3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Hyvin jakso treenin vetää. Vähä tuli heikko happi treenin lopussa ku siemailin palkkaria mut yleensä tuppaa näi käymää kovan jalkatreenin jälkee. Saa nähä nouseeko illlalla kuume?
Itselle ainakin on aina opetettu, että 37 astetta on jo kuumetta. Eli virheen taisit tehdä. Jos harrastuspohjalta vetää niin turha aikailla tämmöisten kanssa.

Mitä ihmiset mieltä ihan suht normaali salin tekemästä treeniohjelmasta? Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos :) kiitos valmiiksi!!

Miljoona muuttujaa... Mikä sali, kenen tekemä...? Mahdotonta sanoa. Pyydä salilta ohjelma ja pistä tänne arvioon niin katsotaan uudestaan.

Mavetekniikkaan liittyen: nostovaihe menee kunnolla, mutta laskiessa tuntuu pieni vihlaisu ristiselässä, jos lasken painon hallitusti. Salillani ei välitetä pienestä kolinasta, mutta polvien päältä tiputtamista ei katsota kauhean hyvällä, koska kumimatotkaan eivät ole erityisen paksut, joten haluaisin oppia laskemaan painot siististi, mutta turvallisesti. Nostan selässä hienoinen mutka sisään, vatsaan päin. Laskiessa tämä mutka vahvistuu hieman, koska yritän välttää viimeiseen asti selän pyöristymistä ulos päin. Voiko tässä olla ongelma? Vai onko jokin muu yleinen ongelma laskuvaiheen tekniikassa, joka aiheuttaisi kivun?

Kysymys liittyen progressioon: Millaisia progressiomalleja suosittelette?

Itse olen käyttäny sellaista strategiaa, että teen esim penkkiä 4x4-6 ja teen aina vain samalla painolla niin kauan kunnes saan 4x6... Onko tämä hyvä vai huono??

Mavetekniikkaan liittyen: nostovaihe menee kunnolla, mutta laskiessa tuntuu pieni vihlaisu ristiselässä, jos lasken painon hallitusti. Salillani ei välitetä pienestä kolinasta, mutta polvien päältä tiputtamista ei katsota kauhean hyvällä, koska kumimatotkaan eivät ole erityisen paksut, joten haluaisin oppia laskemaan painot siististi, mutta turvallisesti. Nostan selässä hienoinen mutka sisään, vatsaan päin. Laskiessa tämä mutka vahvistuu hieman, koska yritän välttää viimeiseen asti selän pyöristymistä ulos päin. Voiko tässä olla ongelma? Vai onko jokin muu yleinen ongelma laskuvaiheen tekniikassa, joka aiheuttaisi kivun?

Siinä se ongelma mitä todennäköisimmin on. Selkä ei saisi taipua noston (tai laskun) aikana yhtään mihinkään suuntaan. Eikä kannata selkää vetää varsinaisesti notkolle, koska sekään ei ole terveellistä selälle. Selän pitäisi olla juuri siinä asennossa, johon se menee, kun rintakehä on alhaalla, pakarat puristettuna ja vatsa tiukkana. Silloin se on ns. neutraaliasennossa. Kaikki selkärangan liike kuorman alla on huono juttu.

- - - Updated - - -

Kysymys liittyen progressioon: Millaisia progressiomalleja suosittelette?

Itse olen käyttäny sellaista strategiaa, että teen esim penkkiä 4x4-6 ja teen aina vain samalla painolla niin kauan kunnes saan 4x6... Onko tämä hyvä vai huono??

Mun mielestä (ja pakkiksella hyväksytty tyyli ylipäänsä) paras on sellanen tuntumaan perustuva progressio. Joka kerta on tarkoitus lisätä jotain (painoa, toistoja, sarjoja, lyhentää sarjataukoja, muuttaa kuorman tyyppiä, tehdä erilaisella tekniikalla jne.). Jos viime kerralla sarjat ovat tulleet kevyesti, voi lisätä painoa ja ehkä vähentää toistoja hieman. Jos taas ei ihan niin kevyesti oo menny, voi koittaa lisätä yhden toiston per sarja. Tai sitten voi lisätä vaan yhden tai pari sarjaa. Joka tapauksessa jotain lisää. Aina sen ei tarvitse kuitenkaan olla painoa tai toistoja. Ja ihan tuntuman perusteella. Treenejä ei suunnitella pitkälle eteenpäin. Tämä taitaa kulkea pakkiksella useammin nimellä jto:n 3x4->6x6 tms.

Treeni kerran viikossa.<br />
Treenit a ja b vuoroviikoin <br />
Treeni A<br />
Rive 4-6x4-6<br />
Etukyykky 4-6x4-6<br />
Penkkipunnerrus 4-6x4-6<br />
Kulmasoutu 4x8-10<br />
<br />
Treeni B<br />
Rive 4-6x4-6<br />
Mave 4-6x4-6<br />
Pystypunnerrus 4-6x4-6<br />
Leuanveto 4x5-8<br />
<br />
Mitä mieltä? <br />
Mave vaihto Sjmv?<br/>

Saan X painolla yhden käden kp hauis kääntöjä oikealla kädellä 12 ja vasemmalla 8-9.
Onko muut huomannu samanlaista epätasapainoo lihaksissa? ja kannattaisko tää nyt ottaa huomioon esim täs 1kädenhauiskp liikkeessä siten etten tee oikealla kädellä enempää toistoja kuin mitä vasemmalla saan?
Samaa siis huomannu 1jalan prässis, Oikeel jalal saan monta toistoo mut vasemmal just ja just muutaman (johtuu ilmeisesti hermotuksesta?) kun olen oikea kätinen/jalkainen

Mulla on vähän samaa. oikea hauisn paljon heikompi ko vasen, tosin, ja ojentajat aivan toisinpäin. jaloissa hieman etua oikealla, samoin olkapäässä.

Yritän tätä tasapainottaa mm. tekemällä sarjan ensin heikommalla kädellä, ja sitten sillä vahvemmalla tekee vain saman verran - ei ehkä optimaalista kehityksen kannalta, mutta ees yritys saada jotain tasapainoa noihin.. Ei oo kyllä auttanu, mutta ei se mitään, saapa jumpata hieman laiskemmin.

Aloittelija tarvii apua :)

Tervehdys kaikki Olen Tomi ikä 27vuotta 180/110 mitat. Ostin eilen penkin ja painot 100kg, nyt nousee noin 52kg penkistä tilasin Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 sivulta mass recovery ja kaupanpäälle tuli Myprotein Creatine Monohydrate. Miten minun kannattaa aloittaa treenaan. painot+toistot+kerrat+mömmöt??? penkkinä on joku Weider malli. Ottaisin miellään neuvoja vastaan. Ja mitä liikkeitä kannattaa tossa penkissä tehdä ja voi tehdä? Ja en omisa käsipainoja vielä, niin voiko tuota penkkiä käyttää hyödyksi.? kuva penkistä.
a65b0cb2-e27a-5dcd-17cd-db4e4ee7d195.jpg

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Siinä se ongelma mitä todennäköisimmin on. Selkä ei saisi taipua noston (tai laskun) aikana yhtään mihinkään suuntaan. Eikä kannata selkää vetää varsinaisesti notkolle, koska sekään ei ole terveellistä selälle. Selän pitäisi olla juuri siinä asennossa, johon se menee, kun rintakehä on alhaalla, pakarat puristettuna ja vatsa tiukkana. Silloin se on ns. neutraaliasennossa. Kaikki selkärangan liike kuorman alla on huono juttu.
Damn, no mä treenaan vatsaa ja selkää nimenomaan selkärangan liikkeen ja kuorman kans. Hajoomista odotellessa :D

Tervehdys kaikki Olen Tomi ikä 27vuotta 180/110 mitat. Ostin eilen penkin ja painot 100kg, nyt nousee noin 52kg penkistä tilasin Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 sivulta mass recovery ja kaupanpäälle tuli Myprotein Creatine Monohydrate. Miten minun kannattaa aloittaa treenaan. painot+toistot+kerrat+mömmöt??? penkkinä on joku Weider malli. Ottaisin miellään neuvoja vastaan. Ja mitä liikkeitä kannattaa tossa penkissä tehdä ja voi tehdä? Ja en omisa käsipainoja vielä, niin voiko tuota penkkiä käyttää hyödyksi.? kuva penkistä.
a65b0cb2-e27a-5dcd-17cd-db4e4ee7d195.jpg
Meet nyt vaan ihan oikealle salille tekemän ohjelmia kuten golden six tai starting strength. Ja kreatiinia voit ottaa esim palkkarin seassa.

Tuo alkaa olla omaan painoon nähden varmaan jo ihan jees, mutta treenin kannalta ei enää kovinkaan kehittävää. Kannattaa ottaa lisäpainoa mukaan jos alkaa kevyesti päälle minuuttia mennä.

Vastauksia tuolla ylempänä olevaan. Maven vaihtoa sjmv perustelen sillä että raskaan rive sarjojen jälkeen ei enää riitä tehoja raskaisiin mave sarjoihin

Damn, no mä treenaan vatsaa ja selkää nimenomaan selkärangan liikkeen ja kuorman kans. Hajoomista odotellessa :D

No joo toi nyt jäi mainitsematta. Eipä silti esimerkiksi tavallista selänojennusta kannata millään kunnon lisäpainoilla tehdä, jos haluaa pitää selkänsä turvassa. Reverse hyper on parempi, jos haluaa enemmän kuormaa.

Back
Ylös Bottom