Meah sanoi:
Olen aika aloittelija joten kertokaas..

Onko tällainen hyvä jako:

Ma: Hauis, Ojentajat, Vatsat

Ti:Selkä

Ke: hieman aerobinen päivä, vaikka juoksua 30-40 min.+ kävelyä

To:Olkapäät, Rinta, Vatsat

Pe:Jalat

La:Vapaa

Su:Vapaa

Kiitos etukäteen vastauksista;)

Järjestystä ja noita lepojen sijainteja voisi vähän mulkata.

ma: Kädet
ti: jalat
ke: lepo
to: rinta, olkapäät
pe: selkä
la: lepo tai aerobinen
su: lepo tai aerobinen

Eli jos tuossa keskiviikkona teet tuon aerobisen, tulee sulle 5 päivää putkeen treeniä, ei välttämättä paras mahdollinen juttu kun voi tehdä toisellakin tavalla.
su:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Järjestystä ja noita lepojen sijainteja voisi vähän mulkata.

ma: Kädet
ti: jalat
ke: lepo
to: rinta, olkapäät
pe: selkä
la: lepo tai aerobinen
su: lepo tai aerobinen

Eli jos tuossa keskiviikkona teet tuon aerobisen, tulee sulle 5 päivää putkeen treeniä, ei välttämättä paras mahdollinen juttu kun voi tehdä toisellakin tavalla.
su:

Nojoo, toisaalta, mutta kun ei mun kroppa kärsi mitenkään tosta treenistä, palaudun siis nopesti...tuntuu melkeempä jotenkin liian vähältä?:eek: Ja kun ei sitä oikeen tuu treenattuu la eikä su kun sillon olen aina jossain muualla kun salini lähettyvissä..:nolo:

Itsekin ajattelin alussa samallalailla että eihän se 4 kertaa viikossa riitä, mutta sitten kun alat saamaan asennetta siihen hommaan niin suorastaan odotat lepopäiviä. :david:

ostin tässä vähä aikaa sitten tälläsen glutamine purkin. Se on siis saman näköinen kuin pakkiksen kaupassa oleva kreatiinipurkki. Sellane punanen. Onko tämä samaa ainetta?

Slarto sanoi:
Itsekin ajattelin alussa samallalailla että eihän se 4 kertaa viikossa riitä, mutta sitten kun alat saamaan asennetta siihen hommaan niin suorastaan odotat lepopäiviä. :david:

Hyvin mahdollista tuo. Ja oon treenannu tosiaan vasta vähän yli 5 kuukeutta, alkuinnostusta varmaan:lol2:

Meah sanoi:
Nojoo, toisaalta, mutta kun ei mun kroppa kärsi mitenkään tosta treenistä, palaudun siis nopesti...tuntuu melkeempä jotenkin liian vähältä?:eek: Ja kun ei sitä oikeen tuu treenattuu la eikä su kun sillon olen aina jossain muualla kun salini lähettyvissä..:nolo:

Ota 2-jakoinen käyttöön ja treenaa sillä neljästi viikossa kovaa. Etköhän saa vähän haastetta palautumiskyvyllekin.;)

Timba79 sanoi:
Ota 2-jakoinen käyttöön ja treenaa sillä neljästi viikossa kovaa. Etköhän saa vähän haastetta palautumiskyvyllekin.;)

Eiii, en missään nimessä:hyper: En mä haluu mitään kaksjakosta, must tällai on kiva;) Mut sit vaa täytyy vetää kovemmat treenit:rolleyes: Paitsi kun että mua aina mietityttää oonkohan tehny tarpeeksi vaikka kyllä olen...tän takia varmaan naisille+aloittelijoilla venähtää sinne 2 tuntiin ne treeniajat:lol2: Mut onneks mä oon saanu pidettyy ne siin tunniks tai vähä alle..
Olen kuiteski pyrkiny tekee toistoja 10-14, riippuen tietenkin liikkestä ja vastuksesta.

Tosin, Timba, kiitos ehdotuksesta, voi olla että joskus sitä kokeilenkin:)

Meah sanoi:
Paitsi kun että mua aina mietityttää oonkohan tehny tarpeeksi vaikka kyllä olen...tän takia varmaan naisille+aloittelijoilla venähtää sinne 2 tuntiin ne treeniajat:lol2: Mut onneks mä oon saanu pidettyy ne siin tunniks tai vähä alle..
Olen kuiteski pyrkiny tekee toistoja 10-14, riippuen tietenkin liikkestä ja vastuksesta.
Musta toistoalue 8-12 on parempi.

Ja nyt on pakko sanoa tahan omasta kokemuksesta. Kun susta tuntuu "oonkohan tehny tarpeeks kovaa", niin sillon et ole. Kun olet tehnyt tarpeeks kovaa niin sillon kylla sen tiedat ja tunnet.

Suosittelen etta nostat ainaki kokeeks sarjapainoja. Salille ei menna tyttoilemaan (voi jesta, enta jos ma en jaksakaan, apua en ma kehtaa..), siita ei oo mitaan hyotya!

Mun oli aluks vaikea sisaistaa etta sen raudan ei ole tarkoitus liikkua helposti. Painot pitaa olla niin isot ettei pysty ajattelemaan muuta ku sarjan loppuunviemista. Siis kaytannossa niin etta lopussa on pakko irvistella tms.

Roppakaupalla tsemppia Meahille! :thumbs:

Cassyput sanoi:
Musta toistoalue 8-12 on parempi.

Ja nyt on pakko sanoa tahan omasta kokemuksesta. Kun susta tuntuu "oonkohan tehny tarpeeks kovaa", niin sillon et ole. Kun olet tehnyt tarpeeks kovaa niin sillon kylla sen tiedat ja tunnet.

Suosittelen etta nostat ainaki kokeeks sarjapainoja. Salille ei menna tyttoilemaan (voi jesta, enta jos ma en jaksakaan, apua en ma kehtaa..), siita ei oo mitaan hyotya!

Mun oli aluks vaikea sisaistaa etta sen raudan ei ole tarkoitus liikkua helposti. Painot pitaa olla niin isot ettei pysty ajattelemaan muuta ku sarjan loppuunviemista. Siis kaytannossa niin etta lopussa on pakko irvistella tms.

Roppakaupalla tsemppia Meahille! :thumbs:

Kiitoksia!:) Pidän tuon mielessä seuraavalla kerralla kun treenaan, eli huomenna jolloin kylläkin on jalkatreenit. Mutta siis saan kyllä kunnon hien aikaiseksi treenilläni, ja enään ei ole pelkoa siitä etten uskaltaisi/kehtaa kokeilla isompia painoja. Tämä johtunee siitä että käyn punttiksella jossa käy vain ja ainoastaan naisia jolloin kynnys kokeilla uutta ei ole todellakaan suuri:) Onneksi meillä on niin pirteät ja eloisat saliohjaajat jotka auttavat heti jos jonkun liikkeen kanssa on epäselvyyksiä.

Mutta minkä kokoisilla painoilla minun pitäisi tehdä esim. Olkapäät ja hauis? Onk oniissä liikaa toistoja jos teen sen 12 ja 3 sarjaa vaikkapa?(hauiksissa kylläkin 10 toistoa aina) mä voin nyt tulla tänne nolona myöntää että hauiksia teen 9 kg käsipainoilla, tangolla joku 15 kg??öö varmaan? ja viparit teen vissiin 6kg? onko se sitten liian vähän..? Olen täysin varma että jaloissa ja selässä minulla on tarpeeksi suuret painot mutta noista en ole ihan varma, vaikkakyllä vikat tuntuukin aina hankalilta.. hmmm....ja kauan menee siihen että saan näkyvät tulokset käsiini? jelppikää vielä:):) tarviin vähä apua:rolleyes:

jajajajajajaaj Cassyput......Mä irvistelen kyllä!!:D:D:D

Tuo Cassyputin vinkki on paikallaan kun olet Meah ilmeisesti jo hyvän tovin treenaillut ja tekniikat alkaa oleen kunnossa? Eli rohkeasti vain lisää painoa ja toistot sinne 8-12 välille, jopa kutosia voi pääliikkeissä ottaa huoletta.

Ja enemmän ei aina ole parempi, eli ei kannata ahnehtia sarjojen kanssa, mutta jos treeni menee tuntiin tai alle, ei siihen yleensä paljon liikoja nitkutuksia ehdi tekemään, eli sen puoleen kuulostaa hyvältä.

Jep, kiitoksia. Tänään salille:whip:

Nonnin, on minulla taas aika vaihtaa ohjelmaa (: elikkäs vaihdan nelijakoisesta ohjelmasta kolmijakoiseen, joka aikaisemminkin on jakona ollut ohjelma tosin on paljonkin muuttunut elikkäs:

3-Jakoinen ohjelma:

Jaolla:

1. Rinta, selkä ja epäkkäät
2. Jalat
3. Olkapäät, kädet

Jokaisessa 10,10,10
(tosin vaihtelevuuden takia muutannoita kuukauden välein).

Rinta, Selkä ja Epäkkäät

- Penkkipunnerrus, Vaaka:
- Penkkipunnerrus, Vino:
- Rintalihaslaite, fly:
- Kulmasoutu, tangolla:
- Kulmasoutu, käsipainoilla:
- Ylätalja, eteen:
- Taljaveto, kapea ote
- Leuanveto:
- Olankohautukset, tanko / käsipainot:
- Jalkojen nosto Dipissä:

Jalat

- Jalkakyykky penkille:
- Jalkakyykky ilman penkkiä / Etukyykky ilman penkkiä:
- Etureisiojennus:
- Takareisiojennus:
- Pohjenousu seisten:
- Pohjenousu istuen:
- Perusvatsalihakset (Lisäpaino):
- Selkälihakset (Lisäpaino):

Olkapäät, kädet

- Kapea penkki:
- Ranskalainen punnerrus:
- Hauiskääntö, Vinotuki + M-Tanko:
- Hauiskääntö, Seisten + M-Tanko:
- Keskitetty Hauiskääntö, käsipainot:
- Hauiskääntö, Istuen + M-Tanko:
- Rannekääntö, seläntakaa / istuen edestä (M-tanko):
- Pystypunnerrus 80asteen kulmassa:
- Vipunostot sivulle:
- Vipunostot kulmassa:
- Vipunostot eteen:

Aika tuhtipaketti siitä tuli, kertokaa jos siinä joku pahasti pielessä on taijotakin puuttuu tai vastaavasti jos jokin on täysin turhaa!?

Kiitokset.

Onko kaikki Pakkotoiston kaupasta ostettavat lisäravinteet turvallisia syödä?

Ostin vähän aikaa sitten vahingossa sellaisen Glutamiini purkin kun piti ostaa kreatiini purkki (näyttivät hyvin samanlaisilta). Onko näillä aineilla paljon eroa? Voiko Glutamiinia käyttää vaikka kreatiinin korvikkeena, eli käyttää samoin kuin kreatiinia?
Ja onko sitä glutamiinia terveellistä syödä? Ettei ala kassit surkastumaan ;)

Korppu1 sanoi:
Onko kaikki Pakkotoiston kaupasta ostettavat lisäravinteet turvallisia syödä?

Ostin vähän aikaa sitten vahingossa sellaisen Glutamiini purkin kun piti ostaa kreatiini purkki (näyttivät hyvin samanlaisilta). Onko näillä aineilla paljon eroa? Voiko Glutamiinia käyttää vaikka kreatiinin korvikkeena, eli käyttää samoin kuin kreatiinia?
Ja onko sitä glutamiinia terveellistä syödä? Ettei ala kassit surkastumaan ;)

et ole missään venäjällä, kyllä niitä on turvallista syödä kunhan katsot purkin kyljestä että jos mainitaan "älä ylitä 5g päiväannosta" niin et vedä sitten 50g.

glutamiinia ei voi käyttää kreatiinin korvikkeena. kreatiini lisää voimaa ja glutamiini auttaa palautumaan.

"Ja onko sitä glutamiinia terveellistä syödä? Ettei ala kassit surkastumaan ;)" saanko laittaa ton siguun? :lol2:

Heh.

Perinteisesti niissä purkeissa on käyttöohjeet, sama info löytynee myös verkkokaupan sivulta (esim tämä). Suomessa tuskin myydään mitään lisäravinnetta jolla olisi normaaliannostuksen mukaan syödessä haittavaikutuksia.

Joonaz sanoi:
- Kulmasoutu, tangolla:
- Kulmasoutu, käsipainoilla:
- Ylätalja, eteen
- Taljaveto, kapea ote
- Leuanveto
Jaksatko oikeasti vetää leukoja viidentenä selkäliikkeenä? Itse en tuollaisen setin jälkeen saisi kroppaa liikahtamaankaan leuanvetotangon alla roikkuessa.
Joonaz sanoi:
- Hauiskääntö, Vinotuki + M-Tanko:
- Hauiskääntö, Seisten + M-Tanko:
- Keskitetty Hauiskääntö, käsipainot:
- Hauiskääntö, Istuen + M-Tanko:
Vai 12 sarhaa hauiksille...

Lihasta ei tarvitse rääkätä jokaisessa reenissä niin loppuun että edes juomapuollua ei enää pysty nostamaan. Enemmän ei ole parempi, vaan avainsana on "riittävästi". Hauikselle ja ojentajalle pitäisi riittää pari liikettä lihasta kohden, maksimissaan 4.

Tiivistetysti vaikkapa näin:
- 2 liikettä lihasta (esim etureisi, ei koko jalat) kohden, selälle hiukan enenmmän
- Suositaan liikkeitä jotka rasittavat montaa lihasta kerralla (esim kyykky, punnerrukset vapailla painoilla, maastaveto, leuanveto)
- Keskitytään siihen, että sarjapainot nousevat pitkällä aikajänteellä. 1kg lisää kyykyn kovimpaan sarjaan viikossa, ja olet muutamassa vuodessa kuningas!
- Vaihtele sarjapituuksia, älä kangistu kaavoihin. Tee esim ensimmäisellä viikolla 10 toiston sarjoja, seuraavalla isommilla painoilla kuutosia. Sitten seuraavalla taas 10 toiston sarjoja, mutta pikkuisen isommalla kokonaisrasituksella kuin viimeksi...
- Unohda kikkailu, keskity perusasioihin.
- Syö! Paino ei nouse ja lihakset eivät kasva jos et syö oikein ja tarpeeksi!
- Lue, opiskele, kyseenlaista, kysy ;)

erkjetter:
et ole missään venäjällä, kyllä niitä on turvallista syödä kunhan katsot purkin kyljestä että jos mainitaan "älä ylitä 5g päiväannosta" niin et vedä sitten 50g.

Jup, katsastin vain että mitä sitä tuli ostettua. Kuulin joskus et serkunpikkuserkunveljenpojansetä oli vetäny kiinalaista kreatiinia ja sille oli kasvanu perseenreikä kyynärpäähän. Paha juttu

glutamiinia ei voi käyttää kreatiinin korvikkeena. kreatiini lisää voimaa ja glutamiini auttaa palautumaan.

Mjaa.. kaippa sitä pitää ostaa kreaa sitte ens viikolla.

"Ja onko sitä glutamiinia terveellistä syödä? Ettei ala kassit surkastumaan " saanko laittaa ton siguun?

Anna palaa vaa :D

Juoppo:

Perinteisesti niissä purkeissa on käyttöohjeet, sama info löytynee myös verkkokaupan sivulta (esim tämä). Suomessa tuskin myydään mitään lisäravinnetta jolla olisi normaaliannostuksen mukaan syödessä haittavaikutuksia.

Mjaa mitenkähä en huomannu tuota glutamiinia tuolla pakkiksen kaupassa...
Varmaa siks ku ne on siellä aminhappo osiolla, enkä pahemmin oo katsastanu sitä..

Heh ehin jo ottaa tuota glutamiinia kreatiinina, eli otin 4 kertaa päivässä. Onneks vain yhden päivän, kun aloin katsomaan purkin kylkeä tarkemmin ja toteamaan että ei pojat saatana, tämähä on iha väärä purkki. :D
Mut elossa vielä ollaan

Kiitos vastauksista

Saattaa kuulostaa hieman hölmöltä kysymykseltä, mutta minkäslaista ohjelmaa suosittelisitte jos olisi tarkoitus kehittää sekä voimaa että massaa mahdollisimman paljon?

Eipä muuten mikään kiire ole, kun tuo käsi napsahti poikki ja urheilukieltoa huhtikuuhun saakka, taitaa mennä vähintään toukukuulle ennen kuin puntilla käymistä uskaltaa edes ajatella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom