3-jakoinen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla toimii

1. jalat (kovalla treenillä ei jaksa muita lihoja tehdä, tosin olen ajatellut hauiksen siirtoa tähän, koska käsipäivällä on aika paljon tekemistä)
2. rinta, selkä (isoja lihoja, kovaa treeniä, ei mahdu muuta sekaan)
3. kädet, olat (hiukan kyllä tekemistä liikaa)

no miten tämmönen ohjelma:
ma: rinta ja hauis
ke.: selkä ja jalat
pe.: olkapäät/hartiat ja ojentajat

No katso nyt hyvä ihminen täältä joku monen hyväksi toteama. Mikä pakko säätää jotain väkisinväännettyä "omaa" versiota.

Tuo stonecoldin yllämainittu esim on loistojako.

ja tästä samasta threadista omat kommentit ja mielipiteet ko.jakoon:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1725301&postcount=80

Ja on tässä muitakin toimivia esitetty. 3 x viikkoon tuota ylläolevaa on paha päihittää. Jos treenaa useammin, on enemmänkin hyviä vaihtoehtoja. Tässäkin threadissa.

Itsellä tällähetkellä menossa tällainen jako:

1.rinta,selkä,kädet,vatsa
2.jalat,vatsa
3.olkapäät,selkä,kädet,vatsa

Kierto menee niin että joka toinen treeni on yläkroppatreeni ja sen jälkeen alakroppa. en tiedä onko tämä sitten 3 vai 2+1 jakoinen mutta tähän mennessä toiminut ihan jees. Seuraavaksi ehkä HST tai puhtaasti kaksijakoinen ohjelma

Minä päivinä yleensä käytte salilla 3-jakoisella ohjelmalla ja minkä pitusia treenejä teette? Kiinostais vaan kun ite suunnittelin jos tekis kanssa 3-jakoisen ohjelman :rock: Niin ja vielä se että montako kertaa treenaatte 3-jakoisella lihasryhmän viikossa?

Mulla toimii

1. jalat (kovalla treenillä ei jaksa muita lihoja tehdä, tosin olen ajatellut hauiksen siirtoa tähän, koska käsipäivällä on aika paljon tekemistä)
2. rinta, selkä (isoja lihoja, kovaa treeniä, ei mahdu muuta sekaan)
3. kädet, olat (hiukan kyllä tekemistä liikaa)

Niin ei tuo varmaan huono asia olisi jos haukkarit tekis jalkapäivänä?
Oisko järkeä tehdä rinta/selkä ja olka/ojentaja päivinä liikkeet niin että rinnalle yksi liike sit selälle ja rinnalle ja selälle.Samoin sit olka/ojentaja.. Toivottavasti joku tajus.. :)

Niin ei tuo varmaan huono asia olisi jos haukkarit tekis jalkapäivänä?
Sitten on kyllä koipipäivänä jo liikaa tekemistä jos hauberit sinne siirtää.
Oisko järkeä tehdä rinta/selkä ja olka/ojentaja päivinä liikkeet niin että rinnalle yksi liike sit selälle ja rinnalle ja selälle.Samoin sit olka/ojentaja.. Toivottavasti joku tajus.. :)
Voi sen noinkin toki tehdä. Itse tykkään mättäisin ensin rinnan loppuun ja sitten siirtyisin selkää, mutta eipä tuolla nyt niin kauheasti väliä ole.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nyt alotin tekemään näin

1. Jalat, Ojentajat, Vatsa
2. Hauis, Olkapäät, Vatsa
3. Selkä, Rinta

Nyt alotin tekemään näin

3. Selkä, Rinta
Ota nuo ojentajat hemmettiin tuolta jalkapäivää sotkemasta. Teet kädet kokonaisuudessaan olkapäiden kanssa samassa treenissä. Ja treenien järjestystä kannattaa myös muuttaa, esim. näin:

1. Rinta, selkä
2. Jalat, vatsa
3. Olkapäät, kädet

Onko perusteluja noihin? Nimittäin jos hyvät perustelut tulee niin saatanpa vaihtaakkin ;)

Tuossa nigsterin mallissa olkapäitä ja ojentajia ei rasiteta joka päivä. Epäsuoraa rasitusta tulee rinnalle kolmospäivänä, olkapäille ja käsille epäsuoraa ekana päivänä.

Näin taitaa näppylät olla :hyper:

Onko perusteluja noihin? Nimittäin jos hyvät perustelut tulee niin saatanpa vaihtaakkin ;)
Silmukka tuossa jo vähän valoittikin asiaa.

Jos teet näin kuten itse ajattelit...

3. Selkä, Rinta

...niin ojentajia et varmasti jaksa jalkojen jälkeen kunnolla treenata. Toiseksi niille tulee liikaa rasitusta, koska myös päivillä 2 ja 3 niille tulee epäsuoraa rasitusta. Myös olkapäät saattavat olla kovilla näin treenatessa.

Kun taas tällä treenatessa...

1. Rinta, selkä
2. Jalat, vatsa
3. Olkapäät, kädet

Olkapäät saavat tuossa heti rintapäivän jälkeen pari päivää lepoa, kuten myös ojentajat. 3 päivän jälkeen on tarvittaessa hyvä pitää lepopäivä (jos siis muuten treenaa 2 on, 1 off -tyylillä). Riippuu ihan tavoitteista miten tuota(kin) jakoa kannattaa lähteä soveltamaan.

Mutta olivat ne tavoitteet mitä tahansa, mä en ainakaan tuolla sun viritelmällä lähtisi treenaamaan.

Pitkät? Jos käy salilla kolmesti viikossa kolmijakoisella, se on treeni suunnilleen joka toinen päivä. Ja onko se sitten pitkä väli riippuu kyllä ihan täysin siitä, käykö salilla seurustelemassa vai treenaamassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom