Hyvää iltaa!
Olen lueskellu tässä jo jonkin aikaa näitä juttuja täältä ja huomannut, että täällähän on kovin asiallista porukkaa toisin kuin monilla muilla foorumeilla, kiitos tästä kaikille käyttäjille!
Toivottavasti en ole väärään paikkaan kirjoittamassa, mutta, aluksi haluaisin kertoa mistä lähdin liikkeelle. Eli asia oli niin, että istuin vain koneella kaiket päivät sen mitä koulussa kävin ja senki asian poljin pyörällä, ei siis minkäänlaista liikuntaa. Viikonloput istuin koneella ja dokasin kaljaa ja vetelin sipsejä, ja söin muuta paskaa, liikuinkin sen verran, että kävin paskahuussissa vetämässä röökiä, sitäkin meni aski päivässä. Toivottavasti ymmärrätte tässä vaiheessa mikä oli homman nimi, niin ei tarvitse enemmän selittää
Ikää mulla on 19. 16.5.06 olin pitkä 176cm ja painoín 106kg, ja voin rehellisesti sanoa, ettei tosiaankaan ollu muuta kuin läskiä. Silloin päätin, että nyt on asian laita sellainen, että minä hommaan itselleni pyörän ja aloitan kevyesti polkien 3-4 kertaa viikossa sellaisen noin 4km lenkin, joka koostui suurimmaksi osaksi tasaisesta maastosta. Näin jatkui kesäkuuhun saakka, jolloin tuli mieleen, että nyt on aika pidentää lenkkiä ja siirryin siten 10km lenkkiin, jonka kävin myös saman määrän kuten aiemmankin lenkin. Mukaan tuli myös iltaisin sitten koiran kanssa lenkkeily, joka oli sama matka minkä aluksi ajoin pyörällä kevyesti. Kesäkuun lopussa sitten huomasin, että tämä pyöräilyhän on ihan mukavaa (jaksoi alkaa jo polkea jotenkuten) ja siirryin polkemaan sellaista 23km lenkkiä 3-4 kertaa päivittäin joka oli tasaista maastoa edelleen ja silloin tällöin käytin myös koiraakin lenkillä. Tässä vaiheessa muistaakseni muuten tapahtui sellainenkin seikka, että aloin kävelemään sitä 10km lenkkiä jota joskus pyöräilin. Heinäkuun puolessa välissä sitten alkoi jo siltä tuntumaan, että mustahan saattaa sittenkin vielä tulla jotain ja pidensin lenkkiä edelleen ja silloin aloin polkea jo sellaista päälle 30km päivässä, joka koostui aluksi tasaisesta maastosta ja loppu 7km ylä- ja alamäkeä kuin myös tasaista (mielestäni aika raskasta). Kevyet hölkkäyslenkit astuivat myös kuvioon tämän aikana (mistä olin helevetin onnellinen ku en muista milloin viimeks olisin pystynyt juoksemaan ku jalat ei kestäneet.) Tämän koko savotan aikana en käyttänyt nopeita hiilareita, jätin kaiken voisiko sanoa paskan poissa, käytin rasvaa mieluummin ja söin muutenkin porkkanoita banaaneita ym. hedelmiä.
Elokuun puolessa välissä sitten alkoi koulut ja lopetin nuo hommat sitten, ajattelin, että nyt on hyvä aika pitää vähän taukoa kun meinasi mennä yöunet ja kaveri puhui jostain ylikunnosta. Tosiaan, sitä taukoa sitten kesti sellaisen vajaa pari kuukautta, jolloin ruokavalio pysyi edelleen hyvänä.
Nyt sitten tauon jälkeen kun aloin tuossa kolme viikkoa sitten taas kuntoilemaan ja lähin hölkkäämään sellaista kevyttää niin huomasin että no PERKELE eihän tämä tunnu missään ja lisäsin vauhtia niin jopas alkoi tuntumaan ja päätin ottaa rauhallisesti kun pohjelihakset alkoivat temppuilemaan ja kävelinkin välillä siinä. Sillon muuten oli jätkät sellanen fiilis, että en voi lopettaa tätä hommaa ikinä! :D
Ostin tuossa käsipainotkin ja tanko mulla on aina kotona ollu, jota tuli muuten joskus nosteltua ihan urakallakin. Veikkaampa, että monia varmaan mietityttää mikä on miehen kunto tällä hetkellä. Miehen kunto on se, että pituus on 177cm ja paino on tällähetkellä 99kg mikä on sinänsä kummallista, että olen laihtunut noin vähän. Jotain kummallista on kuitenkin tapahtunut, nykyään menee sellaiset paidat päälle helposti, jotka on L-kokoa, ennen piti olla XL tai jopa XXL, en tiedä mitä on tapahtunut mut jotain on täytynyt tapahtua, siksi ajattelinkin tässä välissä kysyä että olisiko teillä tietoa?
Nyt sitten niihin käsipainoihin ja tankoon, kun mulla penkkikin kotoa löytyy. On varmaan vaikea vastata, mitä liikkeitä voisin tehdä? Oon kuitenkin tehnyt tässä hiljattain sellaisia liikkeitä, jotka vahvistaavat käsiä sekä olkapäitä (ne mulla mielestäni on hyvät), Rintaa olen ehdottomasti tehnyt, hävettää ku vasen tissi on niin paljon pienempi ku oikee. Niin ja yläselkää vahvistavia liikkeitä olen tehnyt. Mitä voisin vielä mahdollisesti tehdä? Kysymys on nyt siitä, että maha mulla on edelleen löysä, yläkroppa alkaa olla jo ihan okei, mutta vahvistetaan sitä, ongelma on todella paha tuon mahan ja alaselän kanssa. En tiedä miten niitä voisin vahvistaa ja juostessakin alkaa pirusti sattumaan alaselkään, huonot selkälihakset(ko)? Eikös jalat treenaudu ihan hyvin juostessa? Ne kun mulla on mielestäni hyvässä kunnossa kun tällaista mätisäkkiä on joutunut aina kantamaan :D Miten voisi vahvistaa persettä myöskin, kiinteyttää siis? Nyt siis olen hakemassa sellaista voisiko sanoa ohjelmaa, millä saisin itseäni kiinteämmäksi? En tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä? Millaisia sarjoja ja millä painoilla? Toistoja paljon vai vähän? Ei siis mitään havaintoa, mutta täällä on asiallista väkeä
Ai niin ja salitreenin alotan varmaankin ensikuussa. Olen muuten ihmetellyt kun ihmiset puhuvat kaksi- ja kolmejakoisesti treeniohjelmista ym. Itse ainakin olen ajatellut tällä huonolla tietämykselläni, että eikö olisi järkevintä koko kroppa aina kerralla treenata? Ai niin ja loppuun sen verran, että kyykkyä en perkele tee!!! Perustelut: Se sattuu niskaan, se sattuu selkään, se sattuu polviin, se sattuu käsiin.
Lopuksi kiitokset niille, jotka on jaksanut lukea tämän stoorin ja etenkin jotka vielä viitsivät neuvoja antaa. Jos jäi jotain epäselväksi, kysykää vain, olen nykyään tullut jäädäkseni tälle foorumille ;) Ai niin, vielä sen verran, että jos joku sellainen sattuu lukemaan viestini joka on niinkuin minä ennen, niin toivottavasti tämä tsemppaa ees vähän aloittamaan, koska kaikista voi mielestäni aina tulla jotain!
-nykyinen kuntoilija