Tein nyt tuon rinta-olkapäät-jalat äsken salilla. Otin prässin mukaan ja ihan mukava liike oli tehdä, kun en ole tehnyt yli vuoteen sitä. Ottaako tuo prässi etu- ja takareisiin vai pelkästään etureisiin? Kyykkyä en tule koittamaan, koska sen verran huteralta tuntui nytkin kun pitkät jalat omistan. :D Huomenna sitte selkä-hauis-ojentaja-vatsa.
Onko rinnalle hyvä tehdä pelkästään penkki ja vinopenkki/ristitalja alaspäin, entäs olkapäille kannattaako tehdä ihan kaikkia näitä: pystypunnerrusta, pystysoutua ja takaolkapäitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
prässistä, riippuu miten sen tekee, jalat alempana, kapeammalla eikä niin koukkuun = etureisille.
leveämmälle ja korkeammalle (syvemmällekin) - menee takareisille.

tuo kannattaako miten ja kuinka paljon tehdä riippuu sinusta, kuinka usein teet jne.
mä olen kyllästynyt kerran viikossa per lihasryhmä täysillä treeniin
nyt koitan tehdä pari treeniä viikossa pienemmällä teholla per treeni.
...... kokeile itse ajanmyötä mikä tuntuu parhaalta, tosin siihen menee sitä aikaa. mielestäni tohon on vaikea vastata.

mutta oma mielipide vähemmän riittäisi

Tein kohtuu syvälle prässiä ja ihan tämän mihin jalat laitetaan nii reunoille jalat. Tämän jälkeen menin tekemään vielä takareisille koukistuksia ja oli jalat hellänä kotia tulles.Pitäskö sitte tehdä prässiä leveällä ja kapealla jalkojen asennolla 3 sarjaa ens kerralla?

kun kyykky ei käy tekisin etureisille prässiä (kapealla jalat ja alareunaan)
ja takareisille sjmv.
lisä- tai apuliikkeinä "reisihauista" ja jalan ojennusta

Alan käymään 3 kertaa viikossa puntilla, ja oon itte ajatellu 3-jakoista ohjelmaa. Kertokaa että miten jaan käytännössä kaikki lihasryhmät (rinta, hauis, hartiat, niskat, ojentajat, ranteet, selkä, vatsat ja jalat(näitä haluan siis vetää)) noille 3 päivälle?

Alan käymään 3 kertaa viikossa puntilla, ja oon itte ajatellu 3-jakoista ohjelmaa. Kertokaa että miten jaan käytännössä kaikki lihasryhmät (rinta, hauis, hartiat, niskat, ojentajat, ranteet, selkä, vatsat ja jalat(näitä haluan siis vetää)) noille 3 päivälle?

Lukaiseppas nuo tärkeällä merkatut threadit tuolla aloittelianosion pääsivulla (en jaksanut linkittää) sieltä löytyy valmiitakin ohjelmia ja jakoisuuksia. Myös erivariaatiot kolmijakoisen jakamiseen sieltä vaan muokkailemaan ja heität sen sitten arvioitavaksi kun jonkinlaisen olet kasaan saanut niin porukalla korjaillaan ohjelma kuosiin ja mies lihoihin ;)

Minkä verran proteiinia pitäisi vetää noin 1h 40min reenin jälkeen?

Heti treenin jälkeen tulisi ottaa palkkari ja tuo mainitsemasi aika on jo sellainen että silloin pitäisi saada maha täyteen sapuskaa. Ja tuo protun määrä kerralla riippuu sun kokonaisproteiinin tarpeesta ja syödyistä aterioista. Eli jos syöt vaikka kuudesti päivässä ja tarttet 180 g protua, ei kerralla tartte ottaa kun 30 g jos joka aterialla saa saman verran. Toki tuo voi, ja käytännössä elääkin niin, että joskus tulee 20 g ja joskus 40 g jne.

Jos käy vaikka 2h reenin jälkeen lenkillä niin syökö se lihaksia, vai kannattaako lenkkeily pitää kokonaan eri päivällä kun sali ?

Jos käy vaikka 2h reenin jälkeen lenkillä niin syökö se lihaksia, vai kannattaako lenkkeily pitää kokonaan eri päivällä kun sali ?

No jos syöt tossa välissä, niin ei se mitään lihasta polta. Edellyttää tietysti että kalorit noin yleisesti plussalla. Mutta eipä tuo nyt ihan kaikista järkevin tapa ole lenkillä käydä. Tossa tulee nimittäin erinäisi hankaluuksia saada syötyä ja vedettyä lenkkiä ilman pahaa oloa, aika välissä on vain liian lyhyt. Ennemmin lenkki heti treenin perään ja sitten palkkari jos ei voi eripäivinä tehdä tai tyyliin lenkki aamulla ja sali iltapäivällä tai päinvastoin.

Kumpaako tapaa suositte jos tavoitteena on lisätä massaa.
Tehdä 3 sarjaa käyttäen koko ajan samaa valittua painoa. Esim. 3x6 120:lla kilolla. Vai nostaa painoja tyyliin 1.sarja 100kg:lla 2.sarja 120kg:lla ja viimeinen sarja 140kg:lla?

Ajattelin soveltaa jompaa kumpaa tapaa ohjelmastani löytyviin perusliikkeisiin eli penkkiin, vinopenkkiin, kyykkyyn, maastavetoon.

Kumpaako tapaa suositte jos tavoitteena on lisätä massaa.
Tehdä 3 sarjaa käyttäen koko ajan samaa valittua painoa. Esim. 3x6 120:lla kilolla. Vai nostaa painoja tyyliin 1.sarja 100kg:lla 2.sarja 120kg:lla ja viimeinen sarja 140kg:lla?

Ajattelin soveltaa jompaa kumpaa tapaa ohjelmastani löytyviin perusliikkeisiin eli penkkiin, vinopenkkiin, kyykkyyn, maastavetoon.

No itse käytän enemmän sitä tapaa että painot tippuu koko ajan. Eli ekana kovemmat painot ja sitten painoja vähemmän ja toistomäärä pysyy samana tai kasvaa. Tämä tuntus mulla ainakin toimivalta. Että tapoja on monia ja kannattaa kokeilla mikä itellä pelittää.

jos on miinuskaloreilla, niin tuleeko treenistä helposti ylirasittuneeksi, kuume nousee yms?

No ei välttämättä. Tämä on niin monen tekijän summa. Miinuksella pidetään yleensä plussapäivä n. kerran kahteen viikkoon ja huolehditaan entistä paremmin esim. vitamiinien saannista. En mä itse ainakaan dieetillä sen helpommin ole kipeäksi tullut kuin muutenkaan, tosin en mä kovin kireäksi ole koskaan itseäni vetänytkään.

Jonon jatkoksi.

Mitat 191/110. Millä kalorimäärällä saavutetaan tasainen 1kg/ viikko painonpudotus?

Treenit HST + välipäivinä (2-3krt/vko) aerobinen 30min + keskivartalo

Kalorilaskurista, kulutus: lepopäivä 2703kcal / treenipäivä 3316kcal

Työkseni istun perseelläni eli konttorilla kalorit ei pala. Kalorilaskurin käytön opettelin eilen, enää tarvis tietää kuin paljo täs pitäs ruokaa lappaa nassuun.

1 kg viikossa on ainakin pitkässä juoksussa suht paljon, mutta kehottaisin pudottamaan kulutusta n. 500 kalorilla niin voit päästä tuollaiseen 0,5-1 kg/viikko lukemiin.

Eli lepopäivinä n. 2200 kaloria ja treenipäivinä 2700 kaloria. Ja tietysti kaikki laihduttamisen perusteet ruokavaliosta ja syömisistä käyttöön.

Omg!
Sali on ollut ny kiini ja on joutunu kotona reenaileen. Kotona penkki ja kp:ja penaan saa 50kg ja kun olen nyt rintaa pumppaillut tehnyt siis tavallista leveemmällä otteella penkkiä on tullut latsit kipeiksi :D
Olen koittanut nyt myös kattoa vähän tekniikka kun ei saa kun hilut tohon tankoon. Mm olen vetänyt lavat yhteen niinkuin kuuluu mitä en ennen ole tehnyt! Eli nyt kysymys oiski et teenkö jtn päin percttä? Koska ennen latsit eivät ole kipeytyneet. Kipu on kumminkin tervettä; samanlaista kun erikseen treenaisi latseja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom