- Ikä
- 42
Jos sulla on olkapääpäivänä pystypunnerrusta, niin ei toimi noin. Sulla tulee joka ikisenä treenipäivänä rasitusta ojentajille. Siinä yksi syy miksi olkapäät pitää sisällyttää jompaan kumpan jäljelle jääneeseen päivään. Ja laittaisin sen mieluusti sinne selkäpäivään, jotta saadaan etuolkapäillekin suora ja epäsuora treeni. Jos tuntuu siltä, että rasittuu liikaa, niin siirretään sitten olkapäät rinnan kanssa.moro tos powerhousu anto mulle ohjelman alun ja mietin sitä tässä koulussa ollessani että kun sanoit että päivä1. rinta, hauis, epäkäs, vatsa
päivä2. jalat päivä3. selkä, olkapäät, ojentajat... niin kysyisin että miten ois tälläne muutos tohon että
päivä1. rinta, hauis, vatsa
päivä2. jalat ja olkapäät
päivä3. selkä, ojentajat, epäkkäät
onko huonompaan päin vai??? kun toi jalat yhtenä päivänä pelkästää niin kuulosti heiman oudolta ( amatöörin mielestä)...??
Eikä se ole mitenkään ihmeellistä, että jalat on omana päivänään. Jos ne treenaa kunnolla, niin muuta et edes jaksa. Ja tällaisessa kroppa kerran viikossa ohjelmassa se tarkoittaa suunnilleen sellaista, että itse tekisin vähintään etureisille 8 sarjaa, takareisille 6 ja pohkeille 4. Kaikki riippuu tietysti siitä miten kovia sarjat on. Aloittelijana et osaa ottaa kaikkea itsestäsi irti, joten sarjoja tarvitaan jopa enemmän. Ja noi kun olet vetänyt kunnolla, niin ei tasan tee mieli enää olkapäitä treenata. Ei tee mieli muuta kuin mennä pukuhuoneeseen oksentamaan.
Edit: Älä nyt kopioi noita sarjamääriä suoraan tosta mitä sanoin, koska olen melkein varma, ettei noi riitä. Sitten treenatessa sen huomaat, että mikä määrä riittää. Jos 8 etureisisarjan jälkeen tuntuu vielä siltä, että menee helposti muutama, niin sitten treenaat vielä. Jos taas tuntuu jo kuuden sarjan jälkeen siltä, että jalat räjähtää kohta ja on ihan vetelät, niin se riitti. Sarjamäärät riippuu siis tunteesta, eikä siitä mitä ohjelmassa sanotaan.