10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nykyään ei aika tahdo riittää säännölliseen salilla käyntiin, vaan saattaa tulla 4 päivän tauko, ja sitten olisi aikaa käydä 3 seuraavaa päivää salilla. Onko kuitenkaan järkevää käydä kolmea päivää putkeen salilla? Treenaan eri lihasryhmiä joka treenipäivänä. Oon yleensä vetäny vaa kaks peräkkäistä päivää, ja sit taukoa päivän tai kaks.

cobra3 sanoi:
muuten millä painoilla ja millä toistoilla kannattais reenata jos lihasta aikoo kasvattaa??

Sopivilla painoilla. Ei ole mitään tiettyä toistoväliä jolla on pakko pysyä, välillä voi pumpata vaikka 100 toistoa vipareita ja välillä voi ottaa sen ykkösen penkissä :).

Harjoittele tekniikat ensin kuntoon ja sitten niin paljon painoa, että sinä viet vielä painoja eikä toisinpäin.

Kysyin jo tuola toisessakin ketjussa tätä ja näköjään on jäänyt huomaamatta. Eli onko järkevää tehdä treeniä tälläisellä 2-jakoisella: rinta-olkapäät-hauikset ja selkä-ojentajat-jalat. Vai vaihtaa hauiksien ja ojentajien paikkaa? 4 kertaa viikossa käyn salilla ma,ti,to,pe. Ja kysympä tässä samalla myös että kuinka paljon proteiinia ja hiilareita palkkaris olis hyvä olla mun kokoiselle 188cm ja 94kg?

Kysyin jo tuola toisessakin ketjussa tätä ja näköjään on jäänyt huomaamatta. Eli onko järkevää tehdä treeniä tälläisellä 2-jakoisella: rinta-olkapäät-hauikset ja selkä-ojentajat-jalat. Vai vaihtaa hauiksien ja ojentajien paikkaa? 4 kertaa viikossa käyn salilla ma,ti,to,pe. Ja kysympä tässä samalla myös että kuinka paljon proteiinia ja hiilareita palkkaris olis hyvä olla mun kokoiselle 188cm ja 94kg?

Muuten jako näyttää ihan hyvältä, mutta missä ovat vatsat?

Palkkariin sun kantsis laittaa n. 1-1.5 desiä protua ja n. 1 desi maltoa.

Selkä ja jalat eri päiville jos 2-jakoiselle treenaat. Hyviä jakoja on esimerkiksi kädet/jalat tai työntävät/vetävät.

treenaan nyt 4jakoisella
MA:rinta, hauis
TI: jalat
KE:selkä, vatsat
TO: lepo
PE:olkapäät, ojentajat
LA: Yleensä lepo, välillä tekee mieli mennä tekemään jalkoja
SU:lepo

Muuten homma mielestäni itsellä toimii hyvin ja en pahemmin haluaisi ruveta muuttamaan ohjelmaa, mutta nyt on ongelmia tullut, perjantaina vedettävä ojentaja treeni haittaa maanantain rintatreeniä, on ojentajat vielä kipeät. Aikasemmin tein keskiviikon ja perjantain toistepäin mutta se alkoi tuntua olkapäissä pahalta joten nyt näin. Ja vielä sekoitetaan soppaa, teen kapeanpenkin ojentajille ja sekään ei oikein ole olkapäiden mielestä hyvä juttu vetään olkapäiden kanssa samana päiväna..:nolo:

Olisikohan mitään järkeä heittää ojentajat keskiviikolle selkäpäivään ja vatsat/kyljet perjantaille? Tuleekohan "turha" treenipäivä perjantaista kun olkapäät kuitenkin on aika pieni lihasryhmä samoin kuin vatsat?

Vai miten kannattaisi jakaa ja haluaisin runkona kuitenkin pitää tuon samanssa järjestyksessä (rinta, jalat, selkä,olkapäät?

vähän sekavaa tekstiä :)

vaiha pe ja ke päivien paikkoja kokonaan STOHE. silleen toi on paljo viisaampi tehä ihan ilman että on palautumis ongelmiaki.

Sitten varmaankin olisi viisainta muuttaa lepopäivää: MA:rinta, hauis TI:jalat KE:lepo TO:olkapää, ojentajat PE: selkä

Toi kapeapenkkikin menee olkapää päivänä kun tekee sen ensimmäisenä...

Kapean penkin voi jättää kokeeksi pois jos se aiheuttaa ongelmia. Itse jätin sen pois ja otin tilalle dipin ja toimii mulla hiton hyvin! Kapea penkki otti ihan sikana etuolkapäille ja ne saa runtua muutenkin kovasti kun rinnalle ja olkapäillekin tulee punnerruksia...varsinkin monijakoisessa ohjelmassa.

Järjestystä voisi myös kokeilla vaikka näin:

ma: rinta, hauis
ti: jalat
ke: lepo
to: olkpäät, ojentajat
pe: selkä, vatsat
la & su: lepo

Tossa nyt ei mene mikään päällekkäi ja jää varmasti aikaa palautua seuraavaan treeniin. Ja jos ei esim. ojentajat palaudu, niin sitten sarjoja/liikkeitä vähemmälle.

Muuten jako näyttää ihan hyvältä, mutta missä ovat vatsat?
Vatsat tehdään johonki väliin, aivan kuinka jää aikaa, mutta toises treenis kuitenki.

Selkä ja jalat eri päiville jos 2-jakoiselle treenaat. Hyviä jakoja on esimerkiksi kädet/jalat tai työntävät/vetävät.
Minkä takia selkä ja jalat erikseen? En oo tehny jaloille ku vaa pohkeita istualtaan ja reisille näitä ojennuksia jne. Kyykkyä en oo koittanu, mutta maastaveto on ohjelmas, eikös sen pitäs ottaa vähä takareisiin. Prässikin on vähä tälläne ettei huvita sitä tehdä.

Minkä takia selkä ja jalat erikseen? En oo tehny jaloille ku vaa pohkeita istualtaan ja reisille näitä ojennuksia jne. Kyykkyä en oo koittanu, mutta maastaveto on ohjelmas, eikös sen pitäs ottaa vähä takareisiin. Prässikin on vähä tälläne ettei huvita sitä tehdä.

Siksi että ne on kehon suurimmat lihasryhmät joita pitäisi rankaista suhteessa eniten. Eli jalkatreeni pitäisi myös laittaa parempaan kuntoon. Prässiä, kyykkyä, mavea (suorin jaloin käy hyvin) mukaan peliin vain.

Lähden tästä pian salille nii kannattaisko ny sitte alottaa että rinta-olkapäät-jalat ja selkä-hauis-ojentajat-vatsat? Eli jokaiselle lihasryhmälle 2-3 liikettä ja jotain 3x6 tehdä?
Onko tämä hyvä treenityyli kun olen nyt viime treeneissä tehnyt niin että aloittanut tietyllä painolla 3x6 ja sitten kun on mennyt 3x8 nii lisännyt painoa niin että menee se 3x6 jne. Penkis olen aloittanut tekemään 2x6 systeemiä.

Lähden tästä pian salille nii kannattaisko ny sitte alottaa että rinta-olkapäät-jalat ja selkä-hauis-ojentajat-vatsat? Eli jokaiselle lihasryhmälle 2-3 liikettä ja jotain 3x6 tehdä?
Onko tämä hyvä treenityyli kun olen nyt viime treeneissä tehnyt niin että aloittanut tietyllä painolla 3x6 ja sitten kun on mennyt 3x8 nii lisännyt painoa niin että menee se 3x6 jne. Penkis olen aloittanut tekemään 2x6 systeemiä.

Pienemmille lihasryhmille vähemmän sarjoja ja isommille enemmän, itsellä suurinpiirtein seuraavanlaisesti 2-jakoisessa:

-etureidet 5 sarjaa
-takareidet 5 sarjaa
-pohkeet 3 sarjaa
-selkä 6 sarjaa
-rinta 4 sarjaa
-olkapäät 4 sarjaa
-hauikset 3 sarjaa
-ojentajat 3 sarjaa
-vatsat 3 sarjaa (joka toinen treenipäivä)

Eli vähän tuonsuuntaisesti omat treenini toteutan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom