Juu, treenipäiväkirjaa varten vaan halusin tietää "oikean" nimen, ettei aina tarvi laittaa "Ranskalainen punnerrus niskan takaa ylätaljassa takaperin köydellä" tms.

Cable Bent-over Triceps Extension eli "Ojentajapunnerrus kenossa ylätaljassa"?

:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt olisi pieni kysymys palkkarista. Elikkä voiko siihen sotkea mitään mikä sekoittaisi vähän makua? Elikkä kyseessä on tuo muscle+ mansikan makuisena, eikä meinaa millään alas saada. Voi olla että oon vaan niin nirso :D . Joku sanoi että olisi laittanut hieman funlight mehutiivistettä joukkoon ja parempaa tuli, jotain tämän tapaista?

Nyt olisi pieni kysymys palkkarista. Elikkä voiko siihen sotkea mitään mikä sekoittaisi vähän makua? Elikkä kyseessä on tuo muscle+ mansikan makuisena, eikä meinaa millään alas saada. Voi olla että oon vaan niin nirso :D . Joku sanoi että olisi laittanut hieman funlight mehutiivistettä joukkoon ja parempaa tuli, jotain tämän tapaista?

Nenästä kiinni vaan ja kitaan :D. No jotkut sekottaa esim kaakaojauhetta, mutta se kait on sitten oltava maustamatonta sorttia se mihin se sekoitetaa.....

timse: No pistä vaikka ranskalainen narulla taljassa. Tai sitten ojentajapunnerrus taljassa.

g24: Pistä tosiaan jotain fun lightia, ne menee missä vaan :).

Mitähä kannattas tehdä ku ei tahdo voima kasvaa kuin penkkiä ja jalkaprässiä tehdessä? Tiedänhä mä ettei voima iha hetkessä tuu mutta kun ei kasvua tunnu tulevan missään. Salilla oon epäsäännöllisesti käynyt vuoden, mistä säännöllisintä on ollu viimenen kuukaus ja puoltoista kuukautta ennen kesälomaa.
Ruokaa evästän tarpeeksi, proteiinijauhe ja palautusjuoma on käytössä.

Teen tollasella ohjelmalla, elikkä otettu täältä valmis ohjelma.
Kaikissa liikkeissä teen 10-12 toistoa, paitsi penkissä. Olen tuollein vetäny kuukauden. Oon kokeillu myös 6-8 toistojaki mutta ei oo auttanut.

1. Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko 5*5
-Vinopenkki tanko x3
-viparit maaten x2
-Hauis kp x3
-Hauis scott tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3

2. Jalat
-prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen 5-6

3. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko x3-4
-Kapea penkki x3
-Rankalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x2

4. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3
-Kohautukset x3

Oottelen vastausta.

Oottelen vastausta.

Rinnalle liikaa tavaraa, eli siitä pois sarjoja tai joku liike.

Jaloille liian vähän tavaraa. Onko joku syy mikset kyykkää? Voisit kyykätä vuoroviikon prässin kanssa. Ja takareisille esim. SJMV tohon lisäksi, jäävät muuten pahasti paitsioon. Muuten ihan perussettiä ohjelmasi.

Omakohtainen havainto on, että kilo läskiä tekee n. centin lisää vyötärölle. Tässä ei siis ole mitään faktaa, ihan vain omista mittanauha + vaakakikkailuista kyse. Olen huomannut usean muunkin täällä puhuvan samansuuntaista.

Mä olen myös tehnyt saman suuntaisen havainnon.

VOLMARI: Voit myös tarkkailla näkymää sivultapäin, että kuinka paljon se vatsa roikkuu siinä vyön päällä kun vedät sen aina siihen samaan reikään. :D

Mikä liike? Ottaa homona ojentajiin. :nolo:

Jokin.gif

erittäin hyvä liike. lähes ainoita liikkeitä jotka rasittavat koko ojentajaa kauttaaltaan kun se tehdään oikein eli maksimaalinen venytys ojentajille negatiivisessa vaiheessa ja siitä suoraksi. moni tekee tämän vajaana(monelta se venytys osuus jää pois kokonaan) ja silloin ei ota koko ojentajaan vaan silloin vastaa hyvin paljon ranskalaista punnerrusta. eli kun tollasia spesiaali liikkeitä tekee niin kandee niihin keskittyä jotta ne tekee vimpan päälle oikein.

erittäin hyvä liike. lähes ainoita liikkeitä jotka rasittavat koko ojentajaa kauttaaltaan kun se tehdään oikein eli maksimaalinen venytys ojentajille negatiivisessa vaiheessa ja siitä suoraksi. moni tekee tämän vajaana(monelta se venytys osuus jää pois kokonaan) ja silloin ei ota koko ojentajaan vaan silloin vastaa hyvin paljon ranskalaista punnerrusta. eli kun tollasia spesiaali liikkeitä tekee niin kandee niihin keskittyä jotta ne tekee vimpan päälle oikein.

Täl liikkellä saan kyl joka kerta ojentajat suhteellisen kipeiks, loistava liike:thumbs:

Nyt pakko kysyä.

Yleensä teen rinnan, olkapäät ja ojentajat samana päivänä. Rinnalle Penkki 5x5, vipareita olkapäille niin, että ensin 10kgx10 sivuille, pieni tauko ja eteen viparit, vähän isompi tauko ja sivuille 8kg:lla 10 toistoa, ja eteen vipareita vielä noilla 10kg. Sitten 3x14 6kg:lla sivuille ja 2x10 8kg:lla eteen vipareita. Teen aina lasku vaiheen jarruttaen.

Ojentajat ranskalaisella ja sitten vielä muutaman kerran taljassa.

Ja kysymys kuuluu: Miksi ihmeessä tulee leveät selkälihakset kipeäksi. Tänään normaalia enemmän kipeät. Varsinkin vasenpuoli. Johtuuko kenties noista vipareista kun jarrutan alastuloa, vai sitten penkistä kun jarrutan tankoa ennen kun osuu rintaan?
Yleensä teen pystypunnerrusta vielä olkapäille ja vähän vähemmän vipareita, ja silloin ei niin kauhean kipeät ole olleet, mutta hieman.

Ei tässä muuten mitään, mutta nyt tänään olisi vuorossa jalat ja selkä, joten raaskinko vetää selkätreeniä täysillä tehoilla?

Nyt pakko kysyä.

Yleensä teen rinnan, olkapäät ja ojentajat samana päivänä.
...
Ojentajat ranskalaisella ja sitten vielä muutaman kerran taljassa.
...
Miksi ihmeessä tulee leveät selkälihakset kipeäksi. Tänään normaalia enemmän kipeät.

Leveät selkälihakset tekee noissa kaikissa helkkaristi staattista stabilointityötä. Ojentajia jos teet ylätaljassa ja pidät huolta siitä että kyynärpäät pysyy kokoajan kiinni kyljissä niin leveät selkälihakset pitää niitä kyynärpäitä kyljissä. Tulee melkoinen stabilointityö siinä. Sama juttu ranskalaisissa, leveät selkälihakset pitää kyynärpäät paikoillaan punnerruksen ajan.

Kipeäksi saattavat tulla, mutta ei siitä varsinaiseksi selkälihastreeniksi ole. Täysillä vaan selkätreeniä. :)

Jos vetää jokasen lihasryhmän kerran viikossa, eli käy vaikka 3 kertaa viikossa puntilla ja menee 3-jakosen ohjelman mukaan, niin kehittyykö siinä lihakset parhaiten??

Jostain oon lukenu, että jos kerran viikossa vetää vaikka nyt hauiksia tai mitä vaan lihasryhmää, niin se pitää vaan yllä sitä lihaskuntoa. Pitäskö ruveta tekeen 2xviikossa/lihasryhmä??

Jos vetää jokasen lihasryhmän kerran viikossa, eli käy vaikka 3 kertaa viikossa puntilla ja menee 3-jakosen ohjelman mukaan, niin kehittyykö siinä lihakset parhaiten??

Parhaiten minkä suhteen? Kyllä se ihan pätevä treenijako on, treenaa sillä vaan jos se tuntuu mielekkäältä.

Jostain oon lukenu, että jos kerran viikossa vetää vaikka nyt hauiksia tai mitä vaan lihasryhmää, niin se pitää vaan yllä sitä lihaskuntoa. Pitäskö ruveta tekeen 2xviikossa/lihasryhmä??

Riippuu sun ohjelmastasi. Voit sä tehdä sen tietyn lihasryhmän vaikka kolmesti viikossa - kokonaismäärä ratkaisee. Eli kerralla sitten vaan vähemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom