10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rinnalle liikaa tavaraa, eli siitä pois sarjoja tai joku liike.

Jaloille liian vähän tavaraa. Onko joku syy mikset kyykkää? Voisit kyykätä vuoroviikon prässin kanssa. Ja takareisille esim. SJMV tohon lisäksi, jäävät muuten pahasti paitsioon. Muuten ihan perussettiä ohjelmasi.

En muista enää oliko mulla syytä olla kyykkäämättä, pitääkin harkita. SJMV oon kanssa miettiny mutta sen oon jättäny pois koska se ottaa selkään ja mulla on pituuskasvu viel menossa.

Leveät selkälihakset tekee noissa kaikissa helkkaristi staattista stabilointityötä. Ojentajia jos teet ylätaljassa ja pidät huolta siitä että kyynärpäät pysyy kokoajan kiinni kyljissä niin leveät selkälihakset pitää niitä kyynärpäitä kyljissä. Tulee melkoinen stabilointityö siinä. Sama juttu ranskalaisissa, leveät selkälihakset pitää kyynärpäät paikoillaan punnerruksen ajan.

Kipeäksi saattavat tulla, mutta ei siitä varsinaiseksi selkälihastreeniksi ole. Täysillä vaan selkätreeniä. :)

Hieman löysäten selän tänään kyllä tein. Tai koko päivä meni vähän löysän puoleisesti.
Kyykky 80kgx5x5
Maastaveto 80kg 5 sarjaa, 3 vitosen toistoa, yks 4 ja yks kutonen
Etureisiä sellases jutussa 3x8
Ja selkää 40kgx4x8, vähän kun kulmasoutua mut sille varatulle vempaimella, paha selittää, painot eteen, itse seisomaan tangon yläpuolelle, tanko jalkojen välissä ja tangosta lähti vielä yksi tanko poikittain josta sitten vastaotteella kulmasoutua :P
ja vielä 16kg käsipainolla 5x5

Pystyyhän tuota juoksunopeutta nostamaan salitreenillä, tämä tosin pätee vain lyhyillä matkoilla. Tarkempia liikkeitä en osaa sanoa, mutta eiköhän ihan perus kyykyt ja muut alavartaloliikkeet tuo räjähtävyyttä juoksuun (juoksijat voivat kertoa paremmin näistä liikkeistä).

Osaako kukaan kertoa mitään liikkeitä? Vai auttaako ihan sekin, kun tekee jalkoihin kohdistuvia liikkeitä? Mutta kiitos nyt Hippinakki edes näistä neuvoista:)

Yks tuttuni, kaveriksikin kai voi sanoa, on menestynyt 100m ihan hyvin, seiskalla tais mennä 12,3s
Pari kertaa satuttii samaa aikaan salille ja yllätys yllätys, hän väänsi kyykkyä, oliko 115kg tangossa.
Sitten kysyin ettet miksen syvemmälle tee niin sanoi, ettei pikajuoksijat saa tehä syvää kyykkyä, tiedä sitten oliko hänen omista jaloistaan kiinni, kuten mun polvet ei kestä syvää kyykkyä.
Kuten yks "Pappa" salillamme sanoi kerran, kun joku kehui häntä että syvältä lähtee kyykky, niin tämä pappa vastasi, että ei mitään lentopallo kyykkyjä kuulukkaan.

Eiköhän se ole lyhyitä sarjoja ja noita "lentopallo" kyykkyjä

...kuten mun polvet ei kestä syvää kyykkyä.

Toi on varmaan yleisin kuultu syy olla tekemättä kyykkyä. Monet tutkimukset väittää että pohjaan asti tehty kyykky on parempi polville kuin kesken jätetty. Omista kokemuksista voin kyllä allekirjoittaa. Pikajuoksijoiden kyykyn syvyydestä en tiedä. Ehkäpä sulla ei ole vikaa polvissa vaan kyykkytekniikassa? :)

Hajotin polveni vuosien varrella judossa ja jujutsussa. Olivat pahimmillaan siinä kunnossa että lenkkeilyä ei voinut ajatellakkaan, polvet olivat kipeät jo pelkästä paikallaan olemisesta ja sohvalla maatessakin särkivät jatkuvasti. Armeijassa polvet oli kokoajan kipeät, juoksumarssilla piti oikeasti purra huulet verille että pääsi loppuun asti.

Luin sitten jutun siitä miten kyykky parantaa polven stabiilisuutta. Alotin epäilevästi tekemään kyykkyä salilla ihan pohjaan asti tekniikkaan panostaen, aluksi pienillä painoilla. Samalla kävin lajitreeneissä vanhaan tyyliin.

Ja kappas kummaa, polvivaivat on viimeisen puolentoista vuoden aikana lähteneet kokonaan. En muista koska tarkalleen viimeksi oli polvet kipeänä, hissukseen kivut laantui ja sitten poistui. :thumbs:

Tuli tässä nyt bulkkikauden aikana sellanen kysymys mielee, että miten helvetissä porukat onnistuu vetämään alas sen kaiken rypsärin, kun mulla ainakin tulee erittäin voimakkaita oksennusrefleksejä kun vedän sitä raakana.

Paljon rypsiöljyy voi yleensäkkin ottaa päivässä, ilman suurempia pelkoja ja saako kaupoista jotain puristeita tms.?

Ehkäpä sulla ei ole vikaa polvissa vaan kyykkytekniikassa? :)

No jos nyt totta puhun niin, en ole koskaan uskaltanut tehdä syvää kyykkyä, koska kaveri jysäytti mopolla joskus omaa mopoani kylkeen vauhtia ollessa molemmilla 50km/h, itse olis viel ollu vauhtiin lisättävää mut kaveri paineli maksimeita siin vaihees -> Mopo jalan päälle eli noin 90kg just tankattu ja kierukka kääntyi itsensä päälle. Joulukuussa se tähystyksessä korjattiin ottamalla vääntynyt pala poies, kun ei enää mennyt takaisin paikalleen vaan pompahti heti kaksin kerroin.

Kyykkyyn meneminen tuntuu polvessa, kuten myös salibandy, jalkapallo, jääkiekko. Tapaturmasta kuitenkin vuosi aikaa.
Mutta vois ruveta tekemään pienemmillä painoilla kyykkyä ja syvemmältä. 80kg kun tuossa eilen tein 5x, oli se viimenen vähän syvemmältä, muttei se kamalalta tuntunut, raskaammalta vaan niin perkeleesti.

Ei ota muuten tuo kyykky itsellä etureisiin juuri lainkaa, joten juuri tuosta syvyydestä kiinni?

Juu, tietysti jos on jotain tapaturmaa, kulumia tai muuta polvessa oikein tutkimalla todettu niin oikea paikka kysyä kyykyn tekemisestä on asiaa hoitanut lääkäri eikä pakkiksen aloittelijoiden osio.

Lähinnä toi mun kommentti on osoitettu niille jotka ei kyykkyä jaksa/viitsi/halua tehdä pohjaan ja etsivät sitten jotain syitä olla tekemättä.

:)

Salietiketti

Saako mielestänne kyykky paikalla tehdä mavea.

Tänään kun tein kyykyn jälkeen mavea samassa paikassa. Niin yks tyyppi mulkoili aika ilkeännäköisesti. Tuli mieleen että saako siinä tehdä mave vai ei.

Pitäisikö mulkoilla ensikerralla vain takaisin:rolleyes:

Tota

Kannattaako aloittelijan aloittaa ihan 1-jakoisella ohjelmalla että 3x viikossa sama
ohjelma. vai 2-jakoisella? Jos 2-jakoinen niin mitkä lihasalueet mihinkin päivään :/
Apua kiitos! :)

Jos tekee 1-jakoisella ohjelmalla kolme kertaa viikossa, niin tarvitseeko kyykyn ja pohjeliikkeiden lisäksi tehdä muita jalkaliikkeitä? Takareisille jotain kenties?

Kannattaako aloittelijan aloittaa ihan 1-jakoisella ohjelmalla että 3x viikossa sama
ohjelma. vai 2-jakoisella? Jos 2-jakoinen niin mitkä lihasalueet mihinkin päivään :/
Apua kiitos! :)

Oikeastaan ihan sama. Kumpi tuntuisi mielekkäältä? Tuolta voit katsoa jakoja.

ollik sanoi:
Jos tekee 1-jakoisella ohjelmalla kolme kertaa viikossa, niin tarvitseeko kyykyn ja pohjeliikkeiden lisäksi tehdä muita jalkaliikkeitä? Takareisille jotain kenties?
Vaikka koukistuksia istuen tai maaten.

kysäisempä tässä että ku kokokroppa kerralla - menetelmällä vetelen nii onko järkevintä vetää esim jos vetää penkkiä 3x8 nii kaikki 3 sarjaa eka ja sitten siirtyy vaikka ojentajiin ja tehä niille se 3-5 sarjaa jne.. eli tehä liike kerrallaan ja vaihtaa sitten liikettä kun kaikki sarjat on tehty... vai että tekee 1 sarjan penaa ja sitten 1 ojentajia ja 1 vatsoja ja taas 1 penaa..???

kysäisempä tässä että ku kokokroppa kerralla - menetelmällä vetelen nii onko järkevintä vetää esim jos vetää penkkiä 3x8 nii kaikki 3 sarjaa eka ja sitten siirtyy vaikka ojentajiin ja tehä niille se 3-5 sarjaa jne.. eli tehä liike kerrallaan ja vaihtaa sitten liikettä kun kaikki sarjat on tehty... vai että tekee 1 sarjan penaa ja sitten 1 ojentajia ja 1 vatsoja ja taas 1 penaa..???

tee 1 liike kerrallaan, meet pian ihan sekaisin niitten sarjojen kans:D

Jos tarkotit että treenataanko samaa lihasta/lihasryhmää perättäisillä liikkeillä vai tehdäänkö välillä esim. vastalihaksen liikkeitä vuorotellen, niin molempia näkee 1-jakosissa, yleisempi lienee tehdä esim:
- kyykky (jalat + selkä)
- penkki (rinta + ojentajat)
- mave (selkä + jalat (+olkapäät))
(- dippi) (ojentaja + rinta)
(- hauis) (hauis (+ selkä + olkapäät))
(- ojentajat) (ojentaja)

Jos tarkotit supersarjoja, siis että teet yhden sarjan ekasta liikkeestä, sitten yhden sarjan toisesta liikkeestä, palaat ekaan liikkeeseen tekemään toisen sarjan jne. niin se ei ole 1-jakosessa vakiokäytäntö, muuten kuin tilapäisenä shokkihoitona jossain pienissä liikkeissä esim. hauis+ojentaja antamaan vähän erilaista ärsykettä (joka toivottavasti "yllättää lihaksen uuteen kasvuun") :)

Kysytäämpäs täältä, eli paljonko painaa maitopurkki ? Eli siis se litran purkki. Halausin vain tietää paljonko tulee proteiiniä kun hörppää maitopurkin(sen pelkän maidon).

Kysytäämpäs täältä, eli paljonko painaa maitopurkki ? Eli siis se litran purkki. Halausin vain tietää paljonko tulee proteiiniä kun hörppää maitopurkin(sen pelkän maidon).
:david: purkissa on arvot ja ehkä osaat kertoa ne lukemat mitä siellä ilmoitetaan. 1dl=100g.

uskomatonta että joku kyselee tällaisia, mutta totta se näyttää olevan. sori vaan.

Kun kaikki tuntuvat korostavan tuota palautusjuoman tärkkeyttä täällä, niin mietin vaan, että kun olen vetänyt vaan aina treenin jälkeen Whey3:sta palautusjuomana, niin onko se edes mikään paras vaihtoehto?

Vai pitääkö siirtyä johonkin muuhun valmisteeseen?

// Whey3:sta muuten olen vetänyt sitten niinä päivinä joina en käy salilla aina ennen nuq.

Käytä vaan sitä palkkarissa, mutta heitä sekaan myös maltoa. Ei tosin ole mikään halvin vaihtoehto.

Voit myös sekoittaa palkkarin herasta ja maltosta. Tai sitten ostat mass blastia palkkariksi. Illalla voisit ennen nukkumaanmenoa ottaa mielummin jotain hitaammin imeytyvää protskua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom