- Ikä
- 42
Laita searchiin hakusanaksi "ponnistuspäänsärky". Taitaa olla sitä.Jo muutamaan kertaan, kun olen tehnyt aivan normaaleja liikkeitä, mulle on tullut kauhea migreeni.
moro kaikki tämä kai on se oikea mihin tämän voisi pistää haluaisin vain kysyä että onko tämä minkälainen ohjelma..
Ihan ekana tuli mieleen toi, että miten sulla mahtaa sijoittua 1. ja 2. harjoituspäivä viikolle? Sulla on hauiksia ja ojentajia rasittavia liikkeitä molempina päivinä, joten suosittelisin ~72 tunnin lepoa noitten treenien välissä. Itselläni olen huomannut sen, että tollasella kroppa kerran viikossa -ohjelmalla, on 48 tuntiakin liian vähän, ennen kuin samaa lihasta voi rasittaa seuraavan kerran. On ihan totta, että lihakset pystyy sopeuttamaan palautumiskykyään rasitustiheyden mukaan, mutta turha musta alkaa pelleilemään tollasella jaolla, kun parempikin vaihtoehto on olemassa.
Toisena tuli mieleen toi 3. treenipäivä. Ihan saatanan raskas, ja missä pohkeet? Ja miten alaselkä liittyy jalkoihin? Ihmettelen myös tota, että vatsat on ensimmäisenä ohjelmassa. Vatsat kannattaa laittaa lähes poikkeuksetta ohjelmaan viimeiseksi, koska vatsalihaksia tarvitaan monessa monessa liikkeessä tukemaan keskivartaloa, eikä homma oikein toimi jos ne on heti treenin alussa ihan voimattomat.
Sulla ei myöskään ole ohjelmassa ollenkaan epäkkäitä, kyynärvarsia, eikä takaolkapäitä (ylätalja taakse EI ole takaolkapääliike). Kyynärvarret nyt on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos et käytä vetoremmejä, saattaa muista liikkeistä tuleva rasitus riittää kasvattamaan niitäkin. Riippuu paljon geeneistä toikin. Jotkut tarvitsevat siihen lisäksi vielä oman treenin. Itse teen niin, etten pilaa muita treenejäni sillä, että koitan epätoivoisesti pitää tangosta kiinni, ja keskityn siihen treenin kustannuksella, vaan käytän remmejä lähes aina, ja annan kyynärvarsille sitten oman treeninsä.
Epäkkäät on pakko ottaa mukaan. Mikään ei ole niin idioottimaisen näköistä, kun äijä jolla on edes jonkinlaista lihasta havaittavissa, mutta ei yhtään epäkkäitä. Puhumattakaan selvästi lihaksikkaasta miehestä ilman epäkkäitä. Epäkkäät tekee miehestä körmyn näköisen.
Tossa on siis aika paljon fiksailemista, joten parempi tehdä kokonaan uusi. Annan sulle päivät ja lihasryhmät, saat itse päättää liikkeet. Laita sitten tänne esille.
Tässä olis siis ehdotus:
Päivä 1.
Rinta, hauis, epäkkäät, vatsat
Päivä 2.
Jalat
Päivä 3.
Selkä, olkapäät, ojentajat
Kyynärvarret johonkin väliin, jos tuntuu ettei ne muuten kasva. Ja vatsoille riittää treeni kerran viikossa, kunhan sen tekee samalla lailla kuin muutkin treenit, eikä löysäile. Toinen vaihtoehto on tietysti tehdä puoliteholla kaksi kertaa viikossa jne.
No joo. Tuli melko pitkä postaus, mutta toivottavasti on apua.
Edit: Hyvät treenipäivät tolla jaolla olisi 1 on, 1off, 1 on, 1off, 1 on, 2 off. Eli käytännössä kai maanantai, keskiviikko ja perjantai on treenipäivät. Tolla tulee just hyvät palautumisvälit eri lihasryhmille.