No ei yhden päivän takia kannata mitään paniikkia ottaa jos joku menee "pieleen".

Ps. kilppuli, olisi varmaan ollut vaikea kirjoittaa se uudestaan :D.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millä saan ylätisuihin massaa? Mulla on alkuräjähdyksessä luotu riippurinnat, joissa massa kertyy alas = kornin näköistä. Tällä hetkellä teen rinnoille seuraavia liikkehiä: vinopenkki tangolla, vinopenkki käsipainoilla, flyesit tasaisella, ja vuoroviikoin joka ristikkäistalja tahi pec deck. Mitä muutan, että saan massan keskittymään ylemmäs, vai olenko tuomittu elämään rumana? Help me, Dr. Phil, you're my only hope.

Millä saan ylätisuihin massaa? Mulla on alkuräjähdyksessä luotu riippurinnat, joissa massa kertyy alas = kornin näköistä. Tällä hetkellä teen rinnoille seuraavia liikkehiä: vinopenkki tangolla, vinopenkki käsipainoilla, flyesit tasaisella, ja vuoroviikoin joka ristikkäistalja tahi pec deck. Mitä muutan, että saan massan keskittymään ylemmäs, vai olenko tuomittu elämään rumana? Help me, Dr. Phil, you're my only hope.

kyllä sitä lihaa pitäis tulla ylä rintaan tolla vinollapenkillä.. voi olla paljon geeneistä kiinni millaset rintalihakset on

Mä taas veikkaan että kysymys on rasvakerroksesta rintalihojen päällä?

Mä taas veikkaan että kysymys on rasvakerroksesta rintalihojen päällä?
No fat, baby.. tai siis on nykyään, mutta rasvani ovat vähimmillään olleet jotain vitosen kieppeillä, ja kyllä se muoto oli ihan selkeästi kuin vanhalla emakolla :( Enkä kärsi manboobseista kuitenkaan, jos sitä tarkoitit.. Kyllä sitä pahkuraa nyt on vähän ylemmäs tullut, mutta haluaisin tietää kannattaako jatkaa samalla linjalla vai onko jotain "parempia" liikkeitä?
Kiitos jo muuten vastauksista, mukavaa että täällä vastataan näinkin typeriin kysymyksiin näinkin nopeasti :worship:

Hyvä että tohonkin tuli varmistus. Moni kun ei ota tota läskiä huomioon ollenkaan. Mutta se vinopenkki nyt on ylärintaan kohdistuva liike ja jos tekee rinnalle vipareita, kannattaa nekin tehdä vinokulmassa. En mä ainakaan muuta tähän keksi. Voi olla puhtaasti geenijuttukin ja siihen ei paljon temput auta, mutta aina kannattaa yrittää.

Viparitkin vinossa? Ok, pitää vaihtaa tuohon. Geeneistähän tämä johtunee, ja eipä sille mitään voi, mutta ainahan pitää pistää parastaan ja olla tyytymättä kohtaloon, jos se ei miellytä ;) Kiitos näistä, nyt tiedän millä polulla jatkaa. Tänään salille ja apinan raivolla pusken sen massan sinne ylärintaan, prkl :whip:

Kehittääkö kerran viikossa per lihasryhmä lihaksia tarpeeksi? Jotenkin tuntuu että jos vetää vaikka esim. hauiksen maanantaina, niin se on palautunu jo keskiviikoks ja sit se on toimettomana seuraavat 4päivää. Sit joissain lähteissä vielä sanotaan että kerran viikossa salilla käyminen lähinnä vaan pitää yllä lihaskuntoa. Eikö juuri kerran lihasryhmän tekeminen tavallaan sitä tarkota jos sinä yhtenä kertana vetäis kaikki lihasryhmät, niin se olis sitten vaan sellasta ylläpitävää harjoitusta. Silti täällä kaikki himokeharit vaan sanoo että lihasryhmiä kannattaa harjottaa kerran viikossa. Miksi?

Vai kannattaako siirtyä esim. 2-jakoiseen kun käy 4 kertaa viikossa salilla? sit ehtii edes 2 kertaa viikossa tekemään nuo lihakset.

Hiton tyhmästi muotoiltu ja tyhmä kysymys mutta vois joku silti huvikseen vastata :)

Kehittääkö kerran viikossa per lihasryhmä lihaksia tarpeeksi? Jotenkin tuntuu että jos vetää vaikka esim. hauiksen maanantaina, niin se on palautunu jo keskiviikoks ja sit se on toimettomana seuraavat 4päivää. Sit joissain lähteissä vielä sanotaan että kerran viikossa salilla käyminen lähinnä vaan pitää yllä lihaskuntoa. Eikö juuri kerran lihasryhmän tekeminen tavallaan sitä tarkota jos sinä yhtenä kertana vetäis kaikki lihasryhmät, niin se olis sitten vaan sellasta ylläpitävää harjoitusta. Silti täällä kaikki himokeharit vaan sanoo että lihasryhmiä kannattaa harjottaa kerran viikossa. Miksi?

Vai kannattaako siirtyä esim. 2-jakoiseen kun käy 4 kertaa viikossa salilla? sit ehtii edes 2 kertaa viikossa tekemään nuo lihakset.

Hiton tyhmästi muotoiltu ja tyhmä kysymys mutta vois joku silti huvikseen vastata :)

Jos teet harvemmin, teet enemmän sarjoja, ja toisinpäin. Erilaiset ohjelmat toimivat eri ihmisillä. 2-jakoinen 4 kertaa viikossa on varmaan ihan jees.

Tietäiskö kukaan mistä saisi rasvanmittauspihdit pääkaupunkiseudulla? Sport-heavystä saisi, mut eivät lähetä alle 30€ tilauksia(tai siis lähettävät varmaan jos hinnasta sovitaan).

Tietäiskö kukaan mistä saisi rasvanmittauspihdit pääkaupunkiseudulla? Sport-heavystä saisi, mut eivät lähetä alle 30€ tilauksia(tai siis lähettävät varmaan jos hinnasta sovitaan).

No jos hinnasta sovitaan niin käyn mäkin nuo sulle hakemassa (kun muutenkin siellä sillointällöin poikkean) ja lähetän kirjeellä. ;)

Kannattaako käydä salilla silleen, että ekana päivänä tekee selät/vatsat, tokana jalat/rinta ja kolmantena kädet/olkapäät, kun nyt oon käyny silleen että ma ne vatsat/selät, ti jalat/rinnat ja ke ne kädet/olkapäät. Sitten on ollu lepoa yks päivä ja sitten taas perjantaina vatsa/selät, lauantaina jalat/rinta ja sunnuntaina kädet/olkapäät ja taas lepopäivä jne.

Onko järkevä systeemi?

Ja sarjat nyt ollut 3x12-15

Kannattaako käydä salilla silleen, että ekana päivänä tekee selät/vatsat, tokana jalat/rinta ja kolmantena kädet/olkapäät, kun nyt oon käyny silleen että ma ne vatsat/selät, ti jalat/rinnat ja ke ne kädet/olkapäät. Sitten on ollu lepoa yks päivä ja sitten taas perjantaina vatsa/selät, lauantaina jalat/rinta ja sunnuntaina kädet/olkapäät ja taas lepopäivä jne.

Onko järkevä systeemi?

Ja sarjat nyt ollut 3x12-15

Mikään systeemi ei ole järkevä... Jos tykkäät treenata tohon tapaan niin treenaa. Turhaa siitä salitreenistä on tehdä maailman vastenmielisintä hommaa. "vittu kun noi bodarit sanoo et mun ei kannattais tehdä tommost jakoo, vaikka pidän siit"

Ja jos nyt muistan, niin oon joskus nähnyt kuvas jossain (joku f'n painiboardi). Syö poika, ettet jää miksikään ihan kynäksi. Syö, Nuku, Bodaa.

Sanoisin melkein, että muuten ihan sama miten teet, mutta jos treenaat monijakoisella ohjelmalla niin tee jalat omana päivänään.

Pakkis on täynnä hyviä treeniohjelmia. Jos pidät siitä ohjelmasta (jos tuntuu tapahtuvan kehitystä) niin jatkat sillä. Periaatteessa on niin monta eri ohjelmaa (muuteltu itselleen sopivaksi ym.) kuin on bodaajiakin. Sit vaan syöt järkevästi ja LEPÄÄT!!!! Koska lihashan kasvaa levossa!!! Se on tärkeä elementti. Syö, nuku ja bodaa, niinkuin Superstarah sanoi :rock:

Pohdiskelin tuolla treenipäiväkirjassani selän&olkapäiden treenausta ja kaipailen vähän ideoita.
Ensimmäinen ongelma on se, että tuota päiväkirjaa ei lue kukaan muu kuin minä, joten kysäistääs tätä kautta. Voi vastailla vaikka tähän.

Mitä tehdä, kun selkä ja olkapäät tulee jälkijunassa?

BadHair sanoi:
Minulla kun tuo selkä&(taka)olkapää-osasto on vähän jäljessä muuta kroppaa (joka on kokonaisuudessaan taas paljon jäljessä sitä mitä sen pitäisi olla), niin ajattelin jossain välissä rankaista sitä puolta vähän reilummin. Tosin jalat vaatisi samaa, mutta askel kerrallaan.

Olisikohan ideaa treenata selkä ja olkapäät kahteen kertaan yhden kierron aikana? Toinen kerta voisi olla vähän kevyempi ettei ihan tukkoon menisi.

Esim;

1. Selkä, hauikset, forkut
-- Lepo
2. Rinta, ojentajat, olkapäät
3. Jalat, vatsa
-- Lepo
4. Selkä, olkapäät (kevyt)
-- Lepo
-- Lepo

Minkälaisella jaolla tuota kannattaisi koittaa (jos kannattaa)? Tekeekö tuolla yo:lla mitään? Mä näistä mitään tajua.

Jos tekisi kevyessä setissä pienemmillä painoilla kulmasoutua ja vipareita yms ja "varsinaisessa" treenissä vähän kovempaa mavet ja pystysoudut/pystypunnerrukset yms. yms.

-EDIT- Ja edelleen tilanne sama, eli kotona treenaillaan. Käytössä ei siis taljoja tms.

Ekoina kuukausina en olkapäitä itse treenannut ja jäivät muiden jälkeen. Nyt treenaan todellakin joka kerta kun ohjelmassa on, ja joskus jos päätän mennä vapaapäivänä niin olkapäät on aina mukana. Sitä paitsi niiden treenaaminen on suorastaan kivaa, kun olkapäihin on niin monia eri treenausliikkeitä. Ja selkäähän saa tunnetusti ruoskia paljon.

Eli kannattaa kokeilla miten kroppa tuohon sinun treeniisi reagoi. Kokeile vaikka yksi viikko.

Ekoina kuukausina en olkapäitä itse treenannut ja jäivät muiden jälkeen. Nyt treenaan todellakin joka kerta kun ohjelmassa on, ja joskus jos päätän mennä vapaapäivänä niin olkapäät on aina mukana. Sitä paitsi niiden treenaaminen on suorastaan kivaa, kun olkapäihin on niin monia eri treenausliikkeitä. Ja selkäähän saa tunnetusti ruoskia paljon.

Eli kannattaa kokeilla miten kroppa tuohon sinun treeniisi reagoi. Kokeile vaikka yksi viikko.

Niin, kokeilemallahan se tietty selviää. Tosin tuskin viikon aikana. Kyllä mulla on olkapäät ja selkä ollut aina treenissä mukana enemmän ja vähemmän, mutta jostain syystä ne vaan nyt ei ole ihan pelissä mukana. Oon mä jo useamman vuoden painojen kanssa heilunut (tosin välissä piiiitkiä taukoja ja kunto vaihdellut paskasta tosi paskaan), mutta en ole tuolla tyylillä koskaan kokeillut. Ajattelin, että jos joku on ja ei toimaa, niin en suotta hakkaa päätäni seinään.

moro!
Ajattelin heittää tänne semmosen kysymyksen, että onko muilla tullut mustelmia olkapähin/takaosaan jalkakyykystä? :eek:

Normaali tuo on, varsinkin suuremmilla raudoilla. Itse nyt prässään kun ei pysty kyykätä ja etenkin pohjeprässissä tulee aika kivojakin "fritsuja" olkapäiden seuduille kun kovaa vääntää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom