10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun puhutte painoista ja paljonko nostatte penkistä ni lasketaanko painoihin mukaan tangon paino.Niinku esim jos mä nostasin penkistä 100kg tangon kanssa ja tanko painais 20kg ni oisko mun maximi 100kg vai 80kg?
Ja sit toinen kysymys ett tarkottaako 5X5 ohjelma sitä että teen 5 sarjaa joissa kaikissa on 5 toistoa?

Aattelin lisätä aerobisen määrää treenirutiiniin. Meinaan vetää treenin jälkeen niin kannattaako palkkari vetää treenin jälkeen (ja sit aerobinen)vai sitte ku on vetäny treenin ja sen aerobisen? Kyseessä on noin 30-45 min kuntopyörällä.

Saisinko vastauksen tähän? :evil:

Saisinko vastauksen tähän? :evil:

muista en tiedä,itse vetäisin (ja olen vetänyt) sen palkkarin vasta aerobisen jälkeen.tiedä nyt sitten onko sillä niin hirveästi isoon kuvaan merkitystä kummin perin ne tekee.pääasia että tekee :D

Toistomäärien vaihtelusta:
Treenaan nelijakoisella tällä hetkellä. Mitä mieltä olette jos teen
Viikko 1 : toistoja 8/sarja
Viikko 2 : toistoja 8/sarja
Eli kovaa treeniä sarjat vietynä melkein positiiviseen loppuun (yksi toisto vajaata), pientä chiittausta ja heilumista.

Viikko 3 : toistoja 12-15/sarja (pumppausta siis)
Puhtaalla tekniikalla ja kuitenkin eläimen raivolla, myös lähelle positiivista loppua (yksi tai kaksi toistoa vajaaksi).

Viikko 4 : toistoja 4-6/sarja
Über-rankka, käyttäen monia erikoistekniikoita, kuten rest-pausea, pakkotoistoja, pudotussarjoja, negatiivisia..

Viikko 5 : lepoviikko, vähän aerobista yms...

Tuon jälkeen kierto alusta, mutta liikkeet vaihtoon. Nuo neljä viikkoa siis samoilla liikkeillä. Vai kannattaisiko tehdä toinenkin kierto samoilla liikkeillä (pystyisi tarkkailemaan kehitystä vähän paremmin)?
Mitäs mieltä olette? Ensin ajattelin että vetäisi 4. viikonkin pumppaillen, muttei itsetunto kestä enää toista viikkoa käyttää niin pieniä painoja.. ei oikein ole tuota sarjakestävyyttä :D
Älkääkä nyt sanoko ensimmäiseksi tuosta 4-jakoisuudesta, tuolla on tullut kehitystä niin hyvin että en vielä ajatellut vaihtaa..

Mitä kaikkia apu liikkeitä on penkii punnerrukseen:D

Mielestäni penkkiin vaikuttaa lähes kaikki liikkeet. Esimerkiksi vahvasta selästä on hyötyä, jalkoja treenaamallakin olen saanut tukevuutta penkkiin. Mutta jos nyt on kuitenkin kyse liikkeistä jotka merkittävästi parantavat penkkiä, niin kaikki penkin eri variaatiot hyödyttävät esim. lankkupenkki, kapeapenkki, vinopenkki ja penkki alaviistoon maaten(en tiedä oikeaa nimitystä, alatissiksi sitä kavereiden kanssa sanomme:D )

Pitääkö reenata aina paikat kipeeks asti? Sillai että on kipeenä seuraavana päivänä? Vai onko se huonoks?
Jos lihakset on kipeet sen takii et on tehny huonol tekniikal pitkin vittuu niin se on huonoks. Mut jos lihakset on reenistä kipeet niin tietää ainakin että on mennyt reeni perille. Tosin lihaskivut ei ole lihaskasvun edellytys. Tämäkin on sitten yksilöllistä, toisilla menee koko kroppa jumiin kyykystä, toisilla ei menee vaan reenattava lihas ja joillain ei mee juuri mikään tukkoon.

ajattelin pitää penkistä taukoa. kertokaapas varteen otettava massa liike rinnalle perus penkin ja vinonpenkin tilalle niin olisin kiitollinen.. :)

ajattelin pitää penkistä taukoa. kertokaapas varteen otettava massa liike rinnalle perus penkin ja vinonpenkin tilalle niin olisin kiitollinen.. :)

mites olisi ristikkäistalja?? ainakin kunnon pumpin saat.
kokeileppa vaihtelunvuoksi rinnalle myös vipunostot penkiltä, pullover, peckdeck..

dippi vähän leveemmällä otteella ottaa hyvin rintaan.

No tuskinpa nyt kannattaa kuitenkaan dippiä rinnalle tehdä. Ja eikös puhe ollu jopa päärintaliikkeestä? Dippi nyt on enemmän ojentajaliike

Itse kallistuisin ehdottomasti vinopenkin kannalle. Tietty voi kumpaistakin penkkiä tehdä myös käsipainoin.

Eikös puhe ollu KORVATA penkki/vinopenkki?

Dämn, olihan siellä se vinopenkkikin mainittu, mun moka.

No en mä ainakaan mitään dippiä siihen suosittelisi, ainakaan itellä ei rintaliikkeenä toimi, mutta ojentajaliikkeenä on erinomainen.

Yksi kova liike on ristitalja, mutta tekee sen kunnon etukumarassa ikäänkuin punnertamalla. Eli ei mitään kädet suorassa levityksiä, vaan yrittää punnertaa kuten käsipainoilla. Vaikee selittää, helppoa kun kokeilee.

Yksi hyvä on tietty joku rintaprässi tai vipuvarsilaite, jos sellainen selilta löytyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom