Miten menee teillä penkissä painot suhteessa toisto määrään. Eli mikä on ykkönen ja siitä sitten paljonko menee 3:lla, 6:lla, 10:llä, 15:sta ja 25:llä toistolla? Ja miten tämä teistä kuuluisi mennä, jotta lihakset on tasaisessa kehityksessä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten menee teillä penkissä painot suhteessa toisto määrään. Eli mikä on ykkönen ja siitä sitten paljonko menee 3:lla, 6:lla, 10:llä, 15:sta ja 25:llä toistolla? Ja miten tämä teistä kuuluisi mennä, jotta lihakset on tasaisessa kehityksessä?

Ei tähän ole mitään oikeaa vastausta. Toiset on parempia sarjakestävyydessä ja toiset voimassa. Toki treenitaustakin tohon vaikuttaa. Mutta myös lihassolujakaumalla on merkityksensä.

Onhan noita laskureita jotka penkkimaksimin perusteella laskee sen keskimääräisen tuloksen esim. noille mainitsemillesi toistoille. Mutta eipä tuo mielestäni kerro yhtään mitään siitä onko lihakset tasaisessa kehityksessä vai ei. Kehitys on tasaista jos treenipainot ja ykkösmaksi koko ajan kehittyvät.

OK. Voisitko laittaa vaikka omat tuloksesi noin suunnilleen, niin näkee vähän suuntaa?

Voin toki niin pitkälle kun pystyn. Max ykkönen on 137,5. Kolmonen menee 130 kilolla. Kutonen menee 120 kilolla. 10 toistoa voisi mennä tällä hetkellä 110 kilolla (en siis ole nyt kokeillut) 15 menee 90 kilolla (arvio, ei heitä kauas) ja 25 toistosta ei sitten pienintäkään hajua, voisi olla jotain 75-80.

Missä voin käydä mittauttamassa rasvaprosenttini? Voiko sen tehdä itse jollain härveleillä? Paljonko se maksaa?
Kiitos vastauksista.

Missä voin käydä mittauttamassa rasvaprosenttini? Voiko sen tehdä itse jollain härveleillä? Paljonko se maksaa?
Kiitos vastauksista.

Osta rasvapihdit, esim. www.sportheavy.fi myy noita. Ja taitavat jotkut salitkin korvausta vastaan suorittaa noita pihtimittauksia. Ne sähköimbendanssi lelut ei oikein luotettavia tuloksia anna, joten niistä turha maksaa.

EDIT: Erästkin käsillä puristettava sähköimbendanssilelu antoi yksillä messuilla mulle n. 4% pienemmät rasvat mitä Heikki722:lle ja sillä näkyi vatsapalat, mulla ei. Että näin!

Osta rasvapihdit, esim. www.sportheavy.fi myy noita. Ja taitavat jotkut salitkin korvausta vastaan suorittaa noita pihtimittauksia. Ne sähköimbendanssi lelut ei oikein luotettavia tuloksia anna, joten niistä turha maksaa.

EDIT: Erästkin käsillä puristettava sähköimbendanssilelu antoi yksillä messuilla mulle n. 4% pienemmät rasvat mitä Heikki722:lle ja sillä näkyi vatsapalat, mulla ei. Että näin!
Tällainen impendanssimittari on varmaan luotettavampi kuin ne kädessä pidettävä härvelit? Noita ei vaan ihan joka paikassa taida olla.

http://www.likes.fi/fi/testaus/test-kehon-koostumusanalyysi.html

Tällainen impendanssimittari on varmaan luotettavampi kuin ne kädessä pidettävä härvelit? Noita ei vaan ihan joka paikassa taida olla.

http://www.likes.fi/fi/testaus/test-kehon-koostumusanalyysi.html

On joo, itsekin tollasessa usein ollut, Elixiasta tollainen löytyy ainakin Jyväskylässä. En siis nyt ole varma onko merkki sama, mutta muuten tuollainen vähän kotikäyttöön turhan kallis laite kuitenkin. ;)

No ei tuokaan ihan koko totuutta kerro kun nesteen määrä vaikuttaa mittaustulokseen kovasti.

Tämä onkin ilmeisen oikea osoite ensimmäisen kysymyksen lähettämiseen.

Tässä on nyt tullu vuodenpäivät löysäiltyä ja peilikuva kaulan alapuoleisesta osuudesta alkanut kuvottaa siinämäärin, jotta asialle "tarttis tehrä jotakin".

Noh, puntinvetäminen ei sinäänsä ole mitenkään täysin tuntematon käsite ja ohjelman tekeminen (tätä sivustoa lueskellessa myös muokkaaminen) ei ole mikään ongelma.

Kysymykseni kuitenkin koskee lisäravinteita ja ravinteita ylipäätänsä.
Aluksi täytyy mainita, että asioita joita kysyn on saatettu puida aikaisemminkin tässä threadissä, mutta koska luulen osaavani käyttää haku toimintoa ( mitä ilmeisesti en osaa) aion kysyä.

Eli mitä lisäravinteita kannattaa ruveta käyttämään alusta lähtien? Ja mikä olisi sellainen "välttämätön" perus-setti?
Kannattaako kreatiinin käyttäminen A: ylipäätänsä B: Tässä tapauksessa, kun painoa on muutama ylimääräinenkin kilo (10-15)? Tästä kohtaa A olen kuullut puolesta ja vastaan väitteitä. Ja vielä lähinnä kyllä/ ei vastaus dextron käyttämiseen.

Sitten ihan perus ravintoon liittyen vielä:
Maitoa aamuisin litra tai puolitoista helttaan kun herää. Onko mitään järkeä/ hyötyä?
Rypsiöljyn tinttaaminen. Kuinka paljon missä vaiheessa päivää (ennen jälkeen treenin) ja eritoten mikä on rypsiöljyn funktio? Miksi öljyä?
Onko muita hyviä "niksejä" tyyliin saman henkisiä kuin kaksi edellämainittua?

Viimeksi muokattu:
Vaikuttaako pituuskasvuun, jos treenaan 5 kertaa viikossa penkkiä 20 kilolla 3 kertaa 15 sarjoja? Olen nyt 170cm ja 15 vuotias.
Tuskin vaikuttaa. Mutta tota..yks kysymys..Miks sä reenaat 5 kertaa viikossa penkkiä 20 kilolla 3 kertaa 15 sarjoja?

Moi, olen aloittelija ja en oikeen tiedä millä ohjelmalla lähtisin liikkeelle. oisiko jotain neuvoja? Pituus 180, paino 60, ja ikä 15, tarkoituksena oisi lihasten kasvatus ja voiman saanti. salilla olen käynyt noin kuukauden 3 kertaa viikossa, ja laitteita on vaan tehty millon mitäkin on huvittanut.

Moi, olen aloittelija ja en oikeen tiedä millä ohjelmalla lähtisin liikkeelle. oisiko jotain neuvoja? Pituus 180, paino 60, ja ikä 15, tarkoituksena oisi lihasten kasvatus ja voiman saanti. salilla olen käynyt noin kuukauden 3 kertaa viikossa, ja laitteita on vaan tehty millon mitäkin on huvittanut.

bulkille. lue FAQ:t tästä aloittelijoiden osiosta.
(se lihasten kasvatus osio tietysti;) )

Kannattaa etsiä 1 tai 3 jakonen ohjelma jostain FAQ:ista tai tredistä.
Sillä pääset ainakin alkuun. Ja katot hieman mitä syöt. Ravinnosta löydät tietoa foorumia selailemalla.

Samalla treeanaan vatsan ja selän.

joo joo mutta...Miks sä reenaat 5 kertaa viikossa penkkiä 20 kilolla 3 kertaa 15 sarjoja?

Mitkä ovat sellaiset realistiset painot, mitkä voi saada ykkösellä esim. penkissä, jossei roinaa? 150kg ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom