10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoittavatko muuten välipäivät sitä, että ei saisi (olisi suositeltavaa) tehdä edes mitään aerobista? Ku oon sellaisen 30 minuuttia nykäissyt 2-3 kertaa viikkoon soutulaitteella, kun oon dietillä. Elikkäs siis pitäisikö olla ainakin yksi TÄYDELLINEN lepopäivä viikossa?:worship:

noh kysäsen nyt että mitäs te mestarit olette mieltä tästä ohjelmasta (kiitos powerhousu)
päivä1. Rinta
-penkkipunnerrus 3x15, 2x8
-ristikkäistalja 3x15
-pullover 3x15
hauis
-käsipainoilla 1x15, 2x10
-scott 1x15, 2x10
olkapäät
-pystysoutu 3x15
-ylätalja taakse 3x15 (kiinteä laite ei normi talja)
-pystypunnerrus 3x15
-vipunosto sivuille/taakse 3x15/3x15

päivä2. jalat
-prässi 4x15-20
-taka/etureisi 3x20
-alaselkä 3x20 (ottaa myös takareisiin)
-pohkeet prässissä tai tangolla 3x15
vatsa
-rutistus 4x20 ( laite)
-vatsa 3x15(nostetaan jalat naamalle penkillä)???
-kierto 4x20 laitteessa
kyynärvarret
myötä ja vastaotteella 3x15

päivä3. selkä
-ylätalja eteen/taakse 3x15/3x15
-kulmasoutu 3x15
-selänojennus 3x20
-alaselkä 3x15
ojentajat
-taljassa 3x20
-kickpack 3x15
-dippi 3x20
epäkkäät
-olankohautus 4x20

no siin se sit on et jos haluatte niin arvosteluja tulemaan..:D:D ja suuri kiitos POWERHOUSULLE:D:D

Tarkoittavatko muuten välipäivät sitä, että ei saisi (olisi suositeltavaa) tehdä edes mitään aerobista? Ku oon sellaisen 30 minuuttia nykäissyt 2-3 kertaa viikkoon soutulaitteella, kun oon dietillä. Elikkäs siis pitäisikö olla ainakin yksi TÄYDELLINEN lepopäivä viikossa?:worship:

Kyllähän tuo yksi täysi lepopäivä viikossa olisi hyvä pitää. Tietty dieetin loppumetreillä jos aerobista on paljon, voi se olla vähän vaikeaa ja siitä voi vähän joustaa jos ei ongelmia tule.

Tuon lepopäivän voisi pyhittää vaikka huolelliselle venyttelylle, se kun edesauttaa palautumista. Näin saisi omalle päällekin uskoteltua että päivästä on hyötyä jos se tossa aiheuttaa ongelmaa.

Onko ok jos tekee 3x10(tai no 10-15) sarjoja kaikissa liikkeissä (paitsi penkki, selät, vatsat) semmosilla painoilla että ei oikeestaan jaksa enempää tehdäkkään ku kymmenen kerrallaan. Vai onko hyötyä tehdä jotain 3x25 sarjoja kevyemmillä.

Onko ok jos tekee 3x10(tai no 10-15) sarjoja kaikissa liikkeissä (paitsi penkki, selät, vatsat) semmosilla painoilla että ei oikeestaan jaksa enempää tehdäkkään ku kymmenen kerrallaan. Vai onko hyötyä tehdä jotain 3x25 sarjoja kevyemmillä.

3*10 (tai allekin)
jos haet voimaa,

yli 10 toiston sarjoilla jos massaa haet
en tekisi kuitenkaan yli 20 toiston sarjoja

ja niin niitä vatsojakaan ei tarvi hinkata 3*25
vaan itse oon tehnyt viime aikoina
:lol2: kiitos hyvien vinkkien tehnyt esim. 12,10,8 raskaammilla vastuksilla

Jalkaprässistä kysyisin, että milläslailla siinä voi lisätä rasitusta tietyille lihaksille? Pakaroihin pitäis saada tuntumaan. Auttaako jalkojen pitäminen tavallista ylempänä telineessä?

Ja sitten ne liian lyhyiksi jäävät yöunet. Eli onko siitä muuta haittaa, kuin palautumisen hidastuminen? (joka sekin on tietysti erittäin harmillista) Vastaako kahtena yönä nukutut 6 tuntia yhtenä yönä nukuttua 12 tuntia?

He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever.

meidän terveystiedon opettaja harrastaa maratoonia ja kuulemma 1 tunnin päivä unet vastaa kahta tuntia jos nukkuu yöllä.
Onkos ketään muu kuullut tuommoisesta?

meidän terveystiedon opettaja harrastaa maratoonia ja kuulemma 1 tunnin päivä unet vastaa kahta tuntia jos nukkuu yöllä.
Eli jos nukut päivällä 12 tuntia niin perjaattees yöunena 24h. :rolleyes:
No ei. Ei tos oo kyll paljookaan ideaa, mutta kyllähän ne tunninpäiväunet piristää enemmän kun nukkuisit yöllä sen tunnin pitempään. Joten niin ja näin toi homma.

terve... vaaka olisi hakusessa... ja tuota... tuolla lidlissä olisi tuollainen mikä kertoo painon lisäksi myös kehon nestepitoisuuden, rasvaprosentin ja lihasmassan osuuden ja muistipaikkoja 10 eri käyttäjälle.... onkohan hyvä tuote... eihän nuo varmaan kauheen tarkkoja ole mutta eikö tuosta silti näkisi suuntaa lihasmassalle ja rasvaprosentille ? maksaa 39 euroo ja 3 vuoden takuulla tottakai :D

EDIT: ja ymmärsin että kyseessä on joku infrapuna vaaka tms.?

Ymmärtääkseni parikymmenen minuutin pikanokoset palauttavat hermostoa mukavasti, ehkäpä tämä on se mitä opettajanne haki.
Eli reilun vartin torkuilla saa huomattavan piristyksen jaksamiseen iltapäivällä, verrattuna siihen että sen saman vartin lisäisi yöuniin ja jättäisi päikkärit väliin.

Etsin jo tästä aiheesta ja löysinkin mutta en saanut ihan kunnon vastausta asiaan, joten kysyn täältä. En ole aiemmin treenaillut iltaisin niin miten on treenin jälkeisen syömisen laita.
Esim. syön klo 16.30-17 päivällisen ja menen treenaamaan klo 18. Palkkarin nautiskelen joskus 19.15. Niin onko hyvä vielä syödä klo 21 aikaan joku rahka+leipä+jugurtti syömingit. Ennen nukkumaan menoa söisin vielä raejuuston. Tavoitteena mennä klo 24 nukkumaan. En ole dieetillä.:)

Etsin jo tästä aiheesta ja löysinkin mutta en saanut ihan kunnon vastausta asiaan, joten kysyn täältä. En ole aiemmin treenaillut iltaisin niin miten on treenin jälkeisen syömisen laita.
Esim. syön klo 16.30-17 päivällisen ja menen treenaamaan klo 18. Palkkarin nautiskelen joskus 19.15. Niin onko hyvä vielä syödä klo 21 aikaan joku rahka+leipä+jugurtti syömingit. Ennen nukkumaan menoa söisin vielä raejuuston. Tavoitteena mennä klo 24 nukkumaan. En ole dieetillä.:)

Tuo eka ruokailu on turhan lähellä treeniä joten ruokaa on vielä sulamatta. Yritä syödä 2,5-3 tuntia ennen treenejä.

Jos otat palkkarin treenin päätteeksi 19:15 niin suosittelen vähän jälkeen kasin ihan reilua ruokailua tyyliin päivällinen. Kropalle rakennusaineita treenin päälle :)

Ja nukkumaan mennessä tosiaan proteiini- ja rasvapitoinen (hyvät rasvat) hitaasti sulava ateria. Itse huitasen usein purkin tonnikalaa vedessä ja päälle 30g kylmäpuristettua rypsiöljyä.

terve... vaaka olisi hakusessa... ja tuota... tuolla lidlissä olisi tuollainen mikä kertoo painon lisäksi myös kehon nestepitoisuuden, rasvaprosentin ja lihasmassan osuuden ja muistipaikkoja 10 eri käyttäjälle.... onkohan hyvä tuote... eihän nuo varmaan kauheen tarkkoja ole mutta eikö tuosta silti näkisi suuntaa lihasmassalle ja rasvaprosentille ? maksaa 39 euroo ja 3 vuoden takuulla tottakai :D

EDIT: ja ymmärsin että kyseessä on joku infrapuna vaaka tms.?

Hyvä vaaka tuo on ja ihan asiallisen näköinenkin. Rasvanmittauksesta se ei ymmärrä vittujakaan. Ja mulla on tollainen, eli tiedän mistä puhun.

Mites muiden lajien reenit käy yhteen punttipäivän kanssa, eli onko haittaa jos aamulla käy puntilla ja illasta esim. nyrkkeily reeneissä vai onko parempi ettei päivässä olis kahta rankkaa harjoitusta?

Saattaa olla, että äkkiä käy liian rankaksi. Itse en kovin usein ainakaan pistäisi molempia samalle päivälle, joskus toki voi molemmatkin vetäistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom