Jo muutamaan kertaan, kun olen tehnyt aivan normaaleja liikkeitä, mulle on tullut kauhea migreeni.
Laita searchiin hakusanaksi "ponnistuspäänsärky". Taitaa olla sitä.

moro kaikki tämä kai on se oikea mihin tämän voisi pistää haluaisin vain kysyä että onko tämä minkälainen ohjelma..

Ihan ekana tuli mieleen toi, että miten sulla mahtaa sijoittua 1. ja 2. harjoituspäivä viikolle? Sulla on hauiksia ja ojentajia rasittavia liikkeitä molempina päivinä, joten suosittelisin ~72 tunnin lepoa noitten treenien välissä. Itselläni olen huomannut sen, että tollasella kroppa kerran viikossa -ohjelmalla, on 48 tuntiakin liian vähän, ennen kuin samaa lihasta voi rasittaa seuraavan kerran. On ihan totta, että lihakset pystyy sopeuttamaan palautumiskykyään rasitustiheyden mukaan, mutta turha musta alkaa pelleilemään tollasella jaolla, kun parempikin vaihtoehto on olemassa.

Toisena tuli mieleen toi 3. treenipäivä. Ihan saatanan raskas, ja missä pohkeet? Ja miten alaselkä liittyy jalkoihin? Ihmettelen myös tota, että vatsat on ensimmäisenä ohjelmassa. Vatsat kannattaa laittaa lähes poikkeuksetta ohjelmaan viimeiseksi, koska vatsalihaksia tarvitaan monessa monessa liikkeessä tukemaan keskivartaloa, eikä homma oikein toimi jos ne on heti treenin alussa ihan voimattomat.

Sulla ei myöskään ole ohjelmassa ollenkaan epäkkäitä, kyynärvarsia, eikä takaolkapäitä (ylätalja taakse EI ole takaolkapääliike). Kyynärvarret nyt on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos et käytä vetoremmejä, saattaa muista liikkeistä tuleva rasitus riittää kasvattamaan niitäkin. Riippuu paljon geeneistä toikin. Jotkut tarvitsevat siihen lisäksi vielä oman treenin. Itse teen niin, etten pilaa muita treenejäni sillä, että koitan epätoivoisesti pitää tangosta kiinni, ja keskityn siihen treenin kustannuksella, vaan käytän remmejä lähes aina, ja annan kyynärvarsille sitten oman treeninsä.

Epäkkäät on pakko ottaa mukaan. Mikään ei ole niin idioottimaisen näköistä, kun äijä jolla on edes jonkinlaista lihasta havaittavissa, mutta ei yhtään epäkkäitä. Puhumattakaan selvästi lihaksikkaasta miehestä ilman epäkkäitä. Epäkkäät tekee miehestä körmyn näköisen.

Tossa on siis aika paljon fiksailemista, joten parempi tehdä kokonaan uusi. Annan sulle päivät ja lihasryhmät, saat itse päättää liikkeet. Laita sitten tänne esille.

Tässä olis siis ehdotus:

Päivä 1.
Rinta, hauis, epäkkäät, vatsat

Päivä 2.
Jalat

Päivä 3.
Selkä, olkapäät, ojentajat

Kyynärvarret johonkin väliin, jos tuntuu ettei ne muuten kasva. Ja vatsoille riittää treeni kerran viikossa, kunhan sen tekee samalla lailla kuin muutkin treenit, eikä löysäile. Toinen vaihtoehto on tietysti tehdä puoliteholla kaksi kertaa viikossa jne.

No joo. Tuli melko pitkä postaus, mutta toivottavasti on apua.

Edit: Hyvät treenipäivät tolla jaolla olisi 1 on, 1off, 1 on, 1off, 1 on, 2 off. Eli käytännössä kai maanantai, keskiviikko ja perjantai on treenipäivät. Tolla tulee just hyvät palautumisvälit eri lihasryhmille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tota joo kiitos vastauksesta.. tota oon nyt thenyt niin että kun olen tossa 4 kertaa viikossa siellä ollut niin se menee yleensä näin että MA: 1 TI: off KE:2 TO:off PE: 3 LA off ja SU: ! sit sen on ma 2 jne jne jne... on ollu ihan hyvä fiilis kun omistan tota keskivartaloo turhankin paljon niin siks siin on noin paljon tota vatsaa et sais sen pois ja kiinteytyy... siks sitä on melkein joka päivä... ja toi alaselkä homma on sellane omalla ruumiin painolla tehty liike jossa nostetaan jalat noin 90+ astetta ja maataan sellasella ns. pöydällä ja naama siinä kiinni se ottaa tohon alaselkää ja takareisii tos salil yks old school nostelija näytti sen ja sil oli ekoina kertoina ruvennu kramppaa takareidet.. mut sen jälkee se sano et se on hemmetin hyvä liike( minäkin suosittelen)... ja kun sanoit et missä pohkeet niin se on hyvä kysymys oon kattellu kun noi tekee prässissä niitä ja sen jälkeen pomppii hetken aikaa niin se näytti aika raskaalta... oon miettinyt itekkin sitä samaa... tän mun ohjelman laati salin omistaja siks luotan siihen mutta haluaisin jotain muutoksia..ja kun sanoit tossa et haukkarit tarvii lepoo niin eikö niille riitä se melkein loppu viikko vapaa?? ja sit haluaisin kysyä et mitenkäs tehään noi epäkkäät kun olen amatööri niin en oikein tiedä tai mikä ois paras liike tai tehokkain?? kiitos vastauksesta:D

omistan tota keskivartaloo turhankin paljon niin siks siin on noin paljon tota vatsaa et sais sen pois ja kiinteytyy... siks sitä on melkein joka päivä...
Rasvaa ei voi polttaa tietystä paikasta kerrallaan, vaan se palaa tasaisesti ympäri kehoa. Siksi paras tapa polttaa rasvaa onkin aerobinen harjoittelu, eikä vatsalihasten tekeminen.

tän mun ohjelman laati salin omistaja siks luotan siihen mutta haluaisin jotain muutoksia..
Kannattaa katsoa mihin luottaa. Jos tollasta ohjelmaa pukkaa, niin ei ole ihan selvillä asioista. Ei pahalla. Ja muutostahan tossa oli yllin kyllin, kun kaikki meni uusiks.

ja kun sanoit tossa et haukkarit tarvii lepoo niin eikö niille riitä se melkein loppu viikko vapaa??
Ei kyse ollut hauiksien viikottaisesta rasituksesta, vaan rasitustiheydestä. Ne rasittuu ekana treenipäivänä, ja toinen treenipäivä saattaa tulla liian pian, eikä lihas ole ehtinyt palautumaan. Sama koskee niitä ojentajia. Suorat ja epäsuorat treenit kannattaa jakaa viikolle mahdollisimman tasaisesti.

ja sit haluaisin kysyä et mitenkäs tehään noi epäkkäät kun olen amatööri niin en oikein tiedä tai mikä ois paras liike tai tehokkain?? kiitos vastauksesta:D
Yksi hyvä on olankohautus. Tartut tankoon tai käsipainoihin kiinni ja roikotat niitä edessä tai kyljissä kädet suorana. Siitä nostat olkapäät korviin niin korkealle kuin nousee. Jotkut tekee tangolla takaakin. Kokeile mikä tuntuu parhaalta. Haluaisin vielä sanoa, että ei tässä lajissa ole edes olemassa mitään parasta tai tehokkainta liikettä, mikä kasvattaa lihaksia paljon paremmin kuin joku toinen liike. Se on aika yleinen luulo, mutta täyttä tuubaa. Ne on parhaita mitkä sopii just sulle, eli mistä tykkäät ja mitä pystyt tekemään.

no joo kiitos vastauksesta ja neuvosta ja kehittelen sitä ohjelmaa tässä ja laitan sen sit tänne..? jos sopii... joo toihan on tuttu liike mut en oo ennen tienny et se ottaa epäkkäisiin..:/ kysyn nyt vielä kysymyksen jos jaksat vastata onko sauvakävely minkäänlaista aerobista harjoittelua?? kun multa toi juoksu ei suju kun on menny polvi salibandyn peluussa:( mutta on jo parempaan päin:D niin tai jos sulla on muita aerobisia neuvoja niin anna palaa:D:D

onko sauvakävely minkäänlaista aerobista harjoittelua?? kun multa toi juoksu ei suju kun on menny polvi salibandyn peluussa:( mutta on jo parempaan päin:D niin tai jos sulla on muita aerobisia neuvoja niin anna palaa:D:D
No mikäs vika siinä sauvakävelyssä voisi olla? Jos vaan kehtaat ottaa sauvat käteen ja lähteä lenkille, niin mikäs siinä, On se aavistuksen tehokkaampaakin kuin tavallinen kävely. Pyöräily on kans aika kova jos polvet on huonona. Ja muista sitten, että jos rasvaa poltetaan, niin ei vedetä sykkeet tapissa, vaan mielummin siellä peruskuntoalueella.

Olen käynyt salilla kohta vuoden ja nyt iski ongelma.
Jo muutamaan kertaan, kun olen tehnyt aivan normaaleja liikkeitä, mulle on tullut kauhea migreeni. Tämä on aivan uusi ilmiö itselleni.
Viimeiset kaksi kertaa olen joutunut jättämään leikin kesken, koska on tullut melkein oksennus siinä samalla.
Tietääkö kukaan syitä tähän?
Voisiko syynä olla vain pelkkä stressi?

Aikoinaan kärsin samasta ongelmasta.

Se johtui siitä, että yksi selkärangan välilevy oli nytkähtänyt / jäänyt jumiin tjms. tehdessäni raskaan liikkeen.

Lääkäri määräsi kiropraktikolle, kiropraktikko väänteli solmuun ja naksutteli ja päänsärky katosi kuin taikaiskusta.

Kotikikka: Joskus saattaa auttaa jos pitkä kaveri ottaa kiinni ja roikottelee suoraksi.

joo en oo vielä sitä kokeillu kuullu vaan siitä sauvakävelystä... mutta yks asia jäi kysymättä toi takaolkapää?? mites sitä treenataa kun eiks se liity jotenkin tohon 3 päisee olkalihakseen vai olenko ihan mettässä nyt tässä asiassa??

mites sitä treenataa kun eiks se liity jotenkin tohon 3 päisee olkalihakseen vai olenko ihan mettässä nyt tässä asiassa??
Olet. Kolmipäinen olkalihas on kansantajuisesti sanottuna ojentaja. Deltoideus, eli hartialihas sen sijaan on se mitä tässä nyt haetaan. Ja hartialihas on jakaantunut etu-, sivu- ja takalohkoon. Takaolkapäät on siis toi takalohko, ja sitä voi treenata vaikkapa tekemällä vipareita taakse tai takaolkapääsoutua.

Aiheuttaako proteiini finnejä? Olen juuri alkanut vetämään proteiineja treeniin jälkeen, ja naama on ruvennu kukkiin. Johtuuko protskuista??

Aiheuttaako proteiini finnejä? Olen juuri alkanut vetämään proteiineja treeniin jälkeen, ja naama on ruvennu kukkiin. Johtuuko protskuista??

kylhän se voi vaikuttaa itel ei kyl muista lisäravinteista oo vaikutusta paitsi kreatiinista meitsin naama ei tykkää.

Tusin se proteiinista johtuu... Olet varmasti ennenkin syönyt joskus proteiinia :rolleyes:.
Saattaa muuten oikeasti johtua ylimääräisestä proteiinista. Muistan itse teini-iässä, kun naama alkoi aina kukkia kun veti proteiinia pussista. Taas kun oli vähän aikaa ilman, niin finnit väheni.

Mikäs olisi hyvä ylätissi liike? Vinopenkki on pois suljettu, koska olkapäät eivät tykkää liikkeestä(muutaman vuoden takainen paska penkkitekniikka teki tehtävänsä).

Oireena on vasempaan olkapäähän tuleva polte, joka menee ohi pienen odottelun jälkeen. Sama ongelma ilmenee myös pystypunnerruksessa.

moro tos powerhousu anto mulle ohjelman alun ja mietin sitä tässä koulussa ollessani että kun sanoit että päivä1. rinta, hauis, epäkäs, vatsa
päivä2. jalat päivä3. selkä, olkapäät, ojentajat... niin kysyisin että miten ois tälläne muutos tohon että
päivä1. rinta, hauis, vatsa
päivä2. jalat ja olkapäät
päivä3. selkä, ojentajat, epäkkäät
onko huonompaan päin vai??? kun toi jalat yhtenä päivänä pelkästää niin kuulosti heiman oudolta ( amatöörin mielestä)...??

päivä1. rinta, hauis, vatsa
päivä2. jalat ja olkapäät
päivä3. selkä, ojentajat, epäkkäät
onko huonompaan päin vai??? kun toi jalat yhtenä päivänä pelkästää niin kuulosti heiman oudolta ( amatöörin mielestä)...??

Tuosta kun vaihdat vielä vatsan ja olkapäät niin sitten rokkaa.

Mikäs olisi hyvä ylätissi liike? Vinopenkki on pois suljettu, koska olkapäät eivät tykkää liikkeestä(muutaman vuoden takainen paska penkkitekniikka teki tehtävänsä).

Oireena on vasempaan olkapäähän tuleva polte, joka menee ohi pienen odottelun jälkeen. Sama ongelma ilmenee myös pystypunnerruksessa.

Ristitaljaa eri asennoissa ja flyesseja (eli vipunostoja) vinopenkillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom