Jos pysähtyy voimapyörällä ala-asentoon, jännittyykö silloin sisempi vatsalihas? Ja pitääkö napaa silloinkin yrittää vetää selkään päin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1.Nyt tarviin semmosta helppiä että miten treenaan ala ja "keski?!?!" selkää silleen että harjoitus liike aiheuttaa poltteen kunnolla noille alueillle.

2.Onko treeneissä yleensä tarkoitus että on kipeenä paikat seuraavana päivänä paikat. Miksei mulla oo. Meinaako se että vetelen liian löysästi?

3.Luin jostain et 3 salikertaa vkos ei riitä sellasen bodarimaisen kropan rakentamiseen??

esko88 sanoi:
Jos pysähtyy voimapyörällä ala-asentoon, jännittyykö silloin sisempi vatsalihas? Ja pitääkö napaa silloinkin yrittää vetää selkään päin?
Älä turhaan vaivaa päätäsi tuollaisilla, kunhan teet sitä voimapyörää (se ei tietenkään ole silti mikään välttämätön liike). Kannattaa kuitenkin muistaa (aina) vatsan kontrollointi.

katka rapu sanoi:
1. Maastavetoa ja eri kulmasoutuja vaan peliin

2. Ei välttämättä tarvitse olla kipeenä. Vedätkö liian lepsusti? Sen tiedät vain sinä itse.

3. Kaikki on suhteellista, joillain riittää. Riippuu myös ohjelmasta. Ja mikä on bodarimainen kroppa...

Heittäkää joku päivittäinen ruokalistanne maitolasin tarkkuudella tähän joku semmonen mistä saatte proteiinia ja muuta tarpeeks ku musta tuntuu et mä en saa mitään tarpeeksi päivittäin. Jos joku nyt jaksaa alkaa vääntämään:D :D

1.Eikö tavallinenki soutu auta selkään ainaki siellä tuntui. Mitä toi kulmasoutu on ?

2. Laskeeko juokseminen siis jotenki lihas massan tasoa tj.:nolo: Vaikka ei nyt samana päivänä juokse ja käy salilla??(esim jotain 6km lenkkejä)

3. Onko kevyt maitoa hyvä juoda papljon proteiini lähteenä ku litra sitä ni tulee 30g proteiinia ja mä pystyn juoda litran jossain minuutis toisin ku jos jotain proteiini juomaa koitan juoda ni menee 15min yökkien alas:curs:

1.Nyt tarviin semmosta helppiä että miten treenaan ala ja "keski?!?!" selkää silleen että harjoitus liike aiheuttaa poltteen kunnolla noille alueillle.

2.Onko treeneissä yleensä tarkoitus että on kipeenä paikat seuraavana päivänä paikat. Miksei mulla oo. Meinaako se että vetelen liian löysästi?

3.Luin jostain et 3 salikertaa vkos ei riitä sellasen bodarimaisen kropan rakentamiseen??

1. Miksi pitää saada kunnon polte? Ei se ole mikään tehokkaan treenin edellytys. Ja normaalissa salitreenissä alaselkä saa riittävästi kyytiä SJMV tai maven muodossa ja noista ainakni jompikumpi on jokaisessa järkevässä ohjelmassa mukana. No jos välttämättä haluat poltteen, niin lisäpainoilla monta sarjaa lyhyellä palautukella sitä normaalia vartalonnostoa, alkaa polttamaan takuulla.

2. Pitkän tauon jälkeen tai rajun muutoksen jälkeen paikat yleensä kipytyy reilustikin, mutta tuo tasoittuu nopeasti. Se kipu ei ole mikään kasvun tae, joten sitä ei ehdointahdoin kannata tavoitella. Laita pakkikseen hakuuun DOMS ja lue asiasta lisää.

3. Riittää varmasti, treenaat 1-2 jakoisella ohjelmalla ja enemmän et edes treeniä kaipaa. 3-4 kertaa viikossa on varmasti eniten käytetty treenimäärä.

oon poika 174/74kg ja saliharrastusta alottelemassa.. ajattelin nyt aluksi alkaa käymään tuolla 'kotisalilla' jossa on ainoastaan penkki, tanko ja käsipainot. vähän kun sais kuntoa tuolla niin sit lähen kunnon saleille ettei mitään 'mee heti kunnon salille'- vastauksia vaan ihan reippaita vastauksia että millasta ohjelmaa tuolla vois tehdä? penkkitulos on nyt 40x5 eli varmaan maksimi siinä 50kg kohdalla..rapakunnossa mutta tästä ei voi kun nousta.. ehdotuksia:nolo:

katka rapu sanoi:
1.Eikö tavallinenki soutu auta selkään ainaki siellä tuntui. Mitä toi kulmasoutu on ?
Mikä tavallinen soutu? Ai se mitä harrastetaan mökillä kun käydään kalassa? Kulmasoutu on kulmasoutu tangolla tai käsipainoilla, hiukan nyt aktiivisuutta tähän touhuun. Katso tuo alhaalla oleva linkki.

2. Laskeeko juokseminen siis jotenki lihas massan tasoa tj. Vaikka ei nyt samana päivänä juokse ja käy salilla??(esim jotain 6km lenkkejä)
Kyllä ne pitkät reissut polttaa mukavasti myös lihasta. Unohda ne pitkät lenkit jos lihasta tahdot kasvattaa.

3. Onko kevyt maitoa hyvä juoda papljon proteiini lähteenä ku litra sitä ni tulee 30g proteiinia ja mä pystyn juoda litran jossain minuutis toisin ku jos jotain proteiini juomaa koitan juoda ni menee 15min yökkien alas
Tulee siitä hiilariakin yli 50g. Mutta anna palaa vaan jos vatsa kestää.

erkku: katso tuolta mitä kaikkea pystyt noilla tekemään.

Silmukka: yksinkertaisesti tukemaan nostoja, kuten keskivartaloa yleensäkin.

"Kyllä ne pitkät reissut polttaa mukavasti myös lihasta. Unohda ne pitkät lenkit jos lihasta tahdot kasvattaa."

Ompa tyhmää että sen pitää olla tolleen. Eikö ole siis hullulla syömiselläkään mahdollista estää sitä lihaksen häviämistä. Laihtuuko armeijassa sit kaikki muodot pois kropasta ????

Oon tällähetkellä 15 vuotias, eli vuoden päästä opintojen pariin. Kysymykseni kuuluu, että minkä ikäisenä kannattaa alottaa salilla käyminen? Tällähetkellä pituutta varmaan päälle 170cm ja painoa 55kg. Penkistä menee 40-50kg, en oo varma. Kroppa aika timmissä kunnossa, ruipelo en ole. Perus lihas kunto on ihan OK, oon vähän puntteja nostellu ja sit kotona tehny näitä vatsoja sun muuta punnerrusta sillon tällöin.

Oon tällähetkellä 15 vuotias, eli vuoden päästä opintojen pariin. Kysymykseni kuuluu, että minkä ikäisenä kannattaa alottaa salilla käyminen? Tällähetkellä pituutta varmaan päälle 170cm ja painoa 55kg. Penkistä menee 40-50kg, en oo varma. Kroppa aika timmissä kunnossa, ruipelo en ole. Perus lihas kunto on ihan OK, oon vähän puntteja nostellu ja sit kotona tehny näitä vatsoja sun muuta punnerrusta sillon tällöin.

Salille vaan, 15 vuotias voi hyvin jo alkaa reenaamaan kunnolla. Tietty alussa painotetaan tekniikkaa ja jätetään ne maksimikokeilut pois ennenkuin kokemusta on karttunut.

katka rapu sanoi:
Ompa tyhmää että sen pitää olla tolleen. Eikö ole siis hullulla syömiselläkään mahdollista estää sitä lihaksen häviämistä. Laihtuuko armeijassa sit kaikki muodot pois kropasta ????
Ei armeijassa väkisin laihdu, usein kyllä jengillä paino laskee. Siellä kuitenkin liikutaan paljon eikä kuitenkaan syödä kovin tiheästi. Omia eväitä vaan mukaan kun palvelusaika koittaa.

Oon 3 päivää nyt vetäny vähän tyyliin ttt-treeniä ja vähän on flunssa nyt tulee 2 lepopäivä ja kädet on hyytelöö. Kun pitäis huomanna lähtee alaan sarjakisaa enduropyörällä. Ei kuitenkaan ees oo oma pyörä. Niin miten mahtaa paikat siitä tykätä kun kädet on veltot, rintalihakset kipeet ja pieni flunssa päällä. Pitäis kuitenkin vähän yrittääkin voi vähän vaaratilanteita tulla kun joutuu ihan puittenvierestä tuleen, niitä pujotteleen ja kädet on ihan paskana :hyper: . kierroksen pituus on kuitenkin n. 4,5km ja kierroksia x määrä.
Pyörä muuten on ktm 350cc 4-tahti jos jotain kiinnostaa.

Mitä sä oikeestaan edes kysyt tossa?

Eipä tollaseen kuitenkaan kannata välttämättä lähteä jos on paikat aivan paskana/jumissa/solmussa. Motocross yms. on kuitenkin pirun raskaita itsessäänkin ja siinäkin saa kyllä paikat hyvin juntturaan.

Miten esim ammatiltaan sotilaat. Niillähän pitää olla hyvä juoksu kunto mutta kai nekin voimaa tarvitsee. Miten ne treenaa ? Polttaako tuo juoksu lihasta vain Arnold Schwarzeneggerin tyylisellä jannulla

Nyt on kyllä niin hämäriä kyssäreitä :).

Sotilaat, kai ne ihan "normaalisti" treenaa.

Vastataan viimeiseen vaikka näin; kuinka usein näet lihaksikkaita "pitkän"matkanjuoksijoita?

Olen käynyt salilla kohta vuoden ja nyt iski ongelma.
Jo muutamaan kertaan, kun olen tehnyt aivan normaaleja liikkeitä, mulle on tullut kauhea migreeni. Tämä on aivan uusi ilmiö itselleni.
Viimeiset kaksi kertaa olen joutunut jättämään leikin kesken, koska on tullut melkein oksennus siinä samalla.
Tietääkö kukaan syitä tähän?
Voisiko syynä olla vain pelkkä stressi?

moro kaikki tämä kai on se oikea mihin tämän voisi pistää haluaisin vain kysyä että onko tämä minkälainen ohjelma.. olen käynyt noin kuukauden tällä ja hyvältä on tuntunut mutta omasta mielestä jotain puuttuu mutta en vaan tiedä mikä??:/ no jos voitte auttaa niin tässä on oma ohjelmani..
1. rinta
-penkki
-ristikkäistalja
-pullover
Hauis
-käsipainolla hauiskääntö
-scotissa sama vain tangolla
vatsa
- kierto laitteessa
-normi rutistus

2. Selkä
-ylätalja eteen/taakse
-kulmasoutu käsipainoilla
-selkä ojennus
-alaselkä
ojentajat
-taljassa
-kickpack
-dippi laitteessa

3.vatsa
-sellane että pidetään käsillä kiinni ylhäältä ja nostetaan jalat pään yläpuolelle onkohan joku seiväshyppääjä tai joku???
-kierto laitteella
-vatsa rutistus kiertäen
jalat
-prässi
-taka/etureisi
-alaselkä
olkapäät
-pystysoutu
-pystypunnerrus
-ylätalja taakse

no tossa se on jos jollain on ideoita niin antaa tulla vaan ja jos jollain löytyy ehdotuksia tai ohjeita aerobiseen harjoitteluun ( ei juoksu polvi rikki).. niin olisin kiitollinen:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom