10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten/mitä kannattaisi "tankata" ennen treeniä ku ongelmana on se että energia loppuu aina kesken treenin? Tänäänkin söin noin 45min ennen treeniä kevyesti, mutta silti loppui energia kesken. Missä vika? Vai onko vika vain päivittäisessä syömisessä?

Kiinnitä huomiosi syömisiin kokonaisuudessaan. Eli pari tuntia ennen treeniä iso ateria jossa paljon hiilareita ja vähän ennen treeniä protujuoma ja esim. banaani jos ei tule huon olo hiilareista just ennen treeniä.

Ei tuo tankkaaminen mitään auta jos ei päivän muut syömiset ole kunnossa.

Senathus sanoi:
Monta lämmintä ateriaa päivässä 15 vuotiaan kannattaa syödä?
Niin monta, että päivän kokonaiskalorit täyttyy. Jos kaksikin ateriaa syöt niin hyvä on. Muista myös, että aamupala on tosi tärkeä.

Aamupalan ja lämpimien aterioiden väliin vaan sitten välipaloja.

Arveluttaa tuo kalorilaskuri

Eli sitä pitkästä aikaa käyttelin kun diettiä pitäis aloitella (lue:ylimääräiset vain pois)

Eli lätkin sinne rehellisesti tietoni 18v/185.5/106.6kg
Perusaktiivisuutesi tänään kohtaan laitoin kevyt enkä lainkaan liikuntaa
Arvioitu TAVOITE 2673 kcal vuorokaudessa (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva) - Eli tuossa olisi tämmöisen lepopäivän peruskulutus

Sitten laitoin rankemman päivän
Perusaktiivisuutesi tänään: kohtalaisen raskas
Kuntosaliharjoittelua 60min
Arvioitu TAVOITE 3487 kcal vuorokaudessa (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)

Silmääni nuo kcal määrät näyttävät pieniltä tähän massaan(läskiin) nähden?

Oikeastaan nuo näyttää ihan järkeviltä lukemilta. Anna mennä noilla vaan, jos mitään ei tapahdu, muokkaat sitten niitä.

edelleen mua vaivaa toi oikea alavatsalihas se on olematon verrattuna vasempaan ja oon niitä vatsoja treenannu samanlailla kun muitakin lihoja, muihin lihaksiin noita tuloksia onkin jo ihan mukavasti tullut mutta se oikea alavatsa häiritsee, tiiän että kaikki lihakset ei voi olla tasapainossa mutta se ei vaan oo hienon näköstä kun on 5 pack :) eli neuvoja tännekin päin

En tiedä onko tämä oikea threadi kysyä asiaa, mutta kokeillaan.

Eli tapaus on tällainen: Olen kiinnostunut rauhanturvatehtävistä ja juuri pidetyissä kutsunnoissa sain hakemuksen käteeni millä voin hakea valmiusjoukkoihin. Jos mut huolitaan esikarsinnoista varsinaisiin testeihin niin pitäisi olla kroppa kunnossa. Olen jonkun verran urheilullinen mutta kuntoa pitäisi vielä kohottaa ja lihaksiin saada voimaa (ja kokoa :) ) Eli minkälaista kuntoiluohjelmaa suosittelisitte mulle?
Ajattelin itse, että vetäisin kaksi punupäivää ja kaksi lenkkiä viikossa. Tietenkin noitakin voi muuttaa jos jollain on parempia ehdotuksia. Pitäisikö vetää nuo punut yksi- vai kaksijakoisina? Ja minkälaisia sarjoja pitäisi vetää. Olen salilla käynyt vain satunnaisesti ja silloin vetänyt tyyliin 2x12 sarjoja sitäsuntätä lihaksia. Mutta nyt pitäisi saada jonkunnäköinen roti tähän touhuun.

Mulla olis tämmöinen kysymys

Eli olen 14v ja kohta puoliin olen saamassa puntti kamoja(siis niinkun penkkipunnerrus jutut jne,pelaan lätkää)niin kehittääkö jalkaprässi yhtä hyvin kuin jalkakyykky?meinaan en viitsi kyykyn takia riskeerata selkää jotenka prässi olis aika kiva,voiko prässillä kehittää ns.Nopeusvoimaa kuten kyykyllä voi?

Eli olen 14v ja kohta puoliin olen saamassa puntti kamoja(siis niinkun penkkipunnerrus jutut jne,pelaan lätkää)niin kehittääkö jalkaprässi yhtä hyvin kuin jalkakyykky?meinaan en viitsi kyykyn takia riskeerata selkää jotenka prässi olis aika kiva,voiko prässillä kehittää ns.Nopeusvoimaa kuten kyykyllä voi?

Jalkaprässi ei kehitä lähellekään niin hyvin jalkoja, eikä muutenkaan kropan yleistä voimantuottoa. Kun opettelet sen kyykyn tekemään alusta lähtien oikein, niin saat siitä niin paljon etua verrattuna prässiin. Onhan kaikenlaiset kyykyt paljon lajinomaisempiakin kuin prässi. Jos kuitenkin aattelet asiaa niin, että luistelu tapahtuu seisaaltaan...myös kyykyt tehdään seisaaltaan. Joten turha pelko pois...Opettelet vaan tekemään sen kyykyn alusta lähtien oikein ni hyvä tulee!! Sen prässin voit tunkea vaik sinne minne valo ei paista. :)

Jalkaprässi ei kehitä lähellekään niin hyvin jalkoja, eikä muutenkaan kropan yleistä voimantuottoa. Kun opettelet sen kyykyn tekemään alusta lähtien oikein, niin saat siitä niin paljon etua verrattuna prässiin. Onhan kaikenlaiset kyykyt paljon lajinomaisempiakin kuin prässi. Jos kuitenkin aattelet asiaa niin, että luistelu tapahtuu seisaaltaan...myös kyykyt tehdään seisaaltaan. Joten turha pelko pois...Opettelet vaan tekemään sen kyykyn alusta lähtien oikein ni hyvä tulee!! Sen prässin voit tunkea vaik sinne minne valo ei paista. :)

Noh Siis voiko niillä penkkipunnerruksen painoilla tehdä kyykkyä esim?vai joku juttu erikseen?ja miten se kyykky tarkalleen ottaen tehdään, että se ei vaurioittaisi etenkään selkää eikä niveliä, koska oon kuiteski kasvuvaiheessa niin se saattais vaurioittaa paikkoja.

Nonii eli kysytäämpäs nyt sitten. Haluisin tietää treeniohjelmista sen verran, että ku oon seurannut aika monien treeniohjelmia ni oon huomannut, että yhtä lihasta tehään vaan yhtenä päivänä viikossa. Siis esim. Käsiä maanantain ja sitten viikon tauko ja sitten ens maanantaina taas käsiä. Mikä idea tässä on? eikö esim. käsiä voisi tehdä useammin? :nolo: :nolo: :nolo:

noob:D

Voi käsiä tehdä useamminkin. Mutta sillon tehdään vähemmän sarjoja, kuin jos tehdään vain kerta viikkoon.

Lepolomat?

Oon kuullu, et välil kannattais pitää viikon tai parin mittane tauko treenamisest. Mitä hyötyy tollasist lomist on, miten ne pitäis ajottaa ja mitä noil tauoil kannattaa tehä?

En käytä. Eli siis sen kuuluukin tuntua? :evil:

Sit en osaa sanoa :nolo: mutta kannattaa vissiin käytä jotain pehmustetta niskan ja tangon välissä.

E: Tai sit annat tangon vaan nojata jotenkin liikaa niskaan tai jotain. Joku kokeneempi saa neuvoa sinua lisää. Mutta varsinkin suurilla painoilla voisi kuvitella, että tulee ongelmia jos jotenkin nostat niskalla.

Mikä menee väärin kun kyykyssä sattuu niskan nikamiin?

Kyykyssä voi myös koittaa pitää tankoa hieman alempana lapojen päällä. Idean tajuaa kun ottaa tangon normaalisti niskaan ja laittaakin kädet järjettömän leveälle, tanko hakeutuu lapojen päälle sitten itsestään. Kun kohta löytyy, voi kädet sitten ottaa jatkossa kapeammalle. En tiedä onko tämäkään oikea tapa, mutta ei ainakaan käy niskaan, joskus tästä palstalta luin. Voiko enää sekavemmin selittää...

Suositut

Back
Ylös Bottom