10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Semmosta vaan että, kun en pääse kuin ma ja ke salille ja tämä keskiviikko pitäisi olla jalkapäivä niin voinko tehdä myös selkä+hauis jalkapäivänä eli tänään?

Dorian_89 sanoi:
Semmosta vaan että, kun en pääse kuin ma ja ke salille ja tämä keskiviikko pitäisi olla jalkapäivä niin voinko tehdä myös selkä+hauis jalkapäivänä eli tänään?
Ota käyttöön 2-jakoinen ohjelma jos kerta ma ja ke pääset salille.:rock:

Mun mielestä taas ehdottomasti koko kroppa kerralla ohjelma jos ei pääse kuin kahdesti. Muuten on kehittyminen todella hankalaa.

tässä tulisi tällainen viisas kysymys, että pitääkö/kannattaako ottaa lisäravinteita välipäivinä, vai vaan treenipäivänä...

Tero_v sanoi:
tässä tulisi tällainen viisas kysymys, että pitääkö/kannattaako ottaa lisäravinteita välipäivinä, vai vaan treenipäivänä...

riippuu lisäravinteesta, jotakin kreatiinia kyllä. mutta yritä ottaa proteinit ja hiilarit mahdollisimman paljon perusruuasta, palautusjuoma poislukien. jos et pysty/jaksa vetää normaaliruokaa niin sitten jauhoa naamaan.

Timba79 sanoi:
Mun mielestä taas ehdottomasti koko kroppa kerralla ohjelma jos ei pääse kuin kahdesti. Muuten on kehittyminen todella hankalaa.
Joo olen tätä miettinytkin, kun meni tuo 3-jakoinen nyt sekaisin kun koulussa jakso vaihtui ja pääsen melkein joka päivä neljältä paitsi ma ja ke ja aina perjantaisin pitäisi töihin mennä. Jospa otan tuon koko kroppa kerralla sitten käyttöön :)

Tero_v sanoi:

Riippuu tosiaankin lisäravinteesta kuten erkjetter jo sanoikin. Jotkut vitamiinit ja omega-3 napit ehdottomasti jokapäivä. Palautusjuoma tietysti vain treenin jälkeen ja mahdolliset treeniboosterit ennen treeniä. Mutta jos katat osan päivän protutarpeesta proteiiniajauhoilla (välipaladrinkin), niin ehdottomasti nekin myös välipäivinä mukaan.

Ajattelin alkaa tehdä silleen että koulupäivinä ottaisin iltapäivisin aina jonkin laisen hiilari/protskudrinkin, että jaksaisi paremmin. Kuinka paljon pitäisi laittaa hiilareita ja kuinka paljon protskua? Proteiinia ei varmaankaan paljoa tarvitse...

Slarto sanoi:
Ajattelin alkaa tehdä silleen että koulupäivinä ottaisin iltapäivisin aina jonkin laisen hiilari/protskudrinkin, että jaksaisi paremmin. Kuinka paljon pitäisi laittaa hiilareita ja kuinka paljon protskua? Proteiinia ei varmaankaan paljoa tarvitse...

ai miksei tarvitse? sä et varmaan tarvii paljoo lihastakaan?
jos viskaat 50g heraa ja 50g maltoa niin siitä tulee about 400kcal. jos pitää saada enemmän kaloreita niin sitten vaan lisää jauhoa.

50 g protujauhoa välipalalle on aika sopiva määrä. Hiilarit kannattaisi ehkä ottaa jostai muusta kuin maltosta, vaikka pari reilunkokoista banaania ajaa asian hyvin. Malto on sokeria ja sitä nyt ei kannattaisi pitkin päivää vedellä.

erkjetter sanoi:
ai miksei tarvitse? sä et varmaan tarvii paljoo lihastakaan?
jos viskaat 50g heraa ja 50g maltoa niin siitä tulee about 400kcal. jos pitää saada enemmän kaloreita niin sitten vaan lisää jauhoa.

No kun proteiiniahan saisin ihan hyvin kaseiinina pari tuntia aikaisemmin olevassa ruokailussa, mutta kaipa sä sen tiedät. =) Eli laitan ton 1:1 suhteen hiilaria ja protskua, mutten ihan 50g kumpaakin. (Painan n. 80kg)

Slarto sanoi:
No kun proteiiniahan saisin ihan hyvin kaseiinina pari tuntia aikaisemmin olevassa ruokailussa, mutta kaipa sä sen tiedät. =) Eli laitan ton 1:1 suhteen hiilaria ja protskua, mutten ihan 50g kumpaakin. (Painan n. 80kg)

parempi vetää joka aterialla sitä proteinia. tulee tasaisella syötöllä. ja huomioi ettei minkään proteinijauheen pitoisuus ole 100% että jos vedät vaikka fastin hera80 niin 50g jauhossa on 40g proteinia.

Oon ainaki ite huommannu et hiilaria saa melkee mistä vaa, ja aika paljo. Proteiinia on yleensä aina vähemmän kuin hiilareita.
Tosin meetvurstissa on proteiinia 20g /100 mut siinä onki sitä rasvaa sitte reippaasti.
Ja niin kuin mullekkin on täälä sanottu niin kannattaa ennemmin protskuja vetää välipalaksi. Turhaa sitä sokeria on syödä (hiilaria)

Protskua ehdottomasti jokaiselle aterialle, määrän kanssa sitten pelataan tarpeen mukaan. Bodarille ateria ilman protskua on kuin levytanko ilman niitä painolevyjä. ;)

erkjetter sanoi:
pilkkaatko mun treenipainoja vai? häh? :curs:

:lol2:

Juu, mullahan on varaa kun palstan mimmitkin vääntää isommilla raudoilla kun minä. :D

No toinen totuus on, että vitut niistä treenipainoista kunhan patti kasvaa! :evil:

Voi voi.
Pitää sitten tulla tänne kysymään neuvoo joltain viisaammalta. Kun itse olen vasta alkanut salilla käymään. Nyt tätä palstaa lukiessani olen aatellut että ehkä olisi hyvä aloittaa joku kunnon treeni ohjelma:D Salila käytyäni menen vain mieleni mukaan johonkin laitteeseen joka sillä hetkellä on vapaa:D . Ja olen vissiin muutenkin treenannut päin PER...:D

Noh mitäs treeni ohjelmaa suositeltais ja mitä härpäkettä mihinkin väliin niin alkais
munkin suoritus paranee. Vaikka onhan tässä jo jonkin verran lihaksia tullut.
joku kolmen päivän ohjelma ois ehkä kova.
Jees taidanpä tästä lähtä salille tekemään jotain...

food-smiley-018.gif

Olen aika aloittelija joten kertokaas..

Onko tällainen hyvä jako:

Ma: Hauis, Ojentajat, Vatsat

Ti:Selkä

Ke: hieman aerobinen päivä, vaikka juoksua 30-40 min.+ kävelyä

To:Olkapäät, Rinta, Vatsat

Pe:Jalat

La:Vapaa

Su:Vapaa

Kiitos etukäteen vastauksista;)

Latest posts