Paljon painaa painot taljassa noin yleisesti siis (varmasti eroja on eri taljoissa)
esim. ylätaljassa 5kg vaiko 7,5 kg ???

No nimenomaan riippuu taljasta. Missä itse reenaan niin siellä toisessa taljassa on 7,5 kg ja toisessa taljassa 5 kg.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyykyssä voi myös koittaa pitää tankoa hieman alempana lapojen päällä. Idean tajuaa kun ottaa tangon normaalisti niskaan ja laittaakin kädet järjettömän leveälle, tanko hakeutuu lapojen päälle sitten itsestään. Kun kohta löytyy, voi kädet sitten ottaa jatkossa kapeammalle.
Juu, se tanko tulee tonne takaolkapäiden päälle. Kun lasket tangon alemmas, muodostuu tonne takaolkapäiden päälle sellainen kuppi jossa se tanko pysyy mukavasti. Parilla ekalla kerralla tuntuu tippuvan, mutta jatkossa tuntuukin sitten paljon vakaammalta kuin tanko niskassa -tyylillä.

Ravinto-ongelmia

Millä aterialla kannattaa syödä eniten proteiineja?
Vai kannattaako niitä nauttia koko päivän tasaiseen tahtiin?

En käytä lisäravinteita, mutta syön rasvatonta ja hiilaritonta tonnikalaa aina salipäivinä yhen n. 180g:n (josta tonnikalaa n. 140g ja siitä proteiineja 23g/100g) purkin n. 15 minuuttii salilla rehkimisen jälkeen. Muuten syön tavallist kotiruokaa. Pitäiskö syödä enemmänki pelkkää protskuu? Tarkotuksenahan mulla on kasvaa ja saada voimaa.

Oon lukenu myös tällasesta, et protskuu/hiilareit/rasvaa pitäis syödä suhteessa 30/40/30. Toi suhdeluku on mun mielest ihan mahoton. Ei oo mahollist, et ravinnost 30% sisältäis rasvaa. Voisko vaik joku oppineempi selventää miks pitäis syödä tollasii määriä rasvaa, ja mistä ruuasta on mahollista saada tossa suhteessa noit ravintoaineit.

Proteiinipitoista ruokaa kannattaa syödä joka aterialla. Sopiva määrä on tuollainen n.30 g proteiinia ateriaa kohden. Salilla käynnin jälkeinen ateria voi sisältää enemmänkin.

Salin jälkeen olisi hyvä syödä jotain, josta saat hiilihydraatteja. Tonnikalan lisäksi 1-2 banaania on ihan käypä setti, jos et lisäravinteita halua käyttää.
Saat varmasti tarpeeksi proteiinia, jos syöt tavallista kotiruokaa ja välipaloina rahkaa, raejuustoa tms.

Ravitoaineiden suhde 30/40/30 ei ole ihan mahdoton. Suhteella ilmaistaan proteiinin,hiilihydraattien ja rasvan osuudet kokonaiskaloreista, ja koska rasva sisältää 9 kcal/g ja hiilarit ja proteiinit 4kcal/g, niin osuus ei tarkoita sitä, että ravinnossa pitäisi olla 30g rasvaa/100 g. Rasvaa tarvitaan kohtuullinen määrä esim. solujen uudistumiseen ja muutenkin rasva on elimistölle välttämätön aine. Hyviä rasvoja saat vaikkapa rypsi- tai oliiviöljystä.

Ois nyt 2 kysymystä.
1:Voiko 5x5 ohjelmaa käyttää muuhunkin kuin penkkiin?

2:Kuinka paljon pitäs kiloja tulla lisää penkki tulokseen 5x5 ohjelmalla kuukaudessa ku oon nyt about 2kk treenannu ja mulla on tullu 5kg lisää penkki maximiin.

Ois nyt 2 kysymystä.
1:Voiko 5x5 ohjelmaa käyttää muuhunkin kuin penkkiin?

2:Kuinka paljon pitäs kiloja tulla lisää penkki tulokseen 5x5 ohjelmalla kuukaudessa ku oon nyt about 2kk treenannu ja mulla on tullu 5kg lisää penkki maximiin.

1.voi
2.riippuu ihan henkilöstä

Kuinka monta grammaa pitäis miehen saada protskuu päiväs panokiloo kohti?
taitaa 2 grammaa olla se nyrkkisääntö

p.s. hauska typo sulla tossa :lol2:

Malto ja sokeri

Ovatko malto ja sokeri "terveysarvoiltaan" samanlaisia? Suunnittelen tämmöistä välipaladrinkkiä, niin mietin että ajaisiko 3 dl sokerimäärä saman asian kun sama määrä maltoa. On tuo 3 dl vaan sen verta iso määrä, että jos sokeri on paljonkin epäterveellisempää kuin malto niin pysyttelen suosiolla maltossa. Paljon halvemmaksi sokeri kyllä tulisi..

Kertausta:
Miksei saa juoda palkkaria samalla kun treenaa?
Mitä hiilihydraatti tekee palkkarissa? antaa energiaa ?

Kertausta:
Miksei saa juoda palkkaria samalla kun treenaa?
Mitä hiilihydraatti tekee palkkarissa? antaa energiaa ?
Kyllähän bodimunkeista bodimunkein, Hulkki vetää palkkarinsa kesken treenin. Joten se tuskin on vaarallista. Hiilarit vissiin täyttävät treenin aikana tyhjentyneitä glykosamiinivarastoja? Eiku mikä se sana oli, glyko-alkuinen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom