt se on alkanut ottamaan kyynärpähän niin pahasti,ettei sitä pysty tekemään ollenkaan...

Treeniohjelmaa kotiin

Moikka,

Foorumin ihan uutena käyttäjänä ja treenauksesta kiinnostuneena ajattelin kysyä teiltä vähän neuvoa!

Oon siis 16 vuotias tyttö 174cm/58kg ja nyt pitäis saaha vähän jotain ympärillekkin. Eli tarkotuksena ei siis ole laihduttaminen, vaan saada jonkunnäköistä lihasta esimerkiksi käsiin, jotka ovat tällä hetkelä vain tikut :D Treenin suorittaisin mielellään kotona ja jos jotain hyvää ohjelmaa jolla treenais koko kehoa, niin joku voisi heittää ohjelman auttaen tietämätöntä paljon !

convict conditioning.

sannik, kurkkaapa treeni-osastossa ketju "street workout". Siellä on vinkkejä kehonpainoharjotteluun; osa toki ihan liian vaikeita aloittelijoille mutta pari sivua taaksepäin oli just puhetta kehopainotreenien alottamisesta. Onko sulla mitään välineitä kotona? Jos haluut vähillä hankinnoilla päästä niin toinen vaihtoehto vois olla kahvakuulailu, siitäkin on oma ketju. Googlella ja youtubesta löytyy myös paljon juttua.
Ja muista sitten syödä kunnolla jotta lihaksilla on jotain mistä kasvaa.

Käsipaino penkki ojentajille? Otin tämän ohjelmaan, heti penkkipunnerruksen jälkeen... Niin kannattaako tässä liikkeessä pitää käsipainot hammeri asennossa? Niin saa kyynärpäät ainakin hyvin kylkiin kiinni... Vaiko käsipainot ihan normi punnerrus asennossa, vai onko tällä mitään väliä? Ranskalaista punnerrusta aikani tein, mutta nyt se on alkanut ottamaan kyynärpähän niin pahasti,ettei sitä pysty tekemään ollenkaan...

Käsipainopenkki on kyllä mainio liike, mutta se ei ota ojentajiin yhtä paljon kuin tangolla tehty. Ja hammeriasento siirtää painotusta rintalihaksilta etuolkapäille.

Käsipainopenkki on kyllä mainio liike, mutta se ei ota ojentajiin yhtä paljon kuin tangolla tehty. Ja hammeriasento siirtää painotusta rintalihaksilta etuolkapäille.
Ok. Hyvä tietää. No tuo on se liike mitä ite pystyn parhaiten tekemään, kapea penkki tangolla naksuttaa olkapäätä, eikä tunnu mukavalta... Tottakai tavallinen penkkipunnerrus ottaa ojentajiinkin,mutta olen koittanut sen jälkeen vielä rankaista ojentajia lisää... Ajattelin vaan että hammeriasennossa saa kapeamman otteen, nii se ottaisi ehkä paremmin ojentajiin... No ainakin tuo liike tuntuu pelkästään ojentajissa, eikä oikeastaan, esim rintalihaksessa tai olkapäässä...

Ok. Hyvä tietää. No tuo on se liike mitä ite pystyn parhaiten tekemään, kapea penkki tangolla naksuttaa olkapäätä, eikä tunnu mukavalta... Tottakai tavallinen penkkipunnerrus ottaa ojentajiinkin,mutta olen koittanut sen jälkeen vielä rankaista ojentajia lisää... Ajattelin vaan että hammeriasennossa saa kapeamman otteen, nii se ottaisi ehkä paremmin ojentajiin... No ainakin tuo liike tuntuu pelkästään ojentajissa, eikä oikeastaan, esim rintalihaksessa tai olkapäässä...

Joo mun mielestä toi on ihan hyvä ratkasu. Ja vaikka sanoin, että teoriassa kp-penkki ei ota hirveästi ojentajiin, niin kyllä ne silti töitä tekee ja niiden roolia voi korostaa jos vaan haluaa. Käytännössä se tapahtuu tuomalla käsiä ala-asennossa vähän lähemmäs päätä. Eli jos kyynärvarret pysyy kp-penkissä kohtisuorassa maata vasten, niin ojentajat ei tee juuri duunia, mutta mitä enemmän niiden asento näyttää tältä (kuvassa tosin tankopenkki), niin sitä enemmän pitäs alkaa ottaa kipiää. Toi on kyllä aika ääriasento, että paikat varmaan hajoo, mutta sen voi tosiaan ite säätää ja kattoo. Tota tapahtuu kyllä jonkin verran jo automaattisesti, koska pienehköllä kyynärvarsikulmalla saa yleensä eniten romua liikkeelle versus täysin pystysuora asento tai tollanen JM Press-asento.

Tilasin versat äske ja perhana meninkö tilaamaa liian pienet? S-koon siis tilasin joka on 15-17cm ja oma ranne on nipin napin se 17cm? Oisko 17-20cm koko ollu liian iso sit? Perhana ku meni vaikeeks taas yks remmien tilaus :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom