10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bodarilla 30-120 sek on aika toimiva haarukka palautustaukojen suhteen. Itse suosin minuuttia pääsääntöisesti.

Kiitos, reeni ruvennut luistaan paremmin ja kestääkin huomattavasti vähemmän aikaa. :) Paljonkos sitten liikkeiden välillä olisi hyvä pitää taukoa, jos tekee esim toisen liikkeen samalle lihasryhmälle (esim penkki ja sitten vino pena) ?

Mistähän johtuu,että kun palkkarin vetäsee lärviin ni tulee melkosen paha oli ja melkeinpä oksennuttaa? Ja tätä kestää vähän yli puolituntia.

Saattaa olla, että äkkiä käy liian rankaksi. Itse en kovin usein ainakaan pistäisi molempia samalle päivälle, joskus toki voi molemmatkin vetäistä.

Niin mutta jos usein on treenejä vaikka 5 päivänä viikossa niin kannattais varmaan samana päivänä niin ois aikaa palautumiseenki

Kysymys leivästä. Asun ulkomailla, joten ruispalat saa suosiolla unohtaa. Erilaisia leipiä löytyy kuitenkin paljon, mutta niissä ei ole yleensä tuoteselostetta, joten olen valikoinut moniviljaa tai semmosia missä on jyviä seassa, yleensä tumminta mitä löytyy. Näkkäreitä löytyy ja niitä tulee myös syötyä. Sitten on niitä saksalaisia ruisleipiä(?) mallia tiiliskivi, eli tosi tummaa, painavaa, rasvasen tuntusia ja säilyy vaikka kuinka kauan. Näissä on proteiinia 5-9%, hh 30-50% ja rasvaa 1-5%. Mihin näistä kannattaa kiinnittää huomiota? Vai onko erot niin pieniä että kannattaa etsiä semmonen, jossa on paljon kuituja? Onkos leivissä oleva rasva hyvää vai semmosta mitä pitää karttaa?
Neuvokaa, miten mun pitäis toi leipäkäytäntö järjestää?

Sama juttu rahkojen ja jogurttien kanssa; proteiinimäärät ja rasvamäärät vaihtelee. Pitääkö vaan tuijottaa proteiinin määrää? Onko näissä hyvää rasvaa?

Massaa pitää saada, en ole dieetillä.
Sitten juustosta; meilläpäin on vaan 48-prosenttista eli aika kermaista, mitäs siitä sanotte?

Onko kenellakaan tietoo? :whip:

Osaakohan kukaan kertoa että minkä takia ainakun sivu penkkiä teen niin rupeaa kaulassa kramppaamaan? Teenkö jotain väärin vai onkse vaan sattumaa mun kohalla?

Kiitos, reeni ruvennut luistaan paremmin ja kestääkin huomattavasti vähemmän aikaa. :) Paljonkos sitten liikkeiden välillä olisi hyvä pitää taukoa, jos tekee esim toisen liikkeen samalle lihasryhmälle (esim penkki ja sitten vino pena) ?

En mä tossa välissä mitään tietoisia pidempiä taukoja kestä. Taukoa on senverran mitä uuden liikkeen valmisteluun menee. Eli penkin säädöt, painot tankoon yms. "säätäminen". Aina joutuu pari lämmistely/valmistelu sarjaa ottamaan ja nämähän on aika kevyitä, eikä aiheuta esim. hengästymistä, joten neki ikäänkuin pidentää sitä taukoa.

Jännität liikaa kaulaa. Tai sitten sulla "kertyy" liikaa painetta päähän. Muista siis hengitys myös sarjojen aikana :).

okei hei voiko joku kertoa että kun lisäsin ton olankohautuksen mun treeniin niin en oo ihan varma että miten se tehää kun salin omistaja sano et kun teen käsipainoilla niin se tehää olkaapyrittättämällä eteen päin eli tehää sellasta liikettä että lähen viemää olkapäitä eteenpäin ja pyöräytän sen siitä ympäri onko tehty oikein vai ymmärsinkö ihan vääri?? jos pystyy niin videoo tai kuvaa saa pistää:D:D

Ei tarvii tehdä kiertämällä, voi tehdä ihan kohauttamalla suoraan ylöspäin. Toki voi vaihteluksi tehdä kiertämällä jos siltä tuntuu.

Mitähä kannattas tehdä ku ei tahdo voima kasvaa kuin penkkiä ja jalkaprässiä tehdessä? Tiedänhä mä ettei voima iha hetkessä tuu mutta kun ei kasvua tunnu tulevan missään. Salilla oon epäsäännöllisesti käynyt vuoden, mistä säännöllisintä on ollu viimenen kuukaus ja puoltoista kuukautta ennen kesälomaa.
Ruokaa evästän tarpeeksi, proteiinijauhe ja palautusjuoma on käytössä.

Teen tollasella ohjelmalla, elikkä otettu täältä valmis ohjelma.
Kaikissa liikkeissä teen 10-12 toistoa, paitsi penkissä. Olen tuollein vetäny kuukauden. Oon kokeillu myös 6-8 toistojaki mutta ei oo auttanut.

1. Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko 5*5
-Vinopenkki tanko x3
-viparit maaten x2
-Hauis kp x3
-Hauis scott tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3

2. Jalat
-prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen 5-6

3. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko x3-4
-Kapea penkki x3
-Rankalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x2

4. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3
-Kohautukset x3

mikäs on vikana jos hauiskääntö tangolla seisten tuntuu liikkeen aikana rasittavan enemmän forkkuja kuin hauiksia? liian heikot forkut? paska tekniikka?

kysäisempä tässä että ku kokokroppa kerralla - menetelmällä vetelen nii onko järkevintä vetää esim jos vetää penkkiä 3x8 nii kaikki 3 sarjaa eka ja sitten siirtyy vaikka ojentajiin ja tehä niille se 3-5 sarjaa jne.. eli tehä liike kerrallaan ja vaihtaa sitten liikettä kun kaikki sarjat on tehty... vai että tekee 1 sarjan penaa ja sitten 1 ojentajia ja 1 varsoja ja taas 1 penaa..???

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom