toi 20kg onnistuu helposti mutta sillon nousee rasvatkin aika paljon.
jätä tribu pois siitä ei mitään apua.
yötä vasten syödyt hiilarit menee pääosin rasvaksi.
ota ennemmin tavotteeksi vaikka 10kg painoa lisää, se on vielä saavutettavissa ilman mitään järkyttävää rasvojen nousua :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sit vielä että miks hiilareita ei illalla sais syödä..

Teoria: Menee "läskiksi" koska niitä ei kuluteta urheilulla yön aikana.

Hitusen hifistelyä omasta mielestäni, jos saanti pysyy rajoissa, niin hiilarit tankkaavat vain lihaksia.

joo kiitti vaan. ite jo peilistä kattelin että vaikka vielä näin kevyt nin rupee jo näkymään kaksoisleukaa =) oon ruvennu nyt syömään enemmän proteiinipitosta.. ja illalla pitää siirtyy proteiiniin.

Minä Ite sanoi:
joo kiitti vaan. ite jo peilistä kattelin että vaikka vielä näin kevyt nin rupee jo näkymään kaksoisleukaa =) oon ruvennu nyt syömään enemmän proteiinipitosta.. ja illalla pitää siirtyy proteiiniin.

Korvaat ne illan hiilarit hyvillä rasvoilla esim. rypsi- tai oliiviöljy.

HaBa88 sanoi:
Hmm. ensiksi voisin vähän avartaa taustaa jotta tajuatte kysymyksen :D

Olen kestävyysurheilija joka on vuoden verran rankonut siimoja salilla. Ruokailu on ok ja saan tarpeeksi prodea ja hh. Haluan saada lihasta kroppaan. plussa kaloreilla alkuunsa ainakin nyt vedetään. Käyn salilla 3krt viikossa (2-jakoisella), urheilureenejä on 6krt viikossa. =kunto on hyvä

Haittaako paljon lihakasvua kun yleensä salipäivät menee siten että aamulla mene salille ja sitten illalla taas lenkille harjottelemaan. Elikkä oma palautuminen on ainakin tehokasta, palkkarit kaikkien reenien jälkeen ja kehossa yritän pitää ravintoa mahdollisimman paljon. Elikkkä siis nollaako tuo iltanen lenkki sen hyödyn mitä saan aikaan salilla? Lihaksienkasvatus olisi tavoitteeni salilta...

:)

Ensimmäinen kysymys on se, että onko omapaino pikkuhiljaa nousussa ja nouseeko treenitulokset? Jos molempiin kyllä, niin sitten ravintoa on tarpeeksi, muuten vain kuvittelet niin. ;) Ja jos vastasit kysymyksiin ei, listaa ruokailut näkyville.

Ja siellä lenkillä ei sentään päivittäin kannata käydä jos haluaa sitä massaa tosissaan kasvattaa. 2-3 järkevästi toteutettua lenkkiä (ei siis mitään maratonille harjoittelua) on vian hyväksi kun hapenottokyky kasvaa ja yleiskunto paranee --> jaksaa touhuta salilla tehokkaammin.

Minä Ite sanoi:
moi! täs oon painoja noin 4 kuukautta tahkonnu ja kysyn minkä verran paino voi nousta esim. vuodessa.. ja ei mitään kaljamahaa. ite olin 53kg ja nyt 61kg pituus 174. tarkotus ois syksyyn mennessä ainaki 20kg yhteesä saaha lisää. oon käyttäny massanlisääjiä. ja tribulusta myös pari kuukautta testannu mut en oo huomannu vaikutusta, varmaan jätän sen pois. painon nousu koko ajan hidastunu... sit vielä että miks hiilareita ei illalla sais syödä..

Tuo 20 kg on aika hiton paljon jo, vähintään puolet tosta on läskiä, eli hieman maltillisempi tahti voisi olla paikallaan. Toki sitä läskiä vähän tulee väkisinkin, sille ei mitään voi ja taas toisaalta sun paino pituuteen nähden on todella alhaalla. Mutta älä ota mitään ihmeempää painotavoitetta. Treenaa kovaa, syö +500 kcal ja tarkkaile peilistä ettei läskiä tule ylenmäärin. Jatka tätä tahtia niinkauan kuin patti näyttää kasvavan ja rasvat pysyy kohduutessa, kun makkaraa alkaa kertymään vyötärölle, on aika vetää dieettiä. Ja massanlisääjän sijasta suosittelisin ihan tavallista monipuolista ruokaa, massanlisääjät tahtoo monella kertyä etupäässä vyötärölle jos kulutus ei ole todella kovaa ja tän takia syöminen ruuasta voi olla vaikeaa.

Tribuluksesta et mitään oleellista hyötyä saa, joten osta vaikka proteiiniajuhoa sen sijasta ja käytä sitä lisäprotuna. Iltahiilarit tahtoo kertyä vararavinnoksi, koska yöllä et paljon kuluta ja esim. rasva riittää hyvin energianlähteeksi, hiilari on silloin vähän turhan nopeaa ja keho helposti varastoi sen läskiksi, tämä näin pelkistetysti ilmaistuna.

Timba79 sanoi:
Ensimmäinen kysymys on se, että onko omapaino pikkuhiljaa nousussa ja nouseeko treenitulokset? Jos molempiin kyllä, niin sitten ravintoa on tarpeeksi, muuten vain kuvittelet niin. ;) Ja jos vastasit kysymyksiin ei, listaa ruokailut näkyville.

Ja siellä lenkillä ei sentään päivittäin kannata käydä jos haluaa sitä massaa tosissaan kasvattaa. 2-3 järkevästi toteutettua lenkkiä (ei siis mitään maratonille harjoittelua) on vian hyväksi kun hapenottokyky kasvaa ja yleiskunto paranee --> jaksaa touhuta salilla tehokkaammin.
Juu omapaino noudee HITAASTI ja varmasti, salitulokset nousevat melkosen hyvin koko ajan. Painoni nousee noin puoli kiloa /kk ja rasvat on kylläkin alle kybän :D Eiköhän se tästä kun vaan pitää malttia ja jaksaa reenailla.

Tuo hapeottokyk sm. on ovelaa sillä salilla en hengästy ikinä missään ja hikeä en saa salillla aikaan vaikka kuinka punttailisin, soppi tulee sarjoissa vaan siinä kun lihas menee maitohapolle taikka sitten ei vaan jaksa nostaa :) Tämä on mielestäni vaan hyvä merkki elikkä ainaka tarvis käydä lenkillä :)

Edit. otetaan nyt esimerrkki, penkin kybän sarjapainot on noussut noin 10kiloa puolessa vuodessa

HaBa88, sulla näyttäisi kaikki olevan ihan ok ton kuvauksen osalta. Eli jatka samaan malliin vain, ehjää ei kannata ruveta korjaamaan. :)

Elikkä elikkä ois tarkotuksena laihdutella tota turhaa fläsää vekka joku 3-4kg . Laihis tapahtuis puhdistamalla tota ruokavaliota roskaruuista pizzasta, kebabista, mässystä yms herkuista :kuola: Täytyy kattoo sit eriksee et kuinka pitkälle tolla päästään.
Niin kysymys kuuluu, että voisko noita prodepatukkoja käyttää mässyn korvikkeena laihiksella? Tai mitä keinoja teillä on tommosiin "mässykohtauksiin"?

Tuo "My Diet Smart Snack" kuulostais ainakin lupaavalta. mites se eroaa vaikka tosta ProFx:stä?

- Kiitos vastauksista

Aattelin nyt kysästä tähän mun ongelmaani täältä vastausta ,koska luulen tän olevan oikee paikka. Mitä lihaksia pitäs ,jotta saisin mun koukkuselän pois ja siitä johtuvan pömppiksen ?:rolleyes:

mitenkäs on vähän nyt tullut äkkiä enemmän ohjelmaa tähän elämääni ja pitäisi tuo nelijakoinen vaihtaa johonkin vähemmän aikaa vievään.
kolmijakoinenkin olisi jo kova mutta kuinkas toi kokokroppa kaksi kertaa viikossa? vai pitäisikö vaihtaa kaksijakoiseen ohjelmaan, parikertaa viikkoon, mikäköhän toimisi? tosin kokeilemallahan se kai selviää?

Toimiiko sellainen, kun ei ole tullut koskaan kokeiltua, en kuitenkaan treeni tehoi viitsisi syödä pois, tosiaan kun aikaa menee paljon muuhunkin mut en viitsi treenistä luopua en sitten kirveelläkään..

ile123 sanoi:
Elikkä elikkä ois tarkotuksena laihdutella tota turhaa fläsää vekka joku 3-4kg . Laihis tapahtuis puhdistamalla tota ruokavaliota roskaruuista pizzasta, kebabista, mässystä yms herkuista :kuola: Täytyy kattoo sit eriksee et kuinka pitkälle tolla päästään.
Niin kysymys kuuluu, että voisko noita prodepatukkoja käyttää mässyn korvikkeena laihiksella? Tai mitä keinoja teillä on tommosiin "mässykohtauksiin"?

Tuo "My Diet Smart Snack" kuulostais ainakin lupaavalta. mites se eroaa vaikka tosta ProFx:stä?

- Kiitos vastauksista

3-4 kiloa voi hyvin jo lähteä tolla siistimisellä, mutta tottakai rasvanpoltto tarttee miinuskalorit, mutta tosta siistimisestä on hyvä lähteä liikkeelle ja katsoa mihin se johtaa. Tottakai olisi järkevintä heti alussa laskea kalorit, pelata ns. varmanpäälle.

Ja mässykohtauksiin paras keino on itsekuri, tai sitten vaikkapa light-limpparit joissa ei kaloreita ole ollenkaan. Ei se protupatukkakaan huono vaihtoehto ole, mutta kaloreitakin siitä tulee aika reilusti ja se on jostain muualta pois joka tapauksessa.

EDIT: Joonaz, 2-jakoinen on optimaalinen kolmesti viikossa tehtynä, joten jos pääset salille vain kahdesti, suosittelisin tekemään koko kropan kerralla.

tryfor sanoi:
Aattelin nyt kysästä tähän mun ongelmaani täältä vastausta ,koska luulen tän olevan oikee paikka. Mitä lihaksia pitäs ,jotta saisin mun koukkuselän pois ja siitä johtuvan pömppiksen ?:rolleyes:

jos tuo johtuu huonoista lihaksista niin keskivartaloa treenatessa. ja muista pitää se ryhti suorana aina kun mahdollista.

Eikös tuon palkkarijutun voisi hoitaa silleen että ostaisin Nutriplussan Pro Gainer-pakkauksen, jossa on 100 grammassa 40g protskua, 40g hiilaria ja 5g kreatiinia? Tuleeko tuo kalliiksi?

Slarto sanoi:
Eikös tuon palkkarijutun voisi hoitaa silleen että ostaisin Nutriplussan Pro Gainer-pakkauksen, jossa on 100 grammassa 40g protskua, 40g hiilaria ja 5g kreatiinia? Tuleeko tuo kalliiksi?
Noh, onhan tuo Pro Gainer hyvä, mutta maksaa jonkin verran ja pieni pussuka ei riitä kuin kymmeneksi kerraksi, ja mulla menee tuommoinen pieni pussukka about 2,5 viikkoa niin ei oo jäljellä mitään. Siis jos rahaa on niin on tuo ihan hyvä palkkari, toisaalta on niitä halvempiakin.:rolleyes:

Mutta minunkin palkkarini sisältää nuo samat jutut, mutta siinä on sitten herrojen lisäravinetta eli glutamiinia jota tuosa Pro Gainerissa ei ole, se on minun mielestäni ainut miinus tuossa palkkarissa.

Kiitos timba. Joo eiköhän sen tolla lähe et jättää ne parit kebabit ja grandioosat syömättä. Siihe viel ne pari sosiaalipotkupallot ja spurtit aamu dösään.

....Ja mässykohtauksiin paras keino on itsekuri...

Näin hän se ois joo. tosin itellä aika heikoissa kantimissa toi puoli. eipä sen harjoittelukaa pahaa tekisi.
..Ei se protupatukkakaan huono vaihtoehto ole, mutta kaloreitakin siitä tulee aika reilust..

Kyl se mässypussin aina voittaa. Löytyykö järkeviä patukoita johonki 1,5€ hinta luokkaan vai joutuuko nappaamaan pakkikselta tommosen ~2e patukan?

nii noista lisäravinteista viel sen verra että onko alottelialle merkittävää hyötyä hifistellä noissa protskuissa eli riittääkö pelkkä 5kg herasäkki vai tarvisko mahollisesti kaveriks soijaa/maitoo(?) yms. Niin tosissaa ite pääasiassa voimaa haen ja lihas tulee (jos tulee) sivutuotteena. Ei kai Ravinnon/ravinteiden tarve paljon eroa voimailun/bodailun välillä?

- kiitos timba ja muut-

ile123 sanoi:
Kyl se mässypussin aina voittaa. Löytyykö järkeviä patukoita johonki 1,5€ hinta luokkaan vai joutuuko nappaamaan pakkikselta tommosen ~2e patukan?

Nuo profx:t on kyllä halvimpia patukoita joita olen nähnyt, toki 1.5€ patukoitakin löytyy mutta ne on puolet pienempiä.

Eipä paljon ole Pro-Fx:ää halvempaa, ainakaan sellasta jossa ois kelvolliset arvot ja hyvä maku.

selkä

joo kiitti aikasemmista vinkeistä. tollasta vielä kysyn että muuten jalat ja rinta ja kädet rupee kehittyyn pikkuhiljaa.. mutta selkä kehittyy hitaammin.mun selkä on sellanen että lapaluut terävät ja vähä ulkonevat tai silleen.. kotona harjottelen. eli mulla on leuanvetotanko, käsipainot ja penkki.. eli oon tehny leukoja ja maastavetoja ja kulmasoutua. eli pärjääkö näillä? selän suhteen siis? :eek:

Minä Ite sanoi:
joo kiitti aikasemmista vinkeistä. tollasta vielä kysyn että muuten jalat ja rinta ja kädet rupee kehittyyn pikkuhiljaa.. mutta selkä kehittyy hitaammin.mun selkä on sellanen että lapaluut terävät ja vähä ulkonevat tai silleen.. kotona harjottelen. eli mulla on leuanvetotanko, käsipainot ja penkki.. eli oon tehny leukoja ja maastavetoja ja kulmasoutua. eli pärjääkö näillä? selän suhteen siis? :eek:

Leuanveto tangolla jos teet leveelläotteella eteen/taakse ja normeja niin silloin kyllä pärjäät.

mitä liikkeitä kannattaa käyttää pohkeitten treenaukseen ja muutenki hyviä vinkkejä niitten treenaamiseen jos niistä haluaa oikein isot? lätkäpohkeet :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom