2-jakoinen ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Antakaa vinkkejä miten treenaan 2-jakoisella kolmesti viikossa. Treenipäivät ma, ke ja pe.

Samalla tavalla kuin muutenkin. Seuraat vain ohjelman kiertoa. Ei sitä tarvi sitoa viikkokiertoon. Suosittelisin ennemmin 1-jakoista tai sitten 3-jakoista, mutta jos välttämättä tahtoo 2-jakoisella treenata, niin sitten pitää treenata vain ohjelman mukaan. Teet aina seuraavan treenin, viikonpäivästä riippumatta.

rinkeli: tekisin 1-2jako hybridiohjelman, vai mikä nimi nyt onkaan... esim ma koko kroppa, ke vetävät ja pe työntävät

Tuotakin olen harkinnut. Olen tässä veivannut Arskan G6 ohjelmalla ja ihan vaihtelun vuoksi haluan kokeilla jotain uutta. Palautumisen aika on vielä niin lyhyt että jos tekisi 3-jakoisella niin tuntuu hölmöltä jos esimerkiksi jalkapäivä on maanantaina, mutta jalat on palautunut treenikuntoon jo perjantaina. Vai mitä olette mieltä?

1a.

Kp penkki
T-tankosoutu
Pystypunnerrus
Hauiskääntö tangolla
Kapeapenkki
vatsat

1b.

Hack kyykky
Prässi
Reidenojennus
Reidenkoukistus maaten
SJMV
Pohkeet seisten

2a.

Vinopenkki/vinopenkki vipuvarsikone
Special lat pulldown
Yhdenkäden pystypunnerrus
Scott-hauis
Niskantakaa ojentajapunnerrus

2b.

Etukyykky/takakyykky
Reidenojennus
Askelkyykky
Yhdenjalan prässi
Reisikoukistus istuen
Donkey calf raises
Pohkeet istuen

Jonkun näköstä korjattavaa?

Tosta alotuspostauksen ohjelmasta, pitääkö esim. takaolkapääsoutu ja hauiskäännöt tehdä treeneissä 1a/1b toistoilla 4-6? Entä onko paha, jos heitän pari sarjaa reiden ojennuksia/koukistuksia treenehin 1a ja 1b. Tekisin ne varmaan vähän useemmilla toistoilla kans.

Tosta alotuspostauksen ohjelmasta, pitääkö esim. takaolkapääsoutu ja hauiskäännöt tehdä treeneissä 1a/1b toistoilla 4-6? Entä onko paha, jos heitän pari sarjaa reiden ojennuksia/koukistuksia treenehin 1a ja 1b. Tekisin ne varmaan vähän useemmilla toistoilla kans.

Miksi heittäisit kun ne tulee torstain ja perjantain treenissä

Oisko tämmöisessa laiskanmiehen työntävät/vetävät treenissä itua? Treenit olisi käytännössä joka toinen päivä välillä heittäen väliin parin päivän taukojakin.
AxBxAx

A.
Penkki 3x5/2x6(:D)
Kyykky 3x5
Pystäri 3x5
Sivuviparit 3x10
Ranskalainen 3x10

B.
SJMV 3x5
Leuat 3x5
Kulmasoutu 3x5
Reisikoukistus 3x10
Hauiskääntö 3x10

Tätä on varmasti kysytty tässä ketjussa moneen otteeseen ennenkin, mutta kysyn silti kun en ketjusta hakemalla löytänyt:

Mikä pointti tuossa syklityksessä on, että lisätään 5kg ja sitten ennätyssarjan kohalla aloitetaan alusta? Miksei voi esim. lisätä 2,5kg joka kerta, ja jos tavoitetoisto- ja sarjamäärä ei onnistu, yrittää vaikka seuraavalla kerralla vielä uusiksi, ja jos silloinkaan ei nouse niin vasta sitten hakee vauhtia matalemmista painoista.

Antakaa vinkkejä miten treenaan 2-jakoisella kolmesti viikossa. Treenipäivät ma, ke ja pe.

Mä en nää mitään ongelmaa jos 2-jakoista treenaa lihakset "1,5" kertaa / vk. esimerkiks:

viikko 1. ma(alaroppa) ke(yläroppa) pe(alaroppa)
viikko 2. ma(yläroppa) ke(alaroppa) pe(yläroppa)
.....jne.

Tai toisaalta jos mahdollista niin voit treenata joka toinen päivä, mikä omasta mielestä sopii 2-jakoselle loistavasti myös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos tuossa elaston 2-jakoisessa noudattaa aloitusviestissä mainittua progressiota niin kuuluuko se kaikkiin liikkeisiin eikä vain ns. isoihin liikkeisiin kuten esim. Kyykky, mave, penkki? Eli jos treeneissä 1a ja 1b progressio on tuo jossa lisätään viikoittain 2.5kg, niin käytetäänkö systeemiä myös esim. ranskalaisessa punnerruksessa ja hauiskäännöissä?

Itse käytin vain pääliikkeissä koska kun pääliikkeiden sarjapainot kasvaa nii yleensä sitä mukaa myös apuliikkeiden. Toimi ainaski mulla. Kokeile niin että pääliikkeissä noudatat aloitusviestin progressiota ja apuliikkeissä vaihtelet toistoja, lisäät sarjoja, lisäät painoa aina kun tekniikka sallii jne.

Itse käytin vain pääliikkeissä koska kun pääliikkeiden sarjapainot kasvaa nii yleensä sitä mukaa myös apuliikkeiden. Toimi ainaski mulla. Kokeile niin että pääliikkeissä noudatat aloitusviestin progressiota ja apuliikkeissä vaihtelet toistoja, lisäät sarjoja, lisäät painoa aina kun tekniikka sallii jne.

Itse lisäilin painoa myös joka viikko apuliikkeisiin sen 2.5kg no ei ihme ku ei joka kerralla rauta noussut halutulla tavalla

Joo ja tässä kantsii oikeesti pitää niitä kevyitä viikkoja ja ei missään nimessä loppuu asti (failureen). Hyvä ohjelma kaikin puolin.

TREENI 1a

Takakyykky 5x
Penkkipunnerrus tanko 2x
Vinopenkki kp 2x
Pystypunnerrus kp 4x
Ranskalainen punnerrus 3x
Vatsarutistus 3x

TREENI 1b

SJMV/mave 5x
Leuanveto vastaotteella 3x
Kulmasoutu kp/tanko 3x
Hauis tanko 3x
Takaolkapääsoutu taljassa 3x
Pohkeet seisten 4x

TREENI 2a

Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Vinopenkki tanko 2x
Penkkipunnerrus kp 2x
Dippi lisäpainoilla 3x
Viparit sivulle 4x
Jalannostot 3x

TREENI 2b

Reiden koukistus 5x
Alatalja 3x
Ylätalja 3x
Hauis kp 3x
(rannekäännöt 2x)
Viparit taakse 3x
Pohkeet istuen 4x

Kysymyksiä tästä ja miltä vaikuttais? Ohjelmalla haen voimaa ja massaa tasaisesti kroppaan. Sitten vielä onko ohjelmassa järkeä tehdä toi sjmv ja mave vuoroviikoin? pystyykös tähän soveltamaan wendlerin 321?

TREENI 1a

Takakyykky 5x
Penkkipunnerrus tanko 2x
Vinopenkki kp 2x
Pystypunnerrus kp 4x
Ranskalainen punnerrus 3x
Vatsarutistus 3x

TREENI 1b

SJMV/mave 5x
Leuanveto vastaotteella 3x
Kulmasoutu kp/tanko 3x
Hauis tanko 3x
Takaolkapääsoutu taljassa 3x
Pohkeet seisten 4x

TREENI 2a

Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Vinopenkki tanko 2x
Penkkipunnerrus kp 2x
Dippi lisäpainoilla 3x
Viparit sivulle 4x
Jalannostot 3x

TREENI 2b

Reiden koukistus 5x
Alatalja 3x
Ylätalja 3x
Hauis kp 3x
(rannekäännöt 2x)
Viparit taakse 3x
Pohkeet istuen 4x

Kysymyksiä tästä ja miltä vaikuttais? Ohjelmalla haen voimaa ja massaa tasaisesti kroppaan. Sitten vielä onko ohjelmassa järkeä tehdä toi sjmv ja mave vuoroviikoin? pystyykös tähän soveltamaan wendlerin 321?

Voi vuorotella ja pystyy sovittamaan.

Mulla on takakyykyn kanssa tekniikka ongelmia mitä olen yrittänyt korjata mutta nämät liikkuvuus ongelmat yhdistettynä keskivartalon heikouteen vaatii aikansa niin ajattelin että olisikohan parempi siirtää takakyykky prässin tilalle? Ja ottaa sitten 5x5 vaikka siittä prässistä? Ehdotuksia otetaan vastaan, prässistä en oikeen välitä eli sen mielellään korvaan jollain mut kyykkyn oon päättänyt opetella mutta se ei vaan toimi raskailla sarjoilla

Mulla on takakyykyn kanssa tekniikka ongelmia mitä olen yrittänyt korjata mutta nämät liikkuvuus ongelmat yhdistettynä keskivartalon heikouteen vaatii aikansa niin ajattelin että olisikohan parempi siirtää takakyykky prässin tilalle? Ja ottaa sitten 5x5 vaikka siittä prässistä? Ehdotuksia otetaan vastaan, prässistä en oikeen välitä eli sen mielellään korvaan jollain mut kyykkyn oon päättänyt opetella mutta se ei vaan toimi raskailla sarjoilla

Tee ihmees maanantaina kyykys vaan pidempää sarjaa, paranee hapenottokykykin samalla.

Hahmottelin tässä huvikseen 2-jakoista ohjelmaa vaihteeksi vetävät-työntävät jaolla. Idea olisi tehdä kesän ajan säästä riippuen yht noin 4 kertaa viikossa punttia, takapihalla kahvakuulajumppaa ja/tai crossfitia.

1. Treeni vetävät
Maastaveto - onko tälle mitään vaihtoehtoista liikettä joka ottaisi samoihin lihaksiin? Joku takapotku taljassa tms...?
Leuanveto (kevennetty) tai ylätalja
Alatalja tai vastaava liike katosta roikkuvilla renkailla
Pitäiskö olla kulmasoutu myös?
Ehkä myös käänteinen flyes?
Hauiskääntö
Selänojennus penkissä joko lisäpainolla tai rullaten - kumpi parempi?

2. Treeni työntävät
Kyykky, varmaan taka tai etu vaihdellen?
Joku muu kyykky variaatio, mikä??
Penkkipunnerrus - ihan perus vaakapenkki vai joku muu versio? Voiko vaihtaa välillä tavallisiin punnerruksiin?
Pysrypunnerrus
Viparit sivulle
Ojentajat taljassa tai dippi
Vatsat - liikesuosituksia otetaan vastaan

Mitäs mieltä ootte onko sinne päinkään? Ja noihin kysymysmerkkikohtiin erityisesti kaipaisin kommentteja!

- - - Updated - - -

Ps. Pohkeet myös kakkoseen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom