10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Melko typerä kysymys, johon ei edes pysty mitenkään antamaan oikeaa (tai edes sinne päinkään) vastausta.

Hassuilla ihmisillä on hassuja kysymyksiä

esko88 sanoi:
Onko 5x5 - sarjamäärä hyvä. Eli vetää 5 viiden toiston sarjaa. Päteeekö se moneen laitteeseen? Tuleeko kehitystä???
´
Perusliikkeissä varmaan ihan hyvä, mutta ei varmaan muissa. Kehitystä tulee aina kun treenaa kovaa, muistaa syödä oikein sekä levätä tarpeeksi.

Mikä on paras tapa saada penkkitulos mahdollisimman nopeasti ylöspäin? Onko tuo 2x6 tai 5x5 vaikka 2 kertaa viikossa hyvä? Olisin kyllä itse valmis vetämään kerralla monta kertaa enemmänkin noita sarjoja, mutta jos vetää vaikka 10 sarjaa kerralla, niin onko se jo liikaa, ja tulos ei nouse niin hyvin?

Kyllä mää oon aina luullu, että mitä enemmän treenaa, sitä enemmän tulokset nousee, mutta silti kaikki ammattilaiset suosittelee täällä tollasia muutaman minuutin vieviä treenejä(esim. juuri penkkireeni (esim.2x6)).

Eli mikä on oikea sarjamäärä kerralla ja monenko sarjoja, jos vetää kaiken noin 2 kertaa viikossa?

Mikä on paras tapa saada penkkitulos mahdollisimman nopeasti ylöspäin? Onko tuo 2x6 tai 5x5 vaikka 2 kertaa viikossa hyvä? Olisin kyllä itse valmis vetämään kerralla monta kertaa enemmänkin noita sarjoja, mutta jos vetää vaikka 10 sarjaa kerralla, niin onko se jo liikaa, ja tulos ei nouse niin hyvin?

Kyllä mää oon aina luullu, että mitä enemmän treenaa, sitä enemmän tulokset nousee, mutta silti kaikki ammattilaiset suosittelee täällä tollasia muutaman minuutin vieviä treenejä(esim. juuri penkkireeni (esim.2x6)).

Eli mikä on oikea sarjamäärä kerralla ja monenko sarjoja, jos vetää kaiken noin 2 kertaa viikossa?

Kannattaa lukea voimapuolen threadeja ja kiinnittää huomiota etenkin nimimerkki jto:n postauksiin, sieltä löytyy hyviä ohjelmia niin penkkiin kuin muihinkin pääliikkeisiin jos päätavoite on tuloksien nostaminen.

2x6 tehdään ainakin vain kerran viikossa (pääliike) ja lisäksi muita, kuten vinopenkki, kapeapenkki ym.

mä oon koittanu sellast et ku on oikeen rintapäivä et teen penkis sen 3x8 + talja/VP ja sit toisel päiväll ku on penkki ni teen sen 5x5.. en tiiä mitä tekkee mut kokeilus..juuh sammaa mielt et selailet vähän noit threadeja

en nyt jaksa käydä läpi koko thrediä niin tässä yks N00B kysymys:

Onko noista "rasvanpoltto" tableteista mitään hyötyä??? esim: Citrilean tai Weider Lecithin Plus...siis tietysti jos treenaa....

kiitos :)

Vaikka en enää varsinainen aloittelija ole, päätin täältä kysyä: eli harrastan judoa ja treenejä on 3-4 krt/vko ja salilla olen käynyt 3 kertaa viikossa. Joskus olen käynyt lenkillä illalla, jos aamupäivällä olen ollut salilla. Eli haluaisin kysyä miten onnistuu puntin ja judon treenaaminen samana päivänä. Olen pitänyt yhden päivän lepoa, välillä puntittomia viikkoja. Ongelma on siinä, ettei judotreeneistä kauhean mielellään ole pois, mutta puntinkaan määrää en kauhean mielelläni vähentäisi, pikkaisen lihasmassaa olisi tarkoitus saada. Opiskelut tietysti välillä sekoittavat tilannetta. Judossa pitempiä taukoja on joulun aikaan, hiihtolomalla ja kesällä kahden kuukauden paussi.

Kun käyttää nostovyötä, niin vahvistuuko siinä nämä keskikropan lihakset: vatsat, syvät vatsat, alaselkä ja kyljet yhtälailla, kuin jos samat liikkeet tekisi ilman vyötä? Olettean tietysti että sitä vatsaa jännittää samanlailla esim. kyykyssä.

Kun käyttää nostovyötä, niin vahvistuuko siinä nämä keskikropan lihakset: vatsat, syvät vatsat, alaselkä ja kyljet yhtälailla, kuin jos samat liikkeet tekisi ilman vyötä? Olettean tietysti että sitä vatsaa jännittää samanlailla esim. kyykyssä.

Jos haluaa vahvistaa keskikroppaa, niin vyö ehdottomasti pois.

Vaikka en enää varsinainen aloittelija ole, päätin täältä kysyä: eli harrastan judoa ja treenejä on 3-4 krt/vko ja salilla olen käynyt 3 kertaa viikossa. Joskus olen käynyt lenkillä illalla, jos aamupäivällä olen ollut salilla. Eli haluaisin kysyä miten onnistuu puntin ja judon treenaaminen samana päivänä. Olen pitänyt yhden päivän lepoa, välillä puntittomia viikkoja. Ongelma on siinä, ettei judotreeneistä kauhean mielellään ole pois, mutta puntinkaan määrää en kauhean mielelläni vähentäisi, pikkaisen lihasmassaa olisi tarkoitus saada. Opiskelut tietysti välillä sekoittavat tilannetta. Judossa pitempiä taukoja on joulun aikaan, hiihtolomalla ja kesällä kahden kuukauden paussi.

Aivan hyvin pystyy käymään puntilla ja judossa samana päivänä.
Mitää ongelmia ei pitäs tulla jos ei aivan nälkäkurkidietillä ole.

Vaikka en enää varsinainen aloittelija ole, päätin täältä kysyä: eli harrastan judoa ja treenejä on 3-4 krt/vko ja salilla olen käynyt 3 kertaa viikossa...

Oikein mukavasti sopii. Mulla on sama tilanne, eli judo lajina ja nykyään treenejä 3 kertaa viikossa (keskiviikkona 3h) ja punttitreeniä niinikään 3 kertaa viikossa. Mulle sopi parhaiten laittaa molemmat samalle päivälle, niin sai aina väliin täyden lepopäivän. Eli aamulla punttis ja illalla judo. Samalla tulee venytyksetkin hoideltua. :)

...Olettaen tietysti että sitä vatsaa jännittää samanlailla esim. kyykyssä.

Vyötä käytettäessä vatsaa jännitetään vyötä vasten, ilman vyötä vatsa kiristetään syvillä vatsalihaksilla. Ilman vyötä tehdessä tärkeää on kans hengitystekniikka (ilmat ylhäällä sisälle, lasketaan ilmat tukemaan alaselkää, vatsa sisälle ja paketti tiukaksi, sitten vasta lähdetään laskeutumaan). Toki myös vyötä käytettäessä mutta merkitys korostuu. Ilman vyötä oppii oikeanlaisen tekniikan nopeammin ja ennen kaikkea pienemmillä painoilla (loukkaantumisriskillä).

Mites se on että kannattaako esim hauiskääntöjä tehä sarjassa mieluummin 20 vai 10 toistoa jos haluaa kokoa hauiksille?
Entä jos haluaa tähdätä enemmän voiman saantiin?
Niin ja sitte vielä sarjojen määrä. Meneekö näin: mitä enemmän toistoja sitä vähemmän sarjoja ja päin vastoin?
Hauiskäännön otin vaan esimerkkiliikkeeksi mutta päteekö kaikille lihaksille sama periaate?

Kun sais nämä perustiedot kohilleen niin vois alkaa suunnitteleen jotaki...

Salilta puuttuu leuanvetotanko ja "pohjekoneet" kokonaan. Mitä tilalle? Miten improvisoisitte korvaavia liikkeitä?

Olen nyt tehnyt leuanvetojen korvikkeena ylätaljaa myötäotteella. Pohkeita olen tehnyt siten, että laitan smith-telineen alle laatikon, jonka päälle nousen siten että kantapäät jäävät ilmaan ja jalkaterän etuosa on laatikon päällä. Sitten vaan ylös-alas liikettä tanko harteilla. Onko nämä ok? Keksittekö jotain tehokkaampia vaihtoehtoja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom