2-jakoinen ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En mä kyl ihan purematta niele, että tasapainottavien lihasten käyttö jotenkin heikentäisi sitä rintalihaksen käyttöä. Vai onko ihmisellä joku maksimimäärä lihassoluja joita voi supistaa samaan aikaan?

En mä kyl ihan purematta niele, että tasapainottavien lihasten käyttö jotenkin heikentäisi sitä rintalihaksen käyttöä. Vai onko ihmisellä joku maksimimäärä lihassoluja joita voi supistaa samaan aikaan?

Tossa oli kyse siitä että jos olkapäät on treenattu 3 pystärisarjalla ni ei se vinopenkki vapaalla tangolla ole silloin paras vaihtoehto, kun väsyneillä olkapäillä pitää keskittyä punnertamaan. Tuossa tilanteessa on smith parempi koska tällöin ei rasiteta enää olkapäitä liikaa, ja voidaan puristaa rinnalla kunnolla.

Me kaikki tiedetään miten saatanasta 50 luvulla keksitty smith on, mutta sillä on kyllä paikkansa, ja tähän se sopii kuin nyrkki silmään tai nenä päähän. Kumpaa vertausta nyt sitten käytetäänkin.

Säkin voisit Monkey vähän avartaa tota agendaasi noista tasapainotusjutuista ja muista, kun samaa tunget joka trediin miettimättä mitä kysyjällä on ajatustensa takana. Ei siinä, hyviä neuvoja jakelet aloittelijoille, mutta joskus voisit antaa olla ja myöntää ettet oo aina oikeassa.

Onko kelläkään kokemusta 1a ja 1b treenien toistomäärien muuttamisesta? Eli siis ottaisi niihinkin toistomääräksi sellaista 8-10. Esimerkiksi mavea, kyykkyä, pystypunnerrusta ja penkkiä voisi tehdä kaseja, mutta muita sitten 10 toistoilla.

Ohjelma on toiminut loistavasti tähän mennessä, mutta sitten kun kaipaisi pientä vaihtelua olisiko tuollainen muutos hyvä idea? Itse pidän enemmän tuollaisista 8-10, koska saan paremman tuntuman ja muutenkin tavoitteet on enemmän juuri bodytyyppisiä eikä niinkään voimapainotteisia.

Onko kelläkään kokemusta 1a ja 1b treenien toistomäärien muuttamisesta? Eli siis ottaisi niihinkin toistomääräksi sellaista 8-10. Esimerkiksi mavea, kyykkyä, pystypunnerrusta ja penkkiä voisi tehdä kaseja, mutta muita sitten 10 toistoilla.

Ohjelma on toiminut loistavasti tähän mennessä, mutta sitten kun kaipaisi pientä vaihtelua olisiko tuollainen muutos hyvä idea? Itse pidän enemmän tuollaisista 8-10, koska saan paremman tuntuman ja muutenkin tavoitteet on enemmän juuri bodytyyppisiä eikä niinkään voimapainotteisia.
Itsekin olen pohtinut samaa.

Ps: Nasa ja PP rules!!!!

Enemmän voimaa, enemmän lihasta. Pidä kuitenkin mielessä.

Tossa oli kyse siitä että jos olkapäät on treenattu 3 pystärisarjalla ni ei se vinopenkki vapaalla tangolla ole silloin paras vaihtoehto, kun väsyneillä olkapäillä pitää keskittyä punnertamaan. Tuossa tilanteessa on smith parempi koska tällöin ei rasiteta enää olkapäitä liikaa, ja voidaan puristaa rinnalla kunnolla.

Me kaikki tiedetään miten saatanasta 50 luvulla keksitty smith on, mutta sillä on kyllä paikkansa, ja tähän se sopii kuin nyrkki silmään tai nenä päähän. Kumpaa vertausta nyt sitten käytetäänkin.

Säkin voisit Monkey vähän avartaa tota agendaasi noista tasapainotusjutuista ja muista, kun samaa tunget joka trediin miettimättä mitä kysyjällä on ajatustensa takana. Ei siinä, hyviä neuvoja jakelet aloittelijoille, mutta joskus voisit antaa olla ja myöntää ettet oo aina oikeassa.
En mä väitä olevani oikeessa. Esitän vaan oman mielipiteeni, joka todennäköisesti on väärä :D

On sulla tossa ihan pointtiakin tavallaan. Ilmaisu kyllä antoi sellaisen kuvan, että tuo smith liittyi nimenomaan siihen, että rintalihas työskentelisi eri tavalla, mutta tämä posti selvensi. Onko toi sitten mutua vai tietoa, että etuolkapäät aktivoituisi vähemmän smithissä? Kyllä se tietysti ihan loogiselta kuulostaisi.

Olisko kellään järkevää mielipidettä tähän?

Olisko kellään järkevää mielipidettä tähän?

...niin mitään tekmistä tuolla on tuon muutosehdotuksesi jälkeen enää alkuperäisen ohjelman kanssa? Nythän muutat sen ihan "tavalliseksi" 2-jakoiseksi, jossa joka kerralla sarjapituudet ovat samat. Se että liikkeet vähän muuttuvat, niin ei paljoa tilannetta muuta. Kyllä se siis varmasti tuollakin tavalla onnistuu. Helpommalla voisi kuitenkin päästä, jos tiputtaa kokonaan 1a ja 1b treenit pois, niin on vähän helpompi seurata progressiota.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
...niin mitään tekmistä tuolla on tuon muutosehdotuksesi jälkeen enää alkuperäisen ohjelman kanssa? Nythän muutat sen ihan "tavalliseksi" 2-jakoiseksi, jossa joka kerralla sarjapituudet ovat samat. Se että liikkeet vähän muuttuvat, niin ei paljoa tilannetta muuta. Kyllä se siis varmasti tuollakin tavalla onnistuu. Helpommalla voisi kuitenkin päästä, jos tiputtaa kokonaan 1a ja 1b treenit pois, niin on vähän helpompi seurata progressiota.

No jos tuossa nimenomaan oli tarkoitus, että muutetaan tuo ohjelma enemmän bodytyyppiseksi, niin mitäs väliä sillä on, että mitä tekemistä enää on alkuperäisen kanssa? Ja mitä vitun järkeä on pudottaa 1a ja 1b pois niissähän on nimenomaan tärkeimpiä liikkeitä mm. kyykky? Nasa tappais sut ja pistäs foorumille jos näkis sun ehdotukses.

Monet ei taida tajuta sitä, että kyllä ne bodaritkin tekee niitä lyhyempiä sarjoja. Vaikka haluisitkin treenata "body" tyylisesti kaikkea. Ei oo järkeä alkaa tehdä kaikkia isoja perusliikkeitä 8-15 toistoilla.

Terve taas, kiitoksia vastauksista.
Aikaisempaan kysymykseeni liittyen miltä kuulostaisi vain 1a ja 1b treenien tekeminen vuorotellen? Toisena pidempää sarjaa ja toisena 4-6 toistoja. Tottuuko lihas ärsykkeeseen liian nopeasti, kun samoja liikkeitä pyöritellään? Tai tuleeko palautumisessa ongelmia jossain kohtaan, koska tehdään vain suurempia liikkeitä.

Terve taas, kiitoksia vastauksista.
Aikaisempaan kysymykseeni liittyen miltä kuulostaisi vain 1a ja 1b treenien tekeminen vuorotellen? Toisena pidempää sarjaa ja toisena 4-6 toistoja. Tottuuko lihas ärsykkeeseen liian nopeasti, kun samoja liikkeitä pyöritellään? Tai tuleeko palautumisessa ongelmia jossain kohtaan, koska tehdään vain suurempia liikkeitä.

Palautumisen kanssa ei tule mitään ongelmia. Mä teen ite myös kaksjakosessa silleen että 2x viikkoon kyykkyä, penkkiä ja mavee. Jos olisi sali edes 5km lähempänä, niin kävisin vielä 2on 1off tyyliin tämän nykyisen 2on 1off 2on 2off sijaan. Tuntuu liian vähältä kuitenkin kyykkäillä, punnertaa ja vetää vaan 2x viikkoon.

Palautumisen kanssa ei tule mitään ongelmia. Mä teen ite myös kaksjakosessa silleen että 2x viikkoon kyykkyä, penkkiä ja mavee. Jos olisi sali edes 5km lähempänä, niin kävisin vielä 2on 1off tyyliin tämän nykyisen 2on 1off 2on 2off sijaan. Tuntuu liian vähältä kuitenkin kyykkäillä, punnertaa ja vetää vaan 2x viikkoon.
Mukava kuulla, että toimii. Oletko vetänyt millaisilla toistomäärillä?

Hienosti on pyörinyt tämä elaston ohjelma tälläisenäänkin, mutta jotenkin voisi ajatella saada paremman kehityksen tekemällä vain noita 1a ja 1b sisältäviä liikkeitä. Joka toinen kerta siis pienemmillä painoilla pidempää sarjaa. Olen nyt treenannut aina joka toinen päivä eli menee aina eri päiville, mutta toi 2on 1off:kin kuulostaisi hyvältä niin pääsee vielä useammin salille. :D

Mukava kuulla, että toimii. Oletko vetänyt millaisilla toistomäärillä?
Kaikissa joka kerta sama, eli: penkissä 2x6, kyykyssä 3x8 ja mavessa 3x6. Kroppa luultavasti tottunut tähän ohjelmaan, mutta ei se mitään lihasten kasvua estä. Lihas kasvaa luonnollisesti bulkilla. Musta tää on tuntunut hyvältä, ja toiminut viimeset puoli vuotta niin tällä mennään! Tai siis en itseasiassa tee edes elastolla, vaan tuolla Timban 2-jakoisella.

..mutta jotenkin voisi ajatella saada paremman kehityksen tekemällä vain noita 1a ja 1b sisältäviä liikkeitä. Joka toinen kerta siis pienemmillä painoilla pidempää sarjaa. Olen nyt treenannut aina joka toinen päivä eli menee aina eri päiville, mutta toi 2on 1off:kin kuulostaisi hyvältä niin pääsee vielä useammin salille. :D

Voihan sitä saadakkin. Tässä ohjelmassa noustaan kuitenkin "vain" 2,5kg korotuksin kuukaudessa joka olisi ollut mulle liian vähän. Esimerkiksi nyt kuukauden bulkilla noussu penkki aika komeesti: 3x8 70kg --> 2x6 85kg. Kyykky ja mavekin noussut helposti yli tuon 2,5kg. Eli ei olisi ollut mulle tarpeeksi tuo 2,5kg nousu kuukaudessa. Tuo 2,5kg toimisi vasta sitten, kun on tuloksetkin vähän korkeemmalla tasolla.
Joskus kyllä ajattelin vielä kyykätä, penkata ja vetää jopa kolme kertaa viikossa. Muunmuossa Nurmiksoni ja JP Fuxi reenaavat kyykkyä, vetoo ja penkkiä useemminkin kuin vain kaksikertaa viikossa, ja sanovat että kehitys on parempaa kuin ikinä

Olen nyt hakannut tolla työntävät/vetävät ohjelmalla n. vuoden, ihan hyvin tuloksin. Nyt ajattelin kuitenkin vaihtaa jakoa eli : Rinta-Selkä-Olkapäät ja Jalat-Kädet.

Nyt on aikaa käydä vaan 3 krt viikkoon. Rintaa ja ojentajia yritän priorisoida tällä hetkellä. Alakroppa aika hyvässä tikissä jo.

MA. Rinta-Selkä-Olkapäät (toistot 6-8)

Penkki 3x
Leuat 3x
Kulmasoutu 3x
Leveä dippi 3x
Viparit sivulle 3x

KE. Jalat-Kädet (toistot 6-10)

Kyykky 5x
Mave 4x
Kapea penkki 3x
Hauis 3x

PE. Rinta-Selkä-Olkapäät (toistot 10~)

Penkki 3x
Leuat 3x
Kulmasoutu 3x
Vinopenkki kp 3x
Viparit sivulle 3x

.....Parannusehdotuksia?

Kertokaas että kuinka usein tätä alkup. Elaston ohjelmaa tulisi vaihtaa/muuttaa? Ja olisiko järkevää vain kääntää nämä toistomäärät päälaelleen, eli päivinä kun tekee 4-6 toistoa tekeekin sen 8/15 toistoa jne, vai tuleeko tällä tavalla jotenkin epäsuhtainen treeni? (Mavea en kuitenkaan ehkä alkaisi tekemään pitkillä sarjoilla)

MA. Rinta-Selkä-Olkapäät (toistot 6-8)

Penkki 3x
Leveä dippi 3x
Leuat 3x
Kulmasoutu 3x
Viparit sivulle 3x

KE. Jalat-Kädet (toistot 6-10)

Kyykky 5x
Reidenojennus 2x
Mave 4x
Reidenkoukistus 2x
Kapea penkki/Ranskalainen 3x (Vaikka vuoro treenein)
Hauis 3x

PE. Rinta-Selkä-Olkapäät (toistot 10~)

Penkki 3x
Vinopenkki kp 3x
Leuat 3x
T-Kulmasoutu 3x
Viparit sivulle 3x

.....Parannusehdotuksia?

Siinä olisi oma näkemykseni.

Kertokaas että kuinka usein tätä alkup. Elaston ohjelmaa tulisi vaihtaa/muuttaa? Ja olisiko järkevää vain kääntää nämä toistomäärät päälaelleen, eli päivinä kun tekee 4-6 toistoa tekeekin sen 8/15 toistoa jne, vai tuleeko tällä tavalla jotenkin epäsuhtainen treeni? (Mavea en kuitenkaan ehkä alkaisi tekemään pitkillä sarjoilla)

Vaihtaisin vasta sitten, kun ohjelma ei enää toimisisi tai kävisi tylsäksi. Noilla toistomäärillä ei loppujen lopuks suurta merkitystä ole, kunhan vain sinulla on edes jonkinnäköinen progressio kuitenkin.

Onkohan tästä joku kyhännyt toimivaa ala/ylä-kroppa jakoa? Kiitos!

178sivua on aika paljon lueskella ko asiaa..

Suositut

Back
Ylös Bottom