No ku mä haluun niinku voimaa pää asiassa mutt ois se lihasmassaki kivaa saada ni millasilla prosenteilla mun kandeis penkissä tehä tämmöset sarjat
2x12, 3x6-8?Ja sit ku jos joku teistä viittii laittaa ne prosentit ni toimiiko ne samat prossat muihinki liikkeisiin esim. kyykkyyn?:evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
dodii, eli kreatiinista kysymys. :jahas: eli ku kuuri on loppunu ja ootettu 4 viikkoa
ja halutaan alottaa uudestaan niin tuleeko taas tehä tankkaus vai onko kreaa vieläki kehossa sen verran että ei tarvi

toinen kysymys, eli jos on nostanu jotain rawina niin tarkoittako se sitä että ei oo käyttäny mitään releitä vai saako raw nostoissa käyttää rannesitetiä, vyötä, polvisiteitä,

tietoo asioista mulla yhtäpaljo ku :david: :lla mutta siks tänne osiolle kirjoittelenki :D

Uusi tankkaus.

Rawina ku nostetaan, niin ei käytetä mitään varusteita, jotka tuovat lisäkiloja(auttavat ylösnostossa). Rannesiteet on ok, ellei rannekääntöä tehdä ;).

No ku mä haluun niinku voimaa pää asiassa mutt ois se lihasmassaki kivaa saada ni millasilla prosenteilla mun kandeis penkissä tehä tämmöset sarjat
2x12, 3x6-8?Ja sit ku jos joku teistä viittii laittaa ne prosentit ni toimiiko ne samat prossat muihinki liikkeisiin esim. kyykkyyn?:evil:

Nyt oot vähän hakoteillä. Jos haluat voimaa, ja tehdä prosenttiohjelmalla, niin laita searchiin "ryssäpenkki". Se käy myös kyykkyyn.

toinen kysymys, eli jos on nostanu jotain rawina niin tarkoittako se sitä että ei oo käyttäny mitään releitä vai saako raw nostoissa käyttää rannesitetiä, vyötä, polvisiteitä,

tietoo asioista mulla yhtäpaljo ku :david: :lla mutta siks tänne osiolle kirjoittelenki :D

virallisesti raw penkissä saa käyttää vyötä ja rannesiteitä. omasta mielestä kyynärlämmittimienkin käytö sallitaan, mutta virallisissa raw kekkereissä niitä ei nykyään sallita.

Tuossa uusailin omaa ohjelmaani, ja kolmijakoisella mennään, mutta sarjoja ja toistoja muuteltiin.

Ajattelin ettäs jos tekisi nykyään 3 sarjaa per liike, toistoilla 12-8-6, sen sijaan kun ennen oli 4 sarjaa per liike, toistot 15-10-8-4, ja JOKA sarja loppuun asti, että jos meni 14 sijaan 15 niin vedettiin :P

Nyt luin ja kyselin, ja ymmärsin ettei tuo ole ollut kannattavaa, vaan olisi parempi vetää pari ekaa sarjaa suht. kevyesti ja vika sit ihan kovaa. Kysymykseni onkin, että miten nuo pitäisi vetää nuo sarjat?sen verran painoa että juuri ja juuri menee tuo 12,8 jne jne.. vai niin että ne menee ihan helposti, ja viimenen sit vetää vähän kovemmin?

tämä mietityttää, ja äsken salilla juuri pyörähdin ja tein tuolla ohjelmalla, ihan hyvältä tuntui, mutta tuntui että jää jotenkin sit vajaaksi, kun teki kaksitoista ja olisi saattanut mennä vaikka neljätoistakin? :eek:

Lihaa olisi tarkoitus saada tuolla ohjelmalla lisää :rolleyes:

Nyt oot vähän hakoteillä. Jos haluat voimaa, ja tehdä prosenttiohjelmalla, niin laita searchiin "ryssäpenkki". Se käy myös kyykkyyn.

En saanu mitää apuu tosta rysäpenkki hommasta.Ettekö vois vaan sanoo et millasilla painoilla pitäs nostella et tulis voimaa ku sarjat on semmoset mitä viime viestissäni laitoin ja teen ne 1 kerran viikossa.BTW mun penkki maximi on jotain 55-60kg.

Joo elikkä en jaksanut kahlata koko threadia läpi, joten kysymys kuuluu että mistähän voisi johtua että kun teen kyykkyä ja teen aina syväkyykkyä, niin ei tartte laittaa paljoakaan painoa niin alan pyllistämään, voisko johtua esim. jostain tasapaino ongelmista, vai onko selkä liian heikko? En oikeen saa kunnolla jalkoihini poltetta tai pumppia kun alan aina jossain vaiheessa pyllistämään. Pituutta löytyy tommonen 190cm, mikäli se mihinkään vaikuttaa.

Miten/mitä kannattaisi "tankata" ennen treeniä ku ongelmana on se että energia loppuu aina kesken treenin? Tänäänkin söin noin 45min ennen treeniä kevyesti, mutta silti loppui energia kesken. Missä vika? Vai onko vika vain päivittäisessä syömisessä?

Itsellä tuntuu ainakin dieettien ekoina päivinä, että maha hiukan kiertää ja siellä on ilmaa. Voi hyvin olla et syöt vaan selvästi vähemmän kuin ennen. Noita ruokailujasi ku katsoo niin et kyllä paljoa syökään.

edit.

Ja vielä tohon jälkimmäiseen. Vähän viittais ehkä toikin että ruokaa ei tuu tarpeeks, varsinkin jos vielä liikut paljon. Kaloreiden laskemisella sekin selviäis. Kannattais kuitenkin alkaa syömään enemmän. Jos paino alkaa nousta paljon, niin vähennät sitten syömisiä hiukan.

Mutta ainaku syön, niin syön paljon. Siis olen 171cm pitkä ja painan 57kg ja 15 olen vuotias, niin olenko alipainoinen?

Mutta voiko joku tehä mulle hyvän ruokavalion? Toki paino on noussu kaksi kiloa entisestä.

En saanu mitää apuu tosta rysäpenkki hommasta.Ettekö vois vaan sanoo et millasilla painoilla pitäs nostella et tulis voimaa ku sarjat on semmoset mitä viime viestissäni laitoin ja teen ne 1 kerran viikossa.BTW mun penkki maximi on jotain 55-60kg.

Jos sun maximi on luokkaa 55-60kg, niin voisit ensin hinkata esim 3x12, nostamalla pikkuhiljaa painoja. Kun saat penkistä sellasen 70-75kg hallitset luultavasti jo jotenkin tekniikan(olettaen, että luet ohjeet vaikka tältä palstalta ja pyydät salilla kokeneempia neuvomaan) ja voit alkaa tekemään vaikka tota "Miken 2x6" systeemiä, johon löytyy ohjeet palstalta.

Tapoja on satoja(rimmaa), mutta ens alkuun joudut opetella tekniikan hinkkaamalla toistoaluetta 8-12 niin, että KAIKKI toistot ovat puhtaalla tekniikalla tehtyjä. Kun saat tekniikan kuntoon ja maximia ylöspäin, niin voit alkaa tekemään 1-6 toiston sarjoja voimankasvatusmielessä.

Joo elikkä en jaksanut kahlata koko threadia läpi, joten kysymys kuuluu että mistähän voisi johtua että kun teen kyykkyä ja teen aina syväkyykkyä, niin ei tartte laittaa paljoakaan painoa niin alan pyllistämään, voisko johtua esim. jostain tasapaino ongelmista, vai onko selkä liian heikko? En oikeen saa kunnolla jalkoihini poltetta tai pumppia kun alan aina jossain vaiheessa pyllistämään. Pituutta löytyy tommonen 190cm, mikäli se mihinkään vaikuttaa.

Heikot tukilihakset. Vatsoja ja alaselkää vahvemmaksi.

Miten/mitä kannattaisi "tankata" ennen treeniä ku ongelmana on se että energia loppuu aina kesken treenin? Tänäänkin söin noin 45min ennen treeniä kevyesti, mutta silti loppui energia kesken. Missä vika? Vai onko vika vain päivittäisessä syömisessä?

Syöt liian myöhään. Kokeile syödä 2h ennen treeniä ja sitte 1h ennen treeniä jotain nopeaa hiilaria (banaani?).

tämä mietityttää, ja äsken salilla juuri pyörähdin ja tein tuolla ohjelmalla, ihan hyvältä tuntui, mutta tuntui että jää jotenkin sit vajaaksi, kun teki kaksitoista ja olisi saattanut mennä vaikka neljätoistakin? :eek:

Sitte laitat ens kerralla pari kiloo lisää tankoon. En suosittele sarjojen loppuun tekemistä ikinä, ellei se jollain tapaa kuulu ohjelmaan.

Niinkuin Kani- jo kertoikin niin keskivartalo kuntoon. Toinen mikä pitää olla kunnossa on liikkuvuus...eli takareidet, pohkeet, nilkat.

Mutta ainaku syön, niin syön paljon. Siis olen 171cm pitkä ja painan 57kg ja 15 olen vuotias, niin olenko alipainoinen?

Mutta voiko joku tehä mulle hyvän ruokavalion? Toki paino on noussu kaksi kiloa entisestä.

No et sä kyllä niin hirveästi paina ton pituiseksi kaveriksi.

TOSSA on ainakin muutama ruokavalio esimerkki. Sun ikäises/kokoises voi varmaan huoletta syödä jonkin verran alle 3000kcal päivässä. Jos tietysti liikkuu paljon, niin kulutus tietenkin kasvaa sen mukana.

Jos et jaksa ruuista kaloreita laskea niin vaa'an kanssakin pystyy kyllä seuraamaan, tuleeko kaloreita tarpeeksi. Paino saa sinulla nousta ainakin 3-4kiloo kuukaudessa. Joten seurailet sitä, niin tiedät syötkö tarpeeksi.

edit.
Ja noista ruokavalio-esimerkeistä se jälkimmäinen. Karsit siitä sit tarvittaessa jotain pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom