10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli jos mä haluun pelkästään lihaa luiden ympärille niin minkälaisilla toistoilla ja sarjoilla mun pitäis liikkeitä suorittaa?

Ajattelin myös kerran kuukaudessa vetästä pelkän voimatreenin niin kysyn vaan että onko sellasessa mitään järkeä ja että mitkä toistot ja sarjat sopis siihen? :)

en jaksanut lukea 261 sivua, mutta pari luin. ja ajattelin kysyä hieman aloittelijan kysymyksiä. Ekaksi, olen 183cm pitkä ja painoa 58kg ( todella vähän, tiedän ) ja haluaisin alkaa treenaamaan jotenkin lihaksia lisää, myös painoa siinä samassa. millaisilla treeneillä minun kannattaisi aloittaa? kuntosali löytyy ihan tosta läheltä. Entäs lisäravinteet? kiitos jo vastauksista etukäteen.

edit: ja en paljoa tiedä treenisanastoa, joten selittäkää tarkoin liikkeet yms.

en jaksanut lukea 261 sivua, mutta pari luin. ja ajattelin kysyä hieman aloittelijan kysymyksiä. Ekaksi, olen 183cm pitkä ja painoa 58kg ( todella vähän, tiedän ) ja haluaisin alkaa treenaamaan jotenkin lihaksia lisää, myös painoa siinä samassa. millaisilla treeneillä minun kannattaisi aloittaa? kuntosali löytyy ihan tosta läheltä. Entäs lisäravinteet? kiitos jo vastauksista etukäteen.

edit: ja en paljoa tiedä treenisanastoa, joten selittäkää tarkoin liikkeet yms.

aloitappas ensin lukemalla tuota FAQ:ia. sieltä löytyy kaikki tarpeellinen mitä aloittelijan tarvitseen tietää. ja suora linkki tuohon FAQiin, jos et sattumoisin löydä sitä tuosta mustasta yläpaneelista :D
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/faq.php

lueskele tuota ja jos jää vielä epäselvää, niin kysy

Edit: ja treenisanastoa: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=50660

Venyttelystä kysyisin et kun lenkin jälkeen venyttelen kerran viikossa, niin monta kertaa sama lihas pitää venyttää? Riittääkö se yks about 45s venytys? Entäs jos venyttäis 2x30s niin oisko se sama kun 1x60s? Onko mitään 'palautusaikaa'?

Kannattaa venytellä sopivasti, eipä siihen oikein voi mitään optimaalista aikaa sanoa. Sen verran, että tuntee kun se venytettävä lihas alkaa "aukeamaan".

Kyssäriä..Onko se nyt niin vaarallista jos proteiinia ei syö ihan sitä mitä pitäis eli tulee syötyä tyyliin 1g per painokilo päivässä...onko siis reenaminen näillä protsku määrillä ihan turhaa?

:offtopic:
Isäni oli kova reenamaan joskus kun olin pieni poika ja sai paljon aikaseksi vaikkei noita protskuja kovin tarkasti laskenu...

Ei ole vaarallista, mutta kannattaa sitä kuitenkin yrittää syödä hieman reilummin kuin tuo mainitsemasi määrä.

Nimimerkillä eilen ehkä max. 50 g protskua :D.

Kyssäriä..Onko se nyt niin vaarallista jos proteiinia ei syö ihan sitä mitä pitäis eli tulee syötyä tyyliin 1g per painokilo päivässä...onko siis reenaminen näillä protsku määrillä ihan turhaa?

:offtopic:
Isäni oli kova reenamaan joskus kun olin pieni poika ja sai paljon aikaseksi vaikkei noita protskuja kovin tarkasti laskenu...

Ei niitä tarkasti tarttekkaan laskea, kuhan senverran ynnäilee että pääsee siihen +2g / kehonpainokilo määrään. Proteiinilla se lihas rakennetaan ja ilman riittävää saantia ei kovia tuloksiakaan tehdä.

Aattelin lisätä aerobisen määrää treenirutiiniin. Meinaan vetää treenin jälkeen niin kannattaako palkkari vetää treenin jälkeen (ja sit aerobinen)vai sitte ku on vetäny treenin ja sen aerobisen? Kyseessä on noin 30-45 min kuntopyörällä.

Tuli elämään taas vähän muutoksia niin ajattelin kysäistä miten on järkevää treenata.. elikkäs kun aloin käymään koulun ohessa duunissa nyt 3krt viikossa niin ylläri ylläri saliharrastus nyt vähän kärsii..

Eli siis onkohan nyt mitään haittaa jos treenailen enempi loppuviikko painotteisesti (kolmijakoinen ohjelma) eli toisin sanoen to,la,su ovat mahdollisia treeni päiviä kun ma,ti,ke,pe menevät kokonaan duunis ja koulussa joten aikaa ei yksinkertaisesti jää, tosin joskus perjantaisin on mahdollista treenata..

Toki joskus on mahdollista joustaa jos sattuu olemaan vapaa duunista tai koulu olla lyhyempään kuin normaalisti mutta onko tollanen kehitykselle haitallista tjsp kun hyvin orjallisesti noita päiviä alkaisin nyt noudattamaan..

ps. Nopeasti väsyneenä esitin kysymyksen joten sen oikeakielisyys ja ymmärrettävyys varmasti hiukan kärsivät :D

Kylmässä treenaaminen?

Olen rakentanut autotalliin kuntosalin, mutta lämmitys uupuu. Eli onko haitaksi lihaksille, jos treenaa kylmässä? (Talvea tarkoitan) Toki alussa hakkaisin nyrkkeilysäkkiä, että tulisi lämpöä päälle. Eli mitä haittoja siitä on itselle? Ja välineille? Ja mikä on semmonen pakkaslukema, että olis hyvä jättää treenit kokonaan pois?

Treenaan pienillä painoilla.

Olen rakentanut autotalliin kuntosalin, mutta lämmitys uupuu. Eli onko haitaksi lihaksille, jos treenaa kylmässä? (Talvea tarkoitan) Toki alussa hakkaisin nyrkkeilysäkkiä, että tulisi lämpöä päälle. Eli mitä haittoja siitä on itselle? Ja välineille? Ja mikä on semmonen pakkaslukema, että olis hyvä jättää treenit kokonaan pois?

Treenaan pienillä painoilla.

Varmaan menee ainakin paikat helpommin rikki jos on kovin kylmä ja tulee flunssa kun hikoilee ja sitten palautuksen aikana tulee kylmä. Pistä ainakin kunnolla päälle kun treenaat! :)

Olen rakentanut autotalliin kuntosalin...
Mitä jos hommaisit vaikkapa infrapunalämmittimen sinne autotalliin? Kai sinne sähköt tulee (vai öljylampun valossako treenaat? :) ). Eivät nuo sähkölämmittimet niin paljoa maksa, ja pysyy kyllä paikat vähän paremmin kunnossa lämpösessä...

Mitä jos hommaisit vaikkapa infrapunalämmittimen sinne autotalliin? Kai sinne sähköt tulee (vai öljylampun valossako treenaat? :) ). Eivät nuo sähkölämmittimet niin paljoa maksa, ja pysyy kyllä paikat vähän paremmin kunnossa lämpösessä...

Ei noilla infroilla tee yhtään mitään jos ihan tosissaan on muutama kuutio kylmää tilaa jota lämmittää. Hakee pari "raksapuhallinta", eli niitä n. 3 kilowatin lämppäreitä jostain alan kaupasta, saa muutamalla kympillä ja pistää ne pöhisemään sopivasti ennen reenin aloittamista. Lämmittää nopeasti etenkin jos siellä tallissa ees välttävät eristykset löytyvät.

Itse en talvella pakkasessa treenaisi. Syynä just loukkaantumisvaara kylmänä ja erittäin epämukava olo topattuna hikoillessa.

Tuli tämmöinen kysymys mieleen,että kun jokaisella on varmaan joskus mennyt nukkuminen liian pitkäksi 12-14 aikoihin asti,niin pitääkö se kaikki ruoka joka on jäänyt välistä syödä päivän aikana?*hassehoff-hymiö*

Kertauksena:

Tuli elämään taas vähän muutoksia niin ajattelin kysäistä miten on järkevää treenata.. elikkäs kun aloin käymään koulun ohessa duunissa nyt 3krt viikossa niin ylläri ylläri saliharrastus nyt vähän kärsii..

Eli siis onkohan nyt mitään haittaa jos treenailen enempi loppuviikko painotteisesti (kolmijakoinen ohjelma) eli toisin sanoen to,la,su ovat mahdollisia treeni päiviä kun ma,ti,ke,pe menevät kokonaan duunis ja koulussa joten aikaa ei yksinkertaisesti jää, tosin joskus perjantaisin on mahdollista treenata..

Toki joskus on mahdollista joustaa jos sattuu olemaan vapaa duunista tai koulu olla lyhyempään kuin normaalisti mutta onko tollanen kehitykselle haitallista tjsp kun hyvin orjallisesti noita päiviä alkaisin nyt noudattamaan..

ps. Nopeasti väsyneenä esitin kysymyksen joten sen oikeakielisyys ja ymmärrettävyys varmasti hiukan kärsivät :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom